reiki-hoito.

tähti.

Hei!
En tiedä miltä foorumilta asiasta voisi kysyä, mutta kokeilenpa täältä.
Eli tarvitsisin yhteystietoja ja tietoja ylipäänsä kauko-reiki-hoitajista. Ja kokemuksia kauko-reikistä.
Mie olen saanut ihan tavan reikiä, mutta nyt kiinnostaa kauko-hoito.
Luin keskustelun Rosen-hoidosta. Onko ketään, kuka olisi kokeilluta molempia? Vertailua, kiitos!

13

2718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reikihoitaja1

      En tiedä kenen varpaille tallaan,mutta en ole reiki 2 käynyt, mutta joskus ihmiset pyytävät ja annan tuosta vaan kaukoreikillä apua ja toimii.
      Ovat ymmällään. No ei se mitään ,tärkeintä on se kun apu on mennyt perille.

      • tähti.

        ...että hlö ei ole käynyt kakkosta, mutta on niin herkkä muuten tällaisille asioille, että se onnistuu.
        Onko nämä "autettavasi" olleet tuttujasi, vai ihan ketä vain?
        Olisiko mahdollista kaukoreikittää esim. minua? Ja voisitko vähän kertoa itsestäsi? Mm. ikää ja sukupuolta ja asuinlääniä ja milloin olet kurssittanut itseäsi ym. Niin, ja kiitos vastausksestasi.


    • reikiheli

      Katso esim. sivulta www.mikao-usui-reiki.fi
      Löydät varmasti tarvitsemasi. :))

      • tähti.

        ..osoite oikein? En saanut ainakaan sivustoa auki. Mutta kiitos jokatapauksessa.


      • JPL
        tähti. kirjoitti:

        ..osoite oikein? En saanut ainakaan sivustoa auki. Mutta kiitos jokatapauksessa.

        Mikao Usuin reiki ry:n sivut löytyvät osoitteesta, www.mikao-usuin-reiki.fi

        Suosittelen lämpimästi!


    • reikittäjä

      Ainakin täällä on henkilöitä listattuna:

      http://www.sunpoint.net/~reikiverkosto/
      http://www.reikiry.fi/

      Ainakin jälkimmäisessä voi päästä osallistumaan kauko-reikilähetysryhmiin. Lisätietoja voit kysellä lähettämällä sähköpostia jollekin opettajalle. He auttavat mielellään ja kertovat, mistä saa tarvitsemasi avun.

      • tähti.

        Kiitos hyödyllisistä linkeistä. Löytyi vaikka mitä. Ja nyt vain elämässä eteenpäin ja ylöspäin!
        Kaunista kevään jatkoa:)


      • kysymysten esittäjä

        Kävin tutustumassa jälkimmäiseen noista linkeistä ja siellä linkin "Mitä reiki on?" -linkin takaa löytyi seuraava teksti. Sitä, kuten mitään muitakaan mainosjulistuksia, ei voi aivan purematta niellä, joten esitän muutamia kysymyksiä:

        "Reiki on ikivanha tiibettiläinen tekniikka, joka luonnollisella tavalla palauttaa kehomme ja mielemme tasapainon."

        Mikä on se tapa, jota sanotaan luonnolliseksi? Ilmeisesti on myös epäluonnollisia tapoja, koska tätä luonnollisuutta pitää korostaa - mitä ne ovat?

        "Reiki täyttää tyhjäksi käytetyt energia-varastomme ja antaa takaisin elinvoimamme sekä auttaa kehoamme saavuttamaan optimaalisen terveyden.

        Kaikki kehon solut on rakennettu värähtelevästä energiasta (jo Einstein aikanaan tiesi tämän). Värahtelemällä eri nopeuksilla solut muodostavat ihmisessä erilaisia kudoksia ja elimiä kuten esimerkiksi luumassan, lihaksiston ja veren."

        Mistä nykytieteen tuntemasta energiamuodosta on kyse? Tuo värähtely eli liike vois viitata lämpäenergiaan, mutta kovasti epämääräiseltä sen kuvaus vaikuttaa. Miten tuo "solujen värähteleminen" on havaittu? Miten ne "eri nopeudet" on mitattu ja millaisia ne "nopeudet" eri solutyypeissä ovat.


        "Mitä nopeammin energia värähtelee soluissa, sitä pehmeämpi rakenne muodostuu. Luumassa värähtelee hitaammin kuin lihakset ja veri taas nopeammin."

        Mikä energia siellä soluissa värähtelee? Miten se on havaittu? Saisiko tutkimusviitteitä asiasta?

        "Aivan kuten vesi värähtelee nopemmin kuin jää mutta hitaammin kuin höyry. Reiki on energiaa ja se toimii fysiikan lakien mukaisesti."

        Hohhoijaa - toisto alkaa väsyttää. Vaikuttaa kovasti kehäpäättelyltä: Raamattu on totta, koska sen Jumalan sanaa, kosk niin sanotaan Raamatussa.

        "Terveessä kehossa kaikki solut värähtelevät täydellisessä tasapainossa ja meillä on optimaalinen terveys."

        Mikä on sen tasapainon tarkempi määrittely?

        "Se tosin on hyvin epätavallinen ilmiö nykypäivinä. Tavallisempaa on, että olemme stressaantuneita, turhautuneita, rauhattomia, pelkäämme vaateita tai olemme masentuneita. Tällaiset ongelmat aiheuttavat epätasapainon kehomme hienoon energiaverkkoon ja siitä taas seuraa, että tulemme sairaiksi."

        Itse asiassa kaikissa kehittyneissä maissa ihmiset ovat terveempiä kuin koskaan - tästä parhaana todisteena kymmenillä vuosilla yhden vuosisadan aikana pidentynyt odotettavissa oleva elinikä. Eikö tuo väite nykyajasta - suhteuttaen menneisiin aikohin - ole aivan täyttä puppua?

        "Reiki hoitaa ihmistä kokonaisvaltaisesti. Se palauttaa tasapainon sekä kehoon että mieleen. Reikikurssin käynyt hoitaa itseään asettamalla kätensä keholleen ja erittäin korkealaatuinen ja puhdas energia välittyy automaattisesti. Samoin hän voi hoitaa muita. Kehon energiavarastot täyttyvät ja silloin sekä fyysinen että psyykkinen paraneminen voi alkaa."

        Mitä on "puhdas energia"? Mistä nykytieteen tuntemasta energiamuodosta on kyse?

        Mikä on se mekanismi jolla "energia välittyy"? Tiedämme kyllä, miten ruoan sisältämä energia välittyy ihmiskehoon ja siellä eri osiin kehoa. Mutta miten tämä "energia välittyy" - ja mistä se on peräisin? Huom. energiaahan ei voi syntyä tyhjästä! Missä on ne "energiavarastot" ja millaisia ne ovat (akkuja, öljysäiliöitä, patoaltaita,...)?

        Jos noihin ei saa vakuuttavia vastauksia (mainoslauseet eivät sellaisia ole), niin täytyy todeta, että tässäkin on kyse uskonnollisesta huuhaasta, joka käyttää hyväkseen ihmiskehon omaa uusiutumiskykyä sekä positiivisen asenteen tuomaa lumevaikutusta.


      • reikittäjä
        kysymysten esittäjä kirjoitti:

        Kävin tutustumassa jälkimmäiseen noista linkeistä ja siellä linkin "Mitä reiki on?" -linkin takaa löytyi seuraava teksti. Sitä, kuten mitään muitakaan mainosjulistuksia, ei voi aivan purematta niellä, joten esitän muutamia kysymyksiä:

        "Reiki on ikivanha tiibettiläinen tekniikka, joka luonnollisella tavalla palauttaa kehomme ja mielemme tasapainon."

        Mikä on se tapa, jota sanotaan luonnolliseksi? Ilmeisesti on myös epäluonnollisia tapoja, koska tätä luonnollisuutta pitää korostaa - mitä ne ovat?

        "Reiki täyttää tyhjäksi käytetyt energia-varastomme ja antaa takaisin elinvoimamme sekä auttaa kehoamme saavuttamaan optimaalisen terveyden.

        Kaikki kehon solut on rakennettu värähtelevästä energiasta (jo Einstein aikanaan tiesi tämän). Värahtelemällä eri nopeuksilla solut muodostavat ihmisessä erilaisia kudoksia ja elimiä kuten esimerkiksi luumassan, lihaksiston ja veren."

        Mistä nykytieteen tuntemasta energiamuodosta on kyse? Tuo värähtely eli liike vois viitata lämpäenergiaan, mutta kovasti epämääräiseltä sen kuvaus vaikuttaa. Miten tuo "solujen värähteleminen" on havaittu? Miten ne "eri nopeudet" on mitattu ja millaisia ne "nopeudet" eri solutyypeissä ovat.


        "Mitä nopeammin energia värähtelee soluissa, sitä pehmeämpi rakenne muodostuu. Luumassa värähtelee hitaammin kuin lihakset ja veri taas nopeammin."

        Mikä energia siellä soluissa värähtelee? Miten se on havaittu? Saisiko tutkimusviitteitä asiasta?

        "Aivan kuten vesi värähtelee nopemmin kuin jää mutta hitaammin kuin höyry. Reiki on energiaa ja se toimii fysiikan lakien mukaisesti."

        Hohhoijaa - toisto alkaa väsyttää. Vaikuttaa kovasti kehäpäättelyltä: Raamattu on totta, koska sen Jumalan sanaa, kosk niin sanotaan Raamatussa.

        "Terveessä kehossa kaikki solut värähtelevät täydellisessä tasapainossa ja meillä on optimaalinen terveys."

        Mikä on sen tasapainon tarkempi määrittely?

        "Se tosin on hyvin epätavallinen ilmiö nykypäivinä. Tavallisempaa on, että olemme stressaantuneita, turhautuneita, rauhattomia, pelkäämme vaateita tai olemme masentuneita. Tällaiset ongelmat aiheuttavat epätasapainon kehomme hienoon energiaverkkoon ja siitä taas seuraa, että tulemme sairaiksi."

        Itse asiassa kaikissa kehittyneissä maissa ihmiset ovat terveempiä kuin koskaan - tästä parhaana todisteena kymmenillä vuosilla yhden vuosisadan aikana pidentynyt odotettavissa oleva elinikä. Eikö tuo väite nykyajasta - suhteuttaen menneisiin aikohin - ole aivan täyttä puppua?

        "Reiki hoitaa ihmistä kokonaisvaltaisesti. Se palauttaa tasapainon sekä kehoon että mieleen. Reikikurssin käynyt hoitaa itseään asettamalla kätensä keholleen ja erittäin korkealaatuinen ja puhdas energia välittyy automaattisesti. Samoin hän voi hoitaa muita. Kehon energiavarastot täyttyvät ja silloin sekä fyysinen että psyykkinen paraneminen voi alkaa."

        Mitä on "puhdas energia"? Mistä nykytieteen tuntemasta energiamuodosta on kyse?

        Mikä on se mekanismi jolla "energia välittyy"? Tiedämme kyllä, miten ruoan sisältämä energia välittyy ihmiskehoon ja siellä eri osiin kehoa. Mutta miten tämä "energia välittyy" - ja mistä se on peräisin? Huom. energiaahan ei voi syntyä tyhjästä! Missä on ne "energiavarastot" ja millaisia ne ovat (akkuja, öljysäiliöitä, patoaltaita,...)?

