Back Office..?

208u4320

Olen kiinnostunut back office -työtehtävistä. Millaisia ne ovat? Pohjakoulutuksena yo-merkonomin paperit (taloushallinto) ja vähän avoimen yliopiston kansantaloustieteen opintoja. Maisteriksi asti en taida jaksaa lukea, joten onko mahdollisuus edetä ja millaisiin tehtäviin tuolta back officesta? Jaksan tehdä pitkiä päiviä ja viikonloppuja. Työ on mulle vähän niin kuin elämä. Ei aiempaa kokemusta toimistotöistä muusta kun kesätyöstä. Olen ollut täysin toisella alalla duunarina, mutta nyt alkaa riittämään tämä raskaan työn raataminen ja haluan toimistotehtäviin. Ikää 25v ja olen mies.

8

11566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BackDonalds

      Back-office on yksi niistä termeistä, joita Suomessa käytetään vähän turhan laajassa merkityksessä. Siis aina ei voi olla ihan varma mitä kaikkea homma pitää sisällään. Mutta pohjimmiltaan kyseessä on joka tapauksessa se businekseen liittyvä taustatyö. Siis kauppojen selvitystä, lakisääteisten tietojen keräämistä, tietokantojen ylläpitämistä ym. rutiinia. Yleisimmin termiä käytetään rahoitusalasta puhuttaessa, mutta yhtä lailla bäkkäreitä voi olla missä tahansa kauppaliikkeissä. Ihan OK toimistohommaa. Ei sieltä tylsimmästä päästä, mutta ei tosiaan mitään glamouriakaan.

      Pankkiiriliikkeissä tuskin kovin suurta urakehitystä on odotettavissa merkonomin papereilla, mutta eikös se tutkinto olekin suunniteltu pohjaksi juuri näihin perustehtäviin? Siis juuri koulutusta vastaavaa hommaa tosin aika moni korkeamminkin koulutettu on uransa huipulla back-office toimihenkilönä.

      • 208u4320

        Millainen työ pankissa on sitä glamouria? Mä itse viihdyn enemmän asioiden parissa kuin ihmisten, joten joku toimistohomma paperipinojen keskellä olisi enemmän kuin sopiva. Millaista palkkaa saavat aloittelijat ja miten palkka kehittyy? Olen tottunut tekemään 12 tuntista päivää ja ylikin ja haluan osata mahdollisimman paljon ja hyvin, joten mikään turha kaveri en ole.


      • BackDonalds
        208u4320 kirjoitti:

        Millainen työ pankissa on sitä glamouria? Mä itse viihdyn enemmän asioiden parissa kuin ihmisten, joten joku toimistohomma paperipinojen keskellä olisi enemmän kuin sopiva. Millaista palkkaa saavat aloittelijat ja miten palkka kehittyy? Olen tottunut tekemään 12 tuntista päivää ja ylikin ja haluan osata mahdollisimman paljon ja hyvin, joten mikään turha kaveri en ole.

        Glamourhommat ovat tietysti niitä, joista maksetaan paljon ja joissa pääsee edustamaan. Siis käytännössä myyntihommia, joissa viedään asiakkaita dokaamaan ja järjestetään erilaisia häppeningejä ja hoidetaan asiakassuhteita. Ollaan paljon puhelimessa yhteydessä eri paikkoihin ja tehdään kauppaa. Kaupasta saa sitten sitä rahaa eli bonuksia peruspalkan päälle. Erilaiset meklarihommat ovat juuri näitä, mutta eivät sovi ihmiselle, joka ei halua viettää aikaansa puolituttujen kanssa kaveeraten.

        Palkkaa voisi kuvitella saavansa bäkkärissä 2000-3500 euroa kuukaudessa ja uran alussa se palkka tietysti on lähempänä sitä 2000 euroa. 12 tuntia ei ole tarvetta tehdä eli jos ei normaalit toimistotunnit riitä, on paras hommata 2. duuni.


      • 208u4320
        BackDonalds kirjoitti:

        Glamourhommat ovat tietysti niitä, joista maksetaan paljon ja joissa pääsee edustamaan. Siis käytännössä myyntihommia, joissa viedään asiakkaita dokaamaan ja järjestetään erilaisia häppeningejä ja hoidetaan asiakassuhteita. Ollaan paljon puhelimessa yhteydessä eri paikkoihin ja tehdään kauppaa. Kaupasta saa sitten sitä rahaa eli bonuksia peruspalkan päälle. Erilaiset meklarihommat ovat juuri näitä, mutta eivät sovi ihmiselle, joka ei halua viettää aikaansa puolituttujen kanssa kaveeraten.

        Palkkaa voisi kuvitella saavansa bäkkärissä 2000-3500 euroa kuukaudessa ja uran alussa se palkka tietysti on lähempänä sitä 2000 euroa. 12 tuntia ei ole tarvetta tehdä eli jos ei normaalit toimistotunnit riitä, on paras hommata 2. duuni.

        Mutta löytyisikö pankista sellaista työtä, joita voisi viedä myös kotiin? Ei mitään hirveän korkeatasoisia tietenkään, mutta sellaisia itsenäisiä paperihommia, joista kuitenkin saisi kohtuullisen korvauksen?


      • BackDonalds
        208u4320 kirjoitti:

        Mutta löytyisikö pankista sellaista työtä, joita voisi viedä myös kotiin? Ei mitään hirveän korkeatasoisia tietenkään, mutta sellaisia itsenäisiä paperihommia, joista kuitenkin saisi kohtuullisen korvauksen?

        Asut kuule väärässä maassa. Suomessa kun tuppaa tuo työaikalainsäädäntö olemaan sellaista, ettei ylitöiden tekemistä suosita ainakaan sellaisten työntekijäryhmien kohdalla, joille niistä pitäisi maksaa. Pomot ja kiinteällä kuukausipalkalla olevat ylemmät toimihenkilöt joutuvat kyllä polttamaan kynttilää molemmista päistä, mutta duunari siihen harvemmin pääsee. Vaikka itse tahtoisi. Mene tilitoimistoon duuniin ja perusta parin vuoden päästä oma firma. Yrittäjänä saat tehdä niin paljon kuin haluat ja kaikki sataa omaan laariin.


      • 208u4320
        BackDonalds kirjoitti:

        Asut kuule väärässä maassa. Suomessa kun tuppaa tuo työaikalainsäädäntö olemaan sellaista, ettei ylitöiden tekemistä suosita ainakaan sellaisten työntekijäryhmien kohdalla, joille niistä pitäisi maksaa. Pomot ja kiinteällä kuukausipalkalla olevat ylemmät toimihenkilöt joutuvat kyllä polttamaan kynttilää molemmista päistä, mutta duunari siihen harvemmin pääsee. Vaikka itse tahtoisi. Mene tilitoimistoon duuniin ja perusta parin vuoden päästä oma firma. Yrittäjänä saat tehdä niin paljon kuin haluat ja kaikki sataa omaan laariin.

        Voikohan tuon oppia itse jos iltaisin ja viikonloppuisin opettelee? Pohjakoulutus kyllä on ja perusteet osaan tilinpäätökseen asti. Miten muuten hankkia asiakkaat tilitoimistolle?


      • 19perseheikki
        BackDonalds kirjoitti:

        Asut kuule väärässä maassa. Suomessa kun tuppaa tuo työaikalainsäädäntö olemaan sellaista, ettei ylitöiden tekemistä suosita ainakaan sellaisten työntekijäryhmien kohdalla, joille niistä pitäisi maksaa. Pomot ja kiinteällä kuukausipalkalla olevat ylemmät toimihenkilöt joutuvat kyllä polttamaan kynttilää molemmista päistä, mutta duunari siihen harvemmin pääsee. Vaikka itse tahtoisi. Mene tilitoimistoon duuniin ja perusta parin vuoden päästä oma firma. Yrittäjänä saat tehdä niin paljon kuin haluat ja kaikki sataa omaan laariin.

        luopua vapaaehtoisesti. tarkoitan siis ylityökorvauksista, tietysti tuntipalkan jokainen varmasti haluaa :)


      • auts.
        BackDonalds kirjoitti:

        Glamourhommat ovat tietysti niitä, joista maksetaan paljon ja joissa pääsee edustamaan. Siis käytännössä myyntihommia, joissa viedään asiakkaita dokaamaan ja järjestetään erilaisia häppeningejä ja hoidetaan asiakassuhteita. Ollaan paljon puhelimessa yhteydessä eri paikkoihin ja tehdään kauppaa. Kaupasta saa sitten sitä rahaa eli bonuksia peruspalkan päälle. Erilaiset meklarihommat ovat juuri näitä, mutta eivät sovi ihmiselle, joka ei halua viettää aikaansa puolituttujen kanssa kaveeraten.

        Palkkaa voisi kuvitella saavansa bäkkärissä 2000-3500 euroa kuukaudessa ja uran alussa se palkka tietysti on lähempänä sitä 2000 euroa. 12 tuntia ei ole tarvetta tehdä eli jos ei normaalit toimistotunnit riitä, on paras hommata 2. duuni.

        missä pankeissa on bäkkärinä? tapiola? odin tms `? onko pankeilla/yhtiöillä isoja luontaisetuja tai muita etuja? saako ylityöt rahana missään vai vapaina? nää tekee sitä motivaaatiota palkan ohella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7185
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4202
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2105
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2029
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1649
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe