Koiran kuorsaus

Scarlet.

Itselläni on kolme vuotias sekarotuinen uroskoira. Rotuina on Suomen ajokoira ja Karjalankarhukoira. Koiran kuono on pitkä ja suora, hän muistuttaa muutenkin hyvin paljon ajokoiraa. Olen kuullut, että näillä ns. "ruttunenäisillä" roduilla kuorsaus johtuu juuri kuonon muodosta ja usein myös hengitysvaikeuksista.

Onko mahdollista, että omalla koirallani on hengitysvaikeuksia, kun välillä kuorsaa yhtä komeasti kuin aikuinen mies. Kuorsausta ilmenee vaan kun koira nukkuu tasaisella alustalla kyljellään. Koira ei kuorsaa jos nukkuu jossain muussa asenossa tai, jos pään alla on tyyny kun makaa kylellään.

Kyselisin, että voiko kuorsaus olla koiralle haitallista ja onko sitä mahdollista saada loppumaan? Kuorsaus on siis niin kovaäänistä, että se häiritsee omia yöuniani, joten joudun aina käskemään koiran olohuoneeseen nukkumaan kun alottaa kunnon "konsertin"

4

564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Junnuri

Luulempa, että koiran kuorsaaminen on aika yleistä. Itselläni on jackrusseli, joka kuorsaa välillä kuin tukkirekka! yleensä kuorsaamista tapahtuu kun koira on ollut todella väsynyt, kun on käynyt nukkumaan. Tiedä sitten mistä johtuu!

• luomuhurtta

koira ja isäntä kilpaa. Joskus nappaan tyynyn ja painun toiseen huoneeseen! Parhaat äänet lähtee kun koira on selällään. Se siis tosissaan nukkuu tassut kattoa kohti ja korisee lahjakkaasti. Ja kyljellään ollessaan haukkuu ja vinkuu ja massuttaa suutaan kuin söisi jotain. Joten siisn äänekästä nukkumista

• hkjl
        luomuhurtta kirjoitti:

koira ja isäntä kilpaa. Joskus nappaan tyynyn ja painun toiseen huoneeseen! Parhaat äänet lähtee kun koira on selällään. Se siis tosissaan nukkuu tassut kattoa kohti ja korisee lahjakkaasti. Ja kyljellään ollessaan haukkuu ja vinkuu ja massuttaa suutaan kuin söisi jotain. Joten siisn äänekästä nukkumista

Minulla on cottoni.. ja se vasta kuorsaakin :D Nukkuu aina selällään ja pitää hirveää ääntä. Meillä kyllä myös toinen karhukoirakin röhisee toisinaan. Joten monet koirat kuorsaavat rodusta riippuen. Aivan kuin ihmisetkin :D

Ajokoiran kuorsaus on komean kuuloista, mutta ei varmaan yöllä. Meillä on aina kaikki koirat kuorsanneet (lyttykuonoja ei ole koskaan ollut), myös peräpää ääntelee ja haisee kuorsauksen lomassa. Sitten on ne "juoksut" eli makaavat kyljellään ja "juoksevat", osa on haukahdellutkin unissaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe