Hei, neuvotteko aloittelijaa... Olen ostanut 50 kpl osakkeita kaksi vuotta sitten 40 eurolla, nyt myyn nuo osakkeet 59 eurolla niin mitä joudun maksamaan veroja tuosta voitosta? Ja pitääkö mun nuo voitot jotenkin ilmoittaa itse veroilmoituksessa vai saako verottaja ne suoraan?Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.
Osakkeiden verotus
3
641
Vastaukset
- Verottja
suomalaiselta välittäjälä samansa tieto kaupoistasi, joten nuo luvut tulee automaattisesti verohdotukseesi.
Tarkistat vain että ne on oikein.. - Vakuusvaje
Ensimmäinen kysymys on, onko tuo 40 ja 59 euroa kappalehinta vai koko potti. Nimittäin jos et ole myynyt tänä vuonna mitään muuta ja kokonaismyyntihinta on alle tuhat euroa, voitto on veroton. Ilmoitus myynnistä on kuitenkin tehtävä.
Oletetaan siis, että kyseessä ilmeisesti on Wärtsilä ja kappalehinta 59 euroa. Silloin myyntihinta on 2950 euroa miinus kulut ja ostohinta 2000 plus kulut. Voittoa tulee 950 euroa, josta siis saat vähentää välityspalkkiot. Lopusta maksetaan veroa 28 % eli noin 250 euroa.
Kotimaisen välittäjän kautta tehdyt kaupat näkyvät keväällä tulevassa veroehdotuksessa. Jos eivät näy tai summat ovat väärin, korjaat ehdotusta siinä vaiheessa. Vero maksetaan ensi joulukuussa.- Eräs toinen
Miten välityspalkkiot vähennetään voitoista? Veroehdotukseen johonkin kohtaan laitetaan siis kaikki ko.vuoden aikana myytyjen osakkeiden osto- ja myyntikulut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303571Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91628Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131483Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241300Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.133906Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34903Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242893- 60879
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66864Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98829