Back Office..?

208u4320

Olen kiinnostunut back office -työtehtävistä. Millaisia ne ovat? Pohjakoulutuksena yo-merkonomin paperit (taloushallinto) ja vähän avoimen yliopiston kansantaloustieteen opintoja. Maisteriksi asti en taida jaksaa lukea, joten onko mahdollisuus edetä ja millaisiin tehtäviin tuolta back officesta? Jaksan tehdä pitkiä päiviä ja viikonloppuja. Työ on mulle vähän niin kuin elämä. Ei aiempaa kokemusta toimistotöistä muusta kun kesätyöstä. Olen ollut täysin toisella alalla duunarina, mutta nyt alkaa riittämään tämä raskaan työn raataminen ja haluan toimistotehtäviin. Ikää 25v ja olen mies.

8

12247

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BackDonalds

Back-office on yksi niistä termeistä, joita Suomessa käytetään vähän turhan laajassa merkityksessä. Siis aina ei voi olla ihan varma mitä kaikkea homma pitää sisällään. Mutta pohjimmiltaan kyseessä on joka tapauksessa se businekseen liittyvä taustatyö. Siis kauppojen selvitystä, lakisääteisten tietojen keräämistä, tietokantojen ylläpitämistä ym. rutiinia. Yleisimmin termiä käytetään rahoitusalasta puhuttaessa, mutta yhtä lailla bäkkäreitä voi olla missä tahansa kauppaliikkeissä. Ihan OK toimistohommaa. Ei sieltä tylsimmästä päästä, mutta ei tosiaan mitään glamouriakaan.

Pankkiiriliikkeissä tuskin kovin suurta urakehitystä on odotettavissa merkonomin papereilla, mutta eikös se tutkinto olekin suunniteltu pohjaksi juuri näihin perustehtäviin? Siis juuri koulutusta vastaavaa hommaa tosin aika moni korkeamminkin koulutettu on uransa huipulla back-office toimihenkilönä.

• 208u4320

Millainen työ pankissa on sitä glamouria? Mä itse viihdyn enemmän asioiden parissa kuin ihmisten, joten joku toimistohomma paperipinojen keskellä olisi enemmän kuin sopiva. Millaista palkkaa saavat aloittelijat ja miten palkka kehittyy? Olen tottunut tekemään 12 tuntista päivää ja ylikin ja haluan osata mahdollisimman paljon ja hyvin, joten mikään turha kaveri en ole.

• BackDonalds
        208u4320 kirjoitti:

Millainen työ pankissa on sitä glamouria? Mä itse viihdyn enemmän asioiden parissa kuin ihmisten, joten joku toimistohomma paperipinojen keskellä olisi enemmän kuin sopiva. Millaista palkkaa saavat aloittelijat ja miten palkka kehittyy? Olen tottunut tekemään 12 tuntista päivää ja ylikin ja haluan osata mahdollisimman paljon ja hyvin, joten mikään turha kaveri en ole.

Glamourhommat ovat tietysti niitä, joista maksetaan paljon ja joissa pääsee edustamaan. Siis käytännössä myyntihommia, joissa viedään asiakkaita dokaamaan ja järjestetään erilaisia häppeningejä ja hoidetaan asiakassuhteita. Ollaan paljon puhelimessa yhteydessä eri paikkoihin ja tehdään kauppaa. Kaupasta saa sitten sitä rahaa eli bonuksia peruspalkan päälle. Erilaiset meklarihommat ovat juuri näitä, mutta eivät sovi ihmiselle, joka ei halua viettää aikaansa puolituttujen kanssa kaveeraten.

Palkkaa voisi kuvitella saavansa bäkkärissä 2000-3500 euroa kuukaudessa ja uran alussa se palkka tietysti on lähempänä sitä 2000 euroa. 12 tuntia ei ole tarvetta tehdä eli jos ei normaalit toimistotunnit riitä, on paras hommata 2. duuni.

• 208u4320
        BackDonalds kirjoitti:

Glamourhommat ovat tietysti niitä, joista maksetaan paljon ja joissa pääsee edustamaan. Siis käytännössä myyntihommia, joissa viedään asiakkaita dokaamaan ja järjestetään erilaisia häppeningejä ja hoidetaan asiakassuhteita. Ollaan paljon puhelimessa yhteydessä eri paikkoihin ja tehdään kauppaa. Kaupasta saa sitten sitä rahaa eli bonuksia peruspalkan päälle. Erilaiset meklarihommat ovat juuri näitä, mutta eivät sovi ihmiselle, joka ei halua viettää aikaansa puolituttujen kanssa kaveeraten.

Palkkaa voisi kuvitella saavansa bäkkärissä 2000-3500 euroa kuukaudessa ja uran alussa se palkka tietysti on lähempänä sitä 2000 euroa. 12 tuntia ei ole tarvetta tehdä eli jos ei normaalit toimistotunnit riitä, on paras hommata 2. duuni.

Mutta löytyisikö pankista sellaista työtä, joita voisi viedä myös kotiin? Ei mitään hirveän korkeatasoisia tietenkään, mutta sellaisia itsenäisiä paperihommia, joista kuitenkin saisi kohtuullisen korvauksen?

• BackDonalds
        208u4320 kirjoitti:

Mutta löytyisikö pankista sellaista työtä, joita voisi viedä myös kotiin? Ei mitään hirveän korkeatasoisia tietenkään, mutta sellaisia itsenäisiä paperihommia, joista kuitenkin saisi kohtuullisen korvauksen?

Asut kuule väärässä maassa. Suomessa kun tuppaa tuo työaikalainsäädäntö olemaan sellaista, ettei ylitöiden tekemistä suosita ainakaan sellaisten työntekijäryhmien kohdalla, joille niistä pitäisi maksaa. Pomot ja kiinteällä kuukausipalkalla olevat ylemmät toimihenkilöt joutuvat kyllä polttamaan kynttilää molemmista päistä, mutta duunari siihen harvemmin pääsee. Vaikka itse tahtoisi. Mene tilitoimistoon duuniin ja perusta parin vuoden päästä oma firma. Yrittäjänä saat tehdä niin paljon kuin haluat ja kaikki sataa omaan laariin.

• 208u4320
        BackDonalds kirjoitti:

Asut kuule väärässä maassa. Suomessa kun tuppaa tuo työaikalainsäädäntö olemaan sellaista, ettei ylitöiden tekemistä suosita ainakaan sellaisten työntekijäryhmien kohdalla, joille niistä pitäisi maksaa. Pomot ja kiinteällä kuukausipalkalla olevat ylemmät toimihenkilöt joutuvat kyllä polttamaan kynttilää molemmista päistä, mutta duunari siihen harvemmin pääsee. Vaikka itse tahtoisi. Mene tilitoimistoon duuniin ja perusta parin vuoden päästä oma firma. Yrittäjänä saat tehdä niin paljon kuin haluat ja kaikki sataa omaan laariin.

Voikohan tuon oppia itse jos iltaisin ja viikonloppuisin opettelee? Pohjakoulutus kyllä on ja perusteet osaan tilinpäätökseen asti. Miten muuten hankkia asiakkaat tilitoimistolle?

• 19perseheikki
        BackDonalds kirjoitti:

luopua vapaaehtoisesti. tarkoitan siis ylityökorvauksista, tietysti tuntipalkan jokainen varmasti haluaa :)

• auts.
        BackDonalds kirjoitti:

missä pankeissa on bäkkärinä? tapiola? odin tms `? onko pankeilla/yhtiöillä isoja luontaisetuja tai muita etuja? saako ylityöt rahana missään vai vapaina? nää tekee sitä motivaaatiota palkan ohella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1361
    2. 67
      1305
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1251
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1245
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      612
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      574
    Aihe