Apua! lenkille.

BIG dog

Eli, ongelma on tässä.
Olen nuori likka ja vahdin aika usein äitini koiraa, joka on isokokoinen.
Lenkit sujuvat muutoin hyvin, mutta kun vastaan tulee toinen koira....HUH mikä sekoaminen.
Se riuhtoo, haukkuu ja yrittää hyökätä kimppuun. Olen varma ettei kyse ole vain innostumisesta, se on kerran päässyt äidiltäni irti ja hyökännyt pahastikin toisen koiran kimppuun.
Eli, olen kyllä yrittänyt ennakoida tilanteita ja silleen, mutta mitä muuta voin tehdä?
Auttakaa, hankala probleema kun aika usein joudun tätä jätkää käyttämään ulkona : C

12

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BIG dog

apuja kaipaan.

• jewiufhyr

olisiko paikkakunnallasi jonkun koirayhdityksen järjestämää ohituskurssia? ise sellaisella olen käynyt,vaikkei hirveästi ongelmia olekkaan ollut...Siellä sai hyvin reenattua eri tilanteita ja etäisyyksiä muiden koirien kanssa..
        mutta jos sellainen ei ole mahdollinen,niin tässä muutama vinkki...olet saatanut näitä jo kokeillakin,mutta...
        lähesty toista koiraa remmi löysänä ja jätä kohtaamisväli mahdollisimman suureksi aivan alussa...kun koira esim alkaa tuijottamaan toista,nostaa korvia tai häntää kiellä heti..jos ei tottele,voit ottaa vaikka kolinapurkin(juomatölkki jossa kiviä yms ja jesarilla suu umpeen) avuksi..kiellä muutama kerta,jos ei tottele heitä kolinapurkki aivan viereen.yleensä koira pelästyy tätä ja yritä ottaa silloin uusi kontakti..Kannattaa reenata tuota kohhtaamista niin kaukaa,että varmasti onnistuu,vasta sen jälkeen voi kokeilla hieman lähempää..Älä itse ressaa tapahtumaa liiaksi..koira aistii sen.
        Toinen keino on yrittää ottaa ja pitää katsekontakti koiraan ohitustilanteessa.

hirveän hankala selittää noita,mutta toivottavasti hieman edes auttoi..

• riittänyt
        jewiufhyr kirjoitti:

olisiko paikkakunnallasi jonkun koirayhdityksen järjestämää ohituskurssia? ise sellaisella olen käynyt,vaikkei hirveästi ongelmia olekkaan ollut...Siellä sai hyvin reenattua eri tilanteita ja etäisyyksiä muiden koirien kanssa..
        mutta jos sellainen ei ole mahdollinen,niin tässä muutama vinkki...olet saatanut näitä jo kokeillakin,mutta...
        lähesty toista koiraa remmi löysänä ja jätä kohtaamisväli mahdollisimman suureksi aivan alussa...kun koira esim alkaa tuijottamaan toista,nostaa korvia tai häntää kiellä heti..jos ei tottele,voit ottaa vaikka kolinapurkin(juomatölkki jossa kiviä yms ja jesarilla suu umpeen) avuksi..kiellä muutama kerta,jos ei tottele heitä kolinapurkki aivan viereen.yleensä koira pelästyy tätä ja yritä ottaa silloin uusi kontakti..Kannattaa reenata tuota kohhtaamista niin kaukaa,että varmasti onnistuu,vasta sen jälkeen voi kokeilla hieman lähempää..Älä itse ressaa tapahtumaa liiaksi..koira aistii sen.

Eli, ongelma on tässä.
        Olen nuori likka ja vahdin aika usein äitini koiraa, joka on isokokoinen.

• BIG dog
        jewiufhyr kirjoitti:

noita vinkkejä.Olen kyllä yrittänyt kieltää heti kun on alkanut kiinnittää huomiota, muttei ole tehonnut.
        Kokeilen varmaan tuota purkkia, tai jotain muuta.ehkä sellainen naksutin?

• koirankouluttaja?

Onhan niitä koirakouluja tai jotain tällasia tottelevaisuuskouluja, kouluttaa varmaan pitäisi.

• BIG dog

tokoa minäkin ajattelin, mutta toisten koirien kanssa tulee varmasti ongelmia : /

• Sitruunaa

Käyppä ostamassa kaupasta urheilujuomapullo tai vastaava jossa on sellainen ylös-alas-avattava suu, tiedät varmaan? Sinne vettä ja reilu ruuttaus sitä sitruunamehutiivistettä, jota saa sitruunan muotoisessa pullossa. Sitten alkaa harjoittelu. Lähesty toista koiraa hihna löysänä. Koirasi on tällöin sivullasi ja itse jäät ohitettavan ja koirasi väliin. Jos koirasi ottaa askeleenkin vastaantulijaa kohti, reipas kielto ja runsas nopea ruuttaus sitruunavettä päin naamaa. Siis suoraan keskelle kuonoa, ei haittaa vaikka menisi suuuhun, silmiin aivan sama. Lisää, jos sana ei kuulu. Voit murahtaa tai kieltää "EI" ihan mitä vaan mihin olet tottunut. Ruuttaa vaikka koko puolen pullon mehut naamariin ekalla kertaa, jos ei muuten sana kuulu. Tää on koiran mielestä äärimmäisen epämiellyttävä kokemus ja meillä tehosi paremmin kuin kolinapurkki. Sitruunan sijaan voi käyttää etikkaakin, mutta itse en tykkää etikan hajusta, joten käytän/käytin sitruunaa ;)

Tarkoitus on, että tapahtuma olisi nopea ja että koira ei opi pelkäämään pulloa vaan kunnioittamaan sinua. Eli pulloa ei aleta uhkausmielessä heilutella koiralle ennakkoon siten, että uskallappas vaan.. Paras, kun koira ei edes näkisi koko pulloa vaan vettä vaan roiskahtaisi kiellon yhteydessä naamariin tehosteena. Koira ei pelkää pulloa, jos voit juottaa sille vettä vastaavasta vaikka saman lenkin aikana ;)

Toivottavasti saat remmirähjän haltuun :)

• pävö

makupalalla vois houkutella katseen muualle jos toinen koira katsoo toista silmiin se on haaste eli katse kontakti täytys estää sit menee hyvin.jos itse pelkää tai jännittää niin koira vaistoaa sen joten pitäs itse olla rento ettei pelko tai jännitys mene hihnaa pitkin koiran tietoon oma mieliala vaikuttaa koiran käytökseen.

• mievan=)

Voisi auttaa tohon jos lisäät koiralle aivotyötä, että väsyy niin ei jaksa hermoilla:) meillä kolme vuotta ihmeteltiin että mikä on kun ei vaan saaha millään koiraa lopettamaan sitä räyhäämistä muille.. käytiin kaikki mitä tavat läpi ja ei auttanu. Viime kesänä sitte tuli oltua enemmän ulkona juoksentelemassa ja koulutin uusia käskyjä poitsulle ja kas kummaa se muuttuki niin hienoks ihan parissa viikossa ei edes vilkassu muita käveli vaan ohitte mun vieressä vaikka semmosta ei oo edes opetettu.. ilman vetämistä kun ennen se veti myös:) eli kannattaa tota kokeilla.. netistä löytää ku kirjottaa koiran aktivointi/aivotyöt tai keksii uusia käskyjä että koira saa pähkäillä mitä pitää tehdä niin väsyy:)

• hmv

Yksi asia mikä kannattaa nyt kaikkien räyhähenkien ja veturien omistajien muistaa: Näillä keleillä tärkein asia on hyvät ja tukevat jalkineet, joissa nastat pohjassa. Muuten lipeää haukku handusta ja se on pahassa tapauksessa menoa. Jää auton alle, tappaa naapurihauvan tai naapurin hauva tappaa sen.

Nastapohjakkeet ei paljon maksa mutta on halpa henkivakuutus koiralle ja omistajalle.

• lelluskainen5

Kuonopanta. Toimii!!

• Kuonari toimii...

Kuonopanta ehdottomasti! Esim. Haltin panta on hyväksi havaittu (hinta n.15e). Meillä sakemanni uros, armoton remmirähjä, pannankanssa saa koiran ojennukseen ja tuo rähjääminenkin on vähentynyt huomattavasti. Ehdottomasti kannattaa ostaa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2798
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2322
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2199
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1812
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1672
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1607
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      303
      1509
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1429
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1428
    Aihe