Hyvää Uutta Vuotta/Gott Nytt År

Hyvää Uutta Vuotta kaikille! Tervetulua alkaneena vuotena tänne Ahvenanmaalle saamaan todenmukaisen kuvan saarimaakunnasta!

11

603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukenut tässä

      Ahvenanmaa kuuluu vakituiseen vieralukohteisiini ja käyn siellä usein kalastamassa.
      Politiikka on taas asia erikseen ja sillä ei ole vaikutusta Ahvenanmaan vieraanvaraiseen väestöön.
      Politiikasta puheenollen kaikki ei ole siellä mitenkään kohdallaan ja esimerkiksi ihmisten eriarvoistaminen
      on tympeää eikä se ole enää nykypäivään kuuluva toimintatapa sivistyneessä maailmassa.

      • Lukenut tässä

        Tuossa on suomennos RKP:n ja suomenruotsalaisesta toiminta suunitelmasta. Siinä tulee esille myös
        yhteistyö RKP:n kanssa koska se mainitaan tuossa ihan selvästi, mutta miksi kiistätte yhteisen politiikan
        kyseisen puolueen hyväksi? Ihmeellistä on myös maininta, että "kieli on rikkaus"? Missä on totuus
        tuosta rikkaudesta eihän Ahvenanmaalla suvaita ollenkaan suomenkielisiä ja jopa toimitaan syrjivästi
        suomenkielisiin asukkaisiin?

        "Kieli on rikkaus. Kaksikielisyys on kansallinen menestystekijä joka edellyttää elinvoimaista ruotsinkielisyyttä ja joka tulee yhdistää kunnioitukseen myös muita Suomessa puhuttavia äidinkieliä ja kulttuureja kohtaan. Pyrimme siihen, että yhteiskunta takaa toimivat palvelut kansalliskielillämme, suomeksi ja ruotsiksi. Olemme vahvasti sitoutuneet Ahvenanmaahan ja sen itsehallintoon."


      • Lukenut tässä kirjoitti:

        Tuossa on suomennos RKP:n ja suomenruotsalaisesta toiminta suunitelmasta. Siinä tulee esille myös
        yhteistyö RKP:n kanssa koska se mainitaan tuossa ihan selvästi, mutta miksi kiistätte yhteisen politiikan
        kyseisen puolueen hyväksi? Ihmeellistä on myös maininta, että "kieli on rikkaus"? Missä on totuus
        tuosta rikkaudesta eihän Ahvenanmaalla suvaita ollenkaan suomenkielisiä ja jopa toimitaan syrjivästi
        suomenkielisiin asukkaisiin?

        "Kieli on rikkaus. Kaksikielisyys on kansallinen menestystekijä joka edellyttää elinvoimaista ruotsinkielisyyttä ja joka tulee yhdistää kunnioitukseen myös muita Suomessa puhuttavia äidinkieliä ja kulttuureja kohtaan. Pyrimme siihen, että yhteiskunta takaa toimivat palvelut kansalliskielillämme, suomeksi ja ruotsiksi. Olemme vahvasti sitoutuneet Ahvenanmaahan ja sen itsehallintoon."

        Saahan rkp laittaa suunnitelmissaan mitä tahansa. Minusta tuo lause sitoutumisesta Ahvenanmaahan ja itsehallintoon pitäisi löytyä jokaisen puolueen ohjelmasta. Näyttää vain rkp olleen niin fiksu, että on sen maininnut, mutta kyllä sen pitäisi koskea ihan kaikkia puolueita. Mutta jos esim. luet Ahvenanmaan paikallislehtiä, niin ei niissä juuri rkp näy. Täällä on omat puolueet ja niistä kirjoitetaan.
        Ahvenanmaa on yksikielinen maakunta, joten kaksikielisyys ei koske Ahvenanmaata, mutta ei se tarkoita syrjintää ketään kohtaan.


      • voisi julistautua
        ahvennainen kirjoitti:

        Saahan rkp laittaa suunnitelmissaan mitä tahansa. Minusta tuo lause sitoutumisesta Ahvenanmaahan ja itsehallintoon pitäisi löytyä jokaisen puolueen ohjelmasta. Näyttää vain rkp olleen niin fiksu, että on sen maininnut, mutta kyllä sen pitäisi koskea ihan kaikkia puolueita. Mutta jos esim. luet Ahvenanmaan paikallislehtiä, niin ei niissä juuri rkp näy. Täällä on omat puolueet ja niistä kirjoitetaan.
        Ahvenanmaa on yksikielinen maakunta, joten kaksikielisyys ei koske Ahvenanmaata, mutta ei se tarkoita syrjintää ketään kohtaan.

        yksikieliseksi maakunnaksi, jolloin kaksikielisyys ei koskisi sitä. (Ketään syrjimättä.)


      • voisi julistautua kirjoitti:

        yksikieliseksi maakunnaksi, jolloin kaksikielisyys ei koskisi sitä. (Ketään syrjimättä.)

        Ero on vain se että Ahvenmaa on sellainen ollut jo 1920-luvulta asti ja asia on kansainvälisin sopimuksen päätetty, emme ole yksipuolisiesti julistautuneet miksikään.


      • Lukenut tässä
        ahvennainen kirjoitti:

        Ero on vain se että Ahvenmaa on sellainen ollut jo 1920-luvulta asti ja asia on kansainvälisin sopimuksen päätetty, emme ole yksipuolisiesti julistautuneet miksikään.

        "Ahvenmaa on sellainen ollut jo 1920-luvulta asti "
        Pitääkö noin vanhaa sopimusta noudattaa nykyaikana, kun muutkin sen osat on uudistettu jo moneenkertaan? Kysymyksessä on se, että kiihkoruotsalaiset poliitikot Ahvenanmaalla vihaavat kaikkea suomeenliittyvää joka on mennyt heillä röyhkeydeksi ihmisyyttä kohtaan.
        Oikea suomalainen ei puolusta rasismia missään muodossa, mutta aivopestyt ovat menettäneet suhteellisuustajun ymmärtää oikeaa tai väärää.


      • ålänningen
        Lukenut tässä kirjoitti:

        "Ahvenmaa on sellainen ollut jo 1920-luvulta asti "
        Pitääkö noin vanhaa sopimusta noudattaa nykyaikana, kun muutkin sen osat on uudistettu jo moneenkertaan? Kysymyksessä on se, että kiihkoruotsalaiset poliitikot Ahvenanmaalla vihaavat kaikkea suomeenliittyvää joka on mennyt heillä röyhkeydeksi ihmisyyttä kohtaan.
        Oikea suomalainen ei puolusta rasismia missään muodossa, mutta aivopestyt ovat menettäneet suhteellisuustajun ymmärtää oikeaa tai väärää.

        ingen är intresserad av dina åsikter,
        ingen vill se dig här på Åland,
        ingen tror på vad du säger,
        ingen vill vara din vän,
        ingen tar dig på allvar,
        ingen tror att du är fullt klok,
        ingen vill ha dig som granne,
        ingen vill hjälpa dig,
        ingen vill dricka öl med dig,
        ingen önskar dig Gott Nytt År,

        Åtminstone inte här på Åland....kort sagt Go Home !!


      • a3a
        ålänningen kirjoitti:

        ingen är intresserad av dina åsikter,
        ingen vill se dig här på Åland,
        ingen tror på vad du säger,
        ingen vill vara din vän,
        ingen tar dig på allvar,
        ingen tror att du är fullt klok,
        ingen vill ha dig som granne,
        ingen vill hjälpa dig,
        ingen vill dricka öl med dig,
        ingen önskar dig Gott Nytt År,

        Åtminstone inte här på Åland....kort sagt Go Home !!

        Asiallista kunnallista keskustelua nyt myös sivustolla www.kuntani.fi


      • Lukenut tässä
        ahvennainen kirjoitti:

        Saahan rkp laittaa suunnitelmissaan mitä tahansa. Minusta tuo lause sitoutumisesta Ahvenanmaahan ja itsehallintoon pitäisi löytyä jokaisen puolueen ohjelmasta. Näyttää vain rkp olleen niin fiksu, että on sen maininnut, mutta kyllä sen pitäisi koskea ihan kaikkia puolueita. Mutta jos esim. luet Ahvenanmaan paikallislehtiä, niin ei niissä juuri rkp näy. Täällä on omat puolueet ja niistä kirjoitetaan.
        Ahvenanmaa on yksikielinen maakunta, joten kaksikielisyys ei koske Ahvenanmaata, mutta ei se tarkoita syrjintää ketään kohtaan.

        Peter Albäck

        "Det är ingen rolig vardag som Torvalds befinner sig i. Han skall nu ha ett stark psyke för att orka. Folk börjar nu undvika honom , tidigare vänner går undan och sätter sig inte längre vid samma bord, han blir inte kallad till möten, han väljs inte längre in på viktiga poster eller partiorgan, man börjar vända ryggen mot honom och han får skymfande och fördömande e-post och telefonsamtal av äldre män och kvinnor från partiet. Livet blir tungt och svårt, är du företagare så riskerar du även din ekonomi och ditt hus och hem. Detta är den berömda SFP köttkvarnen som mal.

        Få är de som har kommit helskinnande igenom den, många är de som avslutat sin politiska engagemang och lämnat hemma och slicka sina djupa sår eter en tur genom kvarnen. Mobbningen är effektiv och grym, utvecklad till fulländning under de hundra år partiet varit verksamt, och en svikare och förrädare till partiet lämnas inte ifred. Straffet är en dom på livstid ifall inte personen gör offentlig bot och bättring. Allt detta är känt för dem som gått igenom köttkvarnen.

        Jag är själv en av dem som klarat mig ur kvarnen någotsånär helskinnad. Ännu så länge bör kanske tilläggas."

        http://www.hbl.fi/text/inrikes/2011/1/3/w57067.php

        On fiksua touhua suomenruotsalaisilla ja olisiko opit saatu entisestä neuvostoliitosta?


      • Lukenut tässä
        ahvennainen kirjoitti:

        Saahan rkp laittaa suunnitelmissaan mitä tahansa. Minusta tuo lause sitoutumisesta Ahvenanmaahan ja itsehallintoon pitäisi löytyä jokaisen puolueen ohjelmasta. Näyttää vain rkp olleen niin fiksu, että on sen maininnut, mutta kyllä sen pitäisi koskea ihan kaikkia puolueita. Mutta jos esim. luet Ahvenanmaan paikallislehtiä, niin ei niissä juuri rkp näy. Täällä on omat puolueet ja niistä kirjoitetaan.
        Ahvenanmaa on yksikielinen maakunta, joten kaksikielisyys ei koske Ahvenanmaata, mutta ei se tarkoita syrjintää ketään kohtaan.

        Ongelma Ahvenanmaalla on lähinnä niillä jotka eivät ymmärrä suomea Suomessa.
        Olettaisin että se koulutus auttaisi teitäkin oppimaan Suomea ettei aina tarvitsisi parkua sitä ymmärtämättömyyttänne joka tuntuu merkillisen tyhmältä näin viisaasti ajateltuna.


    • kelytaset ikenet

      Saako teiltä sieltä halvemmalla nuuskaa mitä Swedish Match myy? Olen kuullut että jos oikein kiltisti ruotsia puhuu ja kertoo olevansa Manner-Suomesta niin voi saada ilmaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe