Kanarianlinnut

Lepo Lasse

Olen suunnitellut hankkia kanarialintupariskunnan.

Minkä ikäisinä linnut olisi hyvä hankkia?

Kuinka kovaa lintujen laulu on, eli onko desibelit toisinaan kovilla?

Jossain luki että pieni häkki on hyvä, toisaalla että iso. Olisiko sellainen jättihäkki kuitenkin hyvä, linnuilla olisi enemmän liikuntatilaa?

1

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Kanarialinnun voi hankkia heti kun se osaa ruokailla itsenäisesti ja tulee toimeen omillaan ilman emoja, eli melko pian pesästälähdön jälkeen. Toki laulavaa lintua hankkiessa olisi hyvä että koiraspoikanen onmuutaman kuukauden saanut kuunnella mallia vanhemmilta linnuilta ja opetellut sen laulamisen jalon taidon. Mikään ei myöskään estä hankkimasta vanhempaakin lintua, eli iällä ei oikeastaan ole väliä muun kuin mahdollisen pesityksen kannalta (alle vuosikkaita ei pidä pesittää missään olosuhteissa). Kanarialintu kuitenkin elää helposti pitkälle toistakymmentä vuotta, jolloin muutaman vuoden iässäkin hankitusta linnusta on iloa vielä pitkäksi aikaa jossei joku ikävä tauti tai onnettomuus satu kohdalle.
      Oikein innoissaan kanariakoiraan (ja joskus naaraankin) ääni voi tosiaakin olla varsin kantava, ihan vieressä voi jo olla pahimmillaan vähän tukalaa, mutta esim jo viereisessä huoneessa ei enää pitäisi kenekään häiriintyä jossei nyt erityisen herkkä metellille ole.

      En minä kyllä lemmikkilinnulla keksi yhtään hyvää puolta häkin pienuudesta, ellei sitä jostain syystä tarvitse jatkuvasti nostella ja kanniskella paikasta toiseen. Eli toki niin iso häkki vaan kuin suinkin mahtuu, harvalla kuitenkaan on mahdollisuutta pitää häkin luukkua koko ajan auki jolloin pienikin häkki riittäisi tukikohdaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe