Varkauden yöelämä

Varkauden yö

Olin joulupäivänä Varkauden yössä pitkästä aikaa... On kyllä nykyinen baaritarjonta ihan muuta kuin vaikka viisi vuotta sitten.
On oikein ikävä rokkaria, vanhaa nekkaria ja monttua. Tosin se Harrison on ihan kiva paikka, mutta eihän tuo ollut edes auki, vaikka väkeä olisi kyllä riittänyt. Liekö mennyt jo kokonaan kiinni?
Uusi Oscari on vähän outo ja uusi yökerho hieno, mutta aika kallis... Tai siis samaa hintaa kuin isommissa kaupungeissa.
Ei kyllä käy kateeksi Varkauden "nykynuorisoa", kyllä aiemmin jopa Varkaudessa oli ihan virkeä yöelämä.

46

3881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakua

paska paikka, paskat mestat

• Muutto.

Jos olet Varkautelainen ja koet noin niin miksi asut täällä?? Ei ole pakko. Muuta sinne missä on hyvä olla. Ainaista narinaa näillä sivuilla.

• niihä myö tehhää
        Muutto. kirjoitti:

Jos olet Varkautelainen ja koet noin niin miksi asut täällä?? Ei ole pakko. Muuta sinne missä on hyvä olla. Ainaista narinaa näillä sivuilla.

muuta pois jos ei meno miellytå

• Anonyymi
        Muutto. kirjoitti:

Asun,mutta en baareile. Ei kait yöelämä ole se minkä takia asuu😀

• Pärevalakee

Selvää kehitystä on kyllä tapahtunut viimeisten vuosikymmenien aikoina ainakin ilta- ja yöaikaan sijoittuvien
      vapaa-ajanviettomahdollisuuksien osalta sekä nuorison että ja varttuneemmankin väestön osalta. Kehityksen
      suuntaan vaan ei voi missään tapauksessa olla tyytyväinen. Olisi mielenkiintoista saada tälle palstalle koke-
      muksia ja näkemyksiä muiltakin eri tahoilta ja henkilöiltä menneitä aikoja ja ilonpitoa muistellen. Joukolla
      kumminkin muistamme yhdessä enemmän kuin jokainen omalta kohdaltaan pelkästään.
      Alustukseksi vaikkapa seuraavaa: Kämäri, Seurantalo, Tähti-baari, Soki, Keskushotelli, ravintola Tuoppi jne....
      Näpytellään näppäimistöjä.

• ei kaipuuta baariin

Olen asunut yli 10 vuotta varkaudessa. Kertaakaan en ole missään juottolassa käynyt. Ei ole tarvis, koska elämässä on jo kaikki mitä tarvitaan. Minun puolesta saa sulkea loputkin, ei haittaa. Viimeksi kun tuli käytyä illanvietossa reilu vuosi sitten, tapahtui sekin sattumoisin Pieksämäellä.

• minä vaan
        ei kaipuuta baariin kirjoitti:

Olen asunut yli 10 vuotta varkaudessa. Kertaakaan en ole missään juottolassa käynyt. Ei ole tarvis, koska elämässä on jo kaikki mitä tarvitaan. Minun puolesta saa sulkea loputkin, ei haittaa. Viimeksi kun tuli käytyä illanvietossa reilu vuosi sitten, tapahtui sekin sattumoisin Pieksämäellä.

Ei tarvitse minunkaan kehuskella varkaudessa vietettyjen baariiltojen määrällä. Varkaudessa kasvaneena voin hyvillä mielin myöntää että aiemmin parikymppisillä oli hauskaa baareissa. Nyt 33vuotiaana ei baari miljöö hirveästi houkuttele. Viimeiseen kolmeen vuoteen keskustan reissuja on kertynyt peräti kolme ja niistäkin kaksi oli pikkujouluja.. :) täytyy siirtyä Kuopioon jos tahtoo päästä rahoistaan eroon baarissa.

• Kanki ja Tango

Itse olen poikamies ja siksi baarit ja naiset yhä kiinnostaa.
        Onko kukaan löytänyt itselleen naista jostakin muualata kuin baarista ?

• yhdet vielä
        Kanki ja Tango kirjoitti:

Itse olen poikamies ja siksi baarit ja naiset yhä kiinnostaa.
        Onko kukaan löytänyt itselleen naista jostakin muualata kuin baarista ?

ei kai siellä narkkien sekakäyttäjien ja muiden pöhköjen parissa kukaan viisas viihy

• Maetopitäjään.
        yhdet vielä kirjoitti:

ei kai siellä narkkien sekakäyttäjien ja muiden pöhköjen parissa kukaan viisas viihy

tule Kiuruveelle, tiälä on mukavoo, suat mitä haluat, tule jootuin.

• dhkiurt66e7
        Maetopitäjään. kirjoitti:

löytyy jos haluaa..käyn pari kertaa kuukaudessa ja joka kerta joku lähtee mukaan:P

• muutosmielessä
        Maetopitäjään. kirjoitti:

olen nähnyt Varkauden muuttuvan vuosikymminien aikana ja paljon, täällä ei juuri mitään uutta ja uusi sukupolvi on vaihtunut. Keväällä mielessä lähtö maakunta-kierokselle, jotain vaihtelua kaipaan ja vaikka sillä Kiuruveelläkin kävisi, juu.

• Joku vuan
        dhkiurt66e7 kirjoitti:

löytyy jos haluaa..käyn pari kertaa kuukaudessa ja joka kerta joku lähtee mukaan:P

Jätät vuan jären kottii, et aseta rimmoo niin korkeele ettet selälläs muaten siihe yletä, otat kossuva sopivasti liikoo ja eiku puanale vuan. Ja muista ettet tosiaan selevin päin seleviä. Tämän
        päivän pelin henki valtaosin on tässä sivusta selvin päin seuraten todettu.

• Anonyymi
        dhkiurt66e7 kirjoitti:

Vammaiset antaa.

• Anonyymi
        minä vaan kirjoitti:

Ei tarvitse minunkaan kehuskella varkaudessa vietettyjen baariiltojen määrällä. Varkaudessa kasvaneena voin hyvillä mielin myöntää että aiemmin parikymppisillä oli hauskaa baareissa. Nyt 33vuotiaana ei baari miljöö hirveästi houkuttele. Viimeiseen kolmeen vuoteen keskustan reissuja on kertynyt peräti kolme ja niistäkin kaksi oli pikkujouluja.. :) täytyy siirtyä Kuopioon jos tahtoo päästä rahoistaan eroon baarissa.

Kuopiossa on paras baarimeininki esim apteekkari.

• Anonyymi

tunnen sinut ja taidat höpöttää ihan puuta heinää, olit baarissa syksyllä ja aivan humalassa taas.

• Anonyymi

Kiva yöelämä. Rammari paras.

• Anonyymi

Miks näitä vuosientakaa juttuja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miks näitä vuosientakaa juttuja?

No hitto miksei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No hitto miksei?

Missä on varkaus?

• Anonyymi

Aikani kävin. Totesin,onpa tympeöö,tyhjänpäiväistä. Eipä ole vuosiin tarvinnut käydä.

• Anonyymi

Varkaudessa yökelämä. Aamulla ollaan yötä huutamassa kontillaan. Yöö, yöö, yöö

• Anonyymi

Kikkelis kokkelis vuan.

• Anonyymi

Suuta hevosenkengälle!

• Anonyymi

Eipä ole juuri muuttunut. Samat naamat ja meininki.

• Anonyymi

Ite en tunne juuri ketään eikä moni minua.

• Anonyymi

Menettekö koronajouluna baareihin ja ilman maskeja? Käsidesistä ja turvaväleistä puhumattakaan.

• Anonyymi

Kortsuvua piänyli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kortsuvua piänyli.

Vetele vaan ittelles ja hyppää hankeen.

• Anonyymi

maskit helvettiin, moiset inhottavat rätit jotka vaan tartuttaa sen koronan eikä estä mitään! hysteria tuhonnut kansan ja kaikki säikkyy naamarit naamalla kun kävelen vastaan kasvot paljaana. ja siat heittää maskit maahan ja keväälllä kaikki kadun reunat täynnä maskeja, hyi.

• Anonyymi

Palkansaajien tuloverotus kiristyy kaikissa tuloluokissa ensi vuonna. Elinkeinoelämän valtuuskunnan Evan verokoneen mukaan eniten nousee pienipalkkaisten verotus, kun 1 250 bruttona ansaitsevien verotus kiristyy 0,4 prosenttiyksikköä.

• Anonyymi

90luvulla oli kunnon meno keskustassa Harlegino Rokkari Nekkari birra Oscar

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

90luvulla oli kunnon meno keskustassa Harlegino Rokkari Nekkari birra Oscar

Oscarissa 90-luvulla oli paljon homoseksualisteja wc:ssä hommimassa..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oscarissa 90-luvulla oli paljon homoseksualisteja wc:ssä hommimassa..

Ei ihan tasan ollu.Minä kävin Birrassa,Nekkarissa,Harleginosss,Rock cafessa ,Oscarissa v 1994-1998 joka vitun viikonloppu
        Et tiedä mitään Päikkärin yöelämästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ihan tasan ollu.Minä kävin Birrassa,Nekkarissa,Harleginosss,Rock cafessa ,Oscarissa v 1994-1998 joka vitun viikonloppu
        Et tiedä mitään Päikkärin yöelämästä.

Sinä muusta tiedä kuin Persujen politiikasta,runkkaatkit niiden juutubevideoiden tahtiin,josnet ole kapakassa oluttalipittämässä

• Anonyymi

peräkoukku

• Anonyymi

yliopp

• Anonyymi

Kyllä on tuttu hotelli Oscar ja sen yökerho 80- luvun loppupuolelta eli motoparkin alkuajoilta.
      Useita reissuja länsi-suomesta ja majoitus oli juurikin varkaus-savonlinna paikoissa.
      Voi voi kun olisi aikaa niin verestäisi muistoja mutta ehkä joskus sitten .

• Anonyymi

Mitä sitä vanha enää bilettää. Muistelee kotonaan.

• Anonyymi

zolp

• Anonyymi

pinaattikeitto

• Anonyymi

jauhelihakeitto

• Anonyymi

Mitkä on Varkauden parhaat menomestat?

• Anonyymi

Yöelämä ei ole enää missään sellaista kuin se oli edellisen vuosituhannen puolella. Sedu sen tuhoamisen aloitti ja muut seurasivat perässä. Klo 01 jälkeen alkaa yökerhoihin ja nk. tanssipaikkoihin hiljalleen valua porukkaa jos silloinkaan. Niissä soi helvetin cool nuorisomusiikki, joka on niin cool ettei se herätä edes nuorisossa mitään tunteita. Tanssia ei varsinaisesti voi kuin korkeintaan itsekseen. Kotiin klo 03 väsyneenä ja pettyneenä.

90-luvulla ja varsinkin sen alussa menopaikkoihin sai jonottaa jo klo 21 alkaen, niissä oli huumaa ja meno oli kuumaa koko pitkän illan. Soitettiin hyvin taajaan kappaleita, joihin saattoi pyytää vastakkaista sukupuolta tanssimaan. Syntyi suhteita, lyhyitä ja pitkiä, joista perheitäkin, lapsia, uusia polvia. Ei ihme, että nykyään yhä useampi ei pariudu eikä pääse osalliseksi edes lyhyistä suhteista, ja syntyvyyskin on romahtanut. Näin toimimalla yökerhot samalla ovat lopettaneet oman olemassa olonsa tarkoituksen ja samalla näivettäneet oman liiketoimintansa.

Herätkää pöllöt, ei se niin vaikeaa ole! Jossain Lapissa ehkä vielä on muutama menomesta, jonne lennetään etelästä saakka nauttimaan 80-luvun yökerhokonseptista, joka oli 100 x parempi kuin nämä ihan surkeat sedulat joita koko maa on täynnä – tai siis niitä on suhteessa puolet vähemmän kuin noita oikeita hyviä yöravintoloita oli muutama kymmenen vuotta sitten, koska nämä nykyiset vaan yksinkertaisesti ovat niin huonoja.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4015
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4003
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3763
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2547
    7. 33
      2329
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2244
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      449
      1844
    Aihe