Pitäis ostaa tuo halvin Sandero, onko kellään, mitä kokemuksia autosta? Nyt se maksaa 9987 euroa, pikkasen puuttuu varusteita, mutta ei mitään tärkeätä. Netistä löyty eräästä liikkeestä kaksi versiota, 87hv ja 105hv, ja 105 hv on 11 euroa halvempi, mitähän sekin tarkoittaa ? No, huomenna menen tekeen kaupat, jos vain löytyy tuo halvin malli, kun tuntuu vähän olevan kortilla, ja joutuuko kesään asti venttaamaan. Autoa en ole ajanu, enkä edes nähny kun nettikuvista. Keravalla on myynti, mutta ei sielä ole ainuttakaan autoa, vain Duster maasturi, mistäköhän näitä Sanderoja vois löytää ?
Dacian osto
85
5349
Vastaukset
- Daacia
Uusi moottori on 105-heppainen, kyllä se kannattaa pyrkiä saamaan. Muut onkin sitten edellisvuoden mallia. Jos kiire on niin olet varmaankin varastojen armoilla.
- 56m5555555555k
corolla. saat parilla tonnilla paremman kuin uusi rasia.
- uusipeli
Ei saa ilmastoituja eikä takuulla olevia.
- dachau..,..
No, sehän mulla jo on tossa pihassa, 2001 mallinen.
- Pässi
Pässi On siinä ainakin 10000 Ekeä eroo. Kaikki ne pölöt suustaan päästää
- Elämän kevät
Samalla hinnalla saisi tosin vaikka Toiota Avensiksen. Eikä olisi kuin vuosikymmenen vuotta vanha ja juuri sisään ajettu eli vain n. 300 000km.
Moni ikivanhan auton omistaja/autokauppias/jobbari omistaakin todellisen kultakimpaleen;)- Solinger quatro
Kyllä noita riisipusseja on jo suomi väärällään,älä sinä vaan erehdy, vaan osta luotettava ja edullinen dasia.
- 5g5555555555
Solinger quatro kirjoitti:
Kyllä noita riisipusseja on jo suomi väärällään,älä sinä vaan erehdy, vaan osta luotettava ja edullinen dasia.
mm. ESP???? Ja muutenkin huipputurvallinen??????? Paskaa saa muutenkin, ei sitä tarvitse ostaa, kuin ehkä päikkäriseudulla.
- Tuleva Dacisti
5g5555555555 kirjoitti:
mm. ESP???? Ja muutenkin huipputurvallinen??????? Paskaa saa muutenkin, ei sitä tarvitse ostaa, kuin ehkä päikkäriseudulla.
Mä ostan jo mielenkiinosta.
Voisit kertoakin lisää kun noin itsevarmaa kokemusta sinulla jo on.
Paljonko oot ajanut kun noin itsevarmasti kommentoit. Kun noin itsevarmaa kokemusta ei pienillä kilometreillä hankita. Varmaan kymmeniä tuhansia kilometrejä on takana Dacian ratissa. - Avensiksen
vm 2001 suoraan vanhalta pariskunnalta. Ajettu 60 tuhatta, vain kesällä koska talviautona heillä oli vanhempi Micra. Auto oli kuin uusi joka puolelta, myös kulutusosiltaan. Maksoi tietysti paljon, noin kuutisen tonnia Suomeen tuotuna ja vero vielä päälle. Mutta auto on kymmenenkin vuoden kuluttua taatusti parempi kuin joku Dacia. Ei sen puoleen halpahan Dacia on Suomessakin ja sopii joillekin ihan hyvin.
- 76i67r
Tuleva Dacisti kirjoitti:
Mä ostan jo mielenkiinosta.
Voisit kertoakin lisää kun noin itsevarmaa kokemusta sinulla jo on.
Paljonko oot ajanut kun noin itsevarmasti kommentoit. Kun noin itsevarmaa kokemusta ei pienillä kilometreillä hankita. Varmaan kymmeniä tuhansia kilometrejä on takana Dacian ratissa.kilometriä. Arvostan näet laatua. Tuulen huuhtomalla perseellä et osta mitään.
- Hohhoijaa.
Avensiksen kirjoitti:
vm 2001 suoraan vanhalta pariskunnalta. Ajettu 60 tuhatta, vain kesällä koska talviautona heillä oli vanhempi Micra. Auto oli kuin uusi joka puolelta, myös kulutusosiltaan. Maksoi tietysti paljon, noin kuutisen tonnia Suomeen tuotuna ja vero vielä päälle. Mutta auto on kymmenenkin vuoden kuluttua taatusti parempi kuin joku Dacia. Ei sen puoleen halpahan Dacia on Suomessakin ja sopii joillekin ihan hyvin.
Tuskin kuitenkaan kovin moni sortuu moiseen vekottimeen.Kympillä saa jo oikein hyvän käytetyn oikean auton.
- vieläkin kuin
Hohhoijaa. kirjoitti:
Tuskin kuitenkaan kovin moni sortuu moiseen vekottimeen.Kympillä saa jo oikein hyvän käytetyn oikean auton.
uusi vaikka on ollut täällä tuulessa ja tuiskussa jo toista vuotta. Ongelmia nolla. On aika vakuuttavaa kun alkuperäisessä pakoputkistossa on vielä siisti pinta, ei tietoakaan korroosiosta. Minkäs vähänajetun "oikean auton" sillä kymppitonnilla saisi? Ehkä olisikin ollut parempi etsiä Saksasta oikeaa autoa mutta kun en tiedä että mikä se oikea auto edes on. Täytyisi kai lukea enemmän tätä palstaa. Antakaapa nyt hyviä esimerkkejä ja mielellään perustelujen kanssa.
- jopoituoi
vieläkin kuin kirjoitti:
uusi vaikka on ollut täällä tuulessa ja tuiskussa jo toista vuotta. Ongelmia nolla. On aika vakuuttavaa kun alkuperäisessä pakoputkistossa on vielä siisti pinta, ei tietoakaan korroosiosta. Minkäs vähänajetun "oikean auton" sillä kymppitonnilla saisi? Ehkä olisikin ollut parempi etsiä Saksasta oikeaa autoa mutta kun en tiedä että mikä se oikea auto edes on. Täytyisi kai lukea enemmän tätä palstaa. Antakaapa nyt hyviä esimerkkejä ja mielellään perustelujen kanssa.
...oli tälle Daciasta unelmoivalle, ei sinulle onnellinen Avensiksella ajelija.
...ihan vaan huomiona, ettet menetä yöuniasi. - ajaajajaja
vieläkin kuin kirjoitti:
uusi vaikka on ollut täällä tuulessa ja tuiskussa jo toista vuotta. Ongelmia nolla. On aika vakuuttavaa kun alkuperäisessä pakoputkistossa on vielä siisti pinta, ei tietoakaan korroosiosta. Minkäs vähänajetun "oikean auton" sillä kymppitonnilla saisi? Ehkä olisikin ollut parempi etsiä Saksasta oikeaa autoa mutta kun en tiedä että mikä se oikea auto edes on. Täytyisi kai lukea enemmän tätä palstaa. Antakaapa nyt hyviä esimerkkejä ja mielellään perustelujen kanssa.
Uusi Dacia on törmäystestattu nykyvaatimusten mukaan, vertaa tuota nyt sitten 10.vuotta vanhaan Toyotaan;)
Dacia on Renault koetetuilla vanhoilla osilla, tuskin paska mutta munat se mieheltä vaatii, Toyotalla ajaa mister harmaamassa ettei kukaan vaan huomaa. - keimo lantio
Hohhoijaa. kirjoitti:
Tuskin kuitenkaan kovin moni sortuu moiseen vekottimeen.Kympillä saa jo oikein hyvän käytetyn oikean auton.
Mitäs kymppitonnin käytettyjä takuulla saa muita kuin korealaisia? Miksi selittää jostakin "hyvistä" käytetyistä, jos tässä kysellään Daciasta. Jokainen ostaa mitä huvittaa mutta miksi ostaa kymppitonnilla joku kymmenvuotias Tojo kun sillä saa -97 740iA BMW:n nahkapenkeillä ja huippuvarusteilla?
- Vai -97?? Hohohooo
keimo lantio kirjoitti:
Mitäs kymppitonnin käytettyjä takuulla saa muita kuin korealaisia? Miksi selittää jostakin "hyvistä" käytetyistä, jos tässä kysellään Daciasta. Jokainen ostaa mitä huvittaa mutta miksi ostaa kymppitonnilla joku kymmenvuotias Tojo kun sillä saa -97 740iA BMW:n nahkapenkeillä ja huippuvarusteilla?
Kiertäkää kaukaa kaikki ikivanhat turkkilaisten tekemät loppuun ajetut saksantuonnit.
- BMWsti
Vai -97?? Hohohooo kirjoitti:
Kiertäkää kaukaa kaikki ikivanhat turkkilaisten tekemät loppuun ajetut saksantuonnit.
Joo tuontiautot kannattaa kiertää tosiaan kaukaa.
Eli tuontiauto jos ei tule kyseeseen, niin Boxteri, Calibra, Saab 96/99/90 tai Horizoni taitavat olla ne parhaat valinnat.
Vai onko tojotallakin tehdas Suomessa? - .ln60p
BMWsti kirjoitti:
Joo tuontiautot kannattaa kiertää tosiaan kaukaa.
Eli tuontiauto jos ei tule kyseeseen, niin Boxteri, Calibra, Saab 96/99/90 tai Horizoni taitavat olla ne parhaat valinnat.
Vai onko tojotallakin tehdas Suomessa?yhden helmi suomi auton eli euro samaran!!aito uudenkaupungin laatu tuote
- volkkaria
.ln60p kirjoitti:
yhden helmi suomi auton eli euro samaran!!aito uudenkaupungin laatu tuote
Eli kupla sellaista koottiin aikanaan suomessa.
- Heska2
Avensiksen kirjoitti:
vm 2001 suoraan vanhalta pariskunnalta. Ajettu 60 tuhatta, vain kesällä koska talviautona heillä oli vanhempi Micra. Auto oli kuin uusi joka puolelta, myös kulutusosiltaan. Maksoi tietysti paljon, noin kuutisen tonnia Suomeen tuotuna ja vero vielä päälle. Mutta auto on kymmenenkin vuoden kuluttua taatusti parempi kuin joku Dacia. Ei sen puoleen halpahan Dacia on Suomessakin ja sopii joillekin ihan hyvin.
60 tuhatta ajettuun Brittien tekemään avensikseen tehdään 40 tuhannen kilometrin sisällä korjaamosta riippuen 1000-2000 euroa maksava kansiremontti ja 2000-3500 euroa maksava vaihteistoremppa. Halpaa ajoa?
- kahden vuoden
Heska2 kirjoitti:
60 tuhatta ajettuun Brittien tekemään avensikseen tehdään 40 tuhannen kilometrin sisällä korjaamosta riippuen 1000-2000 euroa maksava kansiremontti ja 2000-3500 euroa maksava vaihteistoremppa. Halpaa ajoa?
ja ja 30 tkm jälkeen. Öljyt ja suodatin vaihdettu, ruostesuojattu itse kun sellainen mahdollisuus on. Onko palstalle pesiytynyt pelkkiä teini-ikäisiä suunsoittajia?
- Tavarnkuljetusta
Solinger quatro kirjoitti:
Kyllä noita riisipusseja on jo suomi väärällään,älä sinä vaan erehdy, vaan osta luotettava ja edullinen dasia.
Hitto älä muuta sano minä ostan heti, kun ensiksi vanha farkku Felicia pa. dieseli alkaa ilmoittaa väsymisen merkkejä vasta 356000 kilometriä takana ja sitten, kun näitä peltiperseitä alkaa olla käytettyinä tarjolla. Naapurilla on ja on ollut tyytyväinen markkinoiden halvin diesel paku. Takanäkyvyys ei ole ihan huippuluokkaa kuulemma. Tavarat kulkevat kivasti ja aika edullisesti. Turussa näitä myy Keskusautohalli. Menkää nyt äkkiä ostamaan niitä usia peltilootia, että saadaan tuonnempana edullisia vaihtoautoja. Siinä se 15000€::n kieppeillä lienee, mutta pikkuyrittäjälle se on liikaa.
- kokokoomukselainen
Kyllä minulletuli miehekkäämpi olo Dacia Dusterissa kun pikku Bemarissa.
- dachau..,..
No niin, Dacia tilattu, halvin mitä löytyy 105hv 9987€. Myyjä sano ettei ole sitten muita varusteita kun ratti ja polkimet, niillä pitää pärjätä.
- viestejä
dachau..,.. kirjoitti:
No niin, Dacia tilattu, halvin mitä löytyy 105hv 9987€. Myyjä sano ettei ole sitten muita varusteita kun ratti ja polkimet, niillä pitää pärjätä.
niin järkevin taitaa kuitenkin loppupelissä olla tuon vähänajetun Aven omistaja. Mitä väliä auton iällä on jos se on vieläkin kunnoltaan kuin uusi. Ettei muka ole turvallinen? Eikös siinä ole enemmän kaikenlaisia Airbaggeja kuin tuossa Dacian kehitysmaamallissa. Miettikääs vielä, millä ajetaan seuraavat sata tonnia vähimmillä harmeilla. No ei ainakaan Dacialla tai vielä vähemmän jollain turkkilaisen polkemalla mittariruuvatulla ex-luxusbemarilla jossa ei toimi enää mikään ja kyllä maksaa kaikki korjaukset ja huollotkin.
- romaania
viestejä kirjoitti:
niin järkevin taitaa kuitenkin loppupelissä olla tuon vähänajetun Aven omistaja. Mitä väliä auton iällä on jos se on vieläkin kunnoltaan kuin uusi. Ettei muka ole turvallinen? Eikös siinä ole enemmän kaikenlaisia Airbaggeja kuin tuossa Dacian kehitysmaamallissa. Miettikääs vielä, millä ajetaan seuraavat sata tonnia vähimmillä harmeilla. No ei ainakaan Dacialla tai vielä vähemmän jollain turkkilaisen polkemalla mittariruuvatulla ex-luxusbemarilla jossa ei toimi enää mikään ja kyllä maksaa kaikki korjaukset ja huollotkin.
likoon Dacialle. Jos se kerran on Renault niin ainakin pellit on paremmassa kunnossa kuin Anjoviksessa. Renun koneissa ei myöskään ole öljynsyöntiongelmia toisin kuin toitsun VVT-i-myllyissä. Ajo-ominaisuuksien puolesta Toitsulle pärjääkin sitten ihan mikä vaan.
- Perustekniikka kunno
romaania kirjoitti:
likoon Dacialle. Jos se kerran on Renault niin ainakin pellit on paremmassa kunnossa kuin Anjoviksessa. Renun koneissa ei myöskään ole öljynsyöntiongelmia toisin kuin toitsun VVT-i-myllyissä. Ajo-ominaisuuksien puolesta Toitsulle pärjääkin sitten ihan mikä vaan.
Noista ruostumisista olisi hyvä saada asiantuntijan kommentteja, mutta jos Renun korinvalmistustekniikka on käytössä, niin mitään ongelmia ei pitäisi esiintyä.
Muilta osin perustekniikka on Renun parhaalta kaudelta "Megane ja Laguna ykkösten kaudelta", joten siinäkin suhteessa asiat ovat hyvässä mallissa. - toyomieszz
viestejä kirjoitti:
niin järkevin taitaa kuitenkin loppupelissä olla tuon vähänajetun Aven omistaja. Mitä väliä auton iällä on jos se on vieläkin kunnoltaan kuin uusi. Ettei muka ole turvallinen? Eikös siinä ole enemmän kaikenlaisia Airbaggeja kuin tuossa Dacian kehitysmaamallissa. Miettikääs vielä, millä ajetaan seuraavat sata tonnia vähimmillä harmeilla. No ei ainakaan Dacialla tai vielä vähemmän jollain turkkilaisen polkemalla mittariruuvatulla ex-luxusbemarilla jossa ei toimi enää mikään ja kyllä maksaa kaikki korjaukset ja huollotkin.
Joo kannattaa tosiaan ostaa kuusivuotias metallin harmaa tojo, ei tartte naapurinkaan ihmetellä valintaa. Ei ne pikku kiveniskut ja naarmut mitään haittaa. Kannattaa tarjota autosta vähän yli pyyntihinnan että saa varmasti.
- varma valinta
Joo ei niin väliä jos on bemu tai mersu tai audi.
Mutta daciamiehellä täytyy olla kunnon vehkeet.
Daciamies onkin varma valinta. - hhhhj
varma valinta kirjoitti:
Joo ei niin väliä jos on bemu tai mersu tai audi.
Mutta daciamiehellä täytyy olla kunnon vehkeet.
Daciamies onkin varma valinta.Sen tietää perämettän Erkkikin.
- Perämettän Erkki
hhhhj kirjoitti:
Sen tietää perämettän Erkkikin.
Mut daciamiestä tuskin vähempää voisi Perämettän Erkki kiinnostaa.
- iiiiim
Perämettän Erkki kirjoitti:
Mut daciamiestä tuskin vähempää voisi Perämettän Erkki kiinnostaa.
itsestään ole kiinnostuneita. Sen huomaa jo kumisaappaista ja valmetin lippalakista.
- canarialla
viestejä kirjoitti:
niin järkevin taitaa kuitenkin loppupelissä olla tuon vähänajetun Aven omistaja. Mitä väliä auton iällä on jos se on vieläkin kunnoltaan kuin uusi. Ettei muka ole turvallinen? Eikös siinä ole enemmän kaikenlaisia Airbaggeja kuin tuossa Dacian kehitysmaamallissa. Miettikääs vielä, millä ajetaan seuraavat sata tonnia vähimmillä harmeilla. No ei ainakaan Dacialla tai vielä vähemmän jollain turkkilaisen polkemalla mittariruuvatulla ex-luxusbemarilla jossa ei toimi enää mikään ja kyllä maksaa kaikki korjaukset ja huollotkin.
Mitä jos kysäsit isiltä kun se tulee paikallisesta!!!!!
- perämettän erkki
canarialla kirjoitti:
Mitä jos kysäsit isiltä kun se tulee paikallisesta!!!!!
Erottavat hirviporukasta jos ostaa Dacian!
- itsetunto
toyomieszz kirjoitti:
Joo kannattaa tosiaan ostaa kuusivuotias metallin harmaa tojo, ei tartte naapurinkaan ihmetellä valintaa. Ei ne pikku kiveniskut ja naarmut mitään haittaa. Kannattaa tarjota autosta vähän yli pyyntihinnan että saa varmasti.
paremmassa kunnossa kuin teillä nykynuorilla. Tuollahan luki että auto on huolellisen pidon seurauksena kuin uusi. Se on vielä sen aikakauden tekniikkaa että kestää ja kaikki toimii ilman ongelmia. Daciaa epäilisin itse paljon enemmän vaikka sekin on samanikäistä tekniikkaa kuin tuo Tojo. Tuohon aikaan ei aito Meganekaan ollut mikään luotettava peli jos ei ole nykyisinkään. Katselin vielä kuinka uuden Dacian hinta tippuu käytettynä ja tulos oli että sehän kannattaisi hakea lähes ajamattomana vaikka Saksasta. Hinta romahtanut ja kunto vielä käytännössä uudenveroinen.
- Passi 69
perämettän erkki kirjoitti:
Erottavat hirviporukasta jos ostaa Dacian!
Meillä taitaa ens syksynä olla toisinpäin.... kaikki seuran jäsenet haluavat Dusterin.. kunhan keväällä saamme ensimmäiset ;)
- Saisiko hyvää "edull
dachau..,.. kirjoitti:
No niin, Dacia tilattu, halvin mitä löytyy 105hv 9987€. Myyjä sano ettei ole sitten muita varusteita kun ratti ja polkimet, niillä pitää pärjätä.
Mieti minkä kaupan teit. Mikäli autosi arvo putoaa vuodessa esim. 1/3 osan se on noin 3300€.. 20000€:n hintaluokassa hinnan alennus on 6600€. Ratilla ja plkimilla päjää aivan hyvin ja mieti, että autosi jälleenmyyntiarvo ei voi pudota 9000€ enempää koskaan. Dacia lienee halvin ja edullisin autoksi luokieltu vekotin, lisäksi siinä on TAKUU. Naapurilla on Logan peltipakettiauto dieseli ja tyytyväinen on ollut. 15000 maksoi ja vero on olematon ja kulutuskin kohtuullinen.
- oeireoiro
dachau..,.. kirjoitti:
No niin, Dacia tilattu, halvin mitä löytyy 105hv 9987€. Myyjä sano ettei ole sitten muita varusteita kun ratti ja polkimet, niillä pitää pärjätä.
Miksei halvimmalla sanderollakin vähäiset ajot ajaisi, mutta ilman ilmastointia olevaa uutta autoa en itse ostaisi, vaikka mikä olisi. Muistelee vaan viime kesänkin helteitä, niin ei kiva....
- Löytyy
Jonkinlaista tietoa. Oma Dacia sanderoni on ollut viime keväästä asti minulla, ja minkäänlaista vikaa ei ole ilmennyt. Olen ajellut noin.13000tkm, ja hyvältä tuntuu. Ajettavuus on tietenkin hyvä, koska rellusta kuitenkin kysymys. Takana on jaloille tilaa riittävästi, ja penkit auton korkeudesta johtuen sopivalla tasolla. Eli autoon ei tarvi laskeutua, kuten yleensä joutuu tekemään. Tämä minun auto siis 8v 87hv malli, kun taas nämä uudet ovat 16v 105hv.
- 5mqj2h738j9023q4t5f4
saaneet 8 venttiiliä toimimaan kerralla???????????????????
- tasia.,.
Joo, kyllä on hyvä tämä penkkien korkeus autoon istuessa, ja muutenkin näkyvyys hyvä kun ei istuta lattialla. En ole asiaa tutkinut, mutta onkohan radion ja kaiuttimien piuhat valmiina, itse laitteita ei tässä mallissa ole.
- Terveisiä pöljälle!
5mqj2h738j9023q4t5f4 kirjoitti:
saaneet 8 venttiiliä toimimaan kerralla???????????????????
Eivät saaneet kerralla kaikkia ventiilejä toimimaan. Eri aikaan kurkkivat männänpäätä.
- hahahha
5mqj2h738j9023q4t5f4 kirjoitti:
saaneet 8 venttiiliä toimimaan kerralla???????????????????
Ei kyllä Dacia on 16V, 8-venttiilisiä on vain Volkkarissa ja Skodassa.
- On piuhat
tasia.,. kirjoitti:
Joo, kyllä on hyvä tämä penkkien korkeus autoon istuessa, ja muutenkin näkyvyys hyvä kun ei istuta lattialla. En ole asiaa tutkinut, mutta onkohan radion ja kaiuttimien piuhat valmiina, itse laitteita ei tässä mallissa ole.
Valmiina. Senkun lykkää ration ja kajarit vaan paikalleen.
- autonomistaja
Älä ihmeessä osta tommosta köyhän paskaa.Raha täysin hukkaan,mieti nyt hei...
- Ihan rauhassa
Niillä 10v romuillanne, mutta älkää sotkeutuko asiaan, josta ette tiedä mitään muuta kuin mitä olette lehdestä kuvia katsomalla nähneet.
- HALUISIN::.!%#?+
.
ostaa originaalin Dacian, missä niitä myydään????????????
.- piinattu rellu
netistä dacia.fi ja jälleen myyjät.tai mene lähimpään rellu liikkeeseen,isol tod näk ne myy tasiaa
- ventataan..,..
piinattu rellu kirjoitti:
netistä dacia.fi ja jälleen myyjät.tai mene lähimpään rellu liikkeeseen,isol tod näk ne myy tasiaa
Kysyin Dacia Santerin toimituksista ja jos tilaa omilla valinnoilla, niin auton voi saada aikaisintaan toukokuussa, ainakin tämän mun haluaman mallin. Ei riitä kuulemma autoja Suomeen, muut menee jonossa edelle.
- Keväänä
ventataan..,.. kirjoitti:
Kysyin Dacia Santerin toimituksista ja jos tilaa omilla valinnoilla, niin auton voi saada aikaisintaan toukokuussa, ainakin tämän mun haluaman mallin. Ei riitä kuulemma autoja Suomeen, muut menee jonossa edelle.
Toimitusajat olivat noin. 2 kuukautta.
- V12-750
Dacia = Renault/Citroen/Peugeot = Ranskalaista laatua = Paskaa laatua.
Luuletko tosiaan, että tuolla 105hv moottorilla tekee yhtään mitään ja varsinkaan maasturissa? Ei tuollaista 1.6L saisi edes maastureihin tunkea, senverran pieni moottori. Kierrokset saavat hyppiä siellä 7000-8000 alueella että liikahtaisi mihinkään ja arvaa vain, että onko sellainen koneen huudattaminen moottorille terveellistä?
Osta ennemmin vaikka Lada Niva, sekin paska on kestävämpi kuin tuo mainitsemasi "auto".
Omistan itse Cadillacin, Chevroletin ja Volvon!- daciatyttö
On todellakin ärsyttävää kun joku täällä kysyy ihan asiallista asiaa niin kaikenmaailman tojotamiehet rupeaa haukkumaan... Itse ajelen Dacialla tyytyväisenä siitä, ettei ihan joka vastaantulijalla ole samanlaista. En tarvitse itsetunnon kohottajaa enkä ylimääräisiä hilavitkuttimia, pääasia että auto kulkee ja poppi soi!
- Tietäväinen bemarist
daciatyttö kirjoitti:
On todellakin ärsyttävää kun joku täällä kysyy ihan asiallista asiaa niin kaikenmaailman tojotamiehet rupeaa haukkumaan... Itse ajelen Dacialla tyytyväisenä siitä, ettei ihan joka vastaantulijalla ole samanlaista. En tarvitse itsetunnon kohottajaa enkä ylimääräisiä hilavitkuttimia, pääasia että auto kulkee ja poppi soi!
Ehkä daciatyttö ranskalaisella romulla ajeleekin, mutta jos miespuoliset henkilöt menevät näppinsä niihin koskemaan niin on toivo menetetty.
Ransalaiset ja italialaiset autot ovat jo vuosikymmenet tehneet samanlaista paskalaatua ettei voi muihin edes verrata. Kyllä miehellä kuin miehellä on oltava oikea AUTO. - Mbvolvoskodabmvaudi
daciatyttö kirjoitti:
On todellakin ärsyttävää kun joku täällä kysyy ihan asiallista asiaa niin kaikenmaailman tojotamiehet rupeaa haukkumaan... Itse ajelen Dacialla tyytyväisenä siitä, ettei ihan joka vastaantulijalla ole samanlaista. En tarvitse itsetunnon kohottajaa enkä ylimääräisiä hilavitkuttimia, pääasia että auto kulkee ja poppi soi!
Muna "kasvaa" kummasti kun jollain ns.precum-luokan autolla hurjastelee sitä 80km/h ja välillä kiihdyttää pysähtyäkseen punaisiin valoihin. Aika naurettavaa loppujen lopuksi .
- Näköjään
Tietäväinen bemarist kirjoitti:
Ehkä daciatyttö ranskalaisella romulla ajeleekin, mutta jos miespuoliset henkilöt menevät näppinsä niihin koskemaan niin on toivo menetetty.
Ransalaiset ja italialaiset autot ovat jo vuosikymmenet tehneet samanlaista paskalaatua ettei voi muihin edes verrata. Kyllä miehellä kuin miehellä on oltava oikea AUTO.Pahasti päähän näitä ylihintaisilla(minäpäs ostan kalliin saksalaisen, niin minäkin olen sitten jotain)autoilla ajavia, kun toiset ostelee kolme kertaa parempia kolme kertaa halvemmalla.
- Volvomieserimies
Mbvolvoskodabmvaudi kirjoitti:
Muna "kasvaa" kummasti kun jollain ns.precum-luokan autolla hurjastelee sitä 80km/h ja välillä kiihdyttää pysähtyäkseen punaisiin valoihin. Aika naurettavaa loppujen lopuksi .
Kyllä sinuakin kuumottaisi jos saisit edes kerran elämässä istahtua hetkeksi 7-sarjan bemarin penkkiin. Sen oikein kuulee kun istuu nahkaiseen penkkiin ja ajoasento on mitä mahtavin. Kun auton käynnistää niin tietää heti mistä on kyse: konehuoneessa työtä tekee 5.4 litrainen, V12 saksalainen laatukone, huoltovapaa kaikenlisäksi. Sitten kun siirtää automaattivaihteiston kepin asentoon DRIVE ja painaa hieman kaasua, niin kierrokset nousevat aavistuksenverran ja et edes huomaa, kun olet jo saavuttanut tarvittavan nopeutesi. Käynnistät samalla automaattisen ilmastoinnin ja nautit jokaisesta sekunnistasi kyseisessä autossa. Kuulet moottorihuoneesta kantautuvaa, hiljaista 300 hevosvoimaisen moottorin työntekoa.
Tälläista sen elämän olla pitää. Auto on kuin olohuone, olkoon se siis hyvä. Turhaan millään alle 2litraisella koneella ajavan tulla tänne mitään kommentoimaan. Eikä sen ole pakko olla bemari, satun vain isolohkoisista koneista pitämään. Mutta hei Dacia? Haistakaa pitkä vittu saatanan ranskalaiset. - Ihmeessä
Volvomieserimies kirjoitti:
Kyllä sinuakin kuumottaisi jos saisit edes kerran elämässä istahtua hetkeksi 7-sarjan bemarin penkkiin. Sen oikein kuulee kun istuu nahkaiseen penkkiin ja ajoasento on mitä mahtavin. Kun auton käynnistää niin tietää heti mistä on kyse: konehuoneessa työtä tekee 5.4 litrainen, V12 saksalainen laatukone, huoltovapaa kaikenlisäksi. Sitten kun siirtää automaattivaihteiston kepin asentoon DRIVE ja painaa hieman kaasua, niin kierrokset nousevat aavistuksenverran ja et edes huomaa, kun olet jo saavuttanut tarvittavan nopeutesi. Käynnistät samalla automaattisen ilmastoinnin ja nautit jokaisesta sekunnistasi kyseisessä autossa. Kuulet moottorihuoneesta kantautuvaa, hiljaista 300 hevosvoimaisen moottorin työntekoa.
Tälläista sen elämän olla pitää. Auto on kuin olohuone, olkoon se siis hyvä. Turhaan millään alle 2litraisella koneella ajavan tulla tänne mitään kommentoimaan. Eikä sen ole pakko olla bemari, satun vain isolohkoisista koneista pitämään. Mutta hei Dacia? Haistakaa pitkä vittu saatanan ranskalaiset.Kukaan haluaisi auton, jonka hinnalla saisi asunnon Espanjasta.
- rickrichrix
Ihmeessä kirjoitti:
Kukaan haluaisi auton, jonka hinnalla saisi asunnon Espanjasta.
Halvat on talot Espanjassa, jos saa BMW 7-sarjalaisen hinnalla. Hyvässä kunnossa olevia, käytettyjä saa ostettua jo 9000 - 10 000€ hintaan.
- Puhutaan
rickrichrix kirjoitti:
Halvat on talot Espanjassa, jos saa BMW 7-sarjalaisen hinnalla. Hyvässä kunnossa olevia, käytettyjä saa ostettua jo 9000 - 10 000€ hintaan.
Uusista, ei vanhoista romuista.
- sosoo
Puhutaan kirjoitti:
Uusista, ei vanhoista romuista.
Ai uusista, juu hmmm; kumman ostaisin Dacia Sanderon vai BMW 750iA:n? Daciassa on kyllä pidempi takuu!
- Avensis 2010
sosoo kirjoitti:
Ai uusista, juu hmmm; kumman ostaisin Dacia Sanderon vai BMW 750iA:n? Daciassa on kyllä pidempi takuu!
läpi suomen markkinoilla yhtä hyvin,kuin Lada Niva maasturi.En kyllä edes ymmärrä,miksi moista hirvitystä ostaisi tuohon rahaan.Puolet voisi olla ihan jees pyydetystä hinnasta.Mutta joillekin auto on vain siirtymäväline,kuten Dacia,toisille taas nautinto,jolla liikutaan paikasta toiseen tyylikkäästi.Silloin se ei voi olla Dacia.Jokaiselle siis jotain.
- Kuitenkin
Avensis 2010 kirjoitti:
läpi suomen markkinoilla yhtä hyvin,kuin Lada Niva maasturi.En kyllä edes ymmärrä,miksi moista hirvitystä ostaisi tuohon rahaan.Puolet voisi olla ihan jees pyydetystä hinnasta.Mutta joillekin auto on vain siirtymäväline,kuten Dacia,toisille taas nautinto,jolla liikutaan paikasta toiseen tyylikkäästi.Silloin se ei voi olla Dacia.Jokaiselle siis jotain.
Näissä bemareissa, ja muissa vastaavissa mielikuva-kotteroissa, on hinnoissa se puolet liikaa. Oikeasti toki enemmän.
- eisekoko
sosoo kirjoitti:
Ai uusista, juu hmmm; kumman ostaisin Dacia Sanderon vai BMW 750iA:n? Daciassa on kyllä pidempi takuu!
Lisäksi pidän itseäni realistina. On ollut 2x bmw, fiat, saab, 2x ford, audi, vw, opel, toyota ja nissan. Mielestäni hyvän auton saa kun ostaa suht uuden tavallisen auton pirteällä moottorilla. Eroa toki autoissa on mutta enimmäkseen puhutaan mielikuvista ja siitä minkäläinen itsetunnon jatