Eli, minulla on ollut nyt viimeisen kahden viikon ajan flunssa, jonka jälkeen minula lähti ääni hetkeksi, ja sen perässä tuli pienehkö kurkkukipu, joka muuttuikin pian toispuoleiseksi kurkkukivuksi (jota ei nyt kivuksi voinut sanoa, pientä pistelyä nielaistaessa) ja tällä hetkellä minulla ei ole kuumetta, ei pahaa oloa, pystyn avaamaan suun ihan normaalisti, pystyn syömään ja puhekin on normaalia. Flunssan alussa puhe oli hieman puuromaista, mutta ei tosiaan ole enään.
mutta, toisessa nielurisassa (sotken aina kitarisan ja nielurisan, eli siis tuolla sivulla, ei tuo keskellä heiluva pallo) on jonkinsortin "pallero", se ei ole kipeä (tökin sitä hammastikulla) 
Voisiko olla nielupaise?
Nielupaise? Tulehtunut kitarisa?
1
1210
Vastaukset
- uu... kipujaMinulla todettiin vajaa viikko sitten nielupaise. En ole aikaisemmin kuullutkaan tuollaisesta sairaudesta. Oli todella kivulias. Ei voinut oikein nielasita, eikä lopulta enää syödäkään mitään. 
 Onneksi terkkarissa sattui olemaan asiantunteva lääkäri, joka heti passitti Kysiin. Samana iltana jo paise puhkaistiin paikallispuudutuksella. Toimenpide oli todella kauhea. Suonen kautta sain lääkkeet ja ravinteita.
 Kurkussa olevaa paisetta aukaistiin vielä kolmena päivänä. Sieltä löytyi edelleen mätää, joten jouduin olemaan sairaalassa neljä vuorokautta.
 Olen tuolla lueskellut toisten kertomuksia tuosta sairaudesta ja nyt mietin, voinko saada tuon kauhistuksen uudelleen. Se oli niin hirveä kokemus, etten soisi kenellekään. Lääkekuuri jatkuu, mutta kurkku on silti vielä arka. En ole varma, kannattaako syödä särkylääkkeitä antibioottien lisäksi, sillä särkylääkkeet eivät kai paranna, helpottavat oloa kylläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti805656
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset695218
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut373793
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1052897
- SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensaSDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral942762
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k362724
- Anteeksi TAamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa132001
- En mä tahallani ole näin hankala.Mulla oli kuusi vuotta sitten vähän samanlainen tilanne ja se päättyi huonosti. Ilmeisesti kuvittelin kaiken silloin ta161746
- Harmittaako mies, että yhteys katkesi?Olisitko halunnut, että olisi säilynyt jonkinlainen yhteys vai oliko parempi polttaa sillat takana?2341624
- 1561394