Akne ei parane..

iKUISESTIfinninen

En jaksa enää. Olen kokeillut voiteet, ja lääkkeet, Roa auttoi vain hetkellisesti. Naama on kirjava ja kauttaaltaan pienten näppyjen peitossa. Lääkäreillä ideat lopussa. 8 vuotta olen tästä jo kärsinyt eikä loppua näy. Tuntuu että pahenee vain. Mitä tässä voi enää kokeilla?

12

3084

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkiä

Kokeileppas laittaa kädet ristiin ja rukoilla Jumalalta parannusta, sillä Jeesus on kuollu kaikkien meiän sairauksienki puolesta ristillä! Mä uskon että Jumala voi parantaa myös sun iho-ongelmas jos vaan sitä Häneltä pyydät. :)

• Eiseparane

Tätäkin on koitettu

• sinkkii myös

Iho on elävää kudosta ja elintavat vaikuttaa paljon.

Eli ruokavalio kuntoon ja muutama lisäravinne köyttöön.

viljat, sokeri, alkohoili ja tupakka pois

kasviksia, hedelmiä ja marjoja ja paljon
      maitotuotteet täysrasvaisina
      D-vitamiinia vähintään 50µg/vrk
      kalanmaksaöljyä 1 rkl/vrk
      kalaa /ei kassilohta)

Hyviä rasvoja:
      Kala, pähkinät, siemenet, avokado, kylmäpuristetut öljyt (oliivi, rypsi, kookos), eläinrasvat (luomu parasta)

http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm

• koskamullatoimi!

Mul oli otsa ihan finninen (sellasii isoi finnei mist jäi AINA ISO arpi), nyt on neljäs päivä ilman finnejä otsassa.

• Jomssu
        koskamullatoimi! kirjoitti:

Mul oli otsa ihan finninen (sellasii isoi finnei mist jäi AINA ISO arpi), nyt on neljäs päivä ilman finnejä otsassa.

Ei kyllä tarvitse juoda kahta litraa vettä päivässä, eikä pidäkään, ellei hikoile aivan mielettömästi! Ihminen saa ruoankin mukana nestettä elimistöönsä. Mukaan voi myös laskea kahvin, teen ym. Tulee vaan turhaan kustua hivenaineita pihalle. Myös tuo kymmenen minuutin suihkussa lorottelu on turhaa. Siinä kuivuu iho ihan liikaa, ja sehän ei ole hyväksi akneihollekaan. Jälleen kerran: jos et hikoile mielettömästi lenkkeillessä, on ihan turhaa lotrata veden kanssa. Vähemmän on enemmän tuossa tapauksessa, varsinkin jos ihollasi on pientä näppylää pitäisin huolta tuosta ulkoisesta kosteuttamisesta varsinkin näin pakkasella.

Terve ihminen tunnistaa janon tunteen ja juo silloin. On tutkittukin, ettei veden juonnilla ole sinänsä merkitysta ihon kuntoon, kunhan sitä nyt vaan juo sen verran kun elimistö sanoo.

Kalaöljykapselit ovat yllä tarpeellisia näin talvella varsinkin, ja sinkki myös ihon hyvinvoinnin kannalta. Kannattaa täältä aknepalstalta etsiä tietoa lisää noista sinkin ja kalaöljyn määrästä. Ja älä puristele finnejä, tai ärsytä ihoa turhaan! Se on tärkeää. Peruspuhdistukset teetkin varmasti jo. Niissäkin kannattaa noudattaa kohtuullisuutta, eikä mitään liian kuivattavaa käyttää.

Kyllä se siitä, niin lohduttomalta kuin se tässä vaiheessa ehkä tuntuukin.

• provoprovo

ja provo

• akuuttia

D-vitamiini Suomen talvessa
      ”Italialaisena olen tottunut aurinkoon ja lämpöön, joten nyt kun olen talven täällä Suomessa, pitäisikö minun käyttää D-vitamiinia?”

Kun aurinko paistaa 45 leveysasteen eteläpuolella – vaikkapa Italiassa – saa ulkona valtavan määrän D3-vitamiinia aivan ilmaiseksi.

Jos oleilee uimapuvussa auringossa ilman suojavoiteita juuri niin kauan (ehkä 15min), että iho alkaa hivenen punottaa, on saanut noin 10000–20000 yksikköä eli 250–500 mikrogrammaa D3-vitamiinia kertaheitolla. Mutta myrkytystä ei tule, koska vitamiinia hajotetaan samaa tahtia.

D3, tulipa se sitten iholta tai tableteista, kuljetetaan maksaan, jossa se hajotetaan kalsidioliksi, joka on D-vitamiinin varastohormoni. Siis meidän D-vitamiinitankit ovat täynnä kalsidiolia, joka voidaan mitata verenkierrosta. Arvo kertoo varastojen tilasta. Kalsidioli muutetaan sitten munuaisissa uudelleen D3:ksi ja sieltä se sitten kulkeutuu kaikkialle tappelemaan syöpiä vastaan, pitämään luita kunnossa ja estämässä Alzheimeria sun muita tauteja.

Etelä-Italiassa normaalisti elävien ihmisten kalsidiolin taso on 100-200nmol/l, joka on ilmeisesti se ihanteellisin taso. Mutta tuo taso alkaa laskea kohti suomalaista tasoa ja on parissa kuukaudessa meidän tasollamme.

Toisin sanoen, kyllä D-vitamiinia tarvitaan lisää. Mutta paljonko on riittävästi, siitä ei ole yhtenevää näkemystä. Itse olen vakuuttunut siitä mitä professori Ilari Paakkari on vasta Duodecim-lehdessä kirjoittanut, eli jotta me pääsisimme tuolle ”normaalille” eteläitalialaiselle tasolle, me tarvitsemme enemmän kuin nykyiset suositukset opastavat, jopa tuollainen 50–100 mikrogrammaa eli 2000–4000 yksikköä päivässä.

Mutta todettakoon että ravitsemusneuvottelukunnan suositus, se virallinen siis, on paljon tuota pienempi, 400ky eli 10 mikrogrammaa.

http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/omalaakari

• bluephoenix

Saattaahan noilla elämäntavoilla joillekkin olla vaikutusta.
        Itse olen ollut vvh:lla,ei auttanut mitään
        Minulla on erittäin hyvät elämäntavat,en polta juon harvoin,liikun,syön paljon kasviksia ja hedelmiä,vitamiineja,omegaa yms..
        Toisilla akne vaan on sitä luokkaa(vaikea) että se on elinikäinen sairaus johon roaccutan ynnä muut kuurit ja voiteet eivät vaan tehoa vaikka mitä tekisit!
        nimimerkillä kokemusta kyllä löytyy,aknea nyt takana 10 vuotta eikä loppua näy vaikka ikää nyt 23 vuotta

• roansyönyt
        bluephoenix kirjoitti:

Saattaahan noilla elämäntavoilla joillekkin olla vaikutusta.
        Itse olen ollut vvh:lla,ei auttanut mitään
        Minulla on erittäin hyvät elämäntavat,en polta juon harvoin,liikun,syön paljon kasviksia ja hedelmiä,vitamiineja,omegaa yms..
        Toisilla akne vaan on sitä luokkaa(vaikea) että se on elinikäinen sairaus johon roaccutan ynnä muut kuurit ja voiteet eivät vaan tehoa vaikka mitä tekisit!
        nimimerkillä kokemusta kyllä löytyy,aknea nyt takana 10 vuotta eikä loppua näy vaikka ikää nyt 23 vuotta

jouduin karsimaan aika paljon hiilareita pois kunnes auttoi, riippuu myös kuukautiskierrosta, mutta mun esim. viikkoa ennen menkkoja ja niiden aikana pitäisi vältellä myös hedelmiä. Uskon että tällä saa jokainen aknepotilas apua, kun itsekin saan aika pahan aknen pidettyä kurissa. Kaikkiin sairauksiin on joku selitys ja jokin sitä aiheuttaa/ylläpitää.

• Eiseparane

Itse olen 50 vuotta ja olen kärsinyt aknesta yli 30 vuotta. Olen syönyt monta antibiootti kuuria ja roaccutan kuuria on takana varmaan toista kymmentä. Olen käynyt valohoidot ja joitakin erikoishoitoja joille en edes nimeä muista, mutta niin vain akne pysyy. Ei löydy lääkitystä. Varmaakin varmemmat lääkkeet ovat tehottomia.
      Uskon että on hormooneista johtuva tauti pitkittyessään. Siis hormonitasapaino heittelee. Mutta ei jaksa enää tutkituttaa. Lääkärinhän tehtävä se on. Keksiä mistä johtuu.

• roansyönyt

Vähähiilihydraattinen ruokavalio on ainoa mikä mulla on toiminut, ja kun sitä noudattaa oikeaoppisesti pysyy finnit todella poissa. Akne alkoi 14 vuotiaana ja jatkunut jo lähes 20v.. Kaikki lääkkeet/rasvat myös kokeiltu moneen kertaan, enää en rahojani tuhlaa. Otsonoitu jojobaöljy nyt kokeilussa, kuulemma liuottaa talikertymät, no eipä se tavallinenkaan jojobaäöljy toiminut, joten oon aika sketinen tän suhteen.

• Isomyymikki

Viestistäsi ei käy ilmi oletko nainen vai mies, mutta oletan, että olet nainen ja siinä tapauksessa:
      - käy lääkärissä ja pyydä saada lähete laboratorioon, jossa selvitetään hormoonitasapaino, etenkin testosteronin osalta.

Sitten kaikille sopivia:
      - kosmetologin hoidot
      - luontaistotekaupasta voi ostaa kehäkukkavoidetta joka on erittäin hyvä ja se myös rauhoittaa ihoa
      - Googlaa " askel terveyteen akne", löydät naamioiden ohjeita ja muita vinkkejä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      129
      4086
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      323
      2096
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1831
    4. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1790
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1750
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1691
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      453
      1544
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1302
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1276
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      452
      1256
    Aihe