        Jos noihin ei saa vakuuttavia vastauksia (mainoslauseet eivät sellaisia ole), niin täytyy todeta, että tässäkin on kyse uskonnollisesta huuhaasta, joka käyttää hyväkseen ihmiskehon omaa uusiutumiskykyä sekä positiivisen asenteen tuomaa lumevaikutusta.

        mikä on todellinen kysymyksesi?

        a) Haluatko vain todentaa että tämä on humpuukkia
        vai
        b) olet halukas osallistumaan kurssille ja tulla Reikihoitajaksi??

        Sä voit kysymyksesi esittää suoraan jollekin Reikimasterille. Ehkä saat sieltä selvyyden ja haluamasi "totuuden" esille.

        Tuskin kukaan täällä ainakaan jaksaa vaivautua selittämään sulle skeptikolle vastauksia kysymyksiisi, kun et oikeastaan edes halua uskoa Reikiin vaan haluat todistaa sen olevan huuhaata. Tuskin edes uskoisit vaikka omin silmin näkisit sen toimivan. Ja ei ole pakko uskoa! Mutta he uskovat kenellä se toimii. Onko tämä sinulta pois?? Älä jaksa vaivata päätäsi asioilla jotka eivät sinua liikuta.


      • tähti.
        reikittäjä kirjoitti:

        mikä on todellinen kysymyksesi?

        a) Haluatko vain todentaa että tämä on humpuukkia
        vai
        b) olet halukas osallistumaan kurssille ja tulla Reikihoitajaksi??

        Sä voit kysymyksesi esittää suoraan jollekin Reikimasterille. Ehkä saat sieltä selvyyden ja haluamasi "totuuden" esille.

        Tuskin kukaan täällä ainakaan jaksaa vaivautua selittämään sulle skeptikolle vastauksia kysymyksiisi, kun et oikeastaan edes halua uskoa Reikiin vaan haluat todistaa sen olevan huuhaata. Tuskin edes uskoisit vaikka omin silmin näkisit sen toimivan. Ja ei ole pakko uskoa! Mutta he uskovat kenellä se toimii. Onko tämä sinulta pois?? Älä jaksa vaivata päätäsi asioilla jotka eivät sinua liikuta.

        ..."reikittäjän" kanssa!
        Ja sitä olen pohtinut, että mikä absoluuttinen totuus se "tieteellisesti todistettu" on? Onko tiede muka ainoa oikea tapa todistaa?
        Ja mitä sitten, vaikka kyseessä olisikin lume? Eikö tärkeintä ole kuitenkin se, että ihminen saa avun?


      • lukija
        reikittäjä kirjoitti:

        mikä on todellinen kysymyksesi?

        a) Haluatko vain todentaa että tämä on humpuukkia
        vai
        b) olet halukas osallistumaan kurssille ja tulla Reikihoitajaksi??

        Sä voit kysymyksesi esittää suoraan jollekin Reikimasterille. Ehkä saat sieltä selvyyden ja haluamasi "totuuden" esille.

        Tuskin kukaan täällä ainakaan jaksaa vaivautua selittämään sulle skeptikolle vastauksia kysymyksiisi, kun et oikeastaan edes halua uskoa Reikiin vaan haluat todistaa sen olevan huuhaata. Tuskin edes uskoisit vaikka omin silmin näkisit sen toimivan. Ja ei ole pakko uskoa! Mutta he uskovat kenellä se toimii. Onko tämä sinulta pois?? Älä jaksa vaivata päätäsi asioilla jotka eivät sinua liikuta.

        > mikä on todellinen kysymyksesi?

        Minä näin monta asiallista kysymystä. Miksi et - eikä yleensä kukaan tuollaisten hoitojen puolesta puhuja - suostu vastaamaan asiallisiin kysymyksiin? Olivatko ne pahasti kiusallisia ja mahdollisesti koko hoidon huijausluonteen paljastavia?

        Jos sinulla olisi puhtaan jauhot pussissa ja halua asialliseen keskusteluun, sinä vastaisit niihin kysymyksiin etkä vain kehottaisi uskomaan. Uskominen kuuluu uskontoihin, ei terveydenhoitoon.


      • lukija
        tähti. kirjoitti:

        ..."reikittäjän" kanssa!
        Ja sitä olen pohtinut, että mikä absoluuttinen totuus se "tieteellisesti todistettu" on? Onko tiede muka ainoa oikea tapa todistaa?
        Ja mitä sitten, vaikka kyseessä olisikin lume? Eikö tärkeintä ole kuitenkin se, että ihminen saa avun?

        > Ja sitä olen pohtinut, että mikä absoluuttinen > totuus se "tieteellisesti todistettu" on? Onko > tiede muka ainoa oikea tapa todistaa?

        Tieteen menetelmin todistettu vaikutus (esim. parantava) on kaikkein luotettavin todiste. Se voidaan aina uudelleen todentaa. Lisäksi siitä on poistettu muiden kuin tutkitun tekijän vaikutus ja arvioitu virhemahdollisuudet toisin kuin "parantuneiden kertomuksissa", joissa suuri osa paranemisista on voinut johtua siitä, että yleensäkin useimmista vaivoista voi parantu aivan itsestään ajan kanssa. Samoin paraneminen voi johtua psykosomaattisista syistä eli placebovaikutuksesta tai sitten väitetyn "parantavan aineen" kanssa saman aikaisesti nautituista muista lääkkeistä.

        > Ja mitä sitten, vaikka kyseessä olisikin lume?
        > Eikö tärkeintä ole kuitenkin se, että ihminen
        > saa avun?

        Kyse on rehellisyydestä ja moraalista ja huijauksen estämisestä. Jos paranemisen aiheuttaa ihmisen oma kyky parantua (solut ovat uusiutuvia ja niillä on vastakeinonsa monia taudinaiheuttajia vastaan) ja sitä nopeuttanut positiivinen asenne eli placebo on toiminut, tulee kunnia paranemisesta antaa sille. Ei sitä kunniaa saa ottaa mikään sellainen, joka ei sitä todellisuudessa ole aiheuttanut.

        Ihmisen psykosomaattisia toimintoja ja niiden vaikutusta terveyteen ja sairauksista toipumiseen tulisi tutkia huomattavasti tähän astista enemmän. Se tulisi tulevaisuudessa säästämään paljon lääkekuluissa - ja poistamaan placebon käyttämisen keppihevosena toimimattomia uskomushoitoja markkinoitaessa (vähemmän huijausta).


      • Malli löytyy
        lukija kirjoitti:

        > mikä on todellinen kysymyksesi?

        Minä näin monta asiallista kysymystä. Miksi et - eikä yleensä kukaan tuollaisten hoitojen puolesta puhuja - suostu vastaamaan asiallisiin kysymyksiin? Olivatko ne pahasti kiusallisia ja mahdollisesti koko hoidon huijausluonteen paljastavia?

        Jos sinulla olisi puhtaan jauhot pussissa ja halua asialliseen keskusteluun, sinä vastaisit niihin kysymyksiin etkä vain kehottaisi uskomaan. Uskominen kuuluu uskontoihin, ei terveydenhoitoon.

        Ehkä reiki ei ole sinua varten tai sinä et ole reikiä varten. Ei minustakaan tullut pianistia, vaikka tuntikaupalla pimputtelin. Hoitoalalla on hyvin erilaista lahjakkuutta. Yhdestä on kirurgiksi, toisesta homeopaatiksi, kolmannesta reikihoitajaksi - ja on niitäkin, jotka haluaisivat olla tätä kaikkea yhtäaikaa. Ajattelitko ryhtyä vuosisatamme Leonardo da Vinciksi?


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2372
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      141
      1526
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1023
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      377
      950
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe