Kanin häkin koko

luppis!

Moi,

Mikä se on se vähimmäismitta ison kanin häkille? semmoselle 6kiloiselle luppakorvalle? (;
En löydä mistään määriä, linkkejäkin saa heitellä!

29

6639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ä

      tuon kokoiselle häkin koko on 140x60, mutta mitä isompi sen parempi!

    • tania78

      Käväise kaniyhdistyksen sivuilla.http://www.kaniyhdistys.com/www/
      Tässähän pätee aina " mitä isompi, sen parempi"...
      Itselläni kääpiöluppiksella yömaja on 120x50.

      6kg luppis tarvitsee aika lailla liikumatilaa. Osta/tee niin iso häkki kuin on mahdollista !!!

      • läikkä007

        eikös tuon kokoisella pitäisi olla 150x70 kokoinen häkki?


    • A

      Riippuu varmaan siitäkin, kuinka paljon kani saa olla vapaana. Jos käy häkissä vain tarpeillaan, koolla ei ole järin suurta merkitystä. Minimikokoisessa häkissä asuvan pitäisi saada olla paljon vapaana joka päivä. Kanihan ei ylipäätään ole häkkieläin.

    • siljasuominen

      mulle on tulossa kaksi kööpiöluppa kania ja niillä olis marsujen vanha häkki. Häkin koko on n. 115x56 cm. onko sopivan kokoinen`?

      • Anonyymi

        Ei koska jos on kaksi kania niin pitäisi olla 140cm


    • tania78

      Kahdelle liian pieni.
      Tietysti jos saavat vapaana olla koko ajan niin sitten.

    • siljasuominen

      okei kiitti.
      entäs tuleeko kaksi tyttökania toimeen vai pitäisiko ottaa tyttö ja poika leikkauttaa sitten se poika kani?

      • Anonyymi

        Kaksi tyttöä mielummin


    • siljasuominen

      Niin tai pärjäiskö yks kani yksin ja paljoko sen kanssa pitäs sitten päivässä olla?

    • tania78

      Kyllä kani tulee yksinkin toimeen, mutta se on laumaeläin, joten seura on parasta.
      Hienoa olisi, jos kani voisi seurustella perheen kanssa koko päivän. :)
      Kuitenkin pari/ muutama tunti päivässä. Tietysti kani saa itse päättä...

      Varmin yhdistelmä on naaras ja leikattu uros. Ihminen ei kuitenkaan koskaan voi korvata omaa ystävää !
      Naaraat voivat alkaa kiukutella toisilleen kun on pesänrakennusaika ja hormoonit jylläävät. Tulevat kuitenkin isossa häkissä melko varmasti toimeen jos ovat samasta poikueesta.

      Koskaan et kuitenkaan voi olla varma, joten on aina varauduttava siihen, että tarvitsevat omat häkit.

      • Anonyymi

        Lajitoveria* ._.


    • Kaneista kyselevä

      Mulle on tulossa kaksi hermeliinin risteytystä joten onko häkin koko silloin

      Pituus 115 cm, leveys 55 cm ja korkeus 45 cm?
      Entä voiko tytöt tulla toimeen?

      • Anonyymi

        Ei


    • siirilydia

      ^
      Kyllä samasta poikueesta usein siskokset tulevat toimeen, mutta esim. murrosiän tullessa kannattaa varautua siihen että kanit joutuu erottamaan. Häkkiin virikettä sopivasti (pesämökki, pieni tunneli ym), mutta kuitenkin niin että on tilaa jaloitella.

      KAIKILLE VINKIKSI:

      Mikäli kanille haluaa lisätilaa, suosittelen ostamaan rautakaupasta/puutarhakaupasta lehtikompostikehikoita. Ne kun laittaa nippusiteillä yhteen ja häkkiin kiinni, saa siihen ympärille parin neliömetrin lisäaitauksen, aitojen lukumäärästä riippuen. 1 kompostiaita taitaa olla metrin pituinen, ja 60cm korkea, ne voi myös kääntää toistepäin jolloin aitaus on metrin korkuinen, sillon ei ainakaan pitäis tulla kanien yli. Yhdessä paketissa on 4 aitaa ja maksoi itselle 15 euroa. Halpaa ja helppoa.

      Meillä kaninpoikanen tuli aidoista läpi, joten kiedoin aidat kertakäyttölakanaan (saa tarjoustalosta), ei tullut enää.

    • Tietoa.kaneista

      Vähintään 170 cm pitkä, leveyttä 70cm.
      Mieluiten 190-200cm pitkä ja ainakin 60cm levee.

    • Kaneista kyselevä

      Olisin rakentamassa tuleville tytöille ulkohäkkiä ja siitä tulisi noin 4m pitkä ja 2m leveä joten uskon että se ois sopivan kokoinen.

    • TuijaLuppa

      Mistä sais hyvän pitusen häkin halvalla?

    • kanikysymyksiä

      voiko joku kertoo mulle minkä kokoinen on oikean kokoinen häkki kanille ulos?

    • Kanille talviruokaa?

      Miten on, voiko kanille kuivattaa esim. valkoapilaa tai oman maan porkkanaa talveksi?

    • HelloHeimo;33

      Porkkanaa voi,sekä erilaisia yrttejä,voikukanlehitä,heinää ym.

    • sar1

      meillä on 2metriix1metri

    • hermeliini

      Minun Pupuilla on n.100cm pitkä ja oisko jotai 60cm leveä kyseessä siis 2 hermeliiniä toinen n.1,5 kg ja toinen vähän enemmän niin onko häkki sopiva???? Koska minusta puput eivät ole tylsistyneitä.....??

    • haluan vain parasta

      hermeliini, mikäli kanit ovat vapaana niin häkin koolla ei ole hirveästi merkitystä, mutta jos kanit ovat kopissa päivät ja pääsevät jaloittelemaaan vain vähän, niin koppi on aivan liian pieni!!!

    • Kanikani

      En tiiä oikein mitää kaneist mut olisi ehkä hankkimas harmeliinin ja haluaisin tietää et kuinka iso häkki yhelle harmeliinilli ois hyvä.

      • Zedä

        Hankkisi vähintään 2m x 1m aitauksen niin siellä on tilaa vähän touhuta. Tai sitten aina vapaasti jossain huoneessa. Mun hermeliinipariskunta asuu keittiössä vapaina, siellä ei oo mutään kiellettyä mihin pääsisivät tassuiksi. Kania ei voi säilyttää säännöllisesti pienessä tehdashäkissä. Koulu/työpäivästä ja yöstä tulee jo liikaa häkkiaikaa. Ja oli häkki mikä tahansa niin suurin osa päivästä olisi hyvä olla vapaana. Otathan selvää onko kanin kaltainen aktiivinen eläin sulle sopiva kaveri :)


    • suosittelee

      Tulee halvemmaksi tehdä itse kompostikehikosta häkki:) ei maksa ku 11,90e neljä sellasta ja yks on 90cm levee ja 70cm korkee :) Mut jos tehdashäkin haluut välttämättä niin 160cm on isoimmat tehdashäkit mitä saa:) Itselläni on belgianjätti jolla on juuri tuosta kompparikehikosta tehty häkki ja saa päiät juosta vaapana ja yötkin häkki on vain turvapaikkana mulla:) kehikkoa saa puuilosta,biltemasta ja kärkkäiseltä.

    • Vesimiesnainen96

      Riippuu ihan siitä asuuko kani häkissä vai onko se vain sen "koppi". Jos se asuu siellä ni tilaa pitäis olla juoksemiseen. Maalaisjärjellä pääset ja kuuntelemalla elukan tarpeita. :) Häkkieläimiä ei ole olemassakaan.

    • Anonyymi

      Itellä on aika pieni häkki mutta melkein kokoajan saa kanini olla vapaana myös yöt mutta koulupäivät häkissään pissa ongelman takia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe