Vauvavakuutus, If vs. Tapiola?

-odottaja-

Heipä odottavat äitylit!

Kyselisin täällä vähän vauvavakuutuksista tai siis teidän omista mielipiteistänne/kokemuksistanne.

Minun on nyt korkea-aika laittaa paperit vetämään, jos aion vauvavakuutuksen saada odotusaikana.
Meillä on tällä hetkellä kaikki vakuutukset If:ssä josta aikoinaan saimme hyvän tarjouksen. Nyt pohdin pitäisikö minun myös ottaa vauvavakuutus sieltä tai siis mieheni haluaa, että se otetaan sieltä. Itse olen kuullut vain huonoa If:n vauvavakuutuksista. Toisaalta If:n vauvavakuutus uusiutui keväällä eli aikasemmin tämän vauvavakuutus katkesi ja sitten haettiin lapsivakuutusta. Nyt vauvavakuutus jatkuu lapsuusajanvakuutuksena aina 15 ikävuoteen asti. Omavastuu on myös If:ssä hiukan kalliimpi.

Itse olen kuullut paljon hyvää tapiolasta, mutta silloin joutuisimme siirtämään ainakin kotivakuutuksen sinne (tulee silloin edullisemmaksi.). Kotivaakutus ei mielestäni ollut niin hyvä, kuin mikä meillä nyt on :( Meinaan kyllä pyytää heiltä tarjouksen....

Pohdin myös lähivakuutsta ja pohjantähteä. Pohjantähti olisi ainut joka korvaisi, jos lapsella on esim. maitoallergia.

Jakakaa kokemuksianne !!! :) Meillä on isännän kanssa menossa tällä hetkellä vakuutus"tappelu"

26

4477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oli ver

Me otettiin vakuutus Ifiltä ennen lapsen syntymää. Vauvalla todettiin heti synnyttyä suulakihalkio ja hieman myöhemmin sydänvika. Sydänvika korjaantui itsestään. Vakuutus ei korvannut mitään. Ei saatu vauvavakuutuksen loputtua lapsivakuutusta tuon suulakihalkion takia. Ifillä tyhmästi juuri tuo jos lapsella syntymässä todetaan jotain, niin jatkoa vakuutukselle ei saa. Nyt suulaki korjattu joten vakuutus kai saatais, mutta en Ifiltä sitä halua. Meillä kaikki muut vakuutuset Ifillä ja siksi tuo vauvavakuutuskin sieltä otettiin sen enempiä miettimättä.

• -odottaja-

Jotenkin olen käsittänyt, että If on muuttanut tuota vauvavakuutusta, että se jatkuisi lapsen synnyttyä lapsuusajanvakuutuksena aina 15ikävuoteen asti ?? siis lapsivakuutus on sitten eri ja sitä haetaan lapsen synnyttyä 2kk ikäisestä eteenpäin.... Pitää viel tutkia asiaa tai käydä ihan paikan päällä kyselemässä. Yleensä noi vakuutusneuvojat vaan tyrkyttää niitä vakuutuksia, mutta tälläset "mutta" seikat unohtuu kertoa..... Pitää syynätä paperit tarkkaan...

• tj11

Moi!

on ihan pakko kommentoida If on todella huono korvaamaan mitään, jos oikeasti tulee jotain.
      Tuttuni otti lapsivakuutuksen IF:Stä ja kävi sitten niin että kun lapsi täytti muistaakseni 2 vai 3kk if pyysi neuvolasta korttia lapsen tilasta, kun vakuutus vaihtuu vauvavakuutuksesta lapsivakuutukseksi.. No kävi sitten niin että neuvolakortiin oli täti kirjoittanut että kuivahko iho (tottakai koska lapsi on syntynyt talvella, iho sattaa kuivua hetkellisesti) , niin if veti omat johtopäätöset ja eväsi kaikki iho sairaudet allergiat ja astman sen taki että pojalla on kuivahko iho. Miten kävikään, poika täytti 6 kk ja kauheat maito ja elintarvike allergiat ja if ei suostu korvaamaan mitään. Olen kuullut if:stä muutakin juttuja, että sitten kun olisi aika korvata niin siellä jossain on ollut pienellä printillä että ei korjaa, mikäli ja ne keksii kaikki keinot että ei tarvi korjata.

Voin itse suositella Pohjolaa. Tapiolasta en osaa sanoa.

Hyvää uutta vuotta sinulle!

• -odottaja-

Voi huoh, huonoa minäkin olen kuullut If:stä ja yritä se nyt takoa miehelleni päähän!!!

• -odottaja-

Mihin vakuutusyhtiöön te päädyitte ja millä perusteilla?
      Oletko ollut tyytyväinen ja onko vakuutuksesta ollut mitään hyötyä?
      Jos et ottanut vakuutusta niin miksi? ja onko näin jälkeenpäin harmittanu?

• TJ11

Mä sanon että kaikki vakuutukseet pois if:stä.

Kaksi esimerkki tapausta:

Pohjola korvasi esim. kun mies teki romanttiset ja sytytti muutaman tuikun saunaan palamaan ennen saunaan menoa. No kuis kävikään tuikut yhdistyi melkein metrin roihuksi ja sauna palo puoliksi. Onneksi ei muuta. Pohjola korvasi kaiken (meni kotivakuutuksen piikkiin) eikä tarvinut edes sepitellä mitään. Totuus sytytettiin kynttilät ja sauna paloi osittain, ja niin korvatiin. Sitähän varten vakuutukset on jos saattu jotain.

If:
        remontin yhteydessä sattunut vesivahinko. Vesiputkeen tullut reikä. If ei korvannut, miksi? koska heillä lukee kotivakuutuksen ehdoissa pienellä präntillä vesivahinkoa emme korjaa, jos putki menee rikki, poikki, on vanha, hapettunut, haura yms. Mikä ihmeen kotivakuutus/vakuutusyhtiö se sellainen on jos oikeasti sattuu vahinko niin sitä ei korvata ?!

• kohta kolmen äiti

Meillä on vakuutus tapiolassa molemmilla lapsilla ja olen ollut tosi tyytyväinen, vanhin lapsi on 4, eli siltä ajalta on kokemusta. KAIKKI lääkärikäynnit ja lääkkeet on korvattu, molemmilla lapsilla atooppinen iho ja kaikki siihen liittyvä on myös korjattu. Allergiatestit ym. kaikki mistä on lääkärin lähete. Jopa kitarisojen poiston yksityisellä ja siihen saatiin vielä maksusitoumus, eli ei tarvinnu itellä olla melkein tonnia rahaa.

Tapiolassa on myös se loistava palvelu, että sieltä pystyy korvauksia hakemaan netin kautta sitä mukaa, kun on tullu tarvetta lääkärissäkäyntiin tai lääkkeisiin ja vain kerran vuodessa menee se omavastuuosuus. Rahat saa tilille parissa päivässä hakemuksesta, kun taas ifillä kai voit hakea vaikka joka kerta myös, mutta aina sitten maksat sen omavastuun myös, eli järkevyyssyistä haet sen kerran vuodessa ja huonolla tuurilla jätät yksityisellä käymättä kokonaan, kun ei just nyt oo rahaa ja siinähän sen vakuutuksen idea sitten jo meneekin... Sitä ei kannata ottaa, jos ei sitä meinaa käyttää.

• kolmas tulossa

Meillä kaikki vakuutukset tapiolassa ja itse olen ollu töissä ifissä, mutta silti suosittelen tapiolaa. ifin lapsivakuutuksessa on korkeammat kertakorvaussummat (esim tapaturman aiheuttama pysyvä haitta muistaakseni 100000€ ja tapiolassa 50000) ja sen on voimassa 25-vuotiaaksi ja tapiolan 20-vuotiaaksi. ifissä vauvavakuutun päättyy vauvan olessa 2kk ja sen jälkeen pitää hakea lapsivakuutusta. (voi olla muuttunut viine vuoden aikana) Tapiolassa raskausaikana haettu vakuutus jatkuu vauvan synnyttyä 20 vuotta. Tapiolassa on omavastuu n.70€ (en muista tarkkaan) joka maksetaan kerran kalenterivuoden aikana, ensimmäisen korvaushaun yhteydessä. ifissä omavastuu on 100€, joka maksetaan kerran ja sen lisäksi pitää maksaa joka hakukerta 10% omavastuu.
        Meillä on lapsilla putkitettu korvat 3 kertaa yksityisella ovh 1000€/krt ja toisella lapsella on säännöllinen astmalääkitys jonka kustannukset on 800€ vuodessa. Lisäksi on kummallakiin ollut perus silmä ja korvatulehdukset, rotavirus, keuhkokuume ja mitä näitä nyt on.. kaikki hoidatettu aina vauvattomasti yksityisellä ja tapiola on maksanut aivan järjestäin kaikki ilman minkäänlaisuia ongelmia. netissä on korvaishakemukset tehty ja kahden päivän päästä on rahat olleet ihan joka kerta tilillä. samoin kun rahat hajonnesta telkkarista, pesukoneesta, varastetusta pyörästä ja erinomaisesti on aina toiminut myös matkavakuutus, kun esim kaksi kertaa emme ole saaneet matkatavroita kohteeseen, kun vasta kolmen päivän päästä ja kerran jouduin ulkomailla sairaalaan. En voi kun suositella!!

• JepJupJöp

Teillä ei ole yhtä hyvää kotivakuutusta Ifissä kuin mitä olisi Tapiolassa. Se vain on niin, että Ifissä ei korvata läheskään kaikkea, mitä Tapiola korvaa. Sen takia teillä SAATTAA nyt olla hieman halvempi, koska pystyyhän If myöntämään halvempia vakuutuksia, kun korvauksiakaan ei maksella läheskään niin paljon kuin Tapiolassa. Kannattaa ainakin pyytää tarjous kaikista vakuutuksista Tapiolasta. Eihän sitä ole pakko hyväksyä, jos ette halua, mutta näkisitte edes, mistä on kysymys.

Pohjantähden lapsivakuutukset korvaavat kivasti pikkujuttuja, mutta ei enää isompia sairauksia. Lähissä on vähän sama juttu.

• toista odottava

Paljonko ennen vauvan syntymää pitikään vauvavakuutus ottaa, siis kk?

• tulevamamma87
        toista odottava kirjoitti:

Paljonko ennen vauvan syntymää pitikään vauvavakuutus ottaa, siis kk?

3kk ennen laskettua aikaa... Tosin iffistä en itsekkään suosittele ottamaan... Minulta eväsivät vauvavakuutuksen koska painoindeksi on "normaalin" yläpuolella hieman... :S

• 17+5
        tulevamamma87 kirjoitti:

3kk ennen laskettua aikaa... Tosin iffistä en itsekkään suosittele ottamaan... Minulta eväsivät vauvavakuutuksen koska painoindeksi on "normaalin" yläpuolella hieman... :S

Me otettiin vakuutus Pohjantähdestä. Ei niitä haitannut mun painoni. Ja lapsella todettiin maitoallergia 5kk, kaikki korvikkeet ovat korvanneet, samoin rasvat, tms. Ei muuta valittamista kuin, että kallis on...

• **hintaa

Osaako kukaan heittää suurpiirteistä summaa mitä tapiolassa maksaa ensimmäinen vuosi odotusaika?

• -odottaja-

Kiitos tuhannesti vastauksista ja lisää saa laittaa. Luulenpa, että muitakin kiinnostaa nämä asiat. Ens viikon alusta aion ottaa Tapiolaan yhteyttä ja pyytää tarjousta. Sn jälkeen alkaa vääntö vakuutusasioista mieheni kanssa :)

• 2+3

niin kolmen lapsen kuin kahden aikuisenkin, puolisoni ja minun, sairaanhoitok.korvausvak. Tapiolassa ja tyytyväisiä olemme.

• ....................

Laitoin kans paperit vetämään Ifiin viime tipassa kun oli muutkin vakuutukset siellä... Täti luki terveysselvityksen läpi ja asian piti olla ok. Samana päivänä kun hakuaika (3kk ennen laskettua aikaa) päättyi, tuli lappu että olen ollut raskauden alettua liian lihava, painoindeksi oli hiukan liian korkea. Näin siis jäimme ilman mitään muutakaan vakuutusta muista firmoista. Tätikään siellä konttorissa ei sanonut painosta ja pituudesta mitään... Ifissä on meillä enää autovakuutukset, koti- ja lapsivakuutus on Tapiolassa. Kohtuu edullisen kotivakuutuksen tekivät meille niin asia oli pihvi. Olen edelleen niin näreissäni Ifille, että jos Tapiola laittaa autovakuutukset läheskään yhtä alas, muutamme sinne kokonaan.

• plösö?

Vakuutusyhtiä turvassa hakuaika on viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa, mutta en usko että sielläkään kyllä reilusti ylipainoiselle vakuutusta myönnetään. Itsellä painoindeksi 26-27 ja aina olen vakuutuksen lapsilleni jo odotusaikana saanut.

• hah haa

Vakuutukset on ihan perseestä yleensäkin. Etenkin se yks mainos missä kaikki muu on vakuutettu paitsi äiti on ihan naurettava. Kyllähän elämässä voi kaikkea sattua, eikä sitä voi korvata rahalla. Etenkin vakuutuksissa on vielä se, että ei sitä korvausta edes välttämättä saa ja vaikka saisi se ei silti korvaisi menetystä. Koti- ja autovakuutus on ainoat mitkä kannattaa. On kuitenkin hiukan eroa siinä onko yli 100 000 euron koti palovakuutettu kuin se että saatko korvausta lääkkeistä jos satut sairastumaan.

• kolmen äiti

Eihän se vakuutus esim ihmishenkeä korvaa, mutta helpottaa elämää jos jotain sattuu. Kyllä se kummasti auttaa, jos on henkivakuutus ja puoliso kuolee. Itse en ainakaan pystyisi yksin maksamaan 1200€ asumiskuluja ja sen lisäksi vielä ihan kaikkea muuta joka kuukausi. Meidän perheelle kävisi ainakin köpelösti. Onpa herkkua siinä surun keskellä ruveta ensimmäisenä myymään asuntoa ja miettimään, että millä rahalla hoidetaan hautajaiskulut ja selvitään arjesta ja mitäpä sitten jos asunto ei menekään kaupaksi??!! Pelkkä leskeneläke ei pitkälle riitä (jota muuten ei saa ollenkaan jos ei ole naimisissa) Meillä jos jompi kumpi kuolee, niin summa kattaa koko asuntolainan. Pelkästä yhtiövastikkeesta kyllä selviää yksin muiden kulujen lisäksi.
        Minusta taas on omituista että autosta maksetaan vakuutusmaksuja jopa 1000€ vuodessa, mutta puolison hengestä ei viitsitä muutamaa kymppiä kuussa laittaa. Toisaalta voihan jollekin olla suurempi menetys 20000€ auto, kuin 150000€ asuntolaina.
        Tässä kaupungissa ei myöskään tervendenhuolto pelaa. Lasten kanssa saat jonottaa päivystyksessä tuntitolkulla ja sittenkään palvelun laatu tai apu ei tosiaan ole taattu. Korvien putkitukseen on puolenvuoden jonot ja siinä ajassa lapsi saa kyllä jo liimakorvan ja pysyvät kuulovauriot, mutta eihän se kaikkia vanhempia haittaa. Pääasia että auto vakuutettu, lapsista viis. Putkitus yksityisellä maksaa 1200€ ja meillä ei ainakaan olisi siihen ollut varaa ilman vakuutusta. vakuutusmaksua maksamme lapsesta 300€ vuodessa (25€/kk) siihen asti kun hän täyttää viisi ja sitten vakuutusmaksu putoaa reilusti. Lisäksi voimme huoletta käyttää aina tarpeen vaatiessa ykstyistä lääkäriasemaa, eikä tarvitse miettiä, että onko siihen varaa vai ei. Esikoisellemme puhkesi myös astma ja lääkkeet maksavat 600€ vuodessa, joten olisipa meidän elämämme ainakin tosi kurjaa ilman vakuutusta.
        Nykyään meillä on kolme lasta ja kaikilla vakuutus, kolmatta lasta ei ole koskaan vielä tarvinnut lääkärissä käyttää, mutta jos tarvitsee ei tarvitse miettiä onko siihen varaa ja voi suoraan varata ajan erikoislääkärille, eikä mennä päivystykseen arpomaan että mitäköhän lääkäri yrittää huonolla suomella meille kertoa. Lisäksi meillä on vakuutettu koti täydestä arvosta ja autossa on jonkinlainen vakuutus liikennevakuutuksen lisäksi. Meillä vanhemmilla on tapaturmavakuutus ja pariturva (keskinöinen henkivakuutus). vakuutusmaksut ovat n. 2000€/v eli n.170€/kk, eli 85 € kummankin palkasta kuukaudessa. Aika pieni raha minusta verrattuna monien tupakointiin tai ravintolakuluihin. Meillä tuloilla/säästöillä ei vaan kertakaikkiaan ole varaa olla ilman vakuutuksia.

• nosto

Nostanpa tätä ketjua. On hyvin mielenkiintoinen..

• ??????

Onko kellään vakuutusta Fenniassa? O-P:ssa?

• Tapiolasta parasko?

Olen miettimässä vakuutusta, If:llä juuri tuo mietityttää, että pitäisi hakea syntymän jälkeen uudelleen... ei kuulosta hyvälle. Eli Tapiolasta minäkin lähden tarjousta pyytämään, heti maanantaina! Ellei joku suosittele parempaa???

• -odottaja-

Hei...

Aikoinani aloitin tämän keskustelun. Me päädyimme lopulta Tapiolaan, jonne siirsimme myös kotivakuutuksen. Suurta eroa ei If:n ja Tapiolan kotivakuutuksien hinnoissa ollut. If:n jätimme vielä vakuutuksia, jotka tulevat siellä huomattavasti edullisemmaksi. IF:n vauvavakuutus ei minulle vain kolahtanut....! Ei se halvin vaihtoehto aina ole se paras vaihtoehto. Kannattaa miettiä, että mitä haluaa turvata.

Meille tuli vähän kiire näitten vakuutusten kanssa, joten en kerennyt suuria vertailuja tekemään. Jonkun verran nettisivujen kautta. Joidenkin vauvavakuutukset olivat aika tyyriitä (tietenkin näissä on näitä keskittäjän yms. alennuksia, jotka vaikuttavat hintaan). Suosittelen tekemään vertailua ja valitsemaan itselleen paras tai jos tuntuu siltä, niin olla valitsematta.

Meilläpäin terveydenhuolto on mitä on. Niin hyvää, että huonoa palvelua olen saanut. Neuvola ja terveysasemapalvelut ovat olleet ok, mutta lääkäriin meno.... Yleensä ajat ovat heti menneet (vaikka aamusta aikasin heräät jonottamaan) ja ohjataan suoraan päivystykseen. Itsekin olen siellä venailut korkeassa kuumeessa monia tunteja (4h) ja nähnyt äitiä lapsineen jonossa. Mulle tuo lohtua, että voin soittaa yksityiseen ja saan sitä apua tarvittaessa. Hyvällä tuurilla, et lastasi joudu lääkärissä käyttämään juuri ollenkaan. Esimerkiksi kaverini kertoi kuinka toisen lapsen kanssa ei ollut juuri ollenkaan oireita, mutta toisen kanssa sai juosta jatkuvasti lääkäriin ja heilläkin tuli eteen mm. korvienputkitukset.

• Yualle

Ensinnäkin, olen pahoillani, mutta olen isä :( Mutta voinen kuitenkin antaa kommenttini asiaan ;)

Meillä vauvavakuutus on Lähivakuutuksesta. Pelkkä vauvavakuutus oli suhteellisen kallis, mutta hinta melekin puolittuu, kun on myös kotivakuutus samassa paikassa.

Sairauksia ei ole onneksi ollut ihmeemmin (poika 1v 8kk). Pari bronchiittia, jotka edellyttivät muutaman päivän sairaalassa oloa. Niiden korvaus tapahtui mutkitta (omavastuu yhdestä sairaudesta 50€). Täytin vain netissä kaavakkeen ja tiedot kuluista. Paperikopioita ei tarvinnut lähettää minnekään.

• Onnea vauvalle

Ota ihmeessä vakuutus tulevalle vauvallesi mutta muista ottaa samalla vakuutus myös itsellesi. En osaa neuvoa mikä olisi paras tai edullisin vakuutusyhtiö mutta lue ne vakuutus ehdot niin sieltä ne korvausasiat löytyy.
      Itselläni oli vauvalle vakuutus Pohjolast kuten myön itselleni nyt vauva on 24 ja vakuutus on jatkunut nimi on vain muuttunut nuorisovakuutukseksi. Ei vauvana eikä myöhmminkään lääkärissä käynnnin korvauksissa ei ole ollut mitään ongelmaa eikä mitään sairatutta ole pois sulettu. Alussa ei tarvinnut edes rahaa kun asioi lääkärissä tai apteekissa niistä laku meni suoraan vakuutusyhtiöön, myöhemmin tämän vakuutuksen hinta nousi joten senjäkeen maksoin itse ja hain sitten rahan vakuutusyhtiöltä. Itsellenikin otettu vakuutus on ollut tarpeen ja maksaa itsensä takaisin jo yhden gynekossa käynnin aikana.

• Vakuutus no pad!

Ei varmaa edes saako?
      Olen kuullut, että Tapiola ei myönnä vakuutusta noin, vaan, vanhemmilla pitää olla sairaskertomus kunnossa!
      Hylättyjä vakuutuksia useita, kannattaa kysyä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      46
      3030
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2854
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2306
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1276
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      912
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      792
    Aihe