Moro.
Kertokaapas nyt Honda accordin vm.2004-2007 hyviä/huonoja puolia. Onko ollut pettymyksiä?
Honda accord
81
34385
Vastaukset
- Pikkaraisen hallus
Jarrut vinkuu,takajarrut nimenomaan. Renkaat 45 pitäisi olla vähintään 55 tai jopa 65. Kovaa on kyyti matalaprofiilirenkailla.Muuten toiminut ihan hyvin. Olisin myllyttänyt,mutta liike ei uskaltanut ryhtyä työntekoon. Kuulemma pehmeä maali.
- nipponisti.
Voihan siinä käyttää korkeampi profiilisiakin renkaita, muistaakseni perusmallissa oli 196/65/15 renkaat.
- Kaivos
Hondan jarrut vinkuu jos niitä ei putsata. Jarrujen putsaus kuuluisi tehdä määräaikaishuollon yhteydessä.
- PGM-F1
nipponisti. kirjoitti:
Voihan siinä käyttää korkeampi profiilisiakin renkaita, muistaakseni perusmallissa oli 196/65/15 renkaat.
2004 ja uudemmissa Accordeissa ensiasennus rengaskoko on 205/55R16 ja muut koot siitä ylöspäin.
- hd4
PGM-F1 kirjoitti:
2004 ja uudemmissa Accordeissa ensiasennus rengaskoko on 205/55R16 ja muut koot siitä ylöspäin.
Mulla on 03 accord tourer 2.0 ja rengaskoko 205/55/16
- Anonyymi
Kaivos kirjoitti:
Hondan jarrut vinkuu jos niitä ei putsata. Jarrujen putsaus kuuluisi tehdä määräaikaishuollon yhteydessä.
Takajarru palat jää usein jumiin ,syy liian tarkat sovitteet,jarrupala jää laahaamaan,syy liian tarkat sovitteet,ota palain päästä vähän noin 1mm yhteensä pois jopas alkaa toimia eikä jumita,kokemusta on.
- nou problem
Mulla ei jarrut vinkunu. Ei mitään ongelmia ollu. 04 farkku kyseessä 100 000km sillä sotkin. Vaihdettu 2v sitten uuteen. Molemmissa vitun pehmee maalipinta kyllä. Honda säästää siinä kyllä väärässä paikassa.
- kojra
2005 acco sport 2.0, ei mitään vikaa, ajanu 68.000-104.000, aina on lähteny talvella käyntiin. Bensaa syö 10l/100 km. Saksassa kesällä otettu GPS:n mukaan 200 km/h, mittari näytti jotain 215.
On se hyvä auto. Baanalle ois tosin tarvinnu enemmän tehoja, välillä loppu vähän kesken.
Hondat on kai vähävikaisimpien kärkikastia. - Reetu64
Olen ajanut 219000km eikä jarrut ole vinkunut,olen antanut huolon yhteydessä puhdistaa jarrut.Nyt seuraavassa huolossa annan vaihtaa etujarrulevyt ensimmäistä kertaa on meinaan alkuperäiset.Kun minulla oli Mazda 626 siinä kesti alkuperäiset etumaiset jarrulevyt 50000km,muuten vahva auto oli tämäkin vm.1988 oli myös uudesta asti ja ajoin 160000km.
- hankkimassa
kojra kirjoitti:
2005 acco sport 2.0, ei mitään vikaa, ajanu 68.000-104.000, aina on lähteny talvella käyntiin. Bensaa syö 10l/100 km. Saksassa kesällä otettu GPS:n mukaan 200 km/h, mittari näytti jotain 215.
On se hyvä auto. Baanalle ois tosin tarvinnu enemmän tehoja, välillä loppu vähän kesken.
Hondat on kai vähävikaisimpien kärkikastia.Honda Accord farkun/sedanin AT 012-014 teenkö mölon kaupan
- Minä Haukiputaalta
Vaihdoin 2,5v. sitten Accord 2.2 i-ctdi pois, ajoin 110tkm. Ainut ongelma oli 90tkm kohdalla vaihdetut levyjarrut, meni takuuseen. Vaihdoin Audi A4 2.0TDI Q vehkeeseen jonka vaihdoin takaisin luotettavaan Honda Civic 2.2 i-ctdi vehkeeseen, ajoin sillä 64tkm ei ongelmia. Viime pääsiäisenä vahdoin uuteen Accorttiin 2.2 decci malliin, nyt 57tkm ei ongelmia. Hondan laatuun voi luottaa.
- uskallat ostaa
Huonoksi puoleksi minäkin osaisin nimetä vain nuo kivikovat renkaat (kun eivät ole jarrutkaan vinkuneet). Vaihda siis hitaampaan nopeusluokkaan (omalla vastuulla) ja korkeampaan profiiliin, jos mukavuutta haluat. Kokemusta bensa sedanista (keskikulutus n. 7,5 l) ja diesel farkusta (keskikulutus n. 6,2 kesärenkailla, 5,1-5,9 talvirenkailla, min. 4,5 l maantiellä).
- paaveli 60
minulla accord tourer diesel ajettu 120000 vm 2007 ei vikoja
keksikulutus oli 5.1 2007-5.1 2008 5.78l eli koko vuoden keskikulutus
olen taloudellisuusajaja eli en paljon jarruja käytä
- Kanttipää
Ihan OK kulkupeli. Tekniikka on vähän vanhanaikaista ja varmaa. Automaatti vaihtaa mukavasti.
Akku on liian pieni noissa Hondissa. Suosittelen vaihtamaan uuteen, kun ostat käytetyn. Alkuperäisellä akulla jätti kerran kotipihaan, mutta takuusta lähettivät starttimiehen pihalle ja matkaan päästiin vähän viiveellä.
Uskaltaisin kuitenkin suositella. - nmnnbbghghhh
2006 acco psort aut. ajoin n,80000km. ei mitään muuta "vikaa" kuin poltti oikeaa lähivalopoltinta 10000km/välein.
Homma korjaantu kun palasin takaisin alkuperäisiin 2.5 euron H-1 polttimoihin.
Tässä autossa ei kestä vision plus eikä mitkään muutkaan kikkailupolttimot.
Nyt alla 2010 acco automaatti navi.
olen tyytyväinen ja ajellut 15000km- Anonyymi
Sama vika oli mulla,mutta ostin Osramin polttimon jossa on 4 vuoden takuu jo loppui joka vuotinen polttimon vaihto,maksoi noin 6e kpl ,H1 55w 12v lähipoltimo ,
- bouendebouficoboo
Ajoin acco 2007 mallilla 0 - 90 tkm. Ei ollut juurikaan vikoja, tietyssa lämpötilassa naksutti verhoilu tms vasemman korvan tienollaa. Sitten oli joku mikä meni takuuseen huollon yhteydessä, en huomannut vikaa itse. Meni maantiellä 7 - 7,5 l per sata. Kaupungissa 8 -10. Moelmmat suht nopeaa ajoa. Hyvä auto, mutta vähän meluisa. Ohjaus hyvä, mutta älkää ostako siihen nokian renkaita, menee ohjaus pilalle. Itellä oli nokian z:tat, kurveissa hyvät mutta suoralla surkeet, tunto häviää keskialueelta.
- executive24
Acco executive 2006 ajettu on kohta yli 110 tkm varmatoinen peli on ollut. Korjaukset on aika vähissä parkkipolttimot ja akku 4 vuoden ikäisenä ( -30 pakkasella). Normaalin huollon mukaan on menty siis.
Akku tosiaan on Suomen talveen aika rajoilla mutta mikään ei ole täydellinen ei edes tämä vaikka lähelle jo mennään.
Toki rengas äänet kuuluu kovempina kuin saksan peleissä mutta jäähän sitä 20-30t€ taskuukin enemmän kaupassa käynnin jälkeen ( toki kaikki kunnia niille jotka haluavat käytettyjen kanssa pelata, harrastushan sekin on)
Mikään talous ihme Honda kaupungissa ole varmaan 8-10L/100km mutta tiellä taas ihan siedettävät 6,5-8L/100km.
Niin painoa on ja 190hv vaati ruokansa eihän näillä Hondilla Suomen oloissa jaloissa pyöritä :) , Saksan baanalla toki asia erikseen. - Honda.
Ylös ja hereille tämäkin keskustelu.
Uutta autoa etsimässä ja Hondaan olen mieltynyt. Suunnitelmissa käytetty Honda Accord 2,0i SPORT Tourer, vm 2003. Tehoja 114 kW / 155 Hv verran ja omamassa 1 585 kg ja kokonaismassa on 2 030 kg. Osaattekos kertoa noilla tiedoilla naishenkilölle, että paljonko on tuon auton vetokyky ilman, että lastin on autolle rasite?- Anonyymi
Autolla saa lain mukaan vetää 550kg,mutta olen vetänyt kuution sora ja santa kuormia noin 1500kg plus kärryn paino yht.1800kg,mutta kärryn renkaissa täytyy olla ilman painetta 4baaria,ja pakettiauton rengaat hyvin on auton rakenteet kestänyt,olen itse rakentanut kärryn se on kyllä kestänyt isonpiakin kuormia,
- acco´´
Kannattaa ostaa 2007 vuosimallista eteenpäin jos lompakko antaa myöden. Niissä pitäisi olla hieman parannettu ruosteensuojausta, joka silti ei ole mikään mullistavan hyvä, mutta parempi kuin vanhemmissa.
Varma peli kaiken kaikkiaan. Etuvaloista oikean puolen polttimon vaihto vaatii aika pienet kädet. Vasen puoli vaihtuu huomattavasti helpommin. - e10 vai 98
Uudemmat (ainakin automaatti, bensa 2.0) vie litran vähemmän ku noi vanhat
eli kandee investoida vähän uudempaan. - hondamiez
Accord 2.0 sport sedan -05 ajettu 99000-136000... kerran vaihdettu molemmat lähivalo polttimot, kytkinsylinteri vaihdettiin uuteen takuu aikana, kun piti narinaa(ensin koittivat rasvata merkki liikkeessä, mutta vika palasi noin viikon päästä)
- Accordpappa
Kun hankkii www.ago.fi kunnollisen Haynes-huolto-oppaan ja tekee perusjutut itse, Accord on ihan vuosimallista riippumatta erinomainen ja luotettava auto. Omaan 05:en en ole mitään ylimääräistä joutunut tekemään tai teettämään, ja aina on hyvin lähtenyt käyntiin, aina on mennyt heittämällä katsastukseesta läpi, eikä koskaan jättänyt tienposkeen.
- korjausta
kerro mistä löytyy korjausopas
honda accord 2.2 i-ctdi vm 2007 autoon
ostan sen heti
ps suomenkielinen
voin sulle maksaa siitä vaikka satasen jos löydät
- Accon lämppäri
Onkohan accordin vm-98.ajetun lämmityslaitteen moottori tullut tiensä päähän ,kun välillä toimii puhallus ja välillä ei?
Silloin kun pyörii,niin ääni on aivan normaali.siis ei mitään räpätystä kuulu. autolla ajettu 220000 th km- gwe
puhaltimen hiilet lopussa
- UNCLE FRANK
Honda ei tee muuta kun huippukamaa. Autot, moottoripyörät, mopot, generaattorit ja muut pienkoneet sekä perämoottorit ovat terävintä kärkeä maailmassa. Honda on japanilaisista automerkeistä ylivoimainen numero yksi ja pystyy se lyömään luun kurkkuun aika monelle euro-vaunullekin. Itselläni on kokemusta Preludesta ja Accordista. Ainoa mikä yhdistää ne ja muuta japanilaiset autot on tekniikan luotettavuus ja työn laatu ylipäätään. Muuten Hondan autot eroaa aika lailla muista japanilaismerkeistä. Niillä on miellyttävä ajaa, ovat monet mallit myös aika hyvän näköisiä ja suorituskykyvyssä löytyy. Hondan moottorit ovat ärhäköitä tehopelejä. Omissa Hondissa tuli kilometrejä melkoisesti mittariin, mutta muuta ei tarvinnut tehdä kun perushuollot. Prelude -89, Accord -90 ja Accord -92 olivat ainakin Japanissa tehtyjä joten se oli aikamoinen takuu sille että laadussa löytyy. Eurooppalaiset Hondat eivät ole ihan niin hyvässä maineessa.
- okiwd
"Eurooppalaiset Hondat eivät ole ihan niin hyvässä maineessa".
Lehdistö/autoentusiastit (henkilöt jotka työkseen eri autolla ajavat) jo 18 vuotta olleet sitä mieltä että euroHondat merkittävästi parempia alustaltaan sekä ohjaukseltaan. Ja tänään Hondat ovat jo eurooppalaisen suunnittelun avulla vertailukelpoisia eurojen kanssa. Tekniikka pelasi aiemminkin, mutta kaikki oli muu aikas pilipalia. - Jepul
okiwd kirjoitti:
"Eurooppalaiset Hondat eivät ole ihan niin hyvässä maineessa".
Lehdistö/autoentusiastit (henkilöt jotka työkseen eri autolla ajavat) jo 18 vuotta olleet sitä mieltä että euroHondat merkittävästi parempia alustaltaan sekä ohjaukseltaan. Ja tänään Hondat ovat jo eurooppalaisen suunnittelun avulla vertailukelpoisia eurojen kanssa. Tekniikka pelasi aiemminkin, mutta kaikki oli muu aikas pilipalia.Itsellä ollu 5 hondaa, joista yksi briteissä tehty (civic 99) ja se oli laadullisesti selvästi heikoin...
- voi voi2
Honda on tylsä lumilinko merkki vailla mitään identiteettiä. Eurooppalaisilta nekin ovat kaiken kopioineet. Accord yrittää matkia 156 ja 159 Alfaa, Civiciin kopioitiin härskisti 156:n ja 147:an takaovenkahvat ja konepuolelle muuntuvat ajoitukset. Pellit ja alusta ovat omaa japsia, eli ohuet pellit ja kova pompottava alusta. japsiksi toki parhaimmistoa, jos niin vähän on asiosta perilla että japsilla/korealaisilla/kiinalaisilla haluaa ajaa.
- McLaren-Honda V12
Nyt olisi kyllä kannattanut vähän ottaa asioista selvää ennenkun tulee isojen poikien kehään uhoamaan. Honda omisti brittiläisen Roverin parikymmentä vuotta ja sekä Hondan omat autot että Roverit suunniteltiin kokonaan Hondan toimesta. Honda on niin iso tekijä auto- ja moottoriteollisuudessa, että nuo italopajat ovat pikkukioskeja sen rinnalla. Yhdysvaltalaiset ja japanilaiset autofirmat hallitsevat alaa ja Eurosonta tulee perässä.
P.S. Tunnetuimmat kiinalaiset automerkit ovat tätänykyä Volvo ja Saab - McLaren-Mercedes...
McLaren-Honda V12 kirjoitti:
Nyt olisi kyllä kannattanut vähän ottaa asioista selvää ennenkun tulee isojen poikien kehään uhoamaan. Honda omisti brittiläisen Roverin parikymmentä vuotta ja sekä Hondan omat autot että Roverit suunniteltiin kokonaan Hondan toimesta. Honda on niin iso tekijä auto- ja moottoriteollisuudessa, että nuo italopajat ovat pikkukioskeja sen rinnalla. Yhdysvaltalaiset ja japanilaiset autofirmat hallitsevat alaa ja Eurosonta tulee perässä.
P.S. Tunnetuimmat kiinalaiset automerkit ovat tätänykyä Volvo ja SaabKyllä te olette einareita! Kerrohan mitä Honda on itse keksinyt? Näille sivuille ei ihan mahdu kaikkea, mitä mainetsemasi Italialaiset pikkukioskit ovat autojen maailmaan tuoneet, mutta anna tulla, kun keksit yhden lataan aina kolme kertaa enemmän faktaa...
Mutta kannattaisi tutustua autoihin ja historiaan ensin hieman, ennenkö teet itse itsestäsi täysin idiootin.
"Honda omisti Brittiläisen Roverin parikymmetä vuotta..." Ja asian poittiko oli se ettei autoharrastajat näitä pomppulautoja Rovereiksi suostunut tunnustamaan vai mitä yrität kertoa? - iuhuidw
McLaren-Mercedes... kirjoitti:
Kyllä te olette einareita! Kerrohan mitä Honda on itse keksinyt? Näille sivuille ei ihan mahdu kaikkea, mitä mainetsemasi Italialaiset pikkukioskit ovat autojen maailmaan tuoneet, mutta anna tulla, kun keksit yhden lataan aina kolme kertaa enemmän faktaa...
Mutta kannattaisi tutustua autoihin ja historiaan ensin hieman, ennenkö teet itse itsestäsi täysin idiootin.
"Honda omisti Brittiläisen Roverin parikymmetä vuotta..." Ja asian poittiko oli se ettei autoharrastajat näitä pomppulautoja Rovereiksi suostunut tunnustamaan vai mitä yrität kertoa?Ja kerro toki samalla, millä jenkillä hallitaan jotain alaa? Järjestään kaatuneita/kuolleita merkkejä ja ne vielä elävätkin poistettu vähin äänin euroopasta ku kehitys on ollut pysähdyksissä 20 vuotta...
- Reetu64
Vieläkö joku erehtyy ostamaan makaroonimiesten tekemiä Alffoja joiden jälleenmyyntiarvo romahtaa heti autoliikkeestä ulos ajettua.
- HUONOHUONO
McLaren-Mercedes... kirjoitti:
Kyllä te olette einareita! Kerrohan mitä Honda on itse keksinyt? Näille sivuille ei ihan mahdu kaikkea, mitä mainetsemasi Italialaiset pikkukioskit ovat autojen maailmaan tuoneet, mutta anna tulla, kun keksit yhden lataan aina kolme kertaa enemmän faktaa...
Mutta kannattaisi tutustua autoihin ja historiaan ensin hieman, ennenkö teet itse itsestäsi täysin idiootin.
"Honda omisti Brittiläisen Roverin parikymmetä vuotta..." Ja asian poittiko oli se ettei autoharrastajat näitä pomppulautoja Rovereiksi suostunut tunnustamaan vai mitä yrität kertoa?Mitä oikein yrität sönköttää????? ainakin saksalaisten mersut ruosttuu käsiin audissa ja bmw sähkövikoja ja vw PASSATTI TÄYS ROMULÄJÄ LOPUTTOMINE VIKOINEEN(PASKAATTI) PAREMPI NIMI
- uudet_autot_on_paskoja
Alfassa on ainakin se huono puoli, että se on tehty lämpimiin olosuhteisiin. Ei italian magneti marellit toimi pohjolan olosuhteissa, jos muutenkaan.
- Akko1982
uudet_autot_on_paskoja kirjoitti:
Alfassa on ainakin se huono puoli, että se on tehty lämpimiin olosuhteisiin. Ei italian magneti marellit toimi pohjolan olosuhteissa, jos muutenkaan.
Ja mihinköhän perustat näkemyksesi? Oma 156 oli huippuluokkaa oleva auto talvikäytössä. Lämpeni nopeasti, ei huurtunut sisätiloiltaan ja ajotuntuma oli loistava sekä lumella, että jäällä molemmilla talvirengastyypeillä.
- sdfghjk2
en usko että honda on suoraan mistään europaskoista kopionu mittää ja kyllä japseissa laatu ja kestävyys on paljon parempia kuin monissa saksa vehkeissä ymym
- jep1
Kannattaa huomioida, että se Honda-menestys jota tässä perustellaan, perustuu autourheilussa (ja vertailutesteissä) vain hyviin moottoreihin. AUTOA joka olisi kokonaan Hondan valmistama ja jolla olisi jotain merkittäviä saavutuksia autourheilun historiassa tai vertailutesteissä on vaikea löytää vaikka miten koluaisi historian kirjoja.
- VOIVOIVOIVOIKO
jep1 kirjoitti:
Kannattaa huomioida, että se Honda-menestys jota tässä perustellaan, perustuu autourheilussa (ja vertailutesteissä) vain hyviin moottoreihin. AUTOA joka olisi kokonaan Hondan valmistama ja jolla olisi jotain merkittäviä saavutuksia autourheilun historiassa tai vertailutesteissä on vaikea löytää vaikka miten koluaisi historian kirjoja.
oMISTATKO SAKSALAISEN ROMUN?????VOISINUAPOLOISTAKORJAAMOKUTSUU
- soilisinikka1
Minulla Honda Accord -96 ja siinä mennyt oikea taka, ABS-tunnistin! Tietääkö joku tai onko jollain sellaista mahdollisesti saatavana????
Uusi maksaa aivan maltaita! Tää on kuulemma Hondien vika??- hondamies4
"soilisinikka1", onko sulla lukutaidossa ongelmia? Jos ketjun aloittaja kysyy kokemuksia 04-07 accordista, ei häntä varmaan kiinnosta jonkun vanhan romun ABS ongelmat!! Etkö osaa aloittaa UUTTA ketjua?
- tuleeko??
Hondaan jo kakskytvuoitiana joku vika..
- Ymmällään
Tietääkö joku kun Honda accord -05 automaatti jätti kaupan pihaan, ei mennyt vaihde päälle, eikä mittarivalot, eikä lasinpyyhkijät toimi. Missähän voisi olla vika?
- Pieutu63
Ootko painanu kytkinpolkimen pohjaan asti? :D
- Mikko vaan
"Honda on tylsä lumilinko merkki vailla mitään identiteettiä. Eurooppalaisilta nekin ovat kaiken kopioineet. Accord yrittää matkia 156 ja 159 Alfaa, Civiciin kopioitiin härskisti 156:n ja 147:an takaovenkahvat ja konepuolelle muuntuvat ajoitukset. Pellit ja alusta ovat omaa japsia, eli ohuet pellit ja kova pompottava alusta. japsiksi toki parhaimmistoa, jos niin vähän on asiosta perilla että japsilla/korealaisilla/kiinalaisilla haluaa ajaa. "
Ota selvää EDES perusasioista, kun paskaa jauhat! Alfa 159(2005) tuli kauan Accordin(2002) jälkeen.
Muuten Accordi(2004)vuosimallilla km jo 220.000 ja ei mitään vikaa ole ollut eikä tietenkään tielle jättänyt. Etuvalo polttimet on vaihdettava aina 50.000-60.000km välein. Jarrulevyt on kerran vaihdettu taakse. Kestäviä ja luotettavia ovat. Sääli, ettei uutta Accordia eurooppaan ole näköpiirissä.- voivoi1
Juuri niin, kannattaisi lukea jotain muutakin kuin Honda uutisia, niin olisi asioista perillä. Toisaalta jos asioista olisi perillä, millään japsilla ajaisikaan. Mutta ei hätää, eiväthän kaikki huomaa keväisen luonnon tuoksuakaan mutta tuleevat silti toimeen elämässä aivan hyvin
Alfa 156 esiteltiin vuonna 1997. Accord tämän jälkeen -98, jossa yritettin kovasti kopioida saksalaisia premium autoja. 2002 esiteltiin seuraava Accord jonka esikuvaksi Honda nimesi Alfa 156:n ja Saab 9-3:n ja yritti tulla mopomerkillä Premium luokkaan. Ja kuten mm TM koeajossa seuraavana vuonna todettiin ei ihan riittäneet eväät; "Alfojen, Audien, Bemareiden, Mersujen ja Saabien juokkoon, saati niiden edelle on vaikeampi päästä.."
Ja Alfan 159 tuli 2005 ja kas miksi 2 vuotta myohemmin seuraava Accord sai taas piirteitä siitä. Civic tuli myös 2005 ja jos katsoo sen sivuprofiilia ei voi kun ihmetellä miten 8 vuotta vanhempi Alfa 156 edelleen kelpaa japseille täydeksi esikuvaksi... Jos ei ole silmiä päässä, voin toki luetella pitkän listan yhteneväisyyksistä...:D (Todella härskiä kopiointia)
P.s Myös V-Tec systeemi oli jo Alfan TC 6 vuotta ennen Hondaa. Ja vakiona ilman lisähintoja. - Ei ihan
voivoi1 kirjoitti:
Juuri niin, kannattaisi lukea jotain muutakin kuin Honda uutisia, niin olisi asioista perillä. Toisaalta jos asioista olisi perillä, millään japsilla ajaisikaan. Mutta ei hätää, eiväthän kaikki huomaa keväisen luonnon tuoksuakaan mutta tuleevat silti toimeen elämässä aivan hyvin
Alfa 156 esiteltiin vuonna 1997. Accord tämän jälkeen -98, jossa yritettin kovasti kopioida saksalaisia premium autoja. 2002 esiteltiin seuraava Accord jonka esikuvaksi Honda nimesi Alfa 156:n ja Saab 9-3:n ja yritti tulla mopomerkillä Premium luokkaan. Ja kuten mm TM koeajossa seuraavana vuonna todettiin ei ihan riittäneet eväät; "Alfojen, Audien, Bemareiden, Mersujen ja Saabien juokkoon, saati niiden edelle on vaikeampi päästä.."
Ja Alfan 159 tuli 2005 ja kas miksi 2 vuotta myohemmin seuraava Accord sai taas piirteitä siitä. Civic tuli myös 2005 ja jos katsoo sen sivuprofiilia ei voi kun ihmetellä miten 8 vuotta vanhempi Alfa 156 edelleen kelpaa japseille täydeksi esikuvaksi... Jos ei ole silmiä päässä, voin toki luetella pitkän listan yhteneväisyyksistä...:D (Todella härskiä kopiointia)
P.s Myös V-Tec systeemi oli jo Alfan TC 6 vuotta ennen Hondaa. Ja vakiona ilman lisähintoja.Alfan systeemissä oli pelkkä muuttuva venttiilien ajoitus, Alfa Spiderissä v. 1980. Ensimmäinen VTEC muuttuvine nokkineen tuli Hondan moottoripyörään 1983.
- nink1
Ei ihan kirjoitti:
Alfan systeemissä oli pelkkä muuttuva venttiilien ajoitus, Alfa Spiderissä v. 1980. Ensimmäinen VTEC muuttuvine nokkineen tuli Hondan moottoripyörään 1983.
VTEC tarkoittaa järjestelmää, jossa venttiilien avautumista säädetään kuormituksen, lämpötilan ja kierosten mukaan. = Eli muuttuva venttiilien ajoitus. Honda esitteli sen vuonna 1991.
- Näinonjuu
nink1 kirjoitti:
VTEC tarkoittaa järjestelmää, jossa venttiilien avautumista säädetään kuormituksen, lämpötilan ja kierosten mukaan. = Eli muuttuva venttiilien ajoitus. Honda esitteli sen vuonna 1991.
Kyllä siinä se ajoituskin säätyy, mutta myös nousu ja avautumisen kesto. Civic CRX:ään DOHC VTEC tuli syyskuussa 1989, Integraan hieman aikaisemmin.
- Civikissä
Näinonjuu kirjoitti:
Kyllä siinä se ajoituskin säätyy, mutta myös nousu ja avautumisen kesto. Civic CRX:ään DOHC VTEC tuli syyskuussa 1989, Integraan hieman aikaisemmin.
Jo paranneltu I-VTEC,
- 2.4 exe
voivoi1 kirjoitti:
Juuri niin, kannattaisi lukea jotain muutakin kuin Honda uutisia, niin olisi asioista perillä. Toisaalta jos asioista olisi perillä, millään japsilla ajaisikaan. Mutta ei hätää, eiväthän kaikki huomaa keväisen luonnon tuoksuakaan mutta tuleevat silti toimeen elämässä aivan hyvin
Alfa 156 esiteltiin vuonna 1997. Accord tämän jälkeen -98, jossa yritettin kovasti kopioida saksalaisia premium autoja. 2002 esiteltiin seuraava Accord jonka esikuvaksi Honda nimesi Alfa 156:n ja Saab 9-3:n ja yritti tulla mopomerkillä Premium luokkaan. Ja kuten mm TM koeajossa seuraavana vuonna todettiin ei ihan riittäneet eväät; "Alfojen, Audien, Bemareiden, Mersujen ja Saabien juokkoon, saati niiden edelle on vaikeampi päästä.."
Ja Alfan 159 tuli 2005 ja kas miksi 2 vuotta myohemmin seuraava Accord sai taas piirteitä siitä. Civic tuli myös 2005 ja jos katsoo sen sivuprofiilia ei voi kun ihmetellä miten 8 vuotta vanhempi Alfa 156 edelleen kelpaa japseille täydeksi esikuvaksi... Jos ei ole silmiä päässä, voin toki luetella pitkän listan yhteneväisyyksistä...:D (Todella härskiä kopiointia)
P.s Myös V-Tec systeemi oli jo Alfan TC 6 vuotta ennen Hondaa. Ja vakiona ilman lisähintoja.Ihmeen vähän niitä ylistämäsi Alfoja on liikenteessä, johtuu varmaan siittä että harvat omistajat ovat kyllästyneet ylihintaisen (uutena) italian vikapesään ja vaihtaneet luotettavaan Hondaan. Juu ei osaa Italian karvakäsi tehdä autoja.
- jjep1
2.4 exe kirjoitti:
Ihmeen vähän niitä ylistämäsi Alfoja on liikenteessä, johtuu varmaan siittä että harvat omistajat ovat kyllästyneet ylihintaisen (uutena) italian vikapesään ja vaihtaneet luotettavaan Hondaan. Juu ei osaa Italian karvakäsi tehdä autoja.
Vähän on suomessa. Mutta huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi Rolls Royceja, Aston Martineja, Jaguaareja, Ferrareita, Bentleytä....
Kumpia on enemmän liikenteessä, Toyota Corollaa vai Celicaa....?
Jokainenhan ostaa sen tuotteen minkä haluaa, tämähän on vapaa maa. Joku haluaa alkuperäisen, suuremmalle osalle riittää kopio. - Mitäsluulet?
jjep1 kirjoitti:
Vähän on suomessa. Mutta huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi Rolls Royceja, Aston Martineja, Jaguaareja, Ferrareita, Bentleytä....
Kumpia on enemmän liikenteessä, Toyota Corollaa vai Celicaa....?
Jokainenhan ostaa sen tuotteen minkä haluaa, tämähän on vapaa maa. Joku haluaa alkuperäisen, suuremmalle osalle riittää kopio.Alfoja saisi kyllä tosi halvalla käytettynä. Uskaltaisko ostaa?
- jjep1
Mitäsluulet? kirjoitti:
Alfoja saisi kyllä tosi halvalla käytettynä. Uskaltaisko ostaa?
Helposti, kunhan tietää mitä on ostamassa. Valtaosa Alfoista on uutena myyty liisarikäyttöön eikä työsuhdeautoilijat mallia "mainostoimiston markkinointipäällikkö" välitä miten autoaan kohtelee. Normaalilla käytöllä ei auto ole alle 150tkm ajettuna keulasta ja helmoista kivenhakkaamia täynnä, konetilan pohjasuojat roiku, kynnykset syvillä naarmuilla, vaihdekepistä ja ratin säätimistä kulunut pinnat pois jne.. Hyvin pidettyä Alfaa vaikeampi löytää.
147 = hauska mutta ahdas.
156 = hauskin, herkin ja todella makea ajaa. Miinuksena pohja ruostuu. (ei tosin sen pahemmin kuin japseissakaan)
Gt perustuu 147:n ja 156 malliin.
166 = eleganssein, todella upea kyyti, parhaiten tehty, äänetön.
159 = edellisiin verrattuna lähinnä jähmeä panssarivaunu.
Mito= Sano vain rohkeasti personalisoitu Punto (mikä sinänsä ei ole paha asia)
Giulietta. Hieman tuntuu ja näkyy tehtaan säästökuuri. Ei 156:n veroinen..
Takana n 380000km käytetyillä Alfoilla. Mistään ei ole hajonnut moottoria, vaihteistoa, kytkintä, vetopyörästöä, edes mitään kunnollista sähkövikaa ei ole ollut. Koskaan ei ole Alfa jättänyt autosta johtuvan vian takia tielle... - hjku
jjep1 kirjoitti:
Helposti, kunhan tietää mitä on ostamassa. Valtaosa Alfoista on uutena myyty liisarikäyttöön eikä työsuhdeautoilijat mallia "mainostoimiston markkinointipäällikkö" välitä miten autoaan kohtelee. Normaalilla käytöllä ei auto ole alle 150tkm ajettuna keulasta ja helmoista kivenhakkaamia täynnä, konetilan pohjasuojat roiku, kynnykset syvillä naarmuilla, vaihdekepistä ja ratin säätimistä kulunut pinnat pois jne.. Hyvin pidettyä Alfaa vaikeampi löytää.
147 = hauska mutta ahdas.
156 = hauskin, herkin ja todella makea ajaa. Miinuksena pohja ruostuu. (ei tosin sen pahemmin kuin japseissakaan)
Gt perustuu 147:n ja 156 malliin.
166 = eleganssein, todella upea kyyti, parhaiten tehty, äänetön.
159 = edellisiin verrattuna lähinnä jähmeä panssarivaunu.
Mito= Sano vain rohkeasti personalisoitu Punto (mikä sinänsä ei ole paha asia)
Giulietta. Hieman tuntuu ja näkyy tehtaan säästökuuri. Ei 156:n veroinen..
Takana n 380000km käytetyillä Alfoilla. Mistään ei ole hajonnut moottoria, vaihteistoa, kytkintä, vetopyörästöä, edes mitään kunnollista sähkövikaa ei ole ollut. Koskaan ei ole Alfa jättänyt autosta johtuvan vian takia tielle...Ja miksi 159 tuntuu edeltäjiin verrattuna tankilta, johtuu siitä että saksalaiset sotkeutuivat mallin suunnitteluun...
- Kurt
Honda Exe Tourer 2.4 -07. Ollut kohta pari kuukautta ja kaksi kertaa korjattavana takapenkin lattialle kertyneen veden takia. Vettä kertyy kuljettajan penkin takana olevaan jalkatilaan. Kaikki ikkunat ja ovet on tiivistetty mutta ongelman aiheuttajaa ei ole löytynyt. Lattia ei kastu edes pesussa ja käytäntö on osoittanut, että vuoto liittyy ajamiseen. Maton reunat on kuivia mutta maton alla oleva täyte on litimärkä. Onko ratkaisua?
Moottori on pirteä ja automaattivaihdelaatikko toimii todella hyvin. Kulutus on melko reippaan puoleista, kaupunkiajossa n. 14 l ja talviajossa maantiellä n. 8.5 l/100 km.
Penkit on surkeampia kuin volvossa ja maantiellä saa ohjata koko ajan pysyäkseen kaistalla, matalaprofiiliset renkaat on aika kovia, mutta siihen tottuu. Auto sopii paremmin aktiiviseen ajamiseen kuin nautinnolliseen kruisailuun.- mikä sitten olisi?
Olisit pysynyt volvo palstallasi!En ole koskaan ajanut täydellistä autoa, ajettu on volvoa, mersua, bemaria, volsua, audia.Kaikki kalliimpia malleja.Ehkä bentley olisi jo auto?
- milla5
ostin 1.5v sittte 08 accordin. en koskaa luovu merkistä enkä mallista on kyl uskomaton pakkaus. kyydit on hyvät kun renkaat on 225/17 :)
- aco4
ostin keväällä Acordin petuyin siinä on alustan madallus sarja nyt tilasin alkuperäiset osat syö muuten taka renkaita aivan älyttömästi ja ajettavuus on kuin ajais kivi reellä elo kuussa saa minulta madallus sarjan
- benefited
Hi there, just http://howtopleaseaman.org/ became alert http://growingmushrooms.org/ to your blog through Google, and found that it's truly informative. I am going to watch http://fantasticdecks.com/ out for http://growingmushrooms.org/ brussels. I’ll be grateful if you continue this in future. Many http://boatbuildingplans.org/ people will be benefited from your writing. Cheers!
- TURHA UHOTA
Suomessa ei ole tähän mennessä suunniteltu/valmistettu ensimmäistäkään omaa käyttökelpoista hekilöautoa. Onhan täällä kasattu Ladoja, Saabeja, Porshceja ja Mersuja mutta samoja kasauslinjoja on muissakin kehitysmaissa. Ei siis kannata haukkua sen enempää japanilasta kun eurooppalaistakaan autoteollisuutta. Ne ovat menestyneet 100 vuotta ja kauemminkin.
Amerikkalaiset, saksalaiset ja japanilaiset koneet tätä maailmaa pyörittää. Ihan turha väittää muuta. Suomessa ei ole mitään mikä pystyisi haastamaan GM.n, Fordin, Boeingin, Lockheed Martinin, IBM.n Googlen, VW.n, BMW.n Mercedes Benzin, Siemensin, BOSChin, Toyotan, Hondan, Sonyn, Matsushita co.n, Mitsubishin, Hitachin, ... - U.S.A/JAPAN
Japanilaisten autofirmojen päämarkkina-alue on Yhdysvallat jossa ne on menestyneet jo kauan. Toyotalla ja Hondalla on itseasiassa enemmän autotehtaita Amerikassa kun amerikkalaisilla GM.llä, Fordilla ja FIAT/Chryslerilla.
- audimies 65
onkohan ees paskempaa romua olemassa kuon accord, vikoja en edes ehdi luettelemaan, kun kori ehtii ruostua alta pois, verkonpainoksi ostaisin korkeintaa tommoisen muovilelun. Ostakaa pojat kunnon autoja kuten Audi,Volvo tai mese älkääkä kasvattako niitä elimiänenne niillä tuhnuilla ja vielä huomautukseksi, vain todellinen honda ääliö alkaa puolustaa accordia kun ei oo varaa muuhun, niin pitäähän sitä nyt vähä puolustaa, ettei tuu paha mieli ja yrittää saada muutkin uskomaan, että accordia voi kutsua edes autoksi, pikemminkin korjaamoiden ystävä ja ihmisten painajainen!!!
Terveisin nykyinen audi mies joka on ei enää ikinä koskekkään hondan romuihin.- audimies 65
Audilla yritin saada pienen, pienen pippelini jatkeen, ei onnistunut.Tämä minun audi 100 jolla ihme ja kumma saatu ajettua 300tkm.........savua on sakea ja pellit hävinneet ympäriltä.
- Anonyymi
Minulla oli Audi siinä oli kaiken laista vikaa,etupörän laakerit vaihdettiin sähkö laite vikoja oli ja kaikkea pikku vikoja aina kun vein auton korjaamolle se oli aina yli 1000e lasku,sitten ostin Volvon siinä oli jakopää ongelmia ,alatuki varsia ja pallo niveliä vaihreltiin ja bensaa kului muihin merkkeihin nähden paljon runsaammin,Volvot ei ole ikänä ollut pini ruokaisija autoja ,tosi bensa syöppöjä ,tuli kalliiksi pitää sellaista traktoria.Ostin Honda Accodin ei ole ollut ongelmia eikä suuria bensa kukuja ,ajan vuodessa noin 30000km,joten kokemusta on näistä merkeistä
- herrasmies1456
Se pitääki ostaa kunnon uus audi eikä mitään köyhien 90-luvun tuhnua ja huoltaa huoltokirjan mukaa, eikä säästellä, niin parempaa saa hakea ;) toisin kuin tämä hondan kottikärry.
- reeetu67
Täällä näyttää olevan taas yksi persaukinen leventelemässä kuten herrasmies 1456.
- Parempaa on luvassa.
Kyllä on ajettu työn puitteissa montaa automerkkiä. Kilometrejä tulee vuositasolla mittariin noin 70-130tkm. Voin todellakin sanoa vuoden 2011 Audi Quattrolla ajettujen 60tkm:n jälkeen etten kovin helpolla enää VAG-konsernin autoa käyttööni hanki!!
Audit, Skodat ja Volkswagenit ovat tekniikaltaan aivan järkyttävän huonoja. Näitä kulkuneuvoja kun suomalaisetkin ostaa niin kyllä saavat ainakin rahaa tuotannolle, kun on jatkuvaa autot huollettavana. Vikoja on niin moottoripuolella kuin alustan osissa. Susi koko Volkswagenin tehdas.
Samaan hengenvetoon voisi todeta Fordin naurettavasta jarrujen, iskunvaimentimien ja jousituksien kestämättömyydestä. Syytä on ihmetellä, kun kyseiset osat joudutaan uusimaan noin 50-60tkm:n välein. Pakoputkistokin lähti vaihtoon reilun 100tkm:n jälkeen...
Audin jälkeen käytössäni ollut Honda Accord sai lähes täyden 10 arvosanan. Mittariin kertyi reilut 200tkm. Sinä aikana ei tarvinnut tehdä muuta kuin normaalit vuosihuollot.
Nyt alla on BMW 530dA, mittarissa 175tkm eikä merkkiäkään ylimääräisistä huoltotöistä ja ajonautinto on kerrassaan mahtavaa.
Ensi keväänä on taas menopelin vaihto ja merkki tulee olemaan ehdottomasti joko BMW tai Honda! - HONDAA
Honda on hyvä auto, katsokaapa konehuonetta, ei vuotoja missään .Mulla 2.4 ja kallein malli tosin.Ajoin CHEVROLET LUMINALLA ENNEN.
- kauk
Joko jenkki- tai japsiauto alle, niin pelittää varmasti. En enää ikinä osta saksalaista romua ( Audi A4 ), eihän sillä päässyt minnekkään ettei olis pelottanut milloin hajoo käsiin.
- accomax
accord sedan 2 ltr 2005. kilometrejä 260 000.
Keskuslukitus ei toimi enää.
Sumuvalokytkin häiriö perävaunupistokkeessa, sulkee sumuvalon autosta sähköpiirin ulkopuolelle
2 niveltä vaihdettu alustaan
kuskin penkin lämmitin ei toimi enää
ruostepilkkuja kiven iskemistä konepellissä, maali ei ole hyvälaatuista
massaus irtoaa pohjasta/lokasuojista pieniä ruoste alkuja
Ruostealkuja tiivistepinnoissa mm. takakontin saumoissa
Entinen Nissan Maxima QX vm. 98 oli luotettavampi, ei koskaan sähkövikoja. Paljon vääntävämpi kone, mukavempi ajaa. Tämä mylly on melko hengetön alaväännöltään sammuu tupsahtelee tai alkaa rykimään jos liian iso vaihde. Maxima meni kaupunkiliikenteessä kun vain liikkeessä pysyi ihan nelosella kokoajan, kaasulla sai passata vauhtia, tämä rykii ja sammuu, käytättää samoissa tilanteissa kakkosvaihdetta! Honda on myös ruostumaan nopeampi. Alusta on tanakempi hondassa. - 2354634
Vaatii erillisen ruostesuojauksen, muuten hyvä. Ei kannata ostaa ellei suojausta ole tehty, nyt on myöhäistä enää tuonikäiseen tehdä. Tehdassuojaus sen verran heikko että tiesuola jo raiskaa tuonikäistä. Alkanut ruoste pelkästään leviää ja sitä on lähes mahdoton pysäyttää, vain ajan kysymys kunnes tulee kalliita hitsauksia/maalauksia katsastukseen.
Jättäkää suojaamattomat käytetyt ostamatta, oppivathan uusien autojen ostajat suojaamaan. - 43663463
Mitä sie höpiset. Ite en oo koskaa suojannu, oon ostannu aina uuden. MIksi laittaa rahaa siihen mikä ei minun omistuksessa haittaa? Ja auton laitan aina liikkeeseen, sinne se menee kivuttomasti pienine vikoineen ;) 3-4vuotta ajoa ja uusi tilaukseen, ei mene rahaa turhiin korjauksiin,suojauksiin ja leimallakin hymyilevät aina.
- ROMUKOKOKO
Ottaako nuppiin???????? japsit tekee laatua valtaosa eurooppalaisista KORJAAMOLLA!!!!!!!
- Anonyymi
Apuja tarvitaan oikealta moottorimieheltä joka tuntee Honda moottorit. ostin Accord 2 ,0 2001 kampiakselin, runkolaakeritapit 55mm. kiertokangen laakeritapit 45 mm. Akselia tullaan käyttämään stroke akselina eräässä kuuskytluvun moottorissa, ei Honda. Maxspeedingrods virikiertokanki luettelo antaa vain lyhyitä rodeja sillä big end mitoituksella. Minkä sarjan moottori on kyseessä K, F, H, B. isku jotain 86 tai 87. Teen motteja sekoittamalla valmiita osia, saksalaisen ennätys tästä motista on 2 L. pyrin 2,2 litraan. Autosta viis, rakennan moottoria.
- Anonyymi
F20B6, 147hv
- Anonyymi
Taka-apurunko petti 03 accor sedan ruostui taka pyörä meni kalleen.
Oli uudesta käytössäni suojasi ja huolsin säännöllisesti, onko muilla vastaavia kokemuksia. Uuden kosan vaihto töineen 3000€. Uato meni romuttamolle.- Anonyymi
Et etsinyt käytettyä? Varmasti euroopan myyjillä ja suomessakin.
Suojaus aika tärkeä, jos auton pohjan olisi sumuttanut koteloaineella kokonaan, kunnon kerros etenkin taka ja etupalkki, voi tehdä pihassa halvalla 50-100€ kompressorilla ja massaruiskulla. Antaa olla tunti tai useampi ja massaan päälle alustamassaa niin kestää. Ei tarvitse koskaan vaihtaa autoissa etu tai takapalkkeja, apurunkoja.
Aineet maksaa muutaman kympin. Helppo katsoa milloin vain tarvitseeko suhauttaa "öljysumuttimella" koteloainetta lisää.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841