Atooppinen iho ja kahvi (/kofeiini)

Coffi

Hei atoopikot! Onko teillä kokemusta kahvin/kofeiinin vaikutuksista ihon kuntoon? Olen koko ikäni ollut atoopikko ja juonut kahvia ala-asteikäisestä asti. Nyt olen irrottanut itseäni kahvista ja näin reilun viikon jälkeen iho tuntuu paremmalta; kyseessä voi tietysti olla normaali ajoittainen ihon paraneminen.
Teetä olen juonut ja jonkin verran limsoja, joissa on myös jonkin verran kofeiinia.
Kofeiinihian tietysti kuivattaa elimistöä, mutta voiko vaikutus olla näinkin huomattava?

Jos jollain on kokemusta tai tietoa kofeiinin vaikutuksesta ihoon niin lukisin mielellään!

13

8126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nahka2

      Kofeiini poistaa nestettä myös ihon läpi joka kuivattaa atooppista nahkaa,siitä toi parannus johtuu.

    • atoopikko -72

      mä juon nykysin monta mukillista kahvia päivässä ja iho kuivunut tosi paljon, vaikka syön ravintolisiä päivittäin...

      • nahka2

        Kokeilkaas piruuttanne juoda mahdollisimman vähän pari päivää(kaikki nesteet) ja kertokaa miten vaikuttaa.Itsellä neste pahentaa atooppista joten en pysty juomaan kuin n. litran päivässä,muuten ihottuma räjähtää todella huonoksi.


      • nahka2
        nahka2 kirjoitti:

        Kokeilkaas piruuttanne juoda mahdollisimman vähän pari päivää(kaikki nesteet) ja kertokaa miten vaikuttaa.Itsellä neste pahentaa atooppista joten en pysty juomaan kuin n. litran päivässä,muuten ihottuma räjähtää todella huonoksi.

        Jos kokeilitte tota edellistä,niin kertokaa tässä miten kävi.


      • nahka2
        nahka2 kirjoitti:

        Jos kokeilitte tota edellistä,niin kertokaa tässä miten kävi.

        Kukaan viittiny kokeilla?


      • ihottumaako
        nahka2 kirjoitti:

        Kukaan viittiny kokeilla?

        no minkälaista se ihottuma sitten on?


    • klea888

      Hei. Sain ystävältäni Virosta voidetta atooppiseen ihottumaan, Denova Skin Protect Atopic. Minulla oli tosi pahat ihottumat käsissä ja voide paransi ongelmat kolmessa viikossa. En tunne tuotetta muuten, mutta mikään ei ole ennen auttanut. Itse saan voidetta sieltä lisää mutta kuulin että maahantunti olisi alkanut myös Suomessa. En ole varma. Mahtava tuote ja täysin luontaistuote.

      • Asuin toisella paikkakunnalla nyt syksyn ja kun työt loppuivat jouluna muutin takaisin Tampereelle.Koko syksynä ei ollut mitään ongelmia ihon kanssa,mutta heti kun palasin takaisin kotikonnuille iho räjähti aivan kauheaan kuntoon.Epäilen,että ongelma johtuisi joko a)pakkasesta tai b)vesijohtovedestä.Kävin nimittäin suihkussa ja seuraavana päivänä kasvojen iho oli aivan kauheassa kunnossa.Samoin ranteet ja sormet.Ranteet ja sormet ovat jo paremmassa kunnossa,mutta toissapäivänä silmäluomien iho kuivui aivan hirveään kuntoon.

        Vaikka kuinka rasvaisin niin ei tunnu auttavan vaan kuivattavan ihoa entisestään.Olen kokeillut Aloe Veraa,Abobase Cremen&Jojobaöljyn sekoitusta sekä Dr.Hauschkan ruusuvoidetta.Ainoa allergia mitä minulla on penisiliinistä.Muuten ei ole muita allergioita.
        Ei ole kovin hauskaa mennä tiistaina työhaastatteluun näyttäen naispuoleiselta Lordilta.Kai sitä on pakko vaan peittää nää silmäluomet puuterilla,vaikka se kyllä näyttää typerältä.


      • Coffi
        Leena kirjoitti:

        Asuin toisella paikkakunnalla nyt syksyn ja kun työt loppuivat jouluna muutin takaisin Tampereelle.Koko syksynä ei ollut mitään ongelmia ihon kanssa,mutta heti kun palasin takaisin kotikonnuille iho räjähti aivan kauheaan kuntoon.Epäilen,että ongelma johtuisi joko a)pakkasesta tai b)vesijohtovedestä.Kävin nimittäin suihkussa ja seuraavana päivänä kasvojen iho oli aivan kauheassa kunnossa.Samoin ranteet ja sormet.Ranteet ja sormet ovat jo paremmassa kunnossa,mutta toissapäivänä silmäluomien iho kuivui aivan hirveään kuntoon.

        Vaikka kuinka rasvaisin niin ei tunnu auttavan vaan kuivattavan ihoa entisestään.Olen kokeillut Aloe Veraa,Abobase Cremen&Jojobaöljyn sekoitusta sekä Dr.Hauschkan ruusuvoidetta.Ainoa allergia mitä minulla on penisiliinistä.Muuten ei ole muita allergioita.
        Ei ole kovin hauskaa mennä tiistaina työhaastatteluun näyttäen naispuoleiselta Lordilta.Kai sitä on pakko vaan peittää nää silmäluomet puuterilla,vaikka se kyllä näyttää typerältä.

        Hei Leena, luulen, että ihottumasi johtuu pakkasesta ja kylmien ilmojen takia kuivasta huoneilmasta (=sisäilman lämmityksestä). Itsekin parina talvena luulin, että ihottumani johtuisi muuttuneesta vesijohtovedestä, kun muutin aina uuteen asuntoon loppusyksystä. Nyt parin talven aikaisten empiiristen tutkimusten perusteella olen tullut siihen tulokseen, että aina kun alkaa pakastaa ja taloyhtiö lyö lämmityksen täysille niin iho kuivuu ja menee huonompaan kuntoon!
        Hommasin sisäilmankostuttimen ja on siitä ehkä ihan vähän ollut apua. Silmätippoja joudun käyttämään päivittäin, muuten silmät tulehtuu yön aikana.
        Talvella sitä aina ajattelee, että tämä on viimeinen talvi kun Suomessa kituutan, auringon lämmössä kun olisi niin paljon helpompaa...


      • toolaster
        Leena kirjoitti:

        Asuin toisella paikkakunnalla nyt syksyn ja kun työt loppuivat jouluna muutin takaisin Tampereelle.Koko syksynä ei ollut mitään ongelmia ihon kanssa,mutta heti kun palasin takaisin kotikonnuille iho räjähti aivan kauheaan kuntoon.Epäilen,että ongelma johtuisi joko a)pakkasesta tai b)vesijohtovedestä.Kävin nimittäin suihkussa ja seuraavana päivänä kasvojen iho oli aivan kauheassa kunnossa.Samoin ranteet ja sormet.Ranteet ja sormet ovat jo paremmassa kunnossa,mutta toissapäivänä silmäluomien iho kuivui aivan hirveään kuntoon.

        Vaikka kuinka rasvaisin niin ei tunnu auttavan vaan kuivattavan ihoa entisestään.Olen kokeillut Aloe Veraa,Abobase Cremen&Jojobaöljyn sekoitusta sekä Dr.Hauschkan ruusuvoidetta.Ainoa allergia mitä minulla on penisiliinistä.Muuten ei ole muita allergioita.
        Ei ole kovin hauskaa mennä tiistaina työhaastatteluun näyttäen naispuoleiselta Lordilta.Kai sitä on pakko vaan peittää nää silmäluomet puuterilla,vaikka se kyllä näyttää typerältä.

        Paikkakuntasi vdessä saattaa olla liikaa nikkeliä!?


    • Jusu3

      vastausta alkuperäisiin aika myöhään, mutta ehkä joku hyötyy.

      Minulla jatkuva kahvin juonti kuivattaa selkeästi atooppista ihoa. Huomaan ihon kosteuden palaavan ja kutinan loppuvan 1-2 päivän sisällä kahvinjuonnin lopettamisesta. Tuo aika taitaa mennä siihen, kun kaikki kofeiini on poistunut kehosta viimeisen kupin jälkeen.

      Juon vain yhden kupin kahvia aamuisin, mutta jatkuvasti juotuna se kuivattaa ihoa huomattavasti. Mikään rasvaus tai muu ulkoinen hoito tai sisäinen lisäravinne ei auta minulle. Mutta kahvin juonnin lopettaminen on tehonnut minulla 100% varmasti ihon kunnon palautumiseen normaaliksi.

    • helokki

      suosittelen jättihelokkiöljy kapseleita. syön niitä läpi vuoden atooppiseen ihoni hoitoon. iho on paljon kosteampi ja paremmassa kunnossa. joskus olen syönyt apteekista saatavaa efamoli merkkistä, mutta yleensä ostan vain bioteekkin valmistetta citymarketista.

    • Läääcäri

      Atoopikon ei kannata litkiä kofeiinipitoisia juomia. Pahentavat ja voivat jopa aiheuttaa ihottumaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe