sealyhamin terrieri

veeruska34

onko kellään täällä tätä rotua ja miten kuvaisitte koiraanne muihin terriereihin verrattuna ja millainen koulutettava tokoa aatellen. Mukavan oloisilta vaikuttaa ja terveys lienee parempi kuin westiellä kö??

5

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terrific!

Vaikkuttaisi aika mukavalta rodulta monessakin suhteessa. Turkki ilmeisesti teettää vähän töitä.
      Suomessa niitä on vielä aika vähän.
      http://www.sealyham.fi/

• sealyinen

Rodun omien harrastajien valmistama ja kirjaama :-)

Mutta minä tiedän sealyhaminterrieristä ainakin sen, että sen turkki on yksi terrierirotujen vaativimmista. Mutta monet nimenomaan nauttivat koiran turkin hoidosta :-)

• veeruska34
        sealyinen kirjoitti:

Rodun omien harrastajien valmistama ja kirjaama :-)

Mutta minä tiedän sealyhaminterrieristä ainakin sen, että sen turkki on yksi terrierirotujen vaativimmista. Mutta monet nimenomaan nauttivat koiran turkin hoidosta :-)

Juu olen itsekin trimmannut karkkareita jotka ehkä hitusen vielä tarkemmin trimmattavia joten se ei minua hirvitä :)
        Millainen luonne teidän koirillanne on esim koulutettavuus vapaana olo harrastukset vilkkaus etc.

• Terrific!
        veeruska34 kirjoitti:

Juu olen itsekin trimmannut karkkareita jotka ehkä hitusen vielä tarkemmin trimmattavia joten se ei minua hirvitä :)
        Millainen luonne teidän koirillanne on esim koulutettavuus vapaana olo harrastukset vilkkaus etc.

Sealy on Terrieri ja kasvatus sen mukaan, niinkuin muillakin terriereillä.
        Hyvällä sydämellä - napakasti :)
        Mielestäni verrattavissa aika paljon Skottiin. Älyä on ja toiminta sen mukaista.
        Paikka laumassa pitää tehdä selväksi. Saa varmasti mukavan kotikoiran, hyvän lenkkikaverin,
        tai harrastusseuraa. Hienoja koiria ovat!

• veeruska34
        Terrific! kirjoitti:

Sealy on Terrieri ja kasvatus sen mukaan, niinkuin muillakin terriereillä.
        Hyvällä sydämellä - napakasti :)
        Mielestäni verrattavissa aika paljon Skottiin. Älyä on ja toiminta sen mukaista.
        Paikka laumassa pitää tehdä selväksi. Saa varmasti mukavan kotikoiran, hyvän lenkkikaverin,
        tai harrastusseuraa. Hienoja koiria ovat!

Hm kiitos vastauksesta on siis huomattavasti jäärempää sorttia kuin kettikset jotka on suht helppokoulutteisia ja helposti motivoitavia jos ymmärsin oikein lukea rivien välistä mikäli siis on skotin tyyppinen jääräpää...? :)

Selvennys vielä ..Haen siis terrieriä ihan tokoon asti enkä puhu arkikasvatuksesta. ja tulisi kettiksen rinnalle.

eli saisiko hieman tarkemmin vielä luonnetta..ja terveystilannettakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      244
      4318
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      120
      2774
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2532
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      85
      1529
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1476
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1199
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      81
      1135
    8. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      993
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      986
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      176
      977
    Aihe