Voiko olla tämän halvempaa??

Epäilevä'

Sähköpostiin tuli mainos ulkomaisesta "wholesale" -firmasta. Canon EOS 5D 24-105mm:n objektiivilla maksaa n. 650e eli olisiko noin 4-5 kertaa halvempi kuin Suomessa. Lähetin meiliä ko. firmaan ja sieltä vastattiin heti ja ilmoitettiin, että he saavat tuotteet "from manufacture" ja korostivat, että työvoima ja materiaalit ovat halpoja Kiinassa, siitä halvat hinnat. Ajattelin, että ovat jotain kopioita, mutta Canonilla taitaa olla tuotantoa myös Kiinassa (Hong Kongissa?).

Linkki: www.eshipdigital.com

Kysyin myös piruuttani Lenovon läppäreistä, joita kuulemma heiltä myös saa (vaikka ei ollut ko. sivuilla). Kysymäni mallin hinta (n. 260e) on myös n. neljä-viisi kertaa halvempi kuin Suomessa.

Kysymys on vaan, että uskaltaakohan tilata ja tuleekohan paljon lisäkustannuksia tullin ja alvin muodossa - postikulut Eurooppaan ovay kuulemma vain n. 35e.

Voisihan tietysti ensin tilata jonkun halvan ja katsoa mitä tulee...

Onko kokemuksia ko. firmasta?

4

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäilevä'

      ...toimikaan enää tällä hetkellä. Eilen kyllä pelasi hyvin. Sähköpostiosoitteetkaan eivät enää toimi, vaan tulee virheilmoitus.

      Ehkä onkin hyvä, etten pistänyt tilausta eilen sisään....

      Kannattanee harrastaa kaupankäyntiä jonkun eurooppalaisen toimijan kanssa.

      • Vertaile rauhassa

        Ekaan kysymykseesi on helppo vastata. Kuka sulle antais ilmaista rahaa, eli tarjois jotain alle torihintojen. Älä sillon osta. En viitsi edes klikata linkkiä, etten saa bugia tai jotai virusta, joka hallitsee konettani.

        Itse ostan paljon netistä kirjoja Amazon.com ja kameravehkeitä Adorama.com. Molemmat ovat tosi luotettavia ja valikoimaa löytyy. Ostan myös Suomesta. Hinta ratkaisee. Jo vuosia EURUSD kurssi on ollut edulllinen. Nyt kannattaa ostaa ulkomailta. Mutta kannattaa tarkkailla kurssia.

        Viimeksi ostin Canon zoom lens 16-35 mm 1:2.8 L II USM (1980$) UV-suotimen Adoramalta. Voitan lopulta vähintään 250 e vastaavaan kotimaiseen pakettiin, mutta voi olla enemmänkin. Katsotaan siten kun Visa-lasku erääntyy.

        Tilasin torstai-iltana normaalitoimituksena. Perjantai aamulla se lähti Nykistä, ja oli Suomessa sunnuntaina. UPS makuutti sitä tullissa niin, että sain putken kotiin torstaina. Yli 1000 egen laskuista menee alv-veroa toimittajan kulut. UPS toimi nopeasti, kun minäkin toimin nopeasti. Rahat pitää olla heti. No, eihän tässä olla peni.. eikun jäniksen selässä, mutta sanottakoon, että edelliskerralla UPS makuutti tilaustani viikon jossakin ihan turhaan. Jouduin itse soittelemaan muutaman soiton hoputtaakseni. Jenkki tekee töitä sun puolesta ihan eri asenteella kuin suomalainen. Suomessa saat tuotteen heti, jos se on hyllyssä, tai postitoimituksena kymmenessä päivässä jollet asu kaupan läheisyydessä. Tältä se näyttää.

        Ulkomailta tilauksia pitää treenata ja on niissäkin omat opiskeltavat jutut, kuten erilaiset toimitusmuodot. Sitten US-vakuutus ei ole voimassa Suomessa. Vakuutan kamerakalustoni Suomessa erikseen. Toisekseeen nyt olis joulun alla saanu Suomesta esim. Canon 5D Mark II sikahalvalla. Pärjään vanhalla 5D:llä vielä pitkään, ja tuleehan se joulu taas vuoden päästä. Tää on taas eri asia - mutta kuola valui.

        Tollasiin totaali-ilmasiin tarjouksin ei kukan usko, mutta suomalainen menee halpaan kun saa halvalla. Provikat mulle, kun mainostin! Ei niin hyvää ettei jotain pahaa. Kun olet tilannut jenkkilästä, saat varautua siihen, että tarjouksia tule sähköpostilla. Aina voit niistäkin kieltäytyä. Toisaalta näet ja voit vertailla, millä hinnalla tavara liikkuu. Kulut tulee aina noihin ulkomailta ostettujen hintojen päälle. Adoramalla on memossa hyvä kolutussarja parasta aikaa viikottain. Niitä one-in-one juttuja voi katella imaiseksikin YouTubesta.


    • Marmelaid

      Jos hinta on poikkeuksellisen halpa, niin kannattaa miettiä onko kyseessä huijaus.

    • lepäilevä,

      Minulta saat vielä puolet halvemmalla. Maksu tapahtuu lähettämällä rahat kirjekuoressa etukäteen jonka jälkeen tavara postiin. Ei noutoa eikä postiennakkoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe