Käykäähän lukemassa

Maito

Hei,

käykäähän kaikki koliikkivanhempien lapset lukemassa susiraja.net ja elämänmeno ja maitotauti. voisipa olla apua kun lapsi joisi vain luomumaitoa, tai jos imettää, niin äidille vain luomumaitoa. siellä keskustelussa on monta huutavaa lasta parantunut näillä konsteilla. Käykää ihmeessä lukemassa.

5

1223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedoksi

      Jaa..no..enpä tiiä..luomua joi tätini kun odotti toista lastaan ja ...siitä huolimatta on vaavilla ollu koliikkia ja vatsa ei kestä kuin jotain Erikoismaitoa..että näin.

      • että näin

        Maitoallergia on eri asia kuin koliikki. Ei alkuperäinen väittänytkään, että luomumaito odotusaikana estäisi lapsen vatsavaivoja. Silloinhan se maito meni tädin vatsaan, ei lapsen.


      • 4:n äiti
        että näin kirjoitti:

        Maitoallergia on eri asia kuin koliikki. Ei alkuperäinen väittänytkään, että luomumaito odotusaikana estäisi lapsen vatsavaivoja. Silloinhan se maito meni tädin vatsaan, ei lapsen.

        Koliikkivaivat voi aiheutua äidin nauttimista maitotuotteista. Lehmänmaidon proteiinit imeytyvät äidinmaitoon. Vauvalla voi olla maitoallergia (eri kuin laktoosiintoleranssi). Allergia normaalisti loppuu muutamassa kuukaudessa. Itse olen ollut täydellisellä maidottomalla linjalla imetysteni ajan, jolloin koliikkivaivat loppuivat. Siis ei juustoja ei makkaroita ei eineksiä ei jäätelöä jne.. Söin sitten vastaavasti kalkkitapletteja (maidottomia). Myös kannattaa välttää kahvia, teetä ja voimakkaita mausteita. Liiallinen tutinsyönti lisää ilmaa masussa, joten tutinsyöntiä on syytä välttää. Neuvolat eivät tosin suosittele äidille maidottomuutta kalkinvajauksen vuoksi.

        Lapsen pitäminen vatsallaan reisien päällä, "köröttely" ja pepulle taputtelu pistävät pierut liikkeelle ja vauvan olo helpottuu. Lasta auttavat myös vauvajumppa ja-hieronta.


      • hanneriina
        4:n äiti kirjoitti:

        Koliikkivaivat voi aiheutua äidin nauttimista maitotuotteista. Lehmänmaidon proteiinit imeytyvät äidinmaitoon. Vauvalla voi olla maitoallergia (eri kuin laktoosiintoleranssi). Allergia normaalisti loppuu muutamassa kuukaudessa. Itse olen ollut täydellisellä maidottomalla linjalla imetysteni ajan, jolloin koliikkivaivat loppuivat. Siis ei juustoja ei makkaroita ei eineksiä ei jäätelöä jne.. Söin sitten vastaavasti kalkkitapletteja (maidottomia). Myös kannattaa välttää kahvia, teetä ja voimakkaita mausteita. Liiallinen tutinsyönti lisää ilmaa masussa, joten tutinsyöntiä on syytä välttää. Neuvolat eivät tosin suosittele äidille maidottomuutta kalkinvajauksen vuoksi.

        Lapsen pitäminen vatsallaan reisien päällä, "köröttely" ja pepulle taputtelu pistävät pierut liikkeelle ja vauvan olo helpottuu. Lasta auttavat myös vauvajumppa ja-hieronta.

        ..kiitos tästä viestistä! mukavaa, kun jollain on oikeasti jotain hyödyllistä tietoa jaettavana, eikä vain parjausta. :)


      • Laura
        hanneriina kirjoitti:

        ..kiitos tästä viestistä! mukavaa, kun jollain on oikeasti jotain hyödyllistä tietoa jaettavana, eikä vain parjausta. :)

        Ihanaahan se olisi, jos ne vaivat loppuisivat ruokavalion muutokseen... Minulla on 3-viikkoinen koliikkivauva, mikään ei oikein auta. Maitoyliherkkyydestä ei meillä voi olla kyse, kun en ole tammikuun jälkeen suuhuni yhtään maitotuotetta pistänyt, omien vatsavaivojeni takia siis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe