uskallanko ottaa B6,B12,foolihappoa. lääkäri ei maininnut mitään vitamiineista kun määräsi trexania 10 mg/vkossa psorireumaan.olen kerran jo ottanut ja kärsinyt pahoinvoinnista kolme päivää. vastatkaa joku. kiitos.
uskallanko
6
1550
Vastaukset
- Nainen42
Minulle on kyllä lääkäri kirjoittanut foolihapporeseptin pahoinvoinnin torjuntaan.
Käytän siis Trexania.
B12-vitamiinia saan pistoksina 3 kk välein todetun puutteen vuoksi.
Niin ja muuten vain syön B-vitamiinivalmistetta, jossa on monenlaisia b-vitamiineja.
B-vitamiini on tietääkseni vesiliukoista, eli ylimääräinen poistuu elimistöstä. Miksei sitä siis uskaltaisi syödä?- Anonyymi
B 6 vitamiinin max erityskyky 1.5mg/vrk max käyttö 1.5mg .
Kaikki yli 3mg _/vrk aiheuttaa kertymiä mm.lihaksiin
B6 vitamiini muuntuuelimistössä hermomyrkyksi
Minulta lääkärin määräämät 200mg/vrk.4 vuottakestänyt käyttö vei KÄVELYKYVYN =MEGAVITAMINE B6 SYNDROME
löytyy vain englanniksi!!??
Suomi ja lääkärikunta lääketehdasmyönteinen
- plim
Heip. Itse syön trexania 15 mg/ vko selkärankareumaan, johon ehdottoman tärkeänä lääkäri painotti foolihapon, eli folviten ottamista ns. vastalääkkeenä n. 5-10 tuntia trexanin oton jälkeen. Trexan itse on niin tuju lääke, että eräällä tutulla oli unohdettu määrätä trexanin 20 mg/ vko annoksen lisäksi folvite, eli foolihappo, ja tätä pelkkää trexania syötyään tämä kyseinen tuttavani sai kaikki arvonsa täysin päälaelleen, ja joutui osastolle hoidettavaksi peräti kolmeksi päiväksi. Syö siis ihmeessä foolihappoa sekä kaikkia mahdollsia vitamiineja, vitamiinejakaan kun ei koskaan voi saada ravinnosta liikaa! B-vitamiini kuulemma auttaa myös kipuihin, onko kokemuksia?
- Ninni28
Hei,
Keskustelin tällä viikolla reumalääkärini kanssa Trexanin aloittamisesta ja hän kertoi että lääke on hyvin samankaltainen kuin foolihappomolekyyli ja sen tähden se syrjäyttää foolihapon. On ehdottoman tärkeää syödä foolihappolisää sen takia. Trexanireseptin kanssa saa aina/pitäisi saada nykyisin foolihapporeseptin.
Pahoinvointisi johtunee jostain muusta kuin foolihaposta. - tarkka
reseptittä saatavat foolihappovalmisteet ovat niin "laimeita", että ne ei riitä poistamaan trexanin aiheuttamaa pahoinvointia.
- shakira
kiitos kaikille vast. lähden ostamaan B-vit. lisää. jatkoja :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1332374Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451865- 401547
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311363Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281300Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104840Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752