Näyttelyissä: pidänkö häntää ylhäällä vai annanko roikkua??!

eka kultsi

Tässä on nyt vielä reilu viikko näyttelyihin ja ensimmäistä kartaa olen sinne menossa kultsin kanssa... En oikein tiedä pitäisikö minun antaa hännän roikkua itsekseen alaspäin (koira ei sitä itse suostu pitämään ylhäällä) vai pidänkö sitä kenties itse ylhäällä, niin kuin useissa kuvissa on. Olisi varmaan helpompi antaa hännän roikkua, niin voisi keskittyä enemmän jalkoihin. Miten te teette itse omien koirienne kanssa...? Aluksi aloin kallistua siihen suuntaan, että annan hännän vain olla, mutta nyt alkaa tuntua, että jos sittenkin pidän sitä ylhäällä. ;/

3

435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kultsi2010

      Minä olen esittänyt molemmilla tavoilla. Mieluiten esitän ns. vapaasti eli en ala pitämään hännästä kiinni.Kyllä se tuomari hyvän koiran huomaa vaikka antaisitkin sen hännän olla ihan omillaan :) Onnea kisaan!

      • aloit.

        Kiitos vastauksesta! Koitan esittää koiran ainakin nyt näissä näyttelyissä vapaana, niin on helpompi keskittyä jalkoihin. :)


      • 28
        aloit. kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Koitan esittää koiran ainakin nyt näissä näyttelyissä vapaana, niin on helpompi keskittyä jalkoihin. :)

        Kyllä kultsu asetetaan useimmiten seisomaan.Eikä hännän roikottaminen alhaalla,tai peräti jalkojen välissä kuvasta kultasen luonnetta oikeaksi,mihin nyt alkaneena vuonna on arvistelussa oikein eri kohta.En nyt kyllä ymmärtänyt tuota jalkoihin keskittymistä,jos ne ei mielestäsi ole ihan oikein kulmautuneet,ei niitä kannata kauheasti asetella,kiinnität vain tuomarin huomion niihin.Koiran jäädessä huonosti seisomaan,sen voi korjata aivan pienellä liikauttamisella hihnalla,ei niissä jaloissa tartte käsin roikkua.Joskus aikanaan ääneen annetussa arvostelussa (tietysti kirjallinenkin )yksikin tuomari sanoi omasta koirastani,en ole täysin varma oliko hän kehän paras,mutta en saa silmiäni siitä,se esittää itse itsensä todella kauniisti.Kasvattaja tuomarina hän kyllä tiesi,että se oli harjoituksen tulos.Muista että kukaan ei ole seppä syntyessään,äläkä masennu eka kerrasta,kultsukehät on isoja ja laadukkaita koiria paljon.Aika opettaa,ei liika yrittäminen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4167
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4016
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3632
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      65
      2983
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2741
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2518
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2518
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2406
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2289
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2245
    Aihe