olla Herraa läähellää! Kiitos Jumallalle kuluneesta vuodesta. Armossasi alamme uuden. Siunaa meitä uskovaisia!
Onneenii
14
267
Vastaukset
Kiitos Herralle sinusta ja elämän lahjasta. Saamme aloittaa kiitollisina uuden armon vuoden hyvän Jumalamme siunauksen varassa :)
http://www.youtube.com/watch?v=fvVfPyserJM
pappi Sonja- Thronos
Aloittaja:
"Siunaa meitä uskovaisia!"
pappi Sonja:
"Kiitos Herralle sinusta ja elämän lahjasta."
Yritän kuvitella että vain minä tuntisin jonkun tyypin jolla on kertakaikkiaan täydellinen valta ihan kaikkeen täällä maan päällä. Mitä minä mahtaisin pyytää häneltä?
1. "Hei, auta kaikkia jotka tuntevat sinut, muista ei ole niin väliä"
2. "Hei, voitko järjestää asiat hyviksi ihan kaikille ihmisille ja eläimille, meitä on niin moneen junaan mutta kaikki varmasti iloitsisivat siitä että heillä on hyvä olla"
Mitäs luulette?
No, minähän olenkin vain ateisti, joten vastaus on 2.
Mutta toisin on uskovaisilla.
"Tervetuloaaa, omituisten otustenkerhoon, meitä ei olekaan aivan vähän!"
Jotta pappi Sonjan sanoin Herralle vain kiitos niistä jotka älyävät pyytää hyvää vain oikein ajatteleville. Onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä.
Ai niin ja hymiö vielä :) Thronos kirjoitti:
Aloittaja:
"Siunaa meitä uskovaisia!"
pappi Sonja:
"Kiitos Herralle sinusta ja elämän lahjasta."
Yritän kuvitella että vain minä tuntisin jonkun tyypin jolla on kertakaikkiaan täydellinen valta ihan kaikkeen täällä maan päällä. Mitä minä mahtaisin pyytää häneltä?
1. "Hei, auta kaikkia jotka tuntevat sinut, muista ei ole niin väliä"
2. "Hei, voitko järjestää asiat hyviksi ihan kaikille ihmisille ja eläimille, meitä on niin moneen junaan mutta kaikki varmasti iloitsisivat siitä että heillä on hyvä olla"
Mitäs luulette?
No, minähän olenkin vain ateisti, joten vastaus on 2.
Mutta toisin on uskovaisilla.
"Tervetuloaaa, omituisten otustenkerhoon, meitä ei olekaan aivan vähän!"
Jotta pappi Sonjan sanoin Herralle vain kiitos niistä jotka älyävät pyytää hyvää vain oikein ajatteleville. Onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä.
Ai niin ja hymiö vielä :)Ymmärrän näkökantasi, mutta miksi ihmeessä te kaipaisitte sellaisen suojelusta, jota ei ole olemassakaan ja kenelle sinäkään tuon toiveesi esittäisit, kun mitään muuta korkeampaa ei ole kuin ihminen? Koska ei-uskoville siunaus ei tunnu merkitsevän, ei tunnu mielekkäältä ärsyttää teitä jollakin keksityllä loitsulla. Uskova kiittää siunauksesta.
Mutta toivon siis uskon kipinää teille jokaiselle, hyvän Jumalamme siunausta teille kaikille, jotka tällä palstalla kirjoittelevat ja teidän läheisillenne. Toivon vilpittömästi, että alkava vuotenne olisi onnellinen, armoa ja rakkautta täynnä.
Ja sanon tämän vilpittömästi: kiitos, että olette juuri sellaisia kuin olette :)
siunauksin pappi Sonja- Thronos
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Ymmärrän näkökantasi, mutta miksi ihmeessä te kaipaisitte sellaisen suojelusta, jota ei ole olemassakaan ja kenelle sinäkään tuon toiveesi esittäisit, kun mitään muuta korkeampaa ei ole kuin ihminen? Koska ei-uskoville siunaus ei tunnu merkitsevän, ei tunnu mielekkäältä ärsyttää teitä jollakin keksityllä loitsulla. Uskova kiittää siunauksesta.
Mutta toivon siis uskon kipinää teille jokaiselle, hyvän Jumalamme siunausta teille kaikille, jotka tällä palstalla kirjoittelevat ja teidän läheisillenne. Toivon vilpittömästi, että alkava vuotenne olisi onnellinen, armoa ja rakkautta täynnä.
Ja sanon tämän vilpittömästi: kiitos, että olette juuri sellaisia kuin olette :)
siunauksin pappi SonjaEn minä kaipaakaan Jumalan suojelusta sillä en usko Jumalaan. Nimimerkki "Kiitos Herralle!" kuitenkin tuntuu uskovan Jumalaan, siinä suhteessa hän on erilainen kuin minä. Ja mitä hän tältä ilmeisestikin kaikkivaltiaaksi uskomaltaan Jumalalta pyytää: "Siunaa meitä uskovaisia!" Miksi ei kaikkia?
Totuuden ja epätotuuden raja tuntuu olevan teillä uskovaisilla välillä hieman hämärä, eikä ihme. Mutta ajattele nyt: jos Jumala on tosiaan aikuisten oikeasti olemassa niin onhan hän olemassa myös siinä maailmassa jossa me Jumalaan uskomattomat elämme. Eikö? Jos olet sitä mieltä että näin ei ole niin keskustelu muuttuu mielenkiintoisemmaksi. Silloin Jumala on vain omassa päässänne ja hänellä ei ole vaikutusta muiden ihmisten elämään, vain omaanne. Kumminpäin asia mahtaa sinusta olla?
Huomaatko että muotoilin vastaukseni niin etten olettanut kaikkivaltiaan olevan mikään henkiolento. Jos kuitenkin tuntisin jonkun kaikkivaltiaan tyypin niin pyytäisin häntä auttamaan yhtälailla kaikkia ihmisiä ja eläimiä, riippumatta siitä kenen he uskovat olevan olemassa ja kenen eivät.
"...kenelle sinäkään tuon toiveesi esittäisit, kun mitään muuta korkeampaa ei ole kuin ihminen?"
Miten niin ei ole? Kirahvi ja punatammi ainakin ovat minua korkeampia ihan tuosta vain. Miksi oletat minun pitävän juuri ihmistä erityisen "korkeana"? Tuntuu siltä että ihminen voi olla usein muurahaistakin matalampi. - miten nää jaksaa. :(
Thronos kirjoitti:
En minä kaipaakaan Jumalan suojelusta sillä en usko Jumalaan. Nimimerkki "Kiitos Herralle!" kuitenkin tuntuu uskovan Jumalaan, siinä suhteessa hän on erilainen kuin minä. Ja mitä hän tältä ilmeisestikin kaikkivaltiaaksi uskomaltaan Jumalalta pyytää: "Siunaa meitä uskovaisia!" Miksi ei kaikkia?
Totuuden ja epätotuuden raja tuntuu olevan teillä uskovaisilla välillä hieman hämärä, eikä ihme. Mutta ajattele nyt: jos Jumala on tosiaan aikuisten oikeasti olemassa niin onhan hän olemassa myös siinä maailmassa jossa me Jumalaan uskomattomat elämme. Eikö? Jos olet sitä mieltä että näin ei ole niin keskustelu muuttuu mielenkiintoisemmaksi. Silloin Jumala on vain omassa päässänne ja hänellä ei ole vaikutusta muiden ihmisten elämään, vain omaanne. Kumminpäin asia mahtaa sinusta olla?
Huomaatko että muotoilin vastaukseni niin etten olettanut kaikkivaltiaan olevan mikään henkiolento. Jos kuitenkin tuntisin jonkun kaikkivaltiaan tyypin niin pyytäisin häntä auttamaan yhtälailla kaikkia ihmisiä ja eläimiä, riippumatta siitä kenen he uskovat olevan olemassa ja kenen eivät.
"...kenelle sinäkään tuon toiveesi esittäisit, kun mitään muuta korkeampaa ei ole kuin ihminen?"
Miten niin ei ole? Kirahvi ja punatammi ainakin ovat minua korkeampia ihan tuosta vain. Miksi oletat minun pitävän juuri ihmistä erityisen "korkeana"? Tuntuu siltä että ihminen voi olla usein muurahaistakin matalampi.yritti olla kohtelias.
Jos hän olisi pyytänyt siunaamaan kaikkia, niin hän olisi saanut niskaansa monta viestiä, jossa oli kerrottu etteivät he mitään siunauksia halua.
Mikään ei näytä olevan teille hyvin.
Teetpä niin tai näin, niin joku valittaa. Thronos kirjoitti:
En minä kaipaakaan Jumalan suojelusta sillä en usko Jumalaan. Nimimerkki "Kiitos Herralle!" kuitenkin tuntuu uskovan Jumalaan, siinä suhteessa hän on erilainen kuin minä. Ja mitä hän tältä ilmeisestikin kaikkivaltiaaksi uskomaltaan Jumalalta pyytää: "Siunaa meitä uskovaisia!" Miksi ei kaikkia?
Miten niin ei ole? Kirahvi ja punatammi ainakin ovat minua korkeampia ihan tuosta vain. Miksi oletat minun pitävän juuri ihmistä erityisen "korkeana"? Tuntuu siltä että ihminen voi olla usein muurahaistakin matalampi.Sehän tässä olemassaolossamme on hienoa, että me emme ole galaksia huonompia emmekä lapamatoa parempia.
Olemme elämän ja maailmankaikeuden ihmeitä kaikki tyynni.- 4thOfJuly
Ymmärrän näkökantasi, mutta miksi ihmeessä te kaipaisitte sellaisen suojelusta, jota ei ole olemassakaan ja kenelle sinäkään tuon toiveesi esittäisit, kun mitään muuta korkeampaa ei ole kuin ihminen? Koska ei-uskoville siunaus ei tunnu merkitsevän, ei tunnu mielekkäältä ärsyttää teitä jollakin keksityllä loitsulla. Uskova kiittää siunauksesta.
siunauksin pappi SonjaPappi Sonja, olen alkanut kääntymään samaan suuntaan kuin nimimerkki "Thronos31.12.2010 18:55".
En ymmärrä kommenttiasi "miksi ihmeessä te kaipaisitte sellaisen suojelusta, jota ei ole olemassakaan".
Minun elämässäni Jumala ei ole näyttänyt toteen mitään, miksi myös minä uskoisin häneen joka on unohtanut minun TÄYSIN omissa "kiireissään".
Ehkä häneltä on löytynyt aikaa sinun elämäsi järjestelyyn, mutta minä en ole tähän ikään mennessä kokenut mitään mistä kirjoitat.
Myös minä toivon että alkava vuotemme olisi rakkautta täynnä, mutta näiden kaikkien vuosien jälkeen en edes uskalla ajatella sellaista.
Ei-uskova ei tarvitse mitään loitsua vaan sen yksinkertaisen totuuden myöntämisen: emme ole samanarvoisia ja iso joukko meistä ei tule löytämään sisäistä rauhaa elämänsä aikana oli syy sitten mikä tahansa. Sille me ihmiset emme voi mitään. Se lienee luonnon valinta. kuunteleva_kirkko kirjoitti:
siunauksin pappi Sonjajos et ymmärtänyt pointtia
4thOfJuly kirjoitti:
Pappi Sonja, olen alkanut kääntymään samaan suuntaan kuin nimimerkki "Thronos31.12.2010 18:55".
En ymmärrä kommenttiasi "miksi ihmeessä te kaipaisitte sellaisen suojelusta, jota ei ole olemassakaan".
Minun elämässäni Jumala ei ole näyttänyt toteen mitään, miksi myös minä uskoisin häneen joka on unohtanut minun TÄYSIN omissa "kiireissään".
Ehkä häneltä on löytynyt aikaa sinun elämäsi järjestelyyn, mutta minä en ole tähän ikään mennessä kokenut mitään mistä kirjoitat.
Myös minä toivon että alkava vuotemme olisi rakkautta täynnä, mutta näiden kaikkien vuosien jälkeen en edes uskalla ajatella sellaista.
Ei-uskova ei tarvitse mitään loitsua vaan sen yksinkertaisen totuuden myöntämisen: emme ole samanarvoisia ja iso joukko meistä ei tule löytämään sisäistä rauhaa elämänsä aikana oli syy sitten mikä tahansa. Sille me ihmiset emme voi mitään. Se lienee luonnon valinta.Kiitos huomiosta. Vaikea sitä on uskoa, jos mikään ei toisin todista. Surullista, ettet ole kokenut minkäänlaista apua Jumalalta, etkä Hänen huolenpitoaan. Siihen minulla ei ole vastausta, miksi näin on. Ei Hän sinua voi unohtaa. Kyllä minäkin tiedän jo nyt, että omassa vuodessani tulee olemaan monenlaisten tunteiden kirjo, johon toivon koko sydämestäni myös rakkautta ja sitä toivon sinullekin.
Onko mitenkään mahdollista, että Jumala olisi toiminut elämässäsi sinun sitä huomaamatta? Vai ovatko vastoinkäymiset seuranneet toistaan ja olet kokenut silloinkin yksinäisyyttä? Silloin kun itselläni on hyvin vaikeaa, enkä myöskään huomaa Jumalan huolenpitoa millään lailla, takerrun vain siihen uskoon, että niin kuin aurinkokaan ei lakkaa paistamasta talven pimeimpinä ja kylmimpinä kuukausina, ei Jumalakaan lakkaa minua rakastamasta ja siunaamasta, vaikka en sitä näe enkä tunne. Myöhemmin olen aina huomannut, että juuri näin pitikin mennä, en olisi vaan itse osannut toimia parhaalla tavalla. Hyvä, että johdatettiin.
Enkä suinkaan julmasti sano tuota, minkä siteerasit. Täällä kirjoittelee kuitenkin myös ihmisiä, jotka vähät välittävät satuolennon avusta.
siunausta sinun elämääsi, toivottavasti saat tuntea Jumalan läsnäolon :)
pappi Sonja
- Pelastukseni Siwa
Mä löysin onneni Siwan muovipussista. On niin hyvä ja turvallinen olo kun on Siwan muovipussi taskussa.
Kokeilkaa rukoilla Siwan muovipussilta apua niin ällistytte varmasti. Muovipussi rukoukset toimii todistettavasti yhtä hyvin kuin jumala tai jeesus rukoukset.- Thronos
Tiedän, olen tosin testannut vain muuntajilla. Mutta hyvin ne antoivat turvaa ja hyvää mieltä pelkällä olemassaolollaan.
Toivon todellakin, että saatte kokea Jumalan kosketuksen elämässänne niin huomaatte, miten vähän teillä ennen on ollut, jos muovipussikin tuo turvaa. Minulle, joka uskon, muovipussi ei tuo sellaista turvaa, jota Jumala minulle antaa. Jäätte paljosta paitsi. Mutta koska tahdotte keskustella näin paljon Jumalasta, se kertoo siitä, että te etsitte Häntä ja uskon, että vielä löydättekin.
Thronokselle: Kyllä Jumala on olemassa samassa maailmassa, missä sinäkin elät. Ja huomasin kyllä, että puhuit tyypistä, mutta se tyyppi olisi silti aika osaava. Ja koska sinua harmitti, että jätimme sinut ja muut ei-uskovat siunauksen ulkopuolelle, kyllä sillä jotain merkitystä sinullekin selvästi on. Olen huomannut, että moni ei-uskova pärjää niin mainiosti omin voimin, että ihminen on pakosti aika voimakas, kun selviää itse kaikesta, mitä elämä vastaan heittää.
Mutta edelleen teitä kaikkia siunaten
pappi Sonja- beyblade
Toivon todellakin, että saatte kokea Jumalan kosketuksen elämässänne niin huomaatte, miten vähän teillä ennen on ollut, jos muovipussikin tuo turvaa. Minulle, joka uskon, muovipussi ei tuo sellaista turvaa, jota Jumala minulle antaa. Jäätte paljosta paitsi. Mutta koska tahdotte keskustella näin paljon Jumalasta, se kertoo siitä, että te etsitte Häntä ja uskon, että vielä löydättekin.
Thronokselle: Kyllä Jumala on olemassa samassa maailmassa, missä sinäkin elät. Ja huomasin kyllä, että puhuit tyypistä, mutta se tyyppi olisi silti aika osaava. Ja koska sinua harmitti, että jätimme sinut ja muut ei-uskovat siunauksen ulkopuolelle, kyllä sillä jotain merkitystä sinullekin selvästi on. Olen huomannut, että moni ei-uskova pärjää niin mainiosti omin voimin, että ihminen on pakosti aika voimakas, kun selviää itse kaikesta, mitä elämä vastaan heittää.
pappi SonjaMinulle tuo turvan oma hyvin toimiva pää, eli aivot. Olen päässyt läheltä seuraamaan ihmisen sairastumista skitsofreniaan, ja huomannut, kuinka kun ihmisellä on hyvin vaikeaa, hän helposti turvaa uskontoon ja korkeampaan voimaan. Psykoositilassa se tarve ikäänkuin aktivoituu. Vitsinä voisi pistää, että mielisairaalan osastolla kerrotaan olleen joskus kolmekin jeesusta yhtäaikaa! Mutta ei tosiasiassa mikään naurun paikka. Kyllä uskominen elämää saattaisi minullakin helpottaa. Mutta kun ei vaan onnistu. Ihminen on täällä yhden kerran luonnonoikkuna, ja kun aivokäyrä näyttää viivaa, niin ihmistä ei enää ole kuin ravinteena muulle elämälle. Siinä se, mutta onhan tämä elämä ikäänkuin lahja ja yhdenlainen voitto...että kannattaa olla turhia murehtimatta, ja ottaa hyöty irti siitä, toisia polkematta. Ja mieluiten toisten elämää palvellen, silloin on ihminen käsittääkseni onnellisin.
- Kössönöm
pappi SonjaEn tosiaankaan "etsi jumalaa", enkä ole huomannut muidenkaan ateistien etsivän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?144662Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3614054Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk223630Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja373530Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122821- 2812467
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3231910- 1001852
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi481566Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111203