Käykäähän lukemassa

Maito

Hei,

käykäähän kaikki koliikkivanhempien lapset lukemassa susiraja.net ja elämänmeno ja maitotauti. voisipa olla apua kun lapsi joisi vain luomumaitoa, tai jos imettää, niin äidille vain luomumaitoa. siellä keskustelussa on monta huutavaa lasta parantunut näillä konsteilla. Käykää ihmeessä lukemassa.

5

1286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedoksi

Jaa..no..enpä tiiä..luomua joi tätini kun odotti toista lastaan ja ...siitä huolimatta on vaavilla ollu koliikkia ja vatsa ei kestä kuin jotain Erikoismaitoa..että näin.

• että näin

Maitoallergia on eri asia kuin koliikki. Ei alkuperäinen väittänytkään, että luomumaito odotusaikana estäisi lapsen vatsavaivoja. Silloinhan se maito meni tädin vatsaan, ei lapsen.

• 4:n äiti
        että näin kirjoitti:

Maitoallergia on eri asia kuin koliikki. Ei alkuperäinen väittänytkään, että luomumaito odotusaikana estäisi lapsen vatsavaivoja. Silloinhan se maito meni tädin vatsaan, ei lapsen.

Koliikkivaivat voi aiheutua äidin nauttimista maitotuotteista. Lehmänmaidon proteiinit imeytyvät äidinmaitoon. Vauvalla voi olla maitoallergia (eri kuin laktoosiintoleranssi). Allergia normaalisti loppuu muutamassa kuukaudessa. Itse olen ollut täydellisellä maidottomalla linjalla imetysteni ajan, jolloin koliikkivaivat loppuivat. Siis ei juustoja ei makkaroita ei eineksiä ei jäätelöä jne.. Söin sitten vastaavasti kalkkitapletteja (maidottomia). Myös kannattaa välttää kahvia, teetä ja voimakkaita mausteita. Liiallinen tutinsyönti lisää ilmaa masussa, joten tutinsyöntiä on syytä välttää. Neuvolat eivät tosin suosittele äidille maidottomuutta kalkinvajauksen vuoksi.

Lapsen pitäminen vatsallaan reisien päällä, "köröttely" ja pepulle taputtelu pistävät pierut liikkeelle ja vauvan olo helpottuu. Lasta auttavat myös vauvajumppa ja-hieronta.

• hanneriina
        4:n äiti kirjoitti:

Koliikkivaivat voi aiheutua äidin nauttimista maitotuotteista. Lehmänmaidon proteiinit imeytyvät äidinmaitoon. Vauvalla voi olla maitoallergia (eri kuin laktoosiintoleranssi). Allergia normaalisti loppuu muutamassa kuukaudessa. Itse olen ollut täydellisellä maidottomalla linjalla imetysteni ajan, jolloin koliikkivaivat loppuivat. Siis ei juustoja ei makkaroita ei eineksiä ei jäätelöä jne.. Söin sitten vastaavasti kalkkitapletteja (maidottomia). Myös kannattaa välttää kahvia, teetä ja voimakkaita mausteita. Liiallinen tutinsyönti lisää ilmaa masussa, joten tutinsyöntiä on syytä välttää. Neuvolat eivät tosin suosittele äidille maidottomuutta kalkinvajauksen vuoksi.

Lapsen pitäminen vatsallaan reisien päällä, "köröttely" ja pepulle taputtelu pistävät pierut liikkeelle ja vauvan olo helpottuu. Lasta auttavat myös vauvajumppa ja-hieronta.

..kiitos tästä viestistä! mukavaa, kun jollain on oikeasti jotain hyödyllistä tietoa jaettavana, eikä vain parjausta. :)

• Laura
        hanneriina kirjoitti:

..kiitos tästä viestistä! mukavaa, kun jollain on oikeasti jotain hyödyllistä tietoa jaettavana, eikä vain parjausta. :)

Ihanaahan se olisi, jos ne vaivat loppuisivat ruokavalion muutokseen... Minulla on 3-viikkoinen koliikkivauva, mikään ei oikein auta. Maitoyliherkkyydestä ei meillä voi olla kyse, kun en ole tammikuun jälkeen suuhuni yhtään maitotuotetta pistänyt, omien vatsavaivojeni takia siis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1904
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1246
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      52
      1131
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      883
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      42
      837
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe