Harrastin yhdyntää samana iltana kuin kuukautiseni alkoivat. Olen nyt siis raskaana ja olen alkanut miettimään että oliko se sama ilta jolloin minulla tärppäsi.. osaako kukaan valaistaa? Eli, voiko raskaaksi tulla ensimmäisenä vuotopäivänä/iltana? Päivällä huomasin kuukautiseni alkaneen ja illalla olin yhdynnässä.
Onko tämmöinen mahdollista?
3
621
Vastaukset
- ripåöä
kuulostaa aika epätodennäköiseltä. Etkö sitten ole ollut koko kuukauden muina päivinä yhdynnässä? Jos olet, niin hedelmöitys on tapahtunut silloin, eikä kuukautisten alkamispäivänä.
- äiti kahdelle
kuukautisten viimeisenä vuotopäivänä. Ja tiedän asian tarkalleen koska se oli ainut yhdyntä kahteen kuukauteen puolison matkatöiden vuoksi.
Eli voi, voi toki tulla.- Biologiaa
On aivan eri asia tulla raskaaksi kuukautisten VIIMEISENÄ vuotopäivänä kuin ENSIMMÄISENÄ. Ja ota huomioon, ettet ole välttämättä raskautunut nimen omaan viimeisenä vuotopäivänä (erittäin todennäköisesti nimen omaan et ole) vaan miehen siittiöt säilyvät hedelmöittymiskykyisinä parista päivästä parhaimmillaan viikkoon. Toisin sanoen olet saattanut hedelmöittyä vaikka neljä päivää yhdynnän jälkeen, jolloin sinulla on hyvin voinut olla ovulaatio mikäli kiertosi on lyhyt. Sen sijaan, jos on kuukautisten ensimmäisenä päivänä yhdynnässä, on hedelmöittyminen erittäin epätodennäköistä. Pari syytä:
1. Mahdollisesti hedelmöittyneellä munasolulla olisi hyvin huonot mahdollisuudet kiinnittyä, koska kohdun limakalvo on juuri alkanut vuotaa ulos.
2. On äärimmäisen harvinaista, että kenelläkään irtoaisi munasolua kuukautisten alkaessa. Tämä tarkoittaisi, että kierrossa irtoaisi useampi kuin yksi munasolu. Sekin on mahdollista, mutta on erittäin harvinaista että ne irtoaisivat kovin pitkän ajan päästä toisistaan. Toisin sanoen miehen siittiöiden pitäisi kestää hengissä seuraavaan ovulaatioon.
3. Miehen siittiöt eivät voi kestää hengissä seuraavaan ovulaatioon. Onnistuakseen ovulaatio tarvitsee tietyn ajan ja erittäin lyhyen kierron omaavilla naisilla ei yleensä tapahdu ovulaatiota. Toisin sanoen jos kierto on liian lyhyt niin ovulaatiota ei yleensä tapahdu, koska munasolu ei ehdi kypsyä. Toisin sanoen, mahdollisen ovulaation pitäisi tapahtua viimeistään kierron kahdeksantena päivänä, jotta miehen siittiöt enää millään lailla olisivat hedelmöittymiskykyisiä. Korostan, että siittiöt erittäin harvoin säilyvät hengissä tuota viikkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011825- 591190
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4601169- 1701053
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132837- 58831
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49776- 84773
- 51728
- 57691