Mitä raakaa lihaa voi antaa?

piiipaa

Hei, paljon on keskustelua siitä että kissa syö raakaa lihaa yms, mutta mitä osaa esim naudasta? kissani on allerginen sialle ja nyt olen antanut raakaa karitsaa, lapaa muistaakseni. Ja voiko lampaasta antaa rasvaista osaa? olen niin huono tässä :(

8

555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siipipla.
      • lukemista....

        Paljon oli vaikeaselkoista luettavaa.....
        Itse annan kissalleni kaupan ruuan lisäksi raakana hirveä , peuraa , sikaa , nautaa kokonaisena , myös jauhelihana tarjoan , menee joskus , mutta paremmin kokonaisena.
        Kissani on osittain maalla ja halunsa mukaan silloin ulkona , eli hiiret , linnut , sisiliskot ym herkut kuuluvat ruokavalioon. Tietenkin madotan n. 3 kk välein , talvella kerran. Ei ole matoja ollut .
        Poikani 2 pitkäkarvaista kissaa saavat myös edellä mainittuja raakoja lihoja , ei ole madotettu , ovat sisäkissoja täysin ja ell sanoi , ettei tarvita madotusta elleivät syö luonnosta luonnon antimia.
        Kysyit mitä osaa ruhosta , no minun kissani saa mitä osaa vain , kun keitän soppaa hirvestä niin sitä osaa saa, myös paistia ja filettä , possusta näin talvella kerran annoin rasvaisia kylkipaloja ja herra jestas kun oli herkkua. Karjalanpaistilihoja olen antanut , kaikki on kelvannut.
        Kissani on nuori solakka neiti , että linjat kyllä sllivat rasvaisempaakin.
        Kalasta tämä tyttö ei pidä ollenkaan , katkaravut kyllä maistuvat!


      • Siipipala.
        lukemista.... kirjoitti:

        Paljon oli vaikeaselkoista luettavaa.....
        Itse annan kissalleni kaupan ruuan lisäksi raakana hirveä , peuraa , sikaa , nautaa kokonaisena , myös jauhelihana tarjoan , menee joskus , mutta paremmin kokonaisena.
        Kissani on osittain maalla ja halunsa mukaan silloin ulkona , eli hiiret , linnut , sisiliskot ym herkut kuuluvat ruokavalioon. Tietenkin madotan n. 3 kk välein , talvella kerran. Ei ole matoja ollut .
        Poikani 2 pitkäkarvaista kissaa saavat myös edellä mainittuja raakoja lihoja , ei ole madotettu , ovat sisäkissoja täysin ja ell sanoi , ettei tarvita madotusta elleivät syö luonnosta luonnon antimia.
        Kysyit mitä osaa ruhosta , no minun kissani saa mitä osaa vain , kun keitän soppaa hirvestä niin sitä osaa saa, myös paistia ja filettä , possusta näin talvella kerran annoin rasvaisia kylkipaloja ja herra jestas kun oli herkkua. Karjalanpaistilihoja olen antanut , kaikki on kelvannut.
        Kissani on nuori solakka neiti , että linjat kyllä sllivat rasvaisempaakin.
        Kalasta tämä tyttö ei pidä ollenkaan , katkaravut kyllä maistuvat!

        Kannattaa antaa vitamiinit (multicat, tai ainakin kalkkilisä) jos kissa ei syö kuin luutonta lihaa, muuten kalkkivaje voi iskeä.

        Jos antaa paljon kanaa (niisssä on omega6:tta) pitää antaa esimerkiksi lohiöljyä (jossa omega3:sta) balansoimaan omegat.

        Pelkkä kanan yltiöpäinen syöttö ilman oikeita sarvahappoja saa helposti turkin oireilemaan sillä omega 6 lisää tulehduriskiä(liiallisena)

        Kissalle siis vi antaa ihan mitä tahansa lihaa, luineen päivineen raakana. Kypsennetyssä lihassa luita ei saa olla.


      • vois kokeilla...
        Siipipala. kirjoitti:

        Kannattaa antaa vitamiinit (multicat, tai ainakin kalkkilisä) jos kissa ei syö kuin luutonta lihaa, muuten kalkkivaje voi iskeä.

        Jos antaa paljon kanaa (niisssä on omega6:tta) pitää antaa esimerkiksi lohiöljyä (jossa omega3:sta) balansoimaan omegat.

        Pelkkä kanan yltiöpäinen syöttö ilman oikeita sarvahappoja saa helposti turkin oireilemaan sillä omega 6 lisää tulehduriskiä(liiallisena)

        Kissalle siis vi antaa ihan mitä tahansa lihaa, luineen päivineen raakana. Kypsennetyssä lihassa luita ei saa olla.

        Olen aina ihmetellyt tuota tietoa , että lihaa voi antaa luineen. Ja vieläpä kanaa.
        Eivätkö ne riko mahaa tai suolia tai mitään?


      • farkku
        vois kokeilla... kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt tuota tietoa , että lihaa voi antaa luineen. Ja vieläpä kanaa.
        Eivätkö ne riko mahaa tai suolia tai mitään?

        jos luut ovat raakoja ja kissa on opetettu syömään niitä _oikein_


      • Siipipala.
        vois kokeilla... kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt tuota tietoa , että lihaa voi antaa luineen. Ja vieläpä kanaa.
        Eivätkö ne riko mahaa tai suolia tai mitään?

        Kananluut hajoavat säikeisesti/tulevat teräviksi kypsennettäessä...ja siksi ovat kuin partaterät.
        Kanankaulat, siivet,selät ja koivet ovat sellaisenaan siis raakana oivaa kissan ravintoa. Ei kissaa erityisesti tarvitse "opettaa" niitä syömään, monet kyllä pilkkovat lintusaksilla tai puukolla ja vasaralla palat pienemmiksi että kissan on niitä kivempi rouskutella.

        Kaikki tarpeellinen tieto kissan raakaruokinnasta löytyy edelleen ensimmäisen viestini linkistä :) Kannattaa lukaista Maarun sivut ja muutkin teksit joita siellä on.


      • KissaKirsti
        lukemista.... kirjoitti:

        Paljon oli vaikeaselkoista luettavaa.....
        Itse annan kissalleni kaupan ruuan lisäksi raakana hirveä , peuraa , sikaa , nautaa kokonaisena , myös jauhelihana tarjoan , menee joskus , mutta paremmin kokonaisena.
        Kissani on osittain maalla ja halunsa mukaan silloin ulkona , eli hiiret , linnut , sisiliskot ym herkut kuuluvat ruokavalioon. Tietenkin madotan n. 3 kk välein , talvella kerran. Ei ole matoja ollut .
        Poikani 2 pitkäkarvaista kissaa saavat myös edellä mainittuja raakoja lihoja , ei ole madotettu , ovat sisäkissoja täysin ja ell sanoi , ettei tarvita madotusta elleivät syö luonnosta luonnon antimia.
        Kysyit mitä osaa ruhosta , no minun kissani saa mitä osaa vain , kun keitän soppaa hirvestä niin sitä osaa saa, myös paistia ja filettä , possusta näin talvella kerran annoin rasvaisia kylkipaloja ja herra jestas kun oli herkkua. Karjalanpaistilihoja olen antanut , kaikki on kelvannut.
        Kissani on nuori solakka neiti , että linjat kyllä sllivat rasvaisempaakin.
        Kalasta tämä tyttö ei pidä ollenkaan , katkaravut kyllä maistuvat!

        broilerin sydäntä sitä saa ainakin Mustista&Mirristä. Meidän kolmen Herkkua :)


      • farkku
        Siipipala. kirjoitti:

        Kananluut hajoavat säikeisesti/tulevat teräviksi kypsennettäessä...ja siksi ovat kuin partaterät.
        Kanankaulat, siivet,selät ja koivet ovat sellaisenaan siis raakana oivaa kissan ravintoa. Ei kissaa erityisesti tarvitse "opettaa" niitä syömään, monet kyllä pilkkovat lintusaksilla tai puukolla ja vasaralla palat pienemmiksi että kissan on niitä kivempi rouskutella.

        Kaikki tarpeellinen tieto kissan raakaruokinnasta löytyy edelleen ensimmäisen viestini linkistä :) Kannattaa lukaista Maarun sivut ja muutkin teksit joita siellä on.

        olemme molemmat oikeassa. Kissaa ei tarvitse erikseen opettaa syömään siipiä. Vain silloin, jos kissa ahmii tai ei pureksi siipiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe