viimeiseksi. Mites näin pääsi käymään? Eikö TM arvosta kuuluisaa Lexus laatua?
Lexus jäi TM:n testissä
24
1864
Vastaukset
- -Jallu-
vaan myös muista mitattavista ominaisuuksista. Mm. Lexuksen polttoaine- ja ylläpitokustannukset olivat selvästi suurimmat. Ei siis ihme, että auto jäi ylivoimaisesti jumbosijalle.
Saa nähdä, kuinka Lexus- ja Toyota-miehet selittävät nyt asian parhain päin.- Käyntikortti.,.
Pikkupoikia testi luulisi ainakin miellyttävän kun Lexuksen 0-100km/h oli nopein aika. Turboahdettu Volvokin jäi sekunnin jälkeen kiihdytyksessä.
No joo, itse olen Lexus omistaja 7 vuotta ja ihan oikeutetustihan toi testi meni. Testissä oli 1,8l-2,0 litran turboahdettuja autoja ja Lexushan on 2,5l kutonen. Miinusta tuli raakasti kulutuksesta; fysiikan lakien vastaistahan se olisi jos 2,5l kone veisi saman verran polttoainetta kuin 2,0l T. Teho ei tule tyhjästä, "hiirellä hiiren nälkä, norsulla norsun nälkä".
Luotettavuuttahan tuollaisessa testissä ei voidä mitata, se tulee sitten vasta 5-10 v päästä esiin. Ja tavaran kuskaukseenkin on sitten eri pelit. Ihan hyvä että Lexus jäi viimeiseksi, ei niitä sitten ala olemaan joka pojalla tossa nurkissa joilla ylimääräiset 45000€ polttaa taskussa. Pysyy edelleen harvinaisena luxus merkkinä jolla paljon huomioarvoa. Käyttökustannuksetkin olivat joukon suurimmat = laatu maksaa.
No kiitosta testissä tuli onneksi "korvakuulolla hiljaisin ja miellyttävin ajaa" ja "automaattilaatikko testin paras". Mukavuuteenhan tuossa hintaluokassa jo panostetaan.
Niin ja seuraava autonikin tulee olemaan Lexus, kunhan tuon vanhan sais ensin jotenkin rikki... - 350
Käyntikortti.,. kirjoitti:
Pikkupoikia testi luulisi ainakin miellyttävän kun Lexuksen 0-100km/h oli nopein aika. Turboahdettu Volvokin jäi sekunnin jälkeen kiihdytyksessä.
No joo, itse olen Lexus omistaja 7 vuotta ja ihan oikeutetustihan toi testi meni. Testissä oli 1,8l-2,0 litran turboahdettuja autoja ja Lexushan on 2,5l kutonen. Miinusta tuli raakasti kulutuksesta; fysiikan lakien vastaistahan se olisi jos 2,5l kone veisi saman verran polttoainetta kuin 2,0l T. Teho ei tule tyhjästä, "hiirellä hiiren nälkä, norsulla norsun nälkä".
Luotettavuuttahan tuollaisessa testissä ei voidä mitata, se tulee sitten vasta 5-10 v päästä esiin. Ja tavaran kuskaukseenkin on sitten eri pelit. Ihan hyvä että Lexus jäi viimeiseksi, ei niitä sitten ala olemaan joka pojalla tossa nurkissa joilla ylimääräiset 45000€ polttaa taskussa. Pysyy edelleen harvinaisena luxus merkkinä jolla paljon huomioarvoa. Käyttökustannuksetkin olivat joukon suurimmat = laatu maksaa.
No kiitosta testissä tuli onneksi "korvakuulolla hiljaisin ja miellyttävin ajaa" ja "automaattilaatikko testin paras". Mukavuuteenhan tuossa hintaluokassa jo panostetaan.
Niin ja seuraava autonikin tulee olemaan Lexus, kunhan tuon vanhan sais ensin jotenkin rikki...Ne on eri merkkien palstat, joissa etsimällä etsitään eri autolehtien testivoittoja ja sitten ylistetään sitä omaa merkkiä.
Kyllähän tämä testitulos oli täysin odotettu, ihan jo pelkästään auton malli-iän vuoksi. Harvemmin faceliftissä on esim. luokkansa edistyksellisintä tekniikkaa tms. Voihan olla tietysti, mutta.. Olisihan vastaava vertailu ollut ihan hauska nähdä silloin 2005, kun IS oli ihan uusi. Mutta ei, aina vain muita premiumeita, Jaguaria ym. mukana. Minua Lexus-miehenä haittaa jumbosija yhtään. - C a m r y
Käyntikortti.,. kirjoitti:
Pikkupoikia testi luulisi ainakin miellyttävän kun Lexuksen 0-100km/h oli nopein aika. Turboahdettu Volvokin jäi sekunnin jälkeen kiihdytyksessä.
No joo, itse olen Lexus omistaja 7 vuotta ja ihan oikeutetustihan toi testi meni. Testissä oli 1,8l-2,0 litran turboahdettuja autoja ja Lexushan on 2,5l kutonen. Miinusta tuli raakasti kulutuksesta; fysiikan lakien vastaistahan se olisi jos 2,5l kone veisi saman verran polttoainetta kuin 2,0l T. Teho ei tule tyhjästä, "hiirellä hiiren nälkä, norsulla norsun nälkä".
Luotettavuuttahan tuollaisessa testissä ei voidä mitata, se tulee sitten vasta 5-10 v päästä esiin. Ja tavaran kuskaukseenkin on sitten eri pelit. Ihan hyvä että Lexus jäi viimeiseksi, ei niitä sitten ala olemaan joka pojalla tossa nurkissa joilla ylimääräiset 45000€ polttaa taskussa. Pysyy edelleen harvinaisena luxus merkkinä jolla paljon huomioarvoa. Käyttökustannuksetkin olivat joukon suurimmat = laatu maksaa.
No kiitosta testissä tuli onneksi "korvakuulolla hiljaisin ja miellyttävin ajaa" ja "automaattilaatikko testin paras". Mukavuuteenhan tuossa hintaluokassa jo panostetaan.
Niin ja seuraava autonikin tulee olemaan Lexus, kunhan tuon vanhan sais ensin jotenkin rikki...Jos on rahaa niin kulutuksella ei ole väliä. persaukisten puhetta.
Vapaastihengittävä ja nopein kiihtyjä paras automaattivaihteisto.
Ylläpitokulut = persaukisten puhetta.
Luotettavin, tyylikkäin (maku kysymys), tehokkain ja miellyttävin äänimaailma.
Aika täydellinen auto. En arvannut että näyttää turbo Audille takavaloja. - Linea Luna
C a m r y kirjoitti:
Jos on rahaa niin kulutuksella ei ole väliä. persaukisten puhetta.
Vapaastihengittävä ja nopein kiihtyjä paras automaattivaihteisto.
Ylläpitokulut = persaukisten puhetta.
Luotettavin, tyylikkäin (maku kysymys), tehokkain ja miellyttävin äänimaailma.
Aika täydellinen auto. En arvannut että näyttää turbo Audille takavaloja.Lexus luotettavin.... Siis auto käy 15000:n välein korjaamolla, tuplasti enemmän kuin muuta. Kuinka saat siitä ruosteläjästä luotettavimman.
- ++++
Linea Luna kirjoitti:
Lexus luotettavin.... Siis auto käy 15000:n välein korjaamolla, tuplasti enemmän kuin muuta. Kuinka saat siitä ruosteläjästä luotettavimman.
Katkeraa tilitystä =D =D =D
- -Jallu-
C a m r y kirjoitti:
Jos on rahaa niin kulutuksella ei ole väliä. persaukisten puhetta.
Vapaastihengittävä ja nopein kiihtyjä paras automaattivaihteisto.
Ylläpitokulut = persaukisten puhetta.
Luotettavin, tyylikkäin (maku kysymys), tehokkain ja miellyttävin äänimaailma.
Aika täydellinen auto. En arvannut että näyttää turbo Audille takavaloja.Tuo nimimerkki Camryn maininta aika täydellisestä autosta lienee lukihäiriö tai väärinkäsitys.
Mitatuista ominaisuuksista Lexus oli viimeinen seuraavissa kohdissa: maantieajo, kulutus, ajoasento ja ylläpiotkulut sekä viimeinen yhdessä jonkin muun kanssa seuraavissa ominaisuuksissa: ääritilanteet (Mercedes), valot ja näkeminen (Audi) ja tavaratilat (Volvo).
Paras Lexus ei ollut yksinään missään ominaisuudessa. Yhdessä jonkin muun kanssa se oli paras ainoastaan kiihtyvyydessä (Audi).
Muissa ominaisuuksissa kaikki autot tai ainakin kolme parasta olivat tasavahvoja.
En tiedä, kuinka nimimerkki Camry päätteli testin perusteella, että Lexus on lähes täydellinen auto., kun otetaan vielä huomioon, että kokonaisarvostelussa se jäi selvästi testin jumboksi. - ???
-Jallu- kirjoitti:
Tuo nimimerkki Camryn maininta aika täydellisestä autosta lienee lukihäiriö tai väärinkäsitys.
Mitatuista ominaisuuksista Lexus oli viimeinen seuraavissa kohdissa: maantieajo, kulutus, ajoasento ja ylläpiotkulut sekä viimeinen yhdessä jonkin muun kanssa seuraavissa ominaisuuksissa: ääritilanteet (Mercedes), valot ja näkeminen (Audi) ja tavaratilat (Volvo).
Paras Lexus ei ollut yksinään missään ominaisuudessa. Yhdessä jonkin muun kanssa se oli paras ainoastaan kiihtyvyydessä (Audi).
Muissa ominaisuuksissa kaikki autot tai ainakin kolme parasta olivat tasavahvoja.
En tiedä, kuinka nimimerkki Camry päätteli testin perusteella, että Lexus on lähes täydellinen auto., kun otetaan vielä huomioon, että kokonaisarvostelussa se jäi selvästi testin jumboksi.Miten ajoasento mitataan. Minkälainen mittalaite on kyseessä?
Yleensä ajoasennon hyvyys tulee ihan henkilökohtaisista tarpeista. - 355215
-Jallu- kirjoitti:
Tuo nimimerkki Camryn maininta aika täydellisestä autosta lienee lukihäiriö tai väärinkäsitys.
Mitatuista ominaisuuksista Lexus oli viimeinen seuraavissa kohdissa: maantieajo, kulutus, ajoasento ja ylläpiotkulut sekä viimeinen yhdessä jonkin muun kanssa seuraavissa ominaisuuksissa: ääritilanteet (Mercedes), valot ja näkeminen (Audi) ja tavaratilat (Volvo).
Paras Lexus ei ollut yksinään missään ominaisuudessa. Yhdessä jonkin muun kanssa se oli paras ainoastaan kiihtyvyydessä (Audi).
Muissa ominaisuuksissa kaikki autot tai ainakin kolme parasta olivat tasavahvoja.
En tiedä, kuinka nimimerkki Camry päätteli testin perusteella, että Lexus on lähes täydellinen auto., kun otetaan vielä huomioon, että kokonaisarvostelussa se jäi selvästi testin jumboksi.Oletko tullut ajatelleeksi, että jollekin ihmiselle täydellisen auton ei tarvitse olla testivoittaja. Niin kuin esim. Skodan ostoa on helppo perustella testivoitoilla. Eipä sitä muuten kukaan haluaisikaan.
- -jallu-
355215 kirjoitti:
Oletko tullut ajatelleeksi, että jollekin ihmiselle täydellisen auton ei tarvitse olla testivoittaja. Niin kuin esim. Skodan ostoa on helppo perustella testivoitoilla. Eipä sitä muuten kukaan haluaisikaan.
Minusta täydellinen auto tarkoittaa, että se on kaikilta ominaisuuksiltaa ylivoimainen eikä sitä voi enää parantaa.
Ainakaan TM:n testin mukaan Lexus IS ei ole läheskään täydellinen auto, koska se jäi testissä selvästi peränpitäjäksi. Omien kokemusteni mukaan se ei myöskään ole läheskään täydellinen. Esimerkiksi talviajo-ominaisuudet ovat mielestäni enintään välttävät. - 4584544
-jallu- kirjoitti:
Minusta täydellinen auto tarkoittaa, että se on kaikilta ominaisuuksiltaa ylivoimainen eikä sitä voi enää parantaa.
Ainakaan TM:n testin mukaan Lexus IS ei ole läheskään täydellinen auto, koska se jäi testissä selvästi peränpitäjäksi. Omien kokemusteni mukaan se ei myöskään ole läheskään täydellinen. Esimerkiksi talviajo-ominaisuudet ovat mielestäni enintään välttävät.Niin yhdelle taas täydellinen voi olla vain kallein ja toiselle halvin. Ei ole yhtä ja oikeaa täydellistä.
- Lapsus Linea Luna
++++ kirjoitti:
Katkeraa tilitystä =D =D =D
Ei katkeraa, vaan tojoterot saa aina hymyn huulille jutuillaan. :)
- 0-17v.
Lapsus Linea Luna kirjoitti:
Ei katkeraa, vaan tojoterot saa aina hymyn huulille jutuillaan. :)
Kyllä parhaat naurut saadaan edelleen niiltä, joista huomaa että ei olla vielä ajokortti iässä.
- 2.4 STW
-jallu- kirjoitti:
Minusta täydellinen auto tarkoittaa, että se on kaikilta ominaisuuksiltaa ylivoimainen eikä sitä voi enää parantaa.
Ainakaan TM:n testin mukaan Lexus IS ei ole läheskään täydellinen auto, koska se jäi testissä selvästi peränpitäjäksi. Omien kokemusteni mukaan se ei myöskään ole läheskään täydellinen. Esimerkiksi talviajo-ominaisuudet ovat mielestäni enintään välttävät.Noista autoista Lexu ja ehkä Volvo on ainoat mitkä uskaltaisin omalla rahalla ostaa. parin vuoden kokemus 40ke Skoda Superbista on johtanut siihen ettei IKINÄ minulle tule ainkaan omaksi yhtää VAG romua. Onneksi Skoda on työsuhdautona ja aina saa vuokra-auton tilalle kun romu on pajalla ja sitä tapahtuu riittävän usein.
Lexun talviajo-ominaisuudet on varmaan samanlaiset kuin BMWllä eli ei kehumista. Suuntavakauskin on kuin suoraan BMWltä.
Lexu on noista kuitenkin mukavin. Se on hiljainen ja mitä ilmeisesti siinä on parasäänisin radio. Yhdessäkään VAGssä ei tähän mennessä ole ollut edes uutisten kuunteluun kelpaavaa radiota. jopa II Avensiksen Lexusta kopsattu vanhan mallinen radio tarjosi kertakaikkisen hienon keskiäänialueen ja silkksien diskantin klassisen kuunteluun kun Audeissa, VWssä ja Skodassa on ilmeisesti tarkoituksella tehty honottava preesenalueen korostus.
Ehkä Volvo olisi noita oikeasti paras kompromissi. Audi on kaukana siedettävästä mukavuuspuutteineen. Ajoltaan Audi on kyllä ihan ok jos ovat saaneet vaeltetun kuriin. - Toyota miehen
pitäisi selitellä Lexusesta mitään ? Kun katsoo Kia ja Hyundai omistajia, niin ne tappelevat jo keskenään kumman auto on parempi. Saati sitten VW- konsernit omistajat Audi, vw, Skoda ja Seat nehän suorastaan repivät silmät toisensa päästä.
Me Toyota miehet annamme Lexusen elää rauhassa emmekä puutu sen tekemiseen.
- Lexus=Luxus
Sehän oli selvästi vanhin malli noista autoista. Esitelty jo 2005.
- PorhoX
Mieluummin vaikka Toyota kuin Lexus.
- Pahoittelut.,
PorhoX kirjoitti:
Mieluummin vaikka Toyota kuin Lexus.
Lexus voi olla Toyota mutta Toyota ei voi olla Lexus
- TDI-guy
Tänään luin tuon testin TM:stä. Pari juttua jäi vain ihmetyttämään.
-Audissa oli sporttialusta, mutta muissa vakioalustat. (??)
-Audin ohjausta oli kehuttu. Vakio A4 ohjaus ei ole mikään kovin tunnokas, ellei sitten testiyksilössä ollut lisävarusteena saatavaa "servotronik" ohjausta joka parantaa ohjaustuntoa.
Muuten ihan OK testi noita paria epäkohtaa lukuunottamatta.- 350
Siinä testaajat muistaakseni valittivat kuinka vaikeaa on saada juuri haluamansa mallit mukaan. Mielenkiintoisempaa olisi ollut, jos Audista olisi ollut DSG-versio mukana. Nythän Lexus joutui korjaamaan potin sen suhteen.. :)
- TDI-guy
350 kirjoitti:
Siinä testaajat muistaakseni valittivat kuinka vaikeaa on saada juuri haluamansa mallit mukaan. Mielenkiintoisempaa olisi ollut, jos Audista olisi ollut DSG-versio mukana. Nythän Lexus joutui korjaamaan potin sen suhteen.. :)
Testin perusteella valintani olisi Mercedes tai Lexus. Kaatuisin ehkä Lexuksen puolelle koska on harvinaisempi näky liikenteessä.
Kunhan saisin kämpän velat ensin maksettua... - kasassa
350 kirjoitti:
Siinä testaajat muistaakseni valittivat kuinka vaikeaa on saada juuri haluamansa mallit mukaan. Mielenkiintoisempaa olisi ollut, jos Audista olisi ollut DSG-versio mukana. Nythän Lexus joutui korjaamaan potin sen suhteen.. :)
koko testiä. Niin ihana vaihteisto se tosiasiassa on.
- : : : : : : : : :
kasassa kirjoitti:
koko testiä. Niin ihana vaihteisto se tosiasiassa on.
TM: Suberb DSG 60 tkm testissä
”Kaksoiskytkinvaihteistosta on paljon iloa, mutta täydellinen se ei ole. Vaihteiston toiminta ja kaasupolkimen herkkyys vaativat kaupunkiajossa ylimääräistä huomiota, mutta maantiellä toiminnassa ei ole huomauttamista. Testiautomme vaihteiston luotettavuusongelmat eivät kentältä kantautuneiden tietojen mukaan ole pelkkiä yksilövikoja, vaikka tyyppiviasta puhuminen lienee liioittelua.”
(DSG hajosi testin lopussa)
TM: Avensis multidrive S 60 tkm testissä
”Toyota Avensiksen vuosi sitten kesäkuussa alkanut testimatka täyttyi syyskuussa. Valitsimme käyttötestiyksilöön 1,8-litraisen Valvematic-bensiinimoottorin Multidrive S -portaattomalla vaihteistolla. Voimalinja on moderni, ja halusimme siitä käyttökokemuksia.
Pääosin vaihteistoa pidettiin erittäin hyvänä, vain lyhyt viive joissakin liikkeellelähtötilanteissa on pieni kauneusvirhe.”
- Testivoittajan poika
80-luvulla oli ranskalaiset autot testivoittajia ..nämä hajosi käsiin
90-luvulla Opel oli testivoittaja ..näidenkin laatu oli mitä oli
2000-luvulla Volkswagen on testivoittaja ..näistä on ollut enemmän juttua Kuningaskuluttajan kaltaisissa ohjelmissa, laatu kakkosta tai sitä ei ole ollenkaan ja marmoritiskillä sanotaan että autossa ei ole mitään vikaa.
http://www.kalliojarvi.net/pictures/tm-6.jpg
Linkissä lisää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181016Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071010Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk299908- 42899
- 72875