mulla on epäselvyyksiä noitten amerikaanojen johto standantardeista kun pitäs kasata tommone kela kun suomessa johtojen paksuudet merkitään milleinä mut niillä ne merkitään esimerkiks näin 15t #28 eli se on 15 kierrosta mut sitten toi loppu juttu tää #28 mikä hemmetin mitta toi ny si on ja joskus niilä on se tääkin merkintä SWG eli selittäkää mulle toi #28 ja SWG
amerikkalaiset johto standardit
7
1350
Vastaukset
- Toinen nimimerkki
että kyseessä on AWG.
Olisiko lukihäriö? - Masa i Mara
et ole sitten kuullutkaan kuukkelista:
http://www.engineeringtoolbox.com/awg-wire-gauge-d_731.html
Terv. MAP - 24
Tässä sulle oikeaa tietoa. SWG, Standard Wire Gauge on vanhempi mittasysteemi metallilangoille. Tuo AWG on uudempi. Käy katsomassa sivulla "http://en.wikipedia.org/wiki/Standard_wire_gauge" Sieltä löydät tietoa esim. tuo #28 tarkoittaa kaapelia jonka halkaisija on 0.0148" tai 0.3759mm
- Johdossa.
Tuo AWG systeemi on ihan hanurista. Oikea sähkömies ei sitä ikinä hyväksy.
Mitä suurempi poikkipinta, sitä pienempi luku.
Nollan tullessa vastaan on otettu kaksi nollaa, sitten kolme jne. - 7. alkuluku
Johdossa. kirjoitti:
Tuo AWG systeemi on ihan hanurista. Oikea sähkömies ei sitä ikinä hyväksy.
Mitä suurempi poikkipinta, sitä pienempi luku.
Nollan tullessa vastaan on otettu kaksi nollaa, sitten kolme jne.Näiden epäkristillisten mittajärjestelmien takia pyrin välttämään angloamerikkalaisia rakennusohjeita kuin ruttoa.
- tarttilantulinen
mitä sä ny tolla tarkotat ja muuten noi johto jutut tulikin jo selväks kiitos linkittäjien
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078