Kanarianlinnut

Lepo Lasse

Olen suunnitellut hankkia kanarialintupariskunnan.

Minkä ikäisinä linnut olisi hyvä hankkia?

Kuinka kovaa lintujen laulu on, eli onko desibelit toisinaan kovilla?

Jossain luki että pieni häkki on hyvä, toisaalla että iso. Olisiko sellainen jättihäkki kuitenkin hyvä, linnuilla olisi enemmän liikuntatilaa?

1

364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Kanarialinnun voi hankkia heti kun se osaa ruokailla itsenäisesti ja tulee toimeen omillaan ilman emoja, eli melko pian pesästälähdön jälkeen. Toki laulavaa lintua hankkiessa olisi hyvä että koiraspoikanen onmuutaman kuukauden saanut kuunnella mallia vanhemmilta linnuilta ja opetellut sen laulamisen jalon taidon. Mikään ei myöskään estä hankkimasta vanhempaakin lintua, eli iällä ei oikeastaan ole väliä muun kuin mahdollisen pesityksen kannalta (alle vuosikkaita ei pidä pesittää missään olosuhteissa). Kanarialintu kuitenkin elää helposti pitkälle toistakymmentä vuotta, jolloin muutaman vuoden iässäkin hankitusta linnusta on iloa vielä pitkäksi aikaa jossei joku ikävä tauti tai onnettomuus satu kohdalle.
      Oikein innoissaan kanariakoiraan (ja joskus naaraankin) ääni voi tosiaakin olla varsin kantava, ihan vieressä voi jo olla pahimmillaan vähän tukalaa, mutta esim jo viereisessä huoneessa ei enää pitäisi kenekään häiriintyä jossei nyt erityisen herkkä metellille ole.

En minä kyllä lemmikkilinnulla keksi yhtään hyvää puolta häkin pienuudesta, ellei sitä jostain syystä tarvitse jatkuvasti nostella ja kanniskella paikasta toiseen. Eli toki niin iso häkki vaan kuin suinkin mahtuu, harvalla kuitenkaan on mahdollisuutta pitää häkin luukkua koko ajan auki jolloin pienikin häkki riittäisi tukikohdaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1957
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1706
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1421
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      75
      1098
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      26
      1004
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe