Somacin haittavaikutukset

Snöttö

Somac 40 mg reseptilääke aiheuttaa minulla seuraavaa: sydämentykytys, joka johtaa kehon kuumotukseen etenkin hartioista ylöspäin, voimattomuuden tunteen ja tajunnan häiriöitä. Kohtaus kestää iltaisin 1-2 h ja sen aikana on lievä lämmönnousu. Olen varmistanut, että tämä kohtaus johtuu Somacista säännöstelemällä sen käyttöä. Kyseessä on mielestäni paniikkikohtaus, joita olen sairastanut hyvin nuoresta lähtien. Jostain syystä kohtaus tulee useimmin aidon Somacin käytön kuin sen rinnakkaisvalmisteiden yhteydessä.

Onko muilla ollut mitään vastaavaa?

19

13485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+18

      olen syönyt somacia yli 2v enkä ole huomannut muuta ku että se pierettää....ootko nyt AIVAN VARMA ettei sun vaivat johdu jostain muusta?!?

      • sama täällä

        40mg tulee myös minulle kaikenlaista vaivaa,yläselkä jumittuu,outoja sydämentykytyksiä ja samalla kuin silmissä mustenee.
        En ole käyttänyt viikkoon ja oireet hävis,eipä ole ähky olo siitä kun vatsa turvoksissa oli käytön aikana.
        Ei sovi somac minulle,sen olen huomannut selvästi.

        Ilmaa tulee käytön aikana,olen kuin ilmapallo ja sehän varmaan tekee olon vaikeaksi,kuin ei henki kulkis ja sydän siksi hakkaa.


      • Sari33

        8 viikon kuuri aluillaan, viikko syöty ja olen huomannut myös aiheuttavan pahanhajuisia ilmavaivoja. Alkaa tulemaan tiettyyn aikaan päivästä ja suunnilleen kaksi tuntia on pelkkää pieremistä, sitten vähän helpottaa.


      • snöttö

        Olen testannut asian nyt sekä aidolla Somacilla että muutamalla rinnakkaistuotteella. Kaikilla on ilmiö täsmälleen sama. Myös nykyään siis aidolla Somacilla, vaikka aiemmin epäilin muuta. Otan lääkkeen aamulla ennen aamiaista ihan ohjeen mukaan. Heikko olo alkaa klo 15-19 välillä:
        - kehon kuumotukseen etenkin hartioista ylöspäin, voimattomuuden tunteen ja tajunnan häiriöitä.
        - kohtaus kestää iltaisin 1-2 h ja sen aikana on lievä lämmönnousu

        Kerroin asiasta lääkärille, eikä hän pitänyt asiaa mitenkään mahdottomana. Hänen mukaansa närästyslääkkeitä on syytä välillä vaihtaa ja koettaa olla ilmankin. Itse altistuin ko. kohtauksille koko ajan pahemmin, kun söin Somacia ainakin 3 vuotta joka päivä. Aluksi kohtauksia oli 1-2 kuukaudessa ja lopulta lähes joka päivä. Kohtaukset alkoivat olla niin rajuja, että aloin jo pelkäämään niitä. Kokeilin vaihtoa omepratsoliin, mutta lopputulos oli aivan sama. Nyt olen ollut ilman lääkettä 2 kk eikä tänä aikana ole ollut ensimmäistäkään mainitsemaani kohtausta. Valitettavasti närästys on nyt palannut ja olen siirtymässä Nexiumiin. Saa nähdä, miten käy.


      • Tri Mänkylä
        snöttö kirjoitti:

        Olen testannut asian nyt sekä aidolla Somacilla että muutamalla rinnakkaistuotteella. Kaikilla on ilmiö täsmälleen sama. Myös nykyään siis aidolla Somacilla, vaikka aiemmin epäilin muuta. Otan lääkkeen aamulla ennen aamiaista ihan ohjeen mukaan. Heikko olo alkaa klo 15-19 välillä:
        - kehon kuumotukseen etenkin hartioista ylöspäin, voimattomuuden tunteen ja tajunnan häiriöitä.
        - kohtaus kestää iltaisin 1-2 h ja sen aikana on lievä lämmönnousu

        Kerroin asiasta lääkärille, eikä hän pitänyt asiaa mitenkään mahdottomana. Hänen mukaansa närästyslääkkeitä on syytä välillä vaihtaa ja koettaa olla ilmankin. Itse altistuin ko. kohtauksille koko ajan pahemmin, kun söin Somacia ainakin 3 vuotta joka päivä. Aluksi kohtauksia oli 1-2 kuukaudessa ja lopulta lähes joka päivä. Kohtaukset alkoivat olla niin rajuja, että aloin jo pelkäämään niitä. Kokeilin vaihtoa omepratsoliin, mutta lopputulos oli aivan sama. Nyt olen ollut ilman lääkettä 2 kk eikä tänä aikana ole ollut ensimmäistäkään mainitsemaani kohtausta. Valitettavasti närästys on nyt palannut ja olen siirtymässä Nexiumiin. Saa nähdä, miten käy.

        jännityksestä johtui, ei lääkkeestä. Psyykkeellä on jiskus kovat voimat.


      • phphph
        sama täällä kirjoitti:

        40mg tulee myös minulle kaikenlaista vaivaa,yläselkä jumittuu,outoja sydämentykytyksiä ja samalla kuin silmissä mustenee.
        En ole käyttänyt viikkoon ja oireet hävis,eipä ole ähky olo siitä kun vatsa turvoksissa oli käytön aikana.
        Ei sovi somac minulle,sen olen huomannut selvästi.

        Ilmaa tulee käytön aikana,olen kuin ilmapallo ja sehän varmaan tekee olon vaikeaksi,kuin ei henki kulkis ja sydän siksi hakkaa.

        Oho, yläselän jumittuminen...

        Mulla on ollut nyt alkuvuoden yläselkä AIVAN hirveän jumissa ja olen syönyt somacia... Oon kyllä ajatellut sen johtuvan liiasta istumisesta, mutta en mä toisaalta tämän vähempää ennen somacin aloittamistakaan istunut.


    • 15+19

      salpaajia monia - vaihda somac johonkin toiseen ja kokeille niillä?

      • dreamersignel

      • 6+5
        dreamersignel kirjoitti:

        Happosalpaajat eivät ole pysyvä korjaus, vaan aiheuttavat lukuisia uusia ongelmia:

        http://www.youtube.com/watch?v=krpRQNzFy30&feature=fvsr

        aiheuta läheskään kaikilla kuitenkaan, joten osa pystyy syömään
        niitä ihan hyvin. Ja kukapa sitä happoa sinne ruokatorveen haluaisi!


      • 8+18
        6+5 kirjoitti:

        aiheuta läheskään kaikilla kuitenkaan, joten osa pystyy syömään
        niitä ihan hyvin. Ja kukapa sitä happoa sinne ruokatorveen haluaisi!

        ei tule sivuoireita ainakaan meidän kolmen porukassa kenellekään.


      • 17+11
        8+18 kirjoitti:

        ei tule sivuoireita ainakaan meidän kolmen porukassa kenellekään.

        Ei tule monella muullakaan yhtään mitään sivuvaikutuksia mutta negatiivisista kokemuksista on vaan tapana kertoa enemmän ja suurella ääneellä.


    • aiheutti mulla

      niin paho ilmavaivoja, ripulia ja turvotusta, että pakko oli lopettaa käyttö. Muita oireita ei tuosta tullut, mutta siis tosiaan olo paheni lääkkeen kera normaalista.

    • Tri Mönkylä

      Somacissa EI ole sydänlihaksen supistumiseen, eikä sinussolmukkeen toimintaan vaikuttavia aineita. Lääkkeitä kohtaan on yleensä enemmän tai vähemmän epäilyjä ja pientä jännitystä sen toiminnasta tai mahdollisista haitoista. Kyn oireita ilmenee niin jännitys ja hermoilu on syy sydämen tykytyksiin.

      • Anonyymi

        Somacin aikana kalsium ei imeydy, siksi rytmihäiriöitä tulee.


    • Anonyymi

      Itsellä menee Somac 20mg jo maha sekaisin ja tulee ilmaa mahaan.
      Toivon mukaan se helpottaa mitä pitempää syö, nyt olen syönyt vain yhden.

      • Anonyymi

        Olen syönyt Somac 40mg kaksi vuotta päivittäin, enkä ole saanut minkäänlaisia haittavaikutuksia.


    • Anonyymi

      Hei.Syön somacia kuureittain joskus 2-3 päivänjaksoissa. Omituinen olo tulee,vatsa turpoaa ihan palloksi etova olo,olen myös oksentanut ja saanut vatsan kouristeluja.Useimmista muistakin refluksi lääkkeistä tulee huonoja oloja huimailee ja kaikennäköisiä oireita.

    • Anonyymi

      Somac aiheuttaa minulle ilmavaivoja vatsakouristeluja pahoinvointia jopa oksenteluja.Otan pienissä jaksoissa 2-3 päivänä peräkkäin.

    • Anonyymi

      Vatsakipu polttava pitääkö mennä lääkäriin ja lopettaa lääke.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe