sealyhamin terrieri

veeruska34

onko kellään täällä tätä rotua ja miten kuvaisitte koiraanne muihin terriereihin verrattuna ja millainen koulutettava tokoa aatellen. Mukavan oloisilta vaikuttaa ja terveys lienee parempi kuin westiellä kö??

5

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terrific!

      Vaikkuttaisi aika mukavalta rodulta monessakin suhteessa. Turkki ilmeisesti teettää vähän töitä.
      Suomessa niitä on vielä aika vähän.
      http://www.sealyham.fi/

      • sealyinen

        Rodun omien harrastajien valmistama ja kirjaama :-)

        Mutta minä tiedän sealyhaminterrieristä ainakin sen, että sen turkki on yksi terrierirotujen vaativimmista. Mutta monet nimenomaan nauttivat koiran turkin hoidosta :-)


      • veeruska34
        sealyinen kirjoitti:

        Rodun omien harrastajien valmistama ja kirjaama :-)

        Mutta minä tiedän sealyhaminterrieristä ainakin sen, että sen turkki on yksi terrierirotujen vaativimmista. Mutta monet nimenomaan nauttivat koiran turkin hoidosta :-)

        Juu olen itsekin trimmannut karkkareita jotka ehkä hitusen vielä tarkemmin trimmattavia joten se ei minua hirvitä :)
        Millainen luonne teidän koirillanne on esim koulutettavuus vapaana olo harrastukset vilkkaus etc.


      • Terrific!
        veeruska34 kirjoitti:

        Juu olen itsekin trimmannut karkkareita jotka ehkä hitusen vielä tarkemmin trimmattavia joten se ei minua hirvitä :)
        Millainen luonne teidän koirillanne on esim koulutettavuus vapaana olo harrastukset vilkkaus etc.

        Sealy on Terrieri ja kasvatus sen mukaan, niinkuin muillakin terriereillä.
        Hyvällä sydämellä - napakasti :)
        Mielestäni verrattavissa aika paljon Skottiin. Älyä on ja toiminta sen mukaista.
        Paikka laumassa pitää tehdä selväksi. Saa varmasti mukavan kotikoiran, hyvän lenkkikaverin,
        tai harrastusseuraa. Hienoja koiria ovat!


      • veeruska34
        Terrific! kirjoitti:

        Sealy on Terrieri ja kasvatus sen mukaan, niinkuin muillakin terriereillä.
        Hyvällä sydämellä - napakasti :)
        Mielestäni verrattavissa aika paljon Skottiin. Älyä on ja toiminta sen mukaista.
        Paikka laumassa pitää tehdä selväksi. Saa varmasti mukavan kotikoiran, hyvän lenkkikaverin,
        tai harrastusseuraa. Hienoja koiria ovat!

        Hm kiitos vastauksesta on siis huomattavasti jäärempää sorttia kuin kettikset jotka on suht helppokoulutteisia ja helposti motivoitavia jos ymmärsin oikein lukea rivien välistä mikäli siis on skotin tyyppinen jääräpää...? :)

        Selvennys vielä ..Haen siis terrieriä ihan tokoon asti enkä puhu arkikasvatuksesta. ja tulisi kettiksen rinnalle.

        eli saisiko hieman tarkemmin vielä luonnetta..ja terveystilannettakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe