kuoriutunut joulukuussa. Näkyy viihtyvän keittiön led-valojen lähettyvillä. Miehen kanssa olemme ihmetelleet missä ilmeisen lämpimässä paikassa toukka on pystynyt kehittymään aikuiseksi perhoseksi.
http://www.ksml.fi/teemat/luontokuvat/perhoset/kaaliperhonen/25406
Kaaliperhonen
2
429
Vastaukset
- latimeriaaw
Olethan varma ettei kyseessä ole yleisempi lanttuperhonen, naurisperhonen? Tai jokin muu laji?
Lienisikö mahdollista että poikkeuksellisesti kyseinen yksilö olisi sittenkin talvehtiva yksilö?
Rakennukset lienevät niitä paikkoja joissa lämpötila helpoiten talvella nousee riittävän suureksi perhosen herätä / kuoriutua kotelosta. Tulisijallisissa rakennuksissa perhonen saattaa tulla sisään puiden mukana. Myös muu ulkoa tuotu tavara saattaa sisältää perhosen, muodossa tai toisessa.- tähän vuodenaikaan?
Varma olen, että kysessä on kaaliperhonen, väri hennon vaaleanvihreä, siipienväli noin 5cm. mustat siipienkärjet, kaksi tarkkarajaista mustaa palloa molemmissa siivissä, kyseessä siis koiraspuolinen perhonen(luin tuosta al. viestini linkistä sen). Yritin ottaa kuvan, mutta perhonen on todella nopea liikkeissään, ainoastaa siivet kiinni pysyy paremmin paikallaan, mutta silloin siipien kärjet ja pallot eivät näy. Päivällä oli siirtynyt ikkunalle kukkien joukkoon oleilemaan.
Syksyllä, ensimmäisten yöpakkasten aikaan, näin ws:ssä karvamadon, siis jonkin perhosen toukan, hain keittiöstä ötököiden pyydystykseen tarkoitetun läpinäkyvän lasipurkin, tarkoituksena oli viedä toukka ulos, vielä sulaan lumettomaam maahan etsimään talvehtimispaikkaa, mutta toukka nopealiikkeinen kun oli, oli kadonnut enkä nähnyt sitä missään, vaikka tutkin allaskaapin alustan ym.en toukkaa löytänyt. Olenkin tuumaillut, että toukka löysi hyvän koteloitumispaikan jostain lämpimästä kohtaa allaskaapin takaa, jossa kulkee lämminvesijohto ja kuoriutui reilusti ennen aikojaan luullen kevään tulleen.
Mitä mieltä tästä, voisiko olla mahdollista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703