Huomasin viimeviikolla vauvan vasemmassa olkavarressa hankauman ja ajattelinkin vaan että tullut kantamisesta ja käsittelystä, noh eilen sitten huomasin et siihen tullut pahkura ja nyt se pahkura on tänään kovempi ja siihen on tullut mätää tai muuta vihreää sisälle...voisiko olla tulehtunut ihohuokonen vai mikä? Ja mikä olisi käypä kotihoito, en uskalla puhkaista, olen septidinillä putsannut ja sibicortia laittanut pari kertaa...punoittaa hieman ympäriltä. Pitää odottaa maanantaihin että neuvola aukeaa ja voi kysyä...hysteeriseksi en ala ja heti ensiapuun viemään kun ei tunnut olevan kipeä tai voihan se olla muttei vauva sitä osoita, kuumettakaan ei ole ja muutenkin virkeä eli tuskin mistään vakavammasta taudista kyse kun vaan yksi pahkura. Mietin voiko vielä kuuden viikon päästä rokote kohta ärtyä kun tuohon muistaakseni annettiin rokote...en ole sata varma oliko juuri tuo käsi.
tulehtunut ihohuokonen vai mikä pahkura???
3
587
Vastaukset
- 76od
kun ei näe... Jos olisi vähemmän aikaa rokotteesta niin olisin epäillyt sitä... Jos ei lämpöilyä tai muuta kummallista oiretta ole niin sitten maanantaina soita neuvolaan ja kysele apuja. Älä ainakaan mene puhkaisemaan pahkuraa millään, saat aikaan vain enemmän hallaa. Jos alue ennen maanantaita kasvaa tai alkaa ärhäkästi punoittamaan niin lähtisin aiemmin näytille. Ja ainahan voi soitta päivystykseen ja kysyä mitä mieltä ovat! Pienten kanssa kannattaa kuitenkin olla vähän varppeillaan, kun eivät osaa itse kertoa.
- +++
eli onko tei vauvalle annettu se tuberkuloosi rokoite.mei pojalla rokostus kohtaan tuli pahkura josta tuli myöh märkää.
- hystny
ja luinkin netistä että tuollainen pahkura voi tulla jopa kuusi viikkoa rokotteesta...noh, tänään se puhkesi ihan itsestään, pidän puhtaana septidinillä...uskaltaakohan Sibicortia laittaa ehkäisemään bakteeritulehduksen muodostumista, sitä ei kai saisi laittaa jos iho auki (eli auki siitä mistä mätä tuli pois). Noh, nyt on hieman huojentuneempi mieli kun jotain edistystä asiaan ja hyvä vaan et on märkä poissa, kunhan vaan lähtis nyt kunnolla paranemaan. (Tei on muuten ennenki vastannu mei kirjotuksii...missäpäin sitä noin kirjotellaan :D). Aion edelleenkin maanantaina kysäistä neuvolasta aapuuva, etenkin jos ei ala selkesäti paranemaan, olen muutenkin ollut nyt oikea maanvaiva kun tullut paljon asiaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516923Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414614HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972637- 1351928
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321559Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3951504- 141379
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki171034mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k91002