Kokemuksia A 150/170 vm.05-

JMTL

Haluaisin käyttökokemuksia ko. autoista. Lähinnä, mitä hyviä/huonoja puolia, mitä kannattaa ottaa huomioon sellaista ostettaessa ja käytännön erot 150 ja 170 välillä?
Asiallisista vastauksista etukäteen KIITOS!

5

9204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pensionääri

Minä olen ajellut 94500 km vm.2006 käsivaiteisella 5D A150 mersulla. Kulutus 80km/h vauhdissa 5,8l ja 100km/h 6,6 ja 120km/h 7,5l.. Kulutus olisi 0,5l alempi, jos vitosvaihde olisi venytetty pidemmäksi.

Ikäviä puolia: Älyttömän kovaääninen vilkun tikitys!!! (tyyppivika) (avasin mittariston ja vähän yritin hillitä sitä ääntä, ehkä vois repiä koko ääninappulan irti). Kojelauta nitisi, mutta sekin korjattiin laittamalla vähän kumia ikkunan ja kojelaudan väliin. Mersun "automaatti"-hälytyspiippauksia ym. Saksan insinöörien sinulle suunnittelemia yllätyksiä. SIsävalot ja ikkunat ei toimi ilman virta-avainta virtalukossa, automaattilukitus jne... Maalipinta hieman ohuen oloinen, sen aika näyttää miten kestää. Omatoiminen huoltaminen tehty helvetin vaikeaksi, mutta onnistuu jotenkuten. Tulppien vaihtoon tarvitaan erikoistyökalua ja auton alta tietysti... öljynvaihto helpompaa...

Parhaita puolia: Upeinta on istua korkealla ja näkyvyys erinomainen. Selkävaivaisen helppo istua autoon - ei tarvitse kyykistyä alas. Mielettömän iso, muunneltava tavaratila. Suurempi kuin maastureissa. Hiljainen vaunu matkustaa, varsinkin kun pidät vakiorengastuksen alla. Moottorin ääntä ei kuulu lainkaan.
      Mattamusta kojelauta laadukas pinnaltaan, eikä heijastele ikkunaan. Muovi/kromipelleilyt jätetty onneksi pois. Lämmin talviauto. Puolimanuaali-ilmastointi selkeämpi käyttää kuin esim. Audin täysautomaatti kymmenen säädön kera. Hyvin toimii. Pieni huoltotarve, nokkaketju jne...

Ajo-ominaisuudet keskitasoa, hiukan saa ohjailla, sellaista muutaman millin ratin siirtelyä. Audin jälkeen taso laski, mutta kyllä se ajaminen onnistuu kivasti tälläkin.

Moottori on melko venyvä tiukan paikan tullen, mutta vaatii kierroksia, ei löydy vääntöä.
      Vastapainona pienen koneen kohtuukulutus näinkin isolle autolle, edelleen painotan A_mersua mainiona kuljetusvälineenä.

Korjaukset: Etupyörän laakerit (88000km). Siinä koko vikalista

• JMTL

Kiitos.

• Harmistunut

Minulla on MB-A 150 vm 2005. Ajettu 103000. Turvavyön hälytysvalo syttyy aika ajoin ajon aikanakin ja alkaa häyttämään. Raivostuttavaa, ääni ei ole ihan hento. Molemmat istuinlämmittimet vaihdettu, eivät lämmenneet. Molemmat etupenkit antavat periksi sivusuunnassa. Niitä on yritetty korjata kiristämällä mutta kiinnikkeet ovat niin kuluneita että siitä ei ole ollut apua. Laatuauto? Vika on lähinnä ärsyttävä koska joka mutkassa ja kaarteessa auto nitkahtaa suuntaan tai toiseen.
      Ostin auton käytettynä kolme kuukautta sitten.
      Muuten pidän autosta, kääntyy pienessä tilassa, kiihtyy sen verran kuin minä tarvitsen ja korkealla istuminen on todella hyvä juttu... Kun vaan tietäisi mitä niille penkille pitäisi tehdä....?

• jj

Katso sinne penkin alle mistä se antaa periksi, heilutat penkkiä, näet ne kiinnikkeet. Yksi ruuvi auki ja jotain kiinnikkeen ja penkin väliin väliin, itse laitoin kahden millin vahvuisen kumipalasen, Auttoi, eikä ole penkki enää liikkunut.

• ,,,

Vaimolla ollut nyt vuoden verran uutena hankittu A160 BE -bensansäästömalli. 150 vaihtui 160.ksi vuosi sitten. Kilometrejä autossa on nyt runsas 20 000 ja koko matkan keskikulutus on häkellyttävät tasan 8 litraa per sata kilometriä. Vaimo ajaa todella nätisti ja aika paljon pitkää matka-ajoa. Toki kova talvi on nostanut keskikulutusta lähes puoli litraa, mutta nämä nykyiset valmistajien keskikulutusilmoitukset ovat pelkkää satua.

Huvittavaa sikäli, että oman kymmenen vuotta vanhan MB:n keskikulutukseksi ilmoitetaan 300 % enemmän kuin vaimon autolle ja todellinen kulutusero on 50 % enemmän.

Muuten hyvä auto. yhden polttinon olen vaihtanut ja ensi huollossa käyttänyt. Ei vikoja, korkealta näkee kauas ja kuljetuskapasiteettia löytyy kun taittaa takapenkit. Perusvarustelu on todella hyvä. mm. bluetooth -vakiona. Vastaavaa ei löydy monelta kilpailijalta. Itse emme hankkineet autoon ainoatakaan lisävarustetta, eikä niitä ole myöskään kaivattu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5963
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2111
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1892
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1448
    Aihe