Voiko menkkoja lyhentää?

-------------------

Menkat olivat reilu viikon myöhässä ja oletin, että jäisivät kokonaan välistä.

Tietysti alkoivat juuri pahimpaan mahdolliseen aikaan ja perjantaina on menoa, joten menkat pitäisi saada loppumaan perjantai iltaan mennessä viimeistään, onko mitenkään mahdollista?

En käytä pillereitä tai muitakaan hormonivalmisteita ja menkat ovat nyt olleet todella epäsäännölliset, saattavat tulla parinkin viikon välein..

Mutta onko mitenkään mahdollista, että saisin ne nyt tässä parin päivän tai viimeistään reilu parin päivän päästä loppumaan?
Menkat ovat sen verran hankalat itselläni, että pitäisi jollain saada loppumaan.. Näinkin lyhyellä varoitusajalla.

7

10678

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kesken voi

Ei, menkkoja ei voi saada mitenkään lyhennettyä jos ne kerran ovat jo alkaneet. Millä lailla menkat sitä menoasi hankaloittavat? Onko sinulla niin kovia kipuja vai miksi?

• -------------------

Lueskelin eri palstoilta ja ihan luotettavilta "lääkärisivustoilta", että ibuprofeiinilla saa ainakin vuodon määrää pienennettyä ja mahdollisesti myös loppumaan nopeammin, onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia?

Kuukautiset ovat itselläni sen verran runsaat ja kivutkin estävät joinain päivinä menoja. En ole niitä onnekkaita, jotka välttyvät menkkakivuilta ja isoilta vuotomääriltä..

• ei kesken voi
        ------------------- kirjoitti:

Lueskelin eri palstoilta ja ihan luotettavilta "lääkärisivustoilta", että ibuprofeiinilla saa ainakin vuodon määrää pienennettyä ja mahdollisesti myös loppumaan nopeammin, onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia?

Kuukautiset ovat itselläni sen verran runsaat ja kivutkin estävät joinain päivinä menoja. En ole niitä onnekkaita, jotka välttyvät menkkakivuilta ja isoilta vuotomääriltä..

Runsas vuoto ei ole ongelma. Esimerkiksi kuukuppi on keksitty ja aika harvoilla anatomia on sellainen, ettei sitä voisi käyttää. Itsellänikin on runsaat kuukautiset, mutta kuukautiskuppia käyttäessä ei ole mitään ongelmaa. Toki sitäkin joutuu usein tyhjentämään runsaimman vuodon aikaan, mutta muutama tunti menee helposti ilman tyhjennystä. Kivuista taas: jos sinulla on niin kovat kivut, ettet voi välillä liikkua mihinkään niin olethan käynyt lääkärissä asian takia? Kuukautiskipuihin voidaan määrätä ihan reseptikipulääkkeitä. Sitä paitsi kovin kivuliaita kuukautisia tulisi sen verran tutkia että varmistuu, ettei kipujen aiheuttaja ole esimerkiksi endometrioosi.

Ps. Tuosta ibuprofeiinin käytöstä kuukautisvuodon vähentäjänä minulla ei ole kokemusta.

• --------------------
        ei kesken voi kirjoitti:

Runsas vuoto ei ole ongelma. Esimerkiksi kuukuppi on keksitty ja aika harvoilla anatomia on sellainen, ettei sitä voisi käyttää. Itsellänikin on runsaat kuukautiset, mutta kuukautiskuppia käyttäessä ei ole mitään ongelmaa. Toki sitäkin joutuu usein tyhjentämään runsaimman vuodon aikaan, mutta muutama tunti menee helposti ilman tyhjennystä. Kivuista taas: jos sinulla on niin kovat kivut, ettet voi välillä liikkua mihinkään niin olethan käynyt lääkärissä asian takia? Kuukautiskipuihin voidaan määrätä ihan reseptikipulääkkeitä. Sitä paitsi kovin kivuliaita kuukautisia tulisi sen verran tutkia että varmistuu, ettei kipujen aiheuttaja ole esimerkiksi endometrioosi.

Ps. Tuosta ibuprofeiinin käytöstä kuukautisvuodon vähentäjänä minulla ei ole kokemusta.

Lääkärissä pitäisi varmaankin käydä, mutta se nyt ei auta tähän hätään.

Eli onko mitään "kotikonsteja" joilla kuukautisia voisi lyhentää? Ja tosiaan niitä kokemuksia ibuprofeiinista kaipailisin.

• kipu taittuu
        -------------------- kirjoitti:

Lääkärissä pitäisi varmaankin käydä, mutta se nyt ei auta tähän hätään.

Eli onko mitään "kotikonsteja" joilla kuukautisia voisi lyhentää? Ja tosiaan niitä kokemuksia ibuprofeiinista kaipailisin.

Ei ole kotikonsteja. Jos olisi, niin sitä varmaan käytettäisiin paljon.

Vaikka ibuprofeiini ei vähentäisikään vuotoa, niin ainakin se vähentää kipua. Jos et ole koskaan kokeillut sitä menkkakipuihin, niin on korkea aika kokeilla. Jos apteekin ilman reseptiä saatavat lääkkeet eivät auta riittävästi, niin sitten kannattaa hakea jatkoa ajatellen resepti lääkäriltä.

• Anonyymi

Kannattaa kysyä lääkäriltä jotain hyvää konstia. Itse laitan yleensä lämpö käärön ala vatsan päälle ja rentoudun se auttaa vähä kipuihin. Jos mulla on kipuja selässä teen saman. Yleensä meillä on kotona lämpö käärö mutta jos nyt sattumalta ei ole kannattaa laittaa sukkaan riisiä ja sen noin 30sec mikroon.

• Anonyymi

Mulla alkoi tänään menkat ja perjantaina illalla olisi seksiä tiedossa,miesystävä tulee,koska muuten emme näe,eri työajat jne. Yleensä työnnän tamponipalan syvälle sisälleni jos menkat ja sekstaillaan,mutta ei tunnu miellyttävältä se. Saakohan beppy tamponeja apteekista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe