Tuli kesällä Saksasta tuotua RAV4, jossa on vahva 177hv diesel -moottori. Kone kesti pakkasia hyvin aina Joulun alkuun saakka kunnes Moottorin merkkivalo syttyi ja vähän ajan päästä kierrokset rajoittuivat noin 2000 k/min. (myös VSC ja 4WD -valot syttyivät, mutta lienevät seurausta edellisestä)
Ensimmäisellä kerralla luettiin vikakoodit ja tehtiin reset. Ajoa kesti 10 km, kunnes viat toistuivat. Toisella käynnillä tehtiin ohjelmiston päivitys ja reset, jonka jälkeen ajoa vain noin 500m kunnes vika ilmeni uudestaan. Jos moottorin sammuttaa niin se toimii moitteetta viitisen minuuttia, kunnes kierrokset rajottuvat noin 2000/min (vikavalot toki päällä koko ajan).
Nyt olen kuullut, että Toyota RAV4:llä oli ongelmia ko. koneen kanssa jo vuonna 2006 kun se ensi kertaa saapui pohjolan pakkasiin. Oireet olivat täysin samanlaisia kuin omassa autossani.
Onkohan Toyotalla päivityssarja olemassa vai onko ko. moottori täysin susi?
Ei taida Toyotan laatu olla enää sitä mitä se oli 90-luvulla.
Toyotan diesel D-4D moottori vika
78
23915
Vastaukset
- -.-
Ala varautua siihen että kohtapuoleen on isompaa moottoriremonttia tulossa, saattaa muutaman tonnin maksaa...Ei ole d4d moottorissa mitenkään niin kummallista.
- mallistaKum
... bemarin, opelin, volkkarin, fordin ja ranskistenkaan (ml nissan) dieselkoneissa. Toyon kone on kasattu puolassa, niinpä se kestävyydeltään kuin aito euro-mylly.
- reiska`
mallistaKum kirjoitti:
... bemarin, opelin, volkkarin, fordin ja ranskistenkaan (ml nissan) dieselkoneissa. Toyon kone on kasattu puolassa, niinpä se kestävyydeltään kuin aito euro-mylly.
vielä pahempia ja kalliimpia vikoja,,, suosittelen kuitenki tojotaa, on laadukkaampi ja nykyaikaisempi
- sammunut usein
mallistaKum kirjoitti:
... bemarin, opelin, volkkarin, fordin ja ranskistenkaan (ml nissan) dieselkoneissa. Toyon kone on kasattu puolassa, niinpä se kestävyydeltään kuin aito euro-mylly.
KO. Maasturi tehdään Japanissa kuten sen konekin, ei se motti ihan p---ka ole kyllä se toisilla on kestänyt hyvinkin satojatuhansia kilometrejä, mutta ikävä ominaisuus siinä on voimistaan huolimatta liikkeelle lähdettäessä, sammuu todella herkästi ellei tunne sen tapoja, eli vaatii kierroksia diesseliksi paljon kun nostaa kytkintä, joka sekään ei ole kaikkein helpoimpia.
- tonppaaa1
reiska` kirjoitti:
vielä pahempia ja kalliimpia vikoja,,, suosittelen kuitenki tojotaa, on laadukkaampi ja nykyaikaisempi
Ai että Toyota laadukkaampi ja nykyaikaisempi kuin bemarit ja opelit??? :DDDDDDDDDD Toyotat ovat vanhanaikaisia ja surkeita ajettavia, eivätkä ne nykyyän enää älyttömän luotettaviakaan ole :D
- surkeasaksalainen
tonppaaa1 kirjoitti:
Ai että Toyota laadukkaampi ja nykyaikaisempi kuin bemarit ja opelit??? :DDDDDDDDDD Toyotat ovat vanhanaikaisia ja surkeita ajettavia, eivätkä ne nykyyän enää älyttömän luotettaviakaan ole :D
Petteri kaivaa 4v vanhoja ketjuja esille ja kommentoi. No hyvä niin tuskin reiska on enää aktiivisesti päivystänyt ja vastaa. Kaikesta huomaa että petterit ja saksalaiset kulkee pahasti kehityksen jälkijunassa.
- 3+13
90 luvulla tuollaisesta 2.2 dieselistä revittiin irti korkeintaan 90 hevosta,ei niitä saanu rikki millään, nykydieselien viritysaste on jo niin korkea että alkaa näkyä keston puolella.
- Vajaatehoinen
Minusta ei ole kyse siitä onko moottori tehokas vai ei. Toyota on ilmiselvästi päästänyt tämän moottorin ennenaikaisesti markkinoille, koska se ei ole testannut sitä riittävästi pohjolan oloissa. Ongelmat olisivat varmasti tulleet esille laajoissa testeissä. Bemarin ja Mesen yms. korkeaviritteiset dieselit eivät ole kärsineet Toyotan moottorin kaltaisista ongelmista.
Käsittääkseni kyse on samasta ilmiöstä mistä Toyotan pääjohtaja oli Yhdysvaltain senaatin edessä viime vuonna todistamassa eli Toyotalla oli liian kova kiire maailman suurimmaksi ja samalla laadunvalvonta petti.
Minusta Toyotan pitäisi kustantaa autoni moottorin korjaus.- Avun saanut
Suomessa myyty puolimaastoauto ei toimi normaaleissa suomalaisissa käyttöolosuhteissa. Yhteys kuluttajanauvojaan ja tulet saamaan korjauksen ennemmin tai myöhemmin. Suomessa Toyota on ottanut asiakseen määritellä virhevastuun omaehtoisesti takuuta kilpenä käyttäen. Takuu on vapaaehtoinen lisäturva, mutta virhevastuusta ei niin vain luikerrella. Heti kun Toyotan takuuasiat alkavat tökkiä, kannattaa ottaa yhteys kuluttajaneuvojaan. Ja kun auto on korjattu, ei kannata hautoa kynttiläänsä vakan alla vaan tuoda reilusti esille sen miten huonosti Toyota suomessa kohtelee asiakkaitaan.
- EU:sta tuotu
Avun saanut kirjoitti:
Suomessa myyty puolimaastoauto ei toimi normaaleissa suomalaisissa käyttöolosuhteissa. Yhteys kuluttajanauvojaan ja tulet saamaan korjauksen ennemmin tai myöhemmin. Suomessa Toyota on ottanut asiakseen määritellä virhevastuun omaehtoisesti takuuta kilpenä käyttäen. Takuu on vapaaehtoinen lisäturva, mutta virhevastuusta ei niin vain luikerrella. Heti kun Toyotan takuuasiat alkavat tökkiä, kannattaa ottaa yhteys kuluttajaneuvojaan. Ja kun auto on korjattu, ei kannata hautoa kynttiläänsä vakan alla vaan tuoda reilusti esille sen miten huonosti Toyota suomessa kohtelee asiakkaitaan.
mtenköhän kuluttajasuoja toimii, vaikka pitäisi olla yhteinen EU:n kanssa. Maahantuoja ei vastaa itsetuodusta autosta mitään. Ehkä tehdas tulee vastaan, mutta epäilen asiaa.
- reiska`
en ole kuullut, että vikoja ois paljoo tojon diisseleissä. Muutama ongelma, jotka takuuaikoina korjataan maahantuojan puolesta.
- JooV
Avun saanut kirjoitti:
Suomessa myyty puolimaastoauto ei toimi normaaleissa suomalaisissa käyttöolosuhteissa. Yhteys kuluttajanauvojaan ja tulet saamaan korjauksen ennemmin tai myöhemmin. Suomessa Toyota on ottanut asiakseen määritellä virhevastuun omaehtoisesti takuuta kilpenä käyttäen. Takuu on vapaaehtoinen lisäturva, mutta virhevastuusta ei niin vain luikerrella. Heti kun Toyotan takuuasiat alkavat tökkiä, kannattaa ottaa yhteys kuluttajaneuvojaan. Ja kun auto on korjattu, ei kannata hautoa kynttiläänsä vakan alla vaan tuoda reilusti esille sen miten huonosti Toyota suomessa kohtelee asiakkaitaan.
takuu ajan upmeuduttua, mikäli samaa toistuvaa vikaa ei ole saatu korjattua takuuaikana.
Itse luovuin tuosta 177 D-CAT vehkeestä, kun sitä ei saatu kuntoon, oli nestekiertoista lämmitystä EGR:llä, mutta siitä huolimatta häiriöt päälle ja moottori vikasietotilaan. Eivät saaneet kuntoon takuu aikana ja ilmoitivat korjaavansa "hyvän tahdon eleenä", takuuajan jälkeen.
"Oireiden aiheuttajaksi on todettu katalysaattorin tukkeutunut
painetunnistimen kanava. Vika on nyt korjattu vaihtamalla katalysaattori
veloituksetta goodwill perustein, vaikka autonne Takuu ei enää ole
voimassa."
Ei tullut kuntoon, joten viime talvena kun jäätiin välille auto hinurilla pajalle ja kun sieltä saatiin ulos korjattuna (taas kerran) toiseen liikkeeseen ja vaihtoon. Takkiin tuli, mutta ei tuollaisella voinut liikkua lasten kanssa pitkiä etäisyyksiä. - osssss
JooV kirjoitti:
takuu ajan upmeuduttua, mikäli samaa toistuvaa vikaa ei ole saatu korjattua takuuaikana.
Itse luovuin tuosta 177 D-CAT vehkeestä, kun sitä ei saatu kuntoon, oli nestekiertoista lämmitystä EGR:llä, mutta siitä huolimatta häiriöt päälle ja moottori vikasietotilaan. Eivät saaneet kuntoon takuu aikana ja ilmoitivat korjaavansa "hyvän tahdon eleenä", takuuajan jälkeen.
"Oireiden aiheuttajaksi on todettu katalysaattorin tukkeutunut
painetunnistimen kanava. Vika on nyt korjattu vaihtamalla katalysaattori
veloituksetta goodwill perustein, vaikka autonne Takuu ei enää ole
voimassa."
Ei tullut kuntoon, joten viime talvena kun jäätiin välille auto hinurilla pajalle ja kun sieltä saatiin ulos korjattuna (taas kerran) toiseen liikkeeseen ja vaihtoon. Takkiin tuli, mutta ei tuollaisella voinut liikkua lasten kanssa pitkiä etäisyyksiä.Noihan on kuin Touran kokemuksia.
Paitsi itse kone on pysynyt kunnossa.
Koska ne BMW koneet tulee tojotaan ja mihin malleihin? - ffafaderef
Avun saanut kirjoitti:
Suomessa myyty puolimaastoauto ei toimi normaaleissa suomalaisissa käyttöolosuhteissa. Yhteys kuluttajanauvojaan ja tulet saamaan korjauksen ennemmin tai myöhemmin. Suomessa Toyota on ottanut asiakseen määritellä virhevastuun omaehtoisesti takuuta kilpenä käyttäen. Takuu on vapaaehtoinen lisäturva, mutta virhevastuusta ei niin vain luikerrella. Heti kun Toyotan takuuasiat alkavat tökkiä, kannattaa ottaa yhteys kuluttajaneuvojaan. Ja kun auto on korjattu, ei kannata hautoa kynttiläänsä vakan alla vaan tuoda reilusti esille sen miten huonosti Toyota suomessa kohtelee asiakkaitaan.
Tuo teksti on täyttä paskaa. Minä olen ajanut toyotilla 30 vuotta ja tuossa tekstissä ei ole mitään perää.
- 2008 pelaa
käytössä Ave 2,2 l D4D manuaalivaihteisena. Pelittänyt erinomaisesti ja nyt mittarissa alkaa olla 400 tkm. Menee keväällä vaihtoon. Ja luulenpa, että diesel Avella leipää hankitaan ja ajellaan jatkossakin
- LineaLunaTerraSol
Eikö suuntaus ole enemmänkin, että taksikuskit yrittävät päästä näistä Tojoista eroon? Eräs tuttu taksikuski pääsi kesällä Avesta eroon ja juuri toissapäivänä totesi, että olisi pitänyt jo aikaisemmin heivata se "romukasa" pois.
- -.-
LineaLunaTerraSol kirjoitti:
Eikö suuntaus ole enemmänkin, että taksikuskit yrittävät päästä näistä Tojoista eroon? Eräs tuttu taksikuski pääsi kesällä Avesta eroon ja juuri toissapäivänä totesi, että olisi pitänyt jo aikaisemmin heivata se "romukasa" pois.
Juu, ei tuolla tolpilla enää kovinpaljon Anjoviksia näy. Muutama autoilija on ottanut sellaisen renkien ajettavaksi, mutta itse ajavat kyllä laatu-autoilla, ei kuulemma harmita niin paljon jos renki mällää halvan Toyotan.
- Älkäähän nyt !
LineaLunaTerraSol kirjoitti:
Eikö suuntaus ole enemmänkin, että taksikuskit yrittävät päästä näistä Tojoista eroon? Eräs tuttu taksikuski pääsi kesällä Avesta eroon ja juuri toissapäivänä totesi, että olisi pitänyt jo aikaisemmin heivata se "romukasa" pois.
Kyllä siellä tolpilla niita Aveja näyttää olevan - pojat, pojat ! Katsokaas, kun sillä autolla pitää TIENATA! Ei kannata hankkia autoa, joka viihtyy enemmän tuolla korjaamon puolella. Toyota pelittää ja täyttää tehtävänsä, johon se on hankittu.
- Ex Toyota
Älkäähän nyt ! kirjoitti:
Kyllä siellä tolpilla niita Aveja näyttää olevan - pojat, pojat ! Katsokaas, kun sillä autolla pitää TIENATA! Ei kannata hankkia autoa, joka viihtyy enemmän tuolla korjaamon puolella. Toyota pelittää ja täyttää tehtävänsä, johon se on hankittu.
Ei millään pahalla, mutta juuri tuon pajalla seisottamisen takia Ave vaihtui Eurooppalaiseen.
- Renkipoika vaan
Ex Toyota kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta juuri tuon pajalla seisottamisen takia Ave vaihtui Eurooppalaiseen.
Heh. Ton sun juttus allekirjoittasin heti, jos koskis Citikkaa tai Pösöö, mut en ikinä allekirjoita Tojon kohdalla. Sen verran kauan alalla pyöriny.......
- .
Renkipoika vaan kirjoitti:
Heh. Ton sun juttus allekirjoittasin heti, jos koskis Citikkaa tai Pösöö, mut en ikinä allekirjoita Tojon kohdalla. Sen verran kauan alalla pyöriny.......
On vaikea uskoa että tojo ei toimi? Minun taas ei ole ollenkaan vaikea uskoa tuota, nimittäin on senverran halvalla tehty kippo, että ihmettelisin jos EI olisi vikaa.
- Vuodesta 1976
Renkipoika vaan kirjoitti:
Heh. Ton sun juttus allekirjoittasin heti, jos koskis Citikkaa tai Pösöö, mut en ikinä allekirjoita Tojon kohdalla. Sen verran kauan alalla pyöriny.......
Renkipoika saa ajaa tojolla, jos isäntä ei parempaa anna. Toisaalta renkipoika kuulostaa enemmänkin pesunkestävältä tojoterolta :)
Yksi Ave oli testissä, mutta kun ei tee mitään ja Taksi käytössä takuu aivan naurettava. - 25
Älkäähän nyt ! kirjoitti:
Kyllä siellä tolpilla niita Aveja näyttää olevan - pojat, pojat ! Katsokaas, kun sillä autolla pitää TIENATA! Ei kannata hankkia autoa, joka viihtyy enemmän tuolla korjaamon puolella. Toyota pelittää ja täyttää tehtävänsä, johon se on hankittu.
Taksirenki tuumas Avesta et HENGENVAARALLINEN katiska,ja jatkuvasti korjaamolla.Isäntä vaihto äkkii Volvoon.
- reiska`
Älkäähän nyt ! kirjoitti:
Kyllä siellä tolpilla niita Aveja näyttää olevan - pojat, pojat ! Katsokaas, kun sillä autolla pitää TIENATA! Ei kannata hankkia autoa, joka viihtyy enemmän tuolla korjaamon puolella. Toyota pelittää ja täyttää tehtävänsä, johon se on hankittu.
kuitenki tojotan tekniikka edellä kävijä monessa suhteessa, toimintavarmuus huomattavasti muita edellä, ja huollot toimii, ja mikä parasta, monta kertaa halvempia ku volvoissa, mersuissa , bemareissa, audeissa, jne. Taksiautoilijoiden moita uudessa avensiksee kohdistuu kokoon, sisätiloja moitittu pieneksi, siinä voi olla järkiväite.
- millä perusteella
reiska` kirjoitti:
kuitenki tojotan tekniikka edellä kävijä monessa suhteessa, toimintavarmuus huomattavasti muita edellä, ja huollot toimii, ja mikä parasta, monta kertaa halvempia ku volvoissa, mersuissa , bemareissa, audeissa, jne. Taksiautoilijoiden moita uudessa avensiksee kohdistuu kokoon, sisätiloja moitittu pieneksi, siinä voi olla järkiväite.
kysyn vaan. Japani on aivan kehitysmaa, kun puhutaan moottoritekniikasta (ihan sama onko kyse lentokone-, raketti- tai automoottori) esim eurooppalaisiin verrattuna. Varsinkin diesel-moottoreissa ero on valtava ja bensakoneissakin sakemannien etumatka on pitkä.
Näkeehän tuo ralli- ja F1-maailmassa. Ferrarin ja Renaultin koneet pesevät mennen tullen Honda ja jo edesmenneen Tojotan koneet. Rallipuolella juhlivat Ford ja Citroen.
Sen minkä japanilaiset osaavat on valmistustekniikka ja työn laatu sen hintaa suhteutettuna (johtuu osittain maan edelleen feodaalisesta yhteiskunnasta).
Ainoa alue, missä japanin pojat ovar osanneet aloittaa ennen muita, on hybridi-autot, Prius on ollut hyvä veto Toytotalta, tähän suuntaan joutuvat muutkin valmistajat menemään entistä enemmän. - Dieselisti
millä perusteella kirjoitti:
kysyn vaan. Japani on aivan kehitysmaa, kun puhutaan moottoritekniikasta (ihan sama onko kyse lentokone-, raketti- tai automoottori) esim eurooppalaisiin verrattuna. Varsinkin diesel-moottoreissa ero on valtava ja bensakoneissakin sakemannien etumatka on pitkä.
Näkeehän tuo ralli- ja F1-maailmassa. Ferrarin ja Renaultin koneet pesevät mennen tullen Honda ja jo edesmenneen Tojotan koneet. Rallipuolella juhlivat Ford ja Citroen.
Sen minkä japanilaiset osaavat on valmistustekniikka ja työn laatu sen hintaa suhteutettuna (johtuu osittain maan edelleen feodaalisesta yhteiskunnasta).
Ainoa alue, missä japanin pojat ovar osanneet aloittaa ennen muita, on hybridi-autot, Prius on ollut hyvä veto Toytotalta, tähän suuntaan joutuvat muutkin valmistajat menemään entistä enemmän."Varsinkin diesel-moottoreissa ero on valtava ja bensakoneissakin sakemannien etumatka on pitkä."
Pitää paikkansa. Siihen määrään tielle jättäneitä (pa-suutin) dieselivehkeitä mitä volkkari tuottaa ei Toyo pääse ikinä. Bensakoneista ei kai tarvi edes mainita, noin pahasti keskeneräistä tuotetta (TSI) ei japsifirmasta tule koskaan markkinoille. Varmaan vituttaa olla noin oikeassa. - Hitlerin-kosto
Dieselisti kirjoitti:
"Varsinkin diesel-moottoreissa ero on valtava ja bensakoneissakin sakemannien etumatka on pitkä."
Pitää paikkansa. Siihen määrään tielle jättäneitä (pa-suutin) dieselivehkeitä mitä volkkari tuottaa ei Toyo pääse ikinä. Bensakoneista ei kai tarvi edes mainita, noin pahasti keskeneräistä tuotetta (TSI) ei japsifirmasta tule koskaan markkinoille. Varmaan vituttaa olla noin oikeassa.Älä nyt hulluja puhu näkeehän se sokeakin ,moottoripyörissä Kun alkoivat tuoda Japanilaisia pyöriä 60luvulla olivat täysin ylivoimaisia verrattuna Saksalaisiin emsettiin ja muihin Eurooppalaisiin,Nykyäänkin bmw,mersu miehet ja naiset ,ajvat kesät jollaan Japsipyörällä ja vesillä Jamahalla,Miksi ne saksan ihanoijat eivät aja bmw tai emsetillä kun ovat niin hyviä.
- kansiremppa & ruoste
Takseihin on vaihdettu noita moottoreita 80 000 - 200 000km välillä kansivian takia. Ei saa kuulemma julkisuuteen puhua. 400 000km kohdalla moottori on todennäköisesti vaihdettu tojoon 1-2 kertaa. 200 000km jälkeen asiakas maksaa itse. Kannattaa ottaa huomioon esim. käytettyä ostaessa. Noilla kilsoilla tojo on jo aika ruosteenraiskaama. Ruostesuojaus on noissa välttävä tai heikko.
- egr
EGR venttiili jumittaa ja moottori menee turvatilaan. Kumma jos eivät huollossa tuota vikaa löydä.
- D-4D
Sitä paakokaasun kierrätys systeemiä ja EGR venttiilin jumia epäilin jo aloitusta lukiessa.
Mutta täälläpä muutkin arvailevat samaa.
Näihin nyky dieseleihin Toytan merkkihuolto suositteli myös ns vähätuhkaista moottoriöljyä juuri mm egr systeemin karstoittumisen estämiseksi, vaikkei autossa hiukkassuodatinta oliskaan.
Esim Mobil 1 ESP Formula 5W-30:n kaltaista vähätuhkaista moottoriöljyä.
- sitä saa mitä til...
Saksan tuonti ja takuukilometreillä ja painotuoreella huoltokirjalla varustettuna.
- Vajaatehoinen
Auto hankittiin viralliselta maahantuojalta ja otimme yhteyden auton ainoaaseen edelliseen omistajaan.
Autoa tuli testattua runsaan viikon verran Saksassa ja ajomäärät ja viralliset paperit täsmäävät.
Eli tämä ei ole "klassinen tapaus".
Tämä kyseinen auto joutui Suomeen saavuttuaan ensi kertaa urallaan pakkasiin ja saattaa olla että EGR-venttiili jumittaa. Löysin Tuulilasin -nettisivuilta kirjoituksia vastaavista ongelmista.
Täytyy viedä auto ensi viikolla Toyotalle ja vaatia heiltä ensin hiukan kokemuksen tuomaa tietoa ennen kuin luovutan auton heidän korjattavaksi ettei homma mene ihan " vaihda osa - ei auttanut - yritetään jotain muuta - linjalle".- jhciuydecfijc
Voivat tarjota kaasuläppäkoteloksi nestekierrolla olevaa. Jäähdytysneste lämmittää ja EGR toimii suunnitellusti myös pohjolan oloissa. Kallis muutos, halvemmaksi tulisi poistaa koko pakokaasujen takaisinkierrätys.
- by tojoterot
jhciuydecfijc kirjoitti:
Voivat tarjota kaasuläppäkoteloksi nestekierrolla olevaa. Jäähdytysneste lämmittää ja EGR toimii suunnitellusti myös pohjolan oloissa. Kallis muutos, halvemmaksi tulisi poistaa koko pakokaasujen takaisinkierrätys.
Noniin, tällailailla siis toimii toi pota puhtaaksi mainostettu diesel.
- hgjlkmmg
by tojoterot kirjoitti:
Noniin, tällailailla siis toimii toi pota puhtaaksi mainostettu diesel.
kertoi tdi asiantuntija, liekkö kuitenkaan merkitystä. Onhan se hienoa kun dieseleihin on saatu kaikenlaista hiukkassuodatinta, pakokaasujen kierrätystä ja välijäähdytystä.
Ennen osattiin tehdä moottoreita jotka pelasi, nyt tuo tärkein on unohdettu ja tehdään koneita jotka täyttää xyz-normit, mutta pitemmällä käytöllä eivät pelaa. - .
by tojoterot kirjoitti:
Noniin, tällailailla siis toimii toi pota puhtaaksi mainostettu diesel.
Kyllä, tojotan tehdas on oikeassa, ei saastuta auto juuri ollenkaan kun aina on pajalla ja moottori seis.
- parastaaaaa
. kirjoitti:
Kyllä, tojotan tehdas on oikeassa, ei saastuta auto juuri ollenkaan kun aina on pajalla ja moottori seis.
toyotat yleistyy taksi käytössä kovaa vauhtia ja suomen poliisit on siirtymässä myös toyotaan fordien korkeiden korjaus ja käyttökulujen myötä.takseina on myös paljon toyotoja juuri luotettavuuden takia pakettiautojen ylivoimainen ykkönen on hiacea.ja moto yrittäjät ajelee hiluxseilla. toyota on taas suomen enitenmyyty auto 2010. ja maailman suurin autojen valmistaja.hybridi tekniikan ylivoimainen edelläkävijä. tähän ei muut pysty.paskan jauhajat voi suksia vittuun näiltä sivuilta
- -Jallu-
parastaaaaa kirjoitti:
toyotat yleistyy taksi käytössä kovaa vauhtia ja suomen poliisit on siirtymässä myös toyotaan fordien korkeiden korjaus ja käyttökulujen myötä.takseina on myös paljon toyotoja juuri luotettavuuden takia pakettiautojen ylivoimainen ykkönen on hiacea.ja moto yrittäjät ajelee hiluxseilla. toyota on taas suomen enitenmyyty auto 2010. ja maailman suurin autojen valmistaja.hybridi tekniikan ylivoimainen edelläkävijä. tähän ei muut pysty.paskan jauhajat voi suksia vittuun näiltä sivuilta
Sinun kannattaisi mennä äidinkielen kurssille esimerkiksi kansalaisopistoon. Kun oppisit ilmaisemaan entistä paremmin itseäsi, viestisikin menisi perille. Erityisesti sinun kannattaisi kiinnittää huomiota lauseiden rakenteisiin sekä pisteiden, pilkkujen ja isojen kirjainten käyttöön.
- khflflö
-Jallu- kirjoitti:
Sinun kannattaisi mennä äidinkielen kurssille esimerkiksi kansalaisopistoon. Kun oppisit ilmaisemaan entistä paremmin itseäsi, viestisikin menisi perille. Erityisesti sinun kannattaisi kiinnittää huomiota lauseiden rakenteisiin sekä pisteiden, pilkkujen ja isojen kirjainten käyttöön.
.. on tottunut vaan lukemaan Kallea...
- pronssia
khflflö kirjoitti:
.. on tottunut vaan lukemaan Kallea...
Tojo putosi kolmanneksi auton valmistus kisassa, jäi voortin taakse.. Muuten, vaimon serkulla anjovis verso taxissa jo toinen, muuten aika toimiva, mutta turbo menee aina sadan tonnin välein, ekan saa takuuseen mutta ei enää seuraavia. Tää verso on muuten japsi eikä mikään piraatti engelsmanni. Mutta vaihtoa kun menee tekemään on hyvitys tojotalla ihan ylitse muiden.
- Erkaus
-Jallu- kirjoitti:
Sinun kannattaisi mennä äidinkielen kurssille esimerkiksi kansalaisopistoon. Kun oppisit ilmaisemaan entistä paremmin itseäsi, viestisikin menisi perille. Erityisesti sinun kannattaisi kiinnittää huomiota lauseiden rakenteisiin sekä pisteiden, pilkkujen ja isojen kirjainten käyttöön.
Miten tämä liittyy Toyotaan? Kirjoitinko, oikein?
- D-4D
.."vajaatehoisen" vika korjattu ja mikä se vika siis oli ??
- reiska`
sinua on huijattu!
- sinua on
vedätetty oikein kunnolla, oto nyt opiksesi ja pysy kaukana tojoista.
- D4D mosalla
Tuo 177 heppanenhan oli D-CAT mallia ja täysin uusi moottorimalli Toyotalta 2005. On siinä ongelmia ollut juuri EGRn kanssa, joten hintoihin tulee mutta maahantuojaa kannattaa asiassa vaivata. Pari vuotta sitten laitettiin Avensiksen vastaavaa moottoria 2 eri otteeseen uusiksi ja omaksi laskuksi kertyi n. 2000 € mutta maahan tuojalle sitäkin enemmän, jotta silleen. Vaihdappa D4D moottorilla varustettuun peliin ja matka jatkuu...
- T-KAT
Suomalainen saa tunnetusti rikki vaikka työntökuulan sillä päällä ollessaan, mutta omilla kokemuksillani D-CAT pörräsi asiallisesti pari satkua, matkalla tulleet häiriöt johtuivat puutteellisesta huolto-ohjelmasta ja kädettömästä huoltoporukasta, eihän heille ole opetettu kuin öljynvaihto ja testerin kytkentä. Omalla kohdallani merkki vaihtui tuon jälkeen, mutta syynä ei ollut huono tuote. Olihan tuo D-CAT näin jälkeenpäin ajatellen melko kulmikas ja janoinenkin, mutta tuohon merkkiin istutettuna se tarjosi melko mehukkaita hetkiä kaupparatsujen premiumautoja kyykyttäessä. Valitettavasti kehitys pysähtyi ja tällä hetkellä moottori kuuluu keskikastiin luisuen koko ajan alemmas.
D-CAT on kuin nainen. Sitä ei saa polkea kylmiltään ja kovan ajon jälkeen täytyy muistaa lepyttely. Modernimmissa dieseleissä ohjelma estää karkeat raiskausyritykset, mutta tuohan tarjoaa 400 Nm vaikka -30 pakkasraikkaana, jotain paukkuu ennen pitkää.
Toyotan palkittu vaihtamisvalohärdelli tarjoaa oletuksena moottorille sellaiset kierrokset, ettei se ole edes vetoalueella. Uudenkarhealla koneella valojen noudattaminen tarjoaa -82 HiAcen suorituskyvyn, 30 tkm jälkeen voi jo yrittää, moottorin luonne muuttuu noilla main, onko ohjelmallista tai mekaanista herkistymistä, en saanut selvää, mutta muutos oli huomattava. Vääntöä tuli alas ja yläpään ennen ylittämätön 4000:n rajapyykki katosi, vetoa riitti kuutosellakin enemmän kuin kantti ja ajokortti kesti.
Mikäli D-CATilla aikoo ajaa taloudellisesti, on ainoa resepti kierrosten pito niin alhaalla, ettei moottori jyristä. Tuolla tuhoaa voimansiirron jossain vaiheessa ja sitä ennen tukkii pakopuolen. Alle satasen vauhdissa kannattaa unohtaa kuutosvaihde ja vähillä kilometreillä ei kannata lähteä rekan imusta viitosella, veto alkaa vasta satasen vauhdin yläpuolella. Kiihdytyksissä vinguttaja ei pärjää, isompaa tupaan heti kun sillä vaihteella saa 2500 tauluun, eli pienemmällä vaihteella maksimikierrokset max 3600, sisäänajon jälkeen 200-500 kierrosta pelivaraa molempiin päihin.
Sujuvassa ajossa kannattaa pitää koko ajan kierrokset 2000 tasalla, tuolloin saa reagointia ja hiukkaskiihdyttimen puhdistuskin sujuu kuin itsestään. Soppaa kuluu puolisen litraa enemmän kuin edellisessä.
Vioista EGR ei tullut kohdalleni. Matka-ajoa. Puhdistutin kuitenkin systeemin 150 tkm nurkilla ja oli aika pahan näköinen, mekanismit ovat ok, mutta imusarjan reiät olivat miltei ummessa. Alle puoli tuntia punahaalarilta, tuon voisi kyllä ottaa ohjelmaan tai vaatia huoltoa tilatessa. EGR ohjaa ahtopainetta, joten sen toiminta on oltava ok.
Hiukkaskiihdytin osui ja upposi. Vika ei ollut suuri, mutta se ei näkynyt testereissä. Liikkeen ehdotus oli koko järjestelmän uusiminen, omavastuu 700 ja työt. Aikani tutkittuani huomasin mustan vekottimen tuliseinässä, paine-eroventtiili. Tuokin oli vaihdettu liikkeessä uuteen ja siitä huolimatta hiukkaskiihdyttimen suunnalta tuli viestejä suodattimen tukkeutumisesta. Aikani rassattuani otin kokeeksi pillit suuhuni ja puhalsin, toinen olikin tukossa. Lopulta hönkäisin letkuun ilmaa auton omalla kompuralla ja sepäs aukesikin, mitä lie räkää. Toimintatonni jäi omaan taskuun, lähtiessä piti ottaa vikakoodit ja tunnit, mutta siitä ei tule sen valmiimpaa.
Mikäli eteeni tulisi valintatilanne moottoreista, en valitsisi VW-konsernin nelosia. MB laatuajattelu ei myöskään suosi pienasiakkaita, korealaisilla voi olla muutamakin ehdokas ja lopussa puhuu minä ja jpn.
- toyota avensis d4d
toyota avensis d4d 20.turbo 2002vm osaisko joku neuvoa kun autossa on semmonen oire että 3000 tonnissa nykii laiska kiihtymään turboks. 3 viikkoa sit laitettu uus turbo edellinen hajos. laakerit. vika koodeja ei ole vikatilassa ei ole putki ei ole tukossa. cooleri putsattu uudet öljyt koneessa suodettimet uudet öljy sihti putsattu. massa mittari ehjä samoten massamittarin verkko puhdas. siel semmonen vika mikä ei näy koneessa. auttaisko ohjelman päivitys.
- ile D-4D
laita pari purkkia Liqui Moly Diesel Purgea täyteen tankkiin ja ajele rauhassa liotellen tankki tyhjäksi. Ja naftasuodatin vaihtoon jos ei äskettäin vaihdettu. Ja jos vaihdat, niin täytä suodin Diesel Purgella. Kuulostaa nuo oireet kovin tutuilta korkeapainepumpun scv-venttiilien takeltelulta.
Mistä hommasit turbon ja mihin hintaan? - Jurmu-Pintamo
Hei, itseltäni hajosi juuri D-4D Previan kone. Ajettu 491kkm.
Vika tuli ajossa ja aika nopeasti, n. 10 km sisällä. Itse arvelin heti turbon menneen. Tällaisissa Toyotan aika matalaviritteisissä koneissa (116 hv) ei turbon itsekseen pitäisi hajota. Juurisyytä haettaessa todettiin, että öljypumppu on kulunut jo aivan toleranssien ylärajalle, eikä nostanut painetta enää Turbolle. Merkkivalon kellolle riitti juuri ja juuri. Jos öljyä ei ole ollut turbolla, niin ei sitä ollut muuallakaan: kiertokangissa ja kampiakselissa jälkiä; uusiksi ja samoin laakerit. Kannen avaamiseen ei ole enää rahat riittänyt :-/
Jo aimennin n. 400 kkm:n kohdalla avattiin tukkeutumassa ollut öljyn imusihti öljypohjasta. Epäily tästä heräsi, koska öljynpaineen merkkivalo ei sammunut totutusti heti koneen käynnistyttyä. Samalla tutkittiin turbo, joka vielä oli kunnossa. Öljypumppu ei käynyt pienessä mielessä.
Muuten kone on pelannut kuin ns. junan vessa, vaikka pohojosen kovissa pakkasissa ilman keulamaskeja on ajeltu. Nyt kun vain löytäisi halvalla Previan koneen... - Kiala Viulu
Jurmu-Pintamo kirjoitti:
Hei, itseltäni hajosi juuri D-4D Previan kone. Ajettu 491kkm.
Vika tuli ajossa ja aika nopeasti, n. 10 km sisällä. Itse arvelin heti turbon menneen. Tällaisissa Toyotan aika matalaviritteisissä koneissa (116 hv) ei turbon itsekseen pitäisi hajota. Juurisyytä haettaessa todettiin, että öljypumppu on kulunut jo aivan toleranssien ylärajalle, eikä nostanut painetta enää Turbolle. Merkkivalon kellolle riitti juuri ja juuri. Jos öljyä ei ole ollut turbolla, niin ei sitä ollut muuallakaan: kiertokangissa ja kampiakselissa jälkiä; uusiksi ja samoin laakerit. Kannen avaamiseen ei ole enää rahat riittänyt :-/
Jo aimennin n. 400 kkm:n kohdalla avattiin tukkeutumassa ollut öljyn imusihti öljypohjasta. Epäily tästä heräsi, koska öljynpaineen merkkivalo ei sammunut totutusti heti koneen käynnistyttyä. Samalla tutkittiin turbo, joka vielä oli kunnossa. Öljypumppu ei käynyt pienessä mielessä.
Muuten kone on pelannut kuin ns. junan vessa, vaikka pohojosen kovissa pakkasissa ilman keulamaskeja on ajeltu. Nyt kun vain löytäisi halvalla Previan koneen..."Jo aimennin n. 400 kkm:n
kohdalla avattiin
tukkeutumassa ollut öljyn
imusihti öljypohjasta"
Juuri tämän takia kone hajosi, kun ei ole saanut tarpeeksi voitelua, joka kulutti myös öljypumpun toleranssien rajoille. Kone on saanut senverran öljyä, ettei ole sytyttänyt öljynpaine valoa.
Todennäköisesti öljyn imusihti on mennyt tukkoo sen vuoksi, kun ajettu liian pitkään samoilla öljyillä monesti pitkiä vaihtovälejä. Vanhojen öljyjen karstat ja piet kun tukkii kaikki kanavat, estäen voitelun.
Tämä sama ongelma on kaikissa VAG-konsernin tuotteissa ja varsinkin ilmenee talvella kovalla pakkasella, kun kartainen töhnäpiki öljy jäätyy ja jähmettyy ajon aikana öljypohjaan kiinni. Öljypumppu haukkoo siksi tyhjää ja monia VAG-tuotteita leikkaa kiinni voitelun puutteesta.
Tähän kaikkeen on ajauduttu siksi, kun autoilla pitenee koko ajan öljynvaihtovälit jopa 50 000-60 000 km, jota ne eivät kestä. Olen aina sanonut 15 000 km vaihtovälin olevan oikea ja silloin ei muodostu näitä karsta-pikitöhnä ongelmia.
mm. kaikissa Seatin dieseleissa ja Ford Transiteissa on 50 000 km huoltoväli ja uusimmassa Opelin p-a on 60 000 km huoltoväli, jotka ovat aivan liian pitkiä ja ongelmia tulee.
esim. tässä parissa kerrontaa, kun vetinen, pikinen ja karstainen vanha öljy jumiutuu pakkasella VAG autoissa öljypohjaan, eikä pumppu jaksa nostaa sitä tietenkään.
www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80929
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10440182
Varsinkin Longlaif öljyt kerää kosteutta, vettä, pikeä ja muuta kuraa öljyn joukkoon, joka tukkii pakkasella sihdit ja estää öljyn kierron, rikkoen moottorit - K-V
Kiala Viulu kirjoitti:
"Jo aimennin n. 400 kkm:n
kohdalla avattiin
tukkeutumassa ollut öljyn
imusihti öljypohjasta"
Juuri tämän takia kone hajosi, kun ei ole saanut tarpeeksi voitelua, joka kulutti myös öljypumpun toleranssien rajoille. Kone on saanut senverran öljyä, ettei ole sytyttänyt öljynpaine valoa.
Todennäköisesti öljyn imusihti on mennyt tukkoo sen vuoksi, kun ajettu liian pitkään samoilla öljyillä monesti pitkiä vaihtovälejä. Vanhojen öljyjen karstat ja piet kun tukkii kaikki kanavat, estäen voitelun.
Tämä sama ongelma on kaikissa VAG-konsernin tuotteissa ja varsinkin ilmenee talvella kovalla pakkasella, kun kartainen töhnäpiki öljy jäätyy ja jähmettyy ajon aikana öljypohjaan kiinni. Öljypumppu haukkoo siksi tyhjää ja monia VAG-tuotteita leikkaa kiinni voitelun puutteesta.
Tähän kaikkeen on ajauduttu siksi, kun autoilla pitenee koko ajan öljynvaihtovälit jopa 50 000-60 000 km, jota ne eivät kestä. Olen aina sanonut 15 000 km vaihtovälin olevan oikea ja silloin ei muodostu näitä karsta-pikitöhnä ongelmia.
mm. kaikissa Seatin dieseleissa ja Ford Transiteissa on 50 000 km huoltoväli ja uusimmassa Opelin p-a on 60 000 km huoltoväli, jotka ovat aivan liian pitkiä ja ongelmia tulee.
esim. tässä parissa kerrontaa, kun vetinen, pikinen ja karstainen vanha öljy jumiutuu pakkasella VAG autoissa öljypohjaan, eikä pumppu jaksa nostaa sitä tietenkään.
www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80929
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10440182
Varsinkin Longlaif öljyt kerää kosteutta, vettä, pikeä ja muuta kuraa öljyn joukkoon, joka tukkii pakkasella sihdit ja estää öljyn kierron, rikkoen moottoritwww.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=1912&sid=dc97bba7eeac1c246bec7dcbf34cab4b
- K-V
Kiala Viulu kirjoitti:
"Jo aimennin n. 400 kkm:n
kohdalla avattiin
tukkeutumassa ollut öljyn
imusihti öljypohjasta"
Juuri tämän takia kone hajosi, kun ei ole saanut tarpeeksi voitelua, joka kulutti myös öljypumpun toleranssien rajoille. Kone on saanut senverran öljyä, ettei ole sytyttänyt öljynpaine valoa.
Todennäköisesti öljyn imusihti on mennyt tukkoo sen vuoksi, kun ajettu liian pitkään samoilla öljyillä monesti pitkiä vaihtovälejä. Vanhojen öljyjen karstat ja piet kun tukkii kaikki kanavat, estäen voitelun.
Tämä sama ongelma on kaikissa VAG-konsernin tuotteissa ja varsinkin ilmenee talvella kovalla pakkasella, kun kartainen töhnäpiki öljy jäätyy ja jähmettyy ajon aikana öljypohjaan kiinni. Öljypumppu haukkoo siksi tyhjää ja monia VAG-tuotteita leikkaa kiinni voitelun puutteesta.
Tähän kaikkeen on ajauduttu siksi, kun autoilla pitenee koko ajan öljynvaihtovälit jopa 50 000-60 000 km, jota ne eivät kestä. Olen aina sanonut 15 000 km vaihtovälin olevan oikea ja silloin ei muodostu näitä karsta-pikitöhnä ongelmia.
mm. kaikissa Seatin dieseleissa ja Ford Transiteissa on 50 000 km huoltoväli ja uusimmassa Opelin p-a on 60 000 km huoltoväli, jotka ovat aivan liian pitkiä ja ongelmia tulee.
esim. tässä parissa kerrontaa, kun vetinen, pikinen ja karstainen vanha öljy jumiutuu pakkasella VAG autoissa öljypohjaan, eikä pumppu jaksa nostaa sitä tietenkään.
www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80929
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10440182
Varsinkin Longlaif öljyt kerää kosteutta, vettä, pikeä ja muuta kuraa öljyn joukkoon, joka tukkii pakkasella sihdit ja estää öljyn kierron, rikkoen moottoritwww.nettiauto.com/toyota/previa
- Jurmu-Pintamo
Kiala Viulu kirjoitti:
"Jo aimennin n. 400 kkm:n
kohdalla avattiin
tukkeutumassa ollut öljyn
imusihti öljypohjasta"
Juuri tämän takia kone hajosi, kun ei ole saanut tarpeeksi voitelua, joka kulutti myös öljypumpun toleranssien rajoille. Kone on saanut senverran öljyä, ettei ole sytyttänyt öljynpaine valoa.
Todennäköisesti öljyn imusihti on mennyt tukkoo sen vuoksi, kun ajettu liian pitkään samoilla öljyillä monesti pitkiä vaihtovälejä. Vanhojen öljyjen karstat ja piet kun tukkii kaikki kanavat, estäen voitelun.
Tämä sama ongelma on kaikissa VAG-konsernin tuotteissa ja varsinkin ilmenee talvella kovalla pakkasella, kun kartainen töhnäpiki öljy jäätyy ja jähmettyy ajon aikana öljypohjaan kiinni. Öljypumppu haukkoo siksi tyhjää ja monia VAG-tuotteita leikkaa kiinni voitelun puutteesta.
Tähän kaikkeen on ajauduttu siksi, kun autoilla pitenee koko ajan öljynvaihtovälit jopa 50 000-60 000 km, jota ne eivät kestä. Olen aina sanonut 15 000 km vaihtovälin olevan oikea ja silloin ei muodostu näitä karsta-pikitöhnä ongelmia.
mm. kaikissa Seatin dieseleissa ja Ford Transiteissa on 50 000 km huoltoväli ja uusimmassa Opelin p-a on 60 000 km huoltoväli, jotka ovat aivan liian pitkiä ja ongelmia tulee.
esim. tässä parissa kerrontaa, kun vetinen, pikinen ja karstainen vanha öljy jumiutuu pakkasella VAG autoissa öljypohjaan, eikä pumppu jaksa nostaa sitä tietenkään.
www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80929
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10440182
Varsinkin Longlaif öljyt kerää kosteutta, vettä, pikeä ja muuta kuraa öljyn joukkoon, joka tukkii pakkasella sihdit ja estää öljyn kierron, rikkoen moottoritAjoin autolla itse lähes 300 tkm, 25-60 tkm/vuosi. Riisselimiehen (Toyota, Mersu, Volkkari, Nissan, Isuzu, Fiat,...) poikana olin opetettu maks. 10 tkm vaihtoihin, mutta luottamus nykytekniikkaan vei voiton. Pidin vaihtovälin maksimi 15tkm ja aina alkuperäiset suodattimet ja hyvät öljyt, Mobil 1 tai Castron, pajasta riippuen. Samoin huoltokirjan mukaan oli tehnyt edellinenkin omistaja (taksi).
Sihdin karstoituimisen syyksi sanottiin ruiskusuuttimien tiivisteiden tihkumisen, jolloin öljytilaan päässyt riisseli tukkii ajanoloon sihdin. Samalla vaihdettiikin pari tiivistettä ja tarkistettiin suuttimet. Uskon kuitenkin, että jotain möhnää koneen suonissa on. Kunhan saisin itsestäni irti, pitäisi tutkia vielä nuo putket: kuinka pikiset ne onkaan.
Tiivis öljynvaihtoväli auttaa kestämään noita 0,5 Mkm lukemia, mutta jotain muutakin ongelmaa täytyy olla, ainakin omasta kokemuksestani. - ile D-4D
Jurmu-Pintamo kirjoitti:
Ajoin autolla itse lähes 300 tkm, 25-60 tkm/vuosi. Riisselimiehen (Toyota, Mersu, Volkkari, Nissan, Isuzu, Fiat,...) poikana olin opetettu maks. 10 tkm vaihtoihin, mutta luottamus nykytekniikkaan vei voiton. Pidin vaihtovälin maksimi 15tkm ja aina alkuperäiset suodattimet ja hyvät öljyt, Mobil 1 tai Castron, pajasta riippuen. Samoin huoltokirjan mukaan oli tehnyt edellinenkin omistaja (taksi).
Sihdin karstoituimisen syyksi sanottiin ruiskusuuttimien tiivisteiden tihkumisen, jolloin öljytilaan päässyt riisseli tukkii ajanoloon sihdin. Samalla vaihdettiikin pari tiivistettä ja tarkistettiin suuttimet. Uskon kuitenkin, että jotain möhnää koneen suonissa on. Kunhan saisin itsestäni irti, pitäisi tutkia vielä nuo putket: kuinka pikiset ne onkaan.
Tiivis öljynvaihtoväli auttaa kestämään noita 0,5 Mkm lukemia, mutta jotain muutakin ongelmaa täytyy olla, ainakin omasta kokemuksestani.kuinka kauan paloi öljynpainevalo käynnistyksen jälkeen ennen noita vikoja (siivilä tukossa tiivisteiden vuodon takia ja öljypumppu rikki)? Tai oliko niillä vaikutusta ollenkaan?
omasta tarkistettu siivilä 400 tkm:in jälkeen ja öljypumppu uusittu 427 tkm. Oireena oli öljynpainevalon syttyminen hetkittäin helteellä ja tyhjäkäynnillä. Sitä ei tiedä, kauanko tuli ajettua viallisella öljypumpulla. Öljynpainevalon sammumisviive oli viittäkin sekuntia ennen öljypumpun uusimista. No palaa se vieläkin pari sekuntia, kun kone kylmä.
Ja toistaiseksi öljynvaihdot 15 tkm 200tkm asti ja sitten 20 tkm. Moottorin sisäpesun tein 460 tkm:in öljynvaihdon yhteydessä. Ei kyllä millään viitsisi vaihdella 10 tkm:in välein öljyjä, ennen vaikka pesuaineet silloin tällöin. - ile D-4D
ile D-4D kirjoitti:
kuinka kauan paloi öljynpainevalo käynnistyksen jälkeen ennen noita vikoja (siivilä tukossa tiivisteiden vuodon takia ja öljypumppu rikki)? Tai oliko niillä vaikutusta ollenkaan?
omasta tarkistettu siivilä 400 tkm:in jälkeen ja öljypumppu uusittu 427 tkm. Oireena oli öljynpainevalon syttyminen hetkittäin helteellä ja tyhjäkäynnillä. Sitä ei tiedä, kauanko tuli ajettua viallisella öljypumpulla. Öljynpainevalon sammumisviive oli viittäkin sekuntia ennen öljypumpun uusimista. No palaa se vieläkin pari sekuntia, kun kone kylmä.
Ja toistaiseksi öljynvaihdot 15 tkm 200tkm asti ja sitten 20 tkm. Moottorin sisäpesun tein 460 tkm:in öljynvaihdon yhteydessä. Ei kyllä millään viitsisi vaihdella 10 tkm:in välein öljyjä, ennen vaikka pesuaineet silloin tällöin.no nyt vasta luin tarkemmin ensimmäisen postauksesi ja tosiaan muutkin ovat raportoineet pitkiäkin viiveitä stressivalon sammumisessa, kun siivilä tukossa.
Öljypumppu ei juurikaan varoittele. Omasta kulkinnestani dignoosi tehtiin korjaamolla, ja öljynpaineet mittaamalla todettiin niiden vaeltelevan tyhjäkäynnillä välillä 0,3 ja 1 baria. Pitäisi vissiin ottaa määräaikasihuoltoon kuuluvaksi paineiden tarkistus. - Jurmu-Pintamo
ile D-4D kirjoitti:
kuinka kauan paloi öljynpainevalo käynnistyksen jälkeen ennen noita vikoja (siivilä tukossa tiivisteiden vuodon takia ja öljypumppu rikki)? Tai oliko niillä vaikutusta ollenkaan?
omasta tarkistettu siivilä 400 tkm:in jälkeen ja öljypumppu uusittu 427 tkm. Oireena oli öljynpainevalon syttyminen hetkittäin helteellä ja tyhjäkäynnillä. Sitä ei tiedä, kauanko tuli ajettua viallisella öljypumpulla. Öljynpainevalon sammumisviive oli viittäkin sekuntia ennen öljypumpun uusimista. No palaa se vieläkin pari sekuntia, kun kone kylmä.
Ja toistaiseksi öljynvaihdot 15 tkm 200tkm asti ja sitten 20 tkm. Moottorin sisäpesun tein 460 tkm:in öljynvaihdon yhteydessä. Ei kyllä millään viitsisi vaihdella 10 tkm:in välein öljyjä, ennen vaikka pesuaineet silloin tällöin.Paloi vain sekunteja, ja aina kylmällä koneella. Hermot ei olisi kestänyt polttaa pidempää; stressivalo on oikea sana :-) .Ei koskaan palanut myökään lämpimänä eikä tyhjäkäynnillä.
- Jurmu-Pintamo
Jurmu-Pintamo kirjoitti:
Paloi vain sekunteja, ja aina kylmällä koneella. Hermot ei olisi kestänyt polttaa pidempää; stressivalo on oikea sana :-) .Ei koskaan palanut myökään lämpimänä eikä tyhjäkäynnillä.
Toyo kulkee taas! Öljypumppu rempattu. Pumpussa oli jälkiä kuin jotain kiintoainesta olisi mennyt läpi. Turbo on uusittu ja paikkoja ja röörejä vähän putsattu. Eivät lopulta olleetkaan kovin tahnassa. Kampiakseliakaan ei lopulta tarvinnut edes hioa. Suht halvaksikin lopulta tuli, joten remppa maksenee itsensä pian takaisin.
- ei-ikinä tojoa
Seuraavana menee alakerta, tyyppivika noissa koneissa, vinkui viulu mitä tahansa.
- Veli Huilu
Avensiksia näkee aika usein keula ylhäällä paikallisen Toyotaliikkeen pihassa odottamassa moottoria.
- viimenen tojo
Veli Huilu kirjoitti:
Avensiksia näkee aika usein keula ylhäällä paikallisen Toyotaliikkeen pihassa odottamassa moottoria.
Ei oo naurun asia enää. Pidin tätä varmana hankintana. Myyjä ei ota mitää vastuuta!
- näin
Huilumiehiä näkee aika usein pilli suussa iltahämärissä poikabaarien liepeillä ottamassa voitelua.
- ...
Mitäs sinä itse niiden baarien sisällä toimitat...?
- 11
Toyotassa on talvitekniikka kyllä ihan eri luokkaa kuin eurooppalaisissa, RAVi taitaa olla vielä Japanissa tehty.
Pohjois-Japanissa on talvi ankarampi kuin Suomen pohjoisimmassa kaupungissa Kemijärvellä.
Tuntuu ketjun aloitus vähän kummalliselta, tietysti Etelä- Saksassa voi löytää etelä-euroopan oloihin sovitettua tekniikkaa, mutta mitäs ostit sieltä ! - lisäaine auttaa
Dieselin lisäainetta---lentokonebetrolia---tankkiin
ja nokkaan pakkasella pahvia. - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
juu sanokaapa mitä tahansa avensiksella ajettu d4d koneella 560tkm ja toimii se on ihan oma vika jos ette osaa ajaa kunnolla ja huoltaa
- toyota is best
juu tuli aviksella 730tkm täyteen d4d kone ei mitään tarvinnut koneelle tehdä,,öljyä ei vie 15 tkm vaihtovälillä yhtään,,kun vaan osaa huoltaa eikä ole sellainen kermaperse ettei osaa mitään autolle tehdä niin eihän niillä mikään kestä,,,huolla autoa ja aja älä räplää turhaan,,,
- D4Druostettahalvalla
Tojotoihin on vaihdettu noita moottoreita 80 000 - 200 000km välillä kansivian takia. 400 000km kohdalla moottori on todennäköisesti vaihdettu tojoon 1-2 kertaa.
200 000km jälkeen artisti maksaa. Kannattaa ottaa huomioon esim. käytettyä ostaessa. Noilla kilsoilla tojo on jo aika ruosteenraiskaama. Ruostesuojaus on noissa välttävä tai heikko. - Kuralaatua
Laatu on kuraa.
- T.Kölli
Kyllähän näissä koneissa ongelmia on, se on myönnettvä.
- Apua löytyy
Nyt Tojolle tulee dieselmoottoreita osaavimmilta valmistajilta.
- jo vain
1,4 diesel pamahti oikein kunnolla tymatkalla. Kolina oli kova ja öljyt pihalle savujen kera .3v. vanha auto aina huollettu ja hoidettu. Saas nähä kuka maksaa uuden koneen. Taitaa tulla oikeustoimet eteen? Ajettu 120 tuhatta/km. Pettynyt heti aamusta.
- Otan osaa
Yllättävän kauan kuitenkin kesti.
Otan osaa kirjoitti:
Yllättävän kauan kuitenkin kesti.
Pääsit pidemmälle kuin minä. VW Touran 2.0 TDI pääsi vain 1,5 km ja sitten tuli hinuri ja haki. Jos olis kestänyt vielä 8 km niin olisin päässyt jopa töihin asti
- päästellään
Voimme vain kiittää vihreitä, että saimme EU:ssa tiukat päästövaatimukset. Nämä dieselien ongelmat eivät kohdistu ainoastaan autoihin, vaan kaikkiin työkoneisiin. 90-luvulla on tehty kaikki dieselit paljon viisaammin, kuin nykyään. 20 vuotta asentajat ovat jo tienneet nämä EGR venttiilit ym. päästöhuijauksiksi ja moottorin tuhraajiksi, mutta suut on pantu suppuun. Minulla olisi " hieno idea" tehdä kaikki dieselit pienipäästöisiksi: Laitetaan pakoputkeen tehokas puhallin, joka puhaltaa sinne puhdasta ilmaa pakokaasun joukkoon, johan päästöt pienenee !!!
- ssssssfafdaea
"Minulla olisi " hieno idea" tehdä kaikki dieselit pienipäästöisiksi:"
Valtiovalta laittaa pian kaikissa maissa pakoputken päähän tapin. Päästöt häviää.
- noenkäryä
Ei kestä toyo dieselit vieläkään, bemarilta tulee toinen ongelma pakkaus tilalle!
- Tuntuu_myös
aivan samalta. Toivottavasti Toyota ei pilaa mainettaan laittamalla autoihinsa tekniikkaa joka tiedetään heikoksi. Luulen kuitenkin että muutoksia on Bmw:ltä vaadittu ja tehty japanilaisella asenteella.
- itätekniikkaa
Tuntuu_myös kirjoitti:
aivan samalta. Toivottavasti Toyota ei pilaa mainettaan laittamalla autoihinsa tekniikkaa joka tiedetään heikoksi. Luulen kuitenkin että muutoksia on Bmw:ltä vaadittu ja tehty japanilaisella asenteella.
Toyotan omat dieselithän tuli Puolasta. Vai olikohan sitten juuri se japanilainen asenne se syy huonoon laatuun, eikä puolalainen insinöörityö?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803