uskallanko ottaa B6,B12,foolihappoa. lääkäri ei maininnut mitään vitamiineista kun määräsi trexania 10 mg/vkossa psorireumaan.olen kerran jo ottanut ja kärsinyt pahoinvoinnista kolme päivää. vastatkaa joku. kiitos.
uskallanko
6
1507
Vastaukset
- Nainen42
Minulle on kyllä lääkäri kirjoittanut foolihapporeseptin pahoinvoinnin torjuntaan.
Käytän siis Trexania.
B12-vitamiinia saan pistoksina 3 kk välein todetun puutteen vuoksi.
Niin ja muuten vain syön B-vitamiinivalmistetta, jossa on monenlaisia b-vitamiineja.
B-vitamiini on tietääkseni vesiliukoista, eli ylimääräinen poistuu elimistöstä. Miksei sitä siis uskaltaisi syödä?- Anonyymi
B 6 vitamiinin max erityskyky 1.5mg/vrk max käyttö 1.5mg .
Kaikki yli 3mg _/vrk aiheuttaa kertymiä mm.lihaksiin
B6 vitamiini muuntuuelimistössä hermomyrkyksi
Minulta lääkärin määräämät 200mg/vrk.4 vuottakestänyt käyttö vei KÄVELYKYVYN =MEGAVITAMINE B6 SYNDROME
löytyy vain englanniksi!!??
Suomi ja lääkärikunta lääketehdasmyönteinen
- plim
Heip. Itse syön trexania 15 mg/ vko selkärankareumaan, johon ehdottoman tärkeänä lääkäri painotti foolihapon, eli folviten ottamista ns. vastalääkkeenä n. 5-10 tuntia trexanin oton jälkeen. Trexan itse on niin tuju lääke, että eräällä tutulla oli unohdettu määrätä trexanin 20 mg/ vko annoksen lisäksi folvite, eli foolihappo, ja tätä pelkkää trexania syötyään tämä kyseinen tuttavani sai kaikki arvonsa täysin päälaelleen, ja joutui osastolle hoidettavaksi peräti kolmeksi päiväksi. Syö siis ihmeessä foolihappoa sekä kaikkia mahdollsia vitamiineja, vitamiinejakaan kun ei koskaan voi saada ravinnosta liikaa! B-vitamiini kuulemma auttaa myös kipuihin, onko kokemuksia?
- Ninni28
Hei,
Keskustelin tällä viikolla reumalääkärini kanssa Trexanin aloittamisesta ja hän kertoi että lääke on hyvin samankaltainen kuin foolihappomolekyyli ja sen tähden se syrjäyttää foolihapon. On ehdottoman tärkeää syödä foolihappolisää sen takia. Trexanireseptin kanssa saa aina/pitäisi saada nykyisin foolihapporeseptin.
Pahoinvointisi johtunee jostain muusta kuin foolihaposta. - tarkka
reseptittä saatavat foolihappovalmisteet ovat niin "laimeita", että ne ei riitä poistamaan trexanin aiheuttamaa pahoinvointia.
- shakira
kiitos kaikille vast. lähden ostamaan B-vit. lisää. jatkoja :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?731265Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47916Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51913Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 108830
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37830