uskallanko ottaa B6,B12,foolihappoa. lääkäri ei maininnut mitään vitamiineista kun määräsi trexania 10 mg/vkossa psorireumaan.olen kerran jo ottanut ja kärsinyt pahoinvoinnista kolme päivää. vastatkaa joku. kiitos.
uskallanko
shakira
61740
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 6
Vanhimmat
Minulle on kyllä lääkäri kirjoittanut foolihapporeseptin pahoinvoinnin torjuntaan.
Käytän siis Trexania.
B12-vitamiinia saan pistoksina 3 kk välein todetun puutteen vuoksi.
Niin ja muuten vain syön B-vitamiinivalmistetta, jossa on monenlaisia b-vitamiineja.
B-vitamiini on tietääkseni vesiliukoista, eli ylimääräinen poistuu elimistöstä. Miksei sitä siis uskaltaisi syödä?
B 6 vitamiinin max erityskyky 1.5mg/vrk max käyttö 1.5mg .
Kaikki yli 3mg _/vrk aiheuttaa kertymiä mm.lihaksiin
B6 vitamiini muuntuuelimistössä hermomyrkyksi
Minulta lääkärin määräämät 200mg/vrk.4 vuottakestänyt käyttö vei KÄVELYKYVYN =MEGAVITAMINE B6 SYNDROME
löytyy vain englanniksi!!??
Suomi ja lääkärikunta lääketehdasmyönteinen
Heip. Itse syön trexania 15 mg/ vko selkärankareumaan, johon ehdottoman tärkeänä lääkäri painotti foolihapon, eli folviten ottamista ns. vastalääkkeenä n. 5-10 tuntia trexanin oton jälkeen. Trexan itse on niin tuju lääke, että eräällä tutulla oli unohdettu määrätä trexanin 20 mg/ vko annoksen lisäksi folvite, eli foolihappo, ja tätä pelkkää trexania syötyään tämä kyseinen tuttavani sai kaikki arvonsa täysin päälaelleen, ja joutui osastolle hoidettavaksi peräti kolmeksi päiväksi. Syö siis ihmeessä foolihappoa sekä kaikkia mahdollsia vitamiineja, vitamiinejakaan kun ei koskaan voi saada ravinnosta liikaa! B-vitamiini kuulemma auttaa myös kipuihin, onko kokemuksia?
Hei,
Keskustelin tällä viikolla reumalääkärini kanssa Trexanin aloittamisesta ja hän kertoi että lääke on hyvin samankaltainen kuin foolihappomolekyyli ja sen tähden se syrjäyttää foolihapon. On ehdottoman tärkeää syödä foolihappolisää sen takia. Trexanireseptin kanssa saa aina/pitäisi saada nykyisin foolihapporeseptin.
Pahoinvointisi johtunee jostain muusta kuin foolihaposta.
reseptittä saatavat foolihappovalmisteet ovat niin "laimeita", että ne ei riitä poistamaan trexanin aiheuttamaa pahoinvointia.
kiitos kaikille vast. lähden ostamaan B-vit. lisää. jatkoja :)