LUULOTAUTI

- Lulluu...

- Häh?

- Lullul-luu...

- Täh?

- Että lullul-luulotautia sitä vaan podetaan...

25

922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Molièrellekin kävi köpelösti:

        "Molière kuoli lähestulkoon työnsä ääreen: hän pyörtyi lavalle kesken Luulosairaan esityksen ja kuoli pari tuntia sen jälkeen kotonaan ilman viimeistä voitelua, sillä kaksi pappia kieltäytyi suorittamasta hänelle riittejä eikä kolmas ehtinyt paikalle ajoissa."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Molière


      • Po. "tällainen" - excuse moi.


      • vertti-eetu
        sanasinko kirjoitti:

        Po. "tällainen" - excuse moi.

        selkä ja vasen jalka tuli kipeäksi. oli pakko johonkin mennä apua hakemaan. No Lahden Hierojakoulu Ky.
        Siellä tutkivat paikat ja piti tehdä muutama temppu, että näkivät mistä kiikastaa.
        Hierojakoulun opettaja sanoi, että välilevyn pullistuma ja joku vaivasen luukin pottuvarpaassa. Me emme hiero selkää eikä jalkaa. Niskoja ja olkapäitä hieroivat kun oli kuulemma paikat sielläkin jumissa.
        Lääkäriin pyysivät ottamaan yhteyttä. No terveyskeskuksesssa nuori naislääkäri tutki ja sanoi, että "kihti" otetaan verikokeet ja kuvataan nilkat. Voi herranen aika. Ei ollut kihti ja uusiin kuvauksiin selkä.
        Kuvien jälkeen tkl hoono soomi. Ei mitään vikaa ei vaadi jatkotoimenpiteitä.
        Tänään en pääse enää kunnolla kävelemää jos istu pitempään. Nytkin tässä seison ja kirjoitan.
        Aamulla hakeudun lääkärin luokse. Pari kertaa olen soitellut ja myöhästynyt niin, ettei aikaa en ole saanut. Tätäkö tämä tosiaan on. Luulosairaaksi eivät ole vielä sanoneet.
        Sanoisin, ettei tuo "kihtiluulokaan" kovin kaukaa liippaa ettenkö sanoisi pahemmin, mutta olkoon.
        Vai olisko kaiken takana, se kun tietävät, että olen asunut viimeiset kuusi vuotta homepaskojen seassa.
        Tutkinnan paikka monessa suhteessa.


      • vertti-eetu
        vertti-eetu kirjoitti:

        selkä ja vasen jalka tuli kipeäksi. oli pakko johonkin mennä apua hakemaan. No Lahden Hierojakoulu Ky.
        Siellä tutkivat paikat ja piti tehdä muutama temppu, että näkivät mistä kiikastaa.
        Hierojakoulun opettaja sanoi, että välilevyn pullistuma ja joku vaivasen luukin pottuvarpaassa. Me emme hiero selkää eikä jalkaa. Niskoja ja olkapäitä hieroivat kun oli kuulemma paikat sielläkin jumissa.
        Lääkäriin pyysivät ottamaan yhteyttä. No terveyskeskuksesssa nuori naislääkäri tutki ja sanoi, että "kihti" otetaan verikokeet ja kuvataan nilkat. Voi herranen aika. Ei ollut kihti ja uusiin kuvauksiin selkä.
        Kuvien jälkeen tkl hoono soomi. Ei mitään vikaa ei vaadi jatkotoimenpiteitä.
        Tänään en pääse enää kunnolla kävelemää jos istu pitempään. Nytkin tässä seison ja kirjoitan.
        Aamulla hakeudun lääkärin luokse. Pari kertaa olen soitellut ja myöhästynyt niin, ettei aikaa en ole saanut. Tätäkö tämä tosiaan on. Luulosairaaksi eivät ole vielä sanoneet.
        Sanoisin, ettei tuo "kihtiluulokaan" kovin kaukaa liippaa ettenkö sanoisi pahemmin, mutta olkoon.
        Vai olisko kaiken takana, se kun tietävät, että olen asunut viimeiset kuusi vuotta homepaskojen seassa.
        Tutkinnan paikka monessa suhteessa.

        perkele, tarttuva tautiko.


      • vertti-eetu kirjoitti:

        perkele, tarttuva tautiko.

        Juu, ei paljoa naurata, tarpeeksi kun on kipeä. Ärräpäitä alkaa päästä.

        Onko keskikroppaasi kuvattu? Ole tiukkana siellä, vaikka sairaana ylivoimaista. Emäntä mukaan jöötä pitämään?

        Pyydä vaikka lähete eteenpäin ja katso, ettei ruksi ole kohdassa yli 30 päivää, joka tarkoittaa kitumista lähes puolen vuoden jonossa.


      • "Tuossahan kerrotaan, että arvioiden mukaan joka kymmenes terveyskeskuspotilas on luulosairas.

        Tuli vaan mieleen, kuoleekohan juuri sama määrä hoidotta jäätyään..."

        - Jos joku ihmettelee, miksi puhun luulotaudista, niin kuittaan vaan koko rahan edestä takaisin ja herjaan oikein helvetisti!


      • sanasinko kirjoitti:

        "Tuossahan kerrotaan, että arvioiden mukaan joka kymmenes terveyskeskuspotilas on luulosairas.

        Tuli vaan mieleen, kuoleekohan juuri sama määrä hoidotta jäätyään..."

        - Jos joku ihmettelee, miksi puhun luulotaudista, niin kuittaan vaan koko rahan edestä takaisin ja herjaan oikein helvetisti!

        Kirosanavalikoimakin on tämän luulotaudin myötä kasvanut!


      • sanasinko kirjoitti:

        Kirosanavalikoimakin on tämän luulotaudin myötä kasvanut!

        Haistattelen kaikille luulotautisena pitäjille oikein pitkät paskat
        - tosi pitkät paskat!


      • sanasinko kirjoitti:

        Molièrellekin kävi köpelösti:

        "Molière kuoli lähestulkoon työnsä ääreen: hän pyörtyi lavalle kesken Luulosairaan esityksen ja kuoli pari tuntia sen jälkeen kotonaan ilman viimeistä voitelua, sillä kaksi pappia kieltäytyi suorittamasta hänelle riittejä eikä kolmas ehtinyt paikalle ajoissa."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Molière

        Molière-parka säälittää. Hänellä on niin hyviä näytelmiä, ja tuollainen oli hänen loppunsa. Papin kääkkänät eivät viitsineet edes siunata... Mahtoiko mieleen tulla, että "tee hyvin, syö paskaa"?

        Kiittämättömyys on maailman palkka, mutta Molièren näytelmät ovat huippuja ja niissä saa nauraa.


      • sanasinko kirjoitti:

        "Tuossahan kerrotaan, että arvioiden mukaan joka kymmenes terveyskeskuspotilas on luulosairas.

        Tuli vaan mieleen, kuoleekohan juuri sama määrä hoidotta jäätyään..."

        - Jos joku ihmettelee, miksi puhun luulotaudista, niin kuittaan vaan koko rahan edestä takaisin ja herjaan oikein helvetisti!

        Kaikille luulotautia rakastaville löytyy nyt oikea Luulotauti-kansiokin!

        http://sanasinko.kuvat.fi/kuvat/LUULOTAUTI/

        Tervetuloa luulottelemaan!



      • Homeherkkä#

        Kun ihmiset alkoivat lukea lääkärikirjoja, niin jo silloin lääkärit kertoilivat, että he saavat lukemansa perusteella jonkun taudin oireita, jota tautia he tulevat sitten vahvistuttamaan lääkärillä.

        Tk-lääkäri Outi Seppälän todetessa vuonna 2009, että kymmenisen prosenttia tk-potilaista on saanut oireita median välitittämistä lääketieteellisistä artikkeleista, joita nykyään on runsaasti saatavilla, niin tutkimusfaktaa, että näin on, ei taida olla saatavilla.

        Taitaa olla toisinpäin, että kun alkaa oireilla, niin alkaa etsiä vaikkapa netistä tietoa mikä sairaus voisi olla oireiden taustalla ja pyytää lääkärin vastaanotolla kokeita olettamansa sairauden varmentamiseen tai poissulkemiseen.

        Tuossa artikkelissa näyttää olevan kysymys vain siitä kuinka niitä sairauden vahvistamis-/poissulkemiskustannuksia, eli ns. ylimääräisiä tutkimuskuluja (lab., rtg) saataisiin terveyskeskuksissa pienennettyä.

        Lääkärin asema on muuttunut kansalaisten tiedon kasvaessa siten, että lääkäri ei ole enää jumalasta seuraava, joka sanelee mitä tutkimuksia tehdään ja miten lääkäri päättää jotain sairautta hoitaa, vaan lääkäri-potilassuhde muuttuu vuorovaikutussuhteeksi, jossa yhteinen tieto saattaa vähentää turhia tutkimuksia sekä ajoittaa tutkimukset tehtäväksi oikeaan aikaan, kuten esim. allergian kanssa on toimittava, sairauden selvillesaamiseksi.

        Kun minä pyysin muutama vuosi sitten tk-lääkäriltä vain kokonais-IgE:tä sekä reumafaktoria, niin tk-lääkäri määräsi vinon pinon myös muita lab.kokeita, joita samoja kokeita oli otettu ihopolilla muutama vuosi aiemmin ja joissa ei ollut poikkeavaa. Kävi kuten aikaisemminkin. Tk-lääkärin määräämät lab. tutkimukset olivat OK, vaan pyytämäni reumafaktori sekä kokonais-IgE olivat yli normaaliarvojen.


      • vertti-eetu
        Homeherkkä# kirjoitti:

        Kun ihmiset alkoivat lukea lääkärikirjoja, niin jo silloin lääkärit kertoilivat, että he saavat lukemansa perusteella jonkun taudin oireita, jota tautia he tulevat sitten vahvistuttamaan lääkärillä.

        Tk-lääkäri Outi Seppälän todetessa vuonna 2009, että kymmenisen prosenttia tk-potilaista on saanut oireita median välitittämistä lääketieteellisistä artikkeleista, joita nykyään on runsaasti saatavilla, niin tutkimusfaktaa, että näin on, ei taida olla saatavilla.

        Taitaa olla toisinpäin, että kun alkaa oireilla, niin alkaa etsiä vaikkapa netistä tietoa mikä sairaus voisi olla oireiden taustalla ja pyytää lääkärin vastaanotolla kokeita olettamansa sairauden varmentamiseen tai poissulkemiseen.

        Tuossa artikkelissa näyttää olevan kysymys vain siitä kuinka niitä sairauden vahvistamis-/poissulkemiskustannuksia, eli ns. ylimääräisiä tutkimuskuluja (lab., rtg) saataisiin terveyskeskuksissa pienennettyä.

        Lääkärin asema on muuttunut kansalaisten tiedon kasvaessa siten, että lääkäri ei ole enää jumalasta seuraava, joka sanelee mitä tutkimuksia tehdään ja miten lääkäri päättää jotain sairautta hoitaa, vaan lääkäri-potilassuhde muuttuu vuorovaikutussuhteeksi, jossa yhteinen tieto saattaa vähentää turhia tutkimuksia sekä ajoittaa tutkimukset tehtäväksi oikeaan aikaan, kuten esim. allergian kanssa on toimittava, sairauden selvillesaamiseksi.

        Kun minä pyysin muutama vuosi sitten tk-lääkäriltä vain kokonais-IgE:tä sekä reumafaktoria, niin tk-lääkäri määräsi vinon pinon myös muita lab.kokeita, joita samoja kokeita oli otettu ihopolilla muutama vuosi aiemmin ja joissa ei ollut poikkeavaa. Kävi kuten aikaisemminkin. Tk-lääkärin määräämät lab. tutkimukset olivat OK, vaan pyytämäni reumafaktori sekä kokonais-IgE olivat yli normaaliarvojen.

        kortisonipiikki tuli pakaraan ja lisää kipulääkettä. Lepoa.

        http://homeasunto.suntuubi.com/?cat=11


      • Homeherkkä#
        vertti-eetu kirjoitti:

        kortisonipiikki tuli pakaraan ja lisää kipulääkettä. Lepoa.

        http://homeasunto.suntuubi.com/?cat=11

        Toivotan HYVÄÄ UUTTA VUOTTA kaikille palstalaisille.

        Auttoiko kortisonipiikki iskiashermokipuun?
        Kertoisitko minkänimistä kipulääkettä sait ja toimiko kohdallasi lääkkeen kiputehovaikutus?

        Kun tk-lääkäri määräsi minulle Dermovat-kortisonivoiteen aiheuttamaan lihasten ja jänteiden kiinnityskohtien kipuun 3 mg Panodolia per päivä, niin mitään vaikutusta kipuun ko. lääkkeellä ei ollut.


      • vertti-eetu
        Homeherkkä# kirjoitti:

        Toivotan HYVÄÄ UUTTA VUOTTA kaikille palstalaisille.

        Auttoiko kortisonipiikki iskiashermokipuun?
        Kertoisitko minkänimistä kipulääkettä sait ja toimiko kohdallasi lääkkeen kiputehovaikutus?

        Kun tk-lääkäri määräsi minulle Dermovat-kortisonivoiteen aiheuttamaan lihasten ja jänteiden kiinnityskohtien kipuun 3 mg Panodolia per päivä, niin mitään vaikutusta kipuun ko. lääkkeellä ei ollut.

        auttoi, mutta olemalla levossa ja välttämällä istuma-asentoa pitempään auttaa. Panacod 30 mg haen ma. Nyt Panadol.
        Illalla olisi tarjolla kirkasta, mutta parasta jättää väliin. HYVÄÄ UUTTA VUOTTA kaikille tasapuolisesti.
        Terveempääkin toivon vaikka toivomalla ei päästä yhtään mihinkään. Kiitos vuodesta 2010.
        Voimia kaikille taistelussa vääristelijöitä ja vähättelijöitä vastaan. Se aika ei mene hukkaan.

        Kaveri sanoi pari viikkoa sitten, että kaiken maaliman palaverit on hukkaanheitettyä aikaa.
        Jäin asiaa miettimään ja tulin samaan tulokseen. Kuinkahan usein on käynyt tosiaankin niin, että kaikki olisi tehty täysin palaverissa olevien päätösten mukaan. Tai kuinka monta palveria on päättynyt, että jokainen olisi tilaisuuteen tyytyväinen.
        No vuosi on päättymässä ja uusia palavereja vielä pidetään, aivan turhiakin.


      • sanasinko kirjoitti:

        "Tuossahan kerrotaan, että arvioiden mukaan joka kymmenes terveyskeskuspotilas on luulosairas.

        Tuli vaan mieleen, kuoleekohan juuri sama määrä hoidotta jäätyään..."

        - Jos joku ihmettelee, miksi puhun luulotaudista, niin kuittaan vaan koko rahan edestä takaisin ja herjaan oikein helvetisti!

        Jösses, tautihan on vaan pahentunut!

        http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/joka-viides-potee-luulosairautta/87349



      • just niin
        Homeherkkä# kirjoitti:

        Kun ihmiset alkoivat lukea lääkärikirjoja, niin jo silloin lääkärit kertoilivat, että he saavat lukemansa perusteella jonkun taudin oireita, jota tautia he tulevat sitten vahvistuttamaan lääkärillä.

        Tk-lääkäri Outi Seppälän todetessa vuonna 2009, että kymmenisen prosenttia tk-potilaista on saanut oireita median välitittämistä lääketieteellisistä artikkeleista, joita nykyään on runsaasti saatavilla, niin tutkimusfaktaa, että näin on, ei taida olla saatavilla.

        Taitaa olla toisinpäin, että kun alkaa oireilla, niin alkaa etsiä vaikkapa netistä tietoa mikä sairaus voisi olla oireiden taustalla ja pyytää lääkärin vastaanotolla kokeita olettamansa sairauden varmentamiseen tai poissulkemiseen.

        Tuossa artikkelissa näyttää olevan kysymys vain siitä kuinka niitä sairauden vahvistamis-/poissulkemiskustannuksia, eli ns. ylimääräisiä tutkimuskuluja (lab., rtg) saataisiin terveyskeskuksissa pienennettyä.

        Lääkärin asema on muuttunut kansalaisten tiedon kasvaessa siten, että lääkäri ei ole enää jumalasta seuraava, joka sanelee mitä tutkimuksia tehdään ja miten lääkäri päättää jotain sairautta hoitaa, vaan lääkäri-potilassuhde muuttuu vuorovaikutussuhteeksi, jossa yhteinen tieto saattaa vähentää turhia tutkimuksia sekä ajoittaa tutkimukset tehtäväksi oikeaan aikaan, kuten esim. allergian kanssa on toimittava, sairauden selvillesaamiseksi.

        Kun minä pyysin muutama vuosi sitten tk-lääkäriltä vain kokonais-IgE:tä sekä reumafaktoria, niin tk-lääkäri määräsi vinon pinon myös muita lab.kokeita, joita samoja kokeita oli otettu ihopolilla muutama vuosi aiemmin ja joissa ei ollut poikkeavaa. Kävi kuten aikaisemminkin. Tk-lääkärin määräämät lab. tutkimukset olivat OK, vaan pyytämäni reumafaktori sekä kokonais-IgE olivat yli normaaliarvojen.

        Niin, meidän tk-lääkäri heitti mut miltei ulos, kun menin sinne paprilapun kanssa, jolle olin laittanut ylös kaikki oireeni ja yritin kysyä muutamista kokeista ja tietyistä sairauksista.
        Haukkui mut pystyyn. Väitti, että istun 24/7 netin ääressä tutkimassa sairauksia, enkä tee mitään muuta (teen kotoa käsin töitä). Normaali ihminen ei kuulemma tiedä mistään lääketieteellisistä jutuista, termeistä jne. yhtikäs mitään ja jos joku maallikko jotain tietää, niin on siis ilmeisesti ympäripyöreästi netissä ja vikaa on silloin ainoastaan korvien välissä.

        No, tämän jälkeen vaihdoin omalääkäriä...


      • just niin kirjoitti:

        Niin, meidän tk-lääkäri heitti mut miltei ulos, kun menin sinne paprilapun kanssa, jolle olin laittanut ylös kaikki oireeni ja yritin kysyä muutamista kokeista ja tietyistä sairauksista.
        Haukkui mut pystyyn. Väitti, että istun 24/7 netin ääressä tutkimassa sairauksia, enkä tee mitään muuta (teen kotoa käsin töitä). Normaali ihminen ei kuulemma tiedä mistään lääketieteellisistä jutuista, termeistä jne. yhtikäs mitään ja jos joku maallikko jotain tietää, niin on siis ilmeisesti ympäripyöreästi netissä ja vikaa on silloin ainoastaan korvien välissä.

        No, tämän jälkeen vaihdoin omalääkäriä...

        Tsemppiä... Meikäkin laittaa just nyt eteenpäin potilaskertomuspyynnöt poliotalvena 1984-85 kärsimästäni virustaudista - eikun siis luulotaudista. Pengotaan kaikki vaan, niin saadaan isompikin juttu joskus myöhemmin kasaan. Yksi novelli on jo kirjoitettu.


      • sanasinko kirjoitti:

        Tsemppiä... Meikäkin laittaa just nyt eteenpäin potilaskertomuspyynnöt poliotalvena 1984-85 kärsimästäni virustaudista - eikun siis luulotaudista. Pengotaan kaikki vaan, niin saadaan isompikin juttu joskus myöhemmin kasaan. Yksi novelli on jo kirjoitettu.

        Potilastiedot näyttävät hävinneen - ilmoitusten perusteella, ettei niitä löydy.

        Kun voimia, pengottava vielä lisää.

        Sosiaali- ja terveysministeriön asetus potilasasiakirjoista
        http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=39502&name=DLFE-8803.pdf

        Valtionarkiston päätös kunnallisten asiakirjojen hävittämisestä
        http://www.arkisto.fi/fi/palvelut/normit/seulontapaeaetoekset/valtionarkiston-paeaetoes-kunnallisten-asiakirjojen-haevittaemisestae/

        Terveydenhuollon asiakirjat
        http://www.arkisto.fi/uploads/normit/kunnallishallinto/seulontapaatokset/terv.huoll.asiakirjat.pdf


      • sanasinko kirjoitti:

        Potilastiedot näyttävät hävinneen - ilmoitusten perusteella, ettei niitä löydy.

        Kun voimia, pengottava vielä lisää.

        Sosiaali- ja terveysministeriön asetus potilasasiakirjoista
        http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=39502&name=DLFE-8803.pdf

        Valtionarkiston päätös kunnallisten asiakirjojen hävittämisestä
        http://www.arkisto.fi/fi/palvelut/normit/seulontapaeaetoekset/valtionarkiston-paeaetoes-kunnallisten-asiakirjojen-haevittaemisestae/

        Terveydenhuollon asiakirjat
        http://www.arkisto.fi/uploads/normit/kunnallishallinto/seulontapaatokset/terv.huoll.asiakirjat.pdf

        Terveysasemalta, jossa minua pidettiin luulosairaana, ei löytynyt potilastietoja. Sairaalasta, jonne sain luulosairaana pitämisen takia terveyskeskuksesta lähetteen vasta paljon myöhemmin ja jossa sielläkin minua pidettiin luulosairaana, ei löytynyt tietoja, vaikka kävin siellä monta kertaa ja verikokeitakin otettiin. Tietoja ei löytynyt myöskään toisesta sairaalasta, jonne sain ensimmäisestä sairaalasta lähetteen, jossa kävin neurologin vastaanotolla ja EMG:ssä.

        Kun sairastumisestani oli muistaakseni jo kymmenen vuotta, kirjoitin minua terveyskeskuksessa luulosairaana pitäneelle lääkärille kirjeen, jossa kerroin kärsiväni poliotalvena sairastamani virustaudin oireista edelleen. Olisiko se kirje aktivoinut tietojeni katoamisen. Mutta jotain pitäisi löytyä, jos paperit olisi säilytetty asianmukaisesti.

        Tutkin asian vielä loppuun. Onpahan kirjoittamista lisää, jos on noin onnettomasti käynyt, ettei potilastietoja löydy mistään. Omassa muistissanihan on kaikki, kuinka törkeästi minua kohdeltiin - eikä ole asiaa, josta ei voisi kirjoittaa.


      • vertti-eetu
        sanasinko kirjoitti:

        Terveysasemalta, jossa minua pidettiin luulosairaana, ei löytynyt potilastietoja. Sairaalasta, jonne sain luulosairaana pitämisen takia terveyskeskuksesta lähetteen vasta paljon myöhemmin ja jossa sielläkin minua pidettiin luulosairaana, ei löytynyt tietoja, vaikka kävin siellä monta kertaa ja verikokeitakin otettiin. Tietoja ei löytynyt myöskään toisesta sairaalasta, jonne sain ensimmäisestä sairaalasta lähetteen, jossa kävin neurologin vastaanotolla ja EMG:ssä.

        Kun sairastumisestani oli muistaakseni jo kymmenen vuotta, kirjoitin minua terveyskeskuksessa luulosairaana pitäneelle lääkärille kirjeen, jossa kerroin kärsiväni poliotalvena sairastamani virustaudin oireista edelleen. Olisiko se kirje aktivoinut tietojeni katoamisen. Mutta jotain pitäisi löytyä, jos paperit olisi säilytetty asianmukaisesti.

        Tutkin asian vielä loppuun. Onpahan kirjoittamista lisää, jos on noin onnettomasti käynyt, ettei potilastietoja löydy mistään. Omassa muistissanihan on kaikki, kuinka törkeästi minua kohdeltiin - eikä ole asiaa, josta ei voisi kirjoittaa.

        suuremmalla syyllä kaikki kirjallisena ja nauhoitettuna joka sana.

        http://www.pixmania.com/fi/fi/audio/sanelukone/19/4/categorie.html?srcid=211&mctag=fi_10717&gclid=CPWQzaf10qYCFcKCDgodkU3-IQ

        Näissä homehommeleissa ei voi luottaa liikaa kenenkään apuun.
        Jos ei nyt sitten Homeherkkä#, Nikkola ja Sanasinko jaksa loppuun asti.


      • vertti-eetu kirjoitti:

        suuremmalla syyllä kaikki kirjallisena ja nauhoitettuna joka sana.

        http://www.pixmania.com/fi/fi/audio/sanelukone/19/4/categorie.html?srcid=211&mctag=fi_10717&gclid=CPWQzaf10qYCFcKCDgodkU3-IQ

        Näissä homehommeleissa ei voi luottaa liikaa kenenkään apuun.
        Jos ei nyt sitten Homeherkkä#, Nikkola ja Sanasinko jaksa loppuun asti.

        Mielessäni kuohahti aamulla, kun tajusin, että kaikki tiedot olivat hävinneet. Olin niin vihainen, että oli vaikeaa keskittyä aamusivujen kirjoittamiseen. Tahdonvoimalla pinnistelin - mutta heti kun olin kirjoittanut, aloin penkoa potilastietojen säilytysaikoja. Niitähän kuuluisi säilyttää 20 vuotta potilaan kuolemasta.

        Lakia rikotaan niin, että paukkuu. Vaan laitan tuon vielä eteenpäin. Johtoportaan kautta selvityspyyntö tietojeni kohtalosta.

        Niin paljon ottaa nuppiin, että parasta keskittyä muihin asioihin.


      • vertti-eetu
        sanasinko kirjoitti:

        Mielessäni kuohahti aamulla, kun tajusin, että kaikki tiedot olivat hävinneet. Olin niin vihainen, että oli vaikeaa keskittyä aamusivujen kirjoittamiseen. Tahdonvoimalla pinnistelin - mutta heti kun olin kirjoittanut, aloin penkoa potilastietojen säilytysaikoja. Niitähän kuuluisi säilyttää 20 vuotta potilaan kuolemasta.

        Lakia rikotaan niin, että paukkuu. Vaan laitan tuon vielä eteenpäin. Johtoportaan kautta selvityspyyntö tietojeni kohtalosta.

        Niin paljon ottaa nuppiin, että parasta keskittyä muihin asioihin.

        on kai jokainen oikeutettu saamaan kopiot terveysasemalta omísta terveystapahtumista ja otetuista kokeista. Ne olen vuosittain hankkinut, ettei joudu "hukkaan". Keskussairaalan käynneistä on aina tullut loppulausunto kotiin kirjeessä. Nauhoituksia on vino pino myös. Eihän sitä koskaan tiedä. Tärkeää faktaa.
        Viime viikolla katosi saapuneita sähköposteja bittiavaruuteen. Onnekseni suurin osa tärkeistä oli talletettu omalle ja asioiden hoitajan kovalevylle. Ei tässä voi luottaa kohta enää kuin itseensä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      242
      2040
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1057
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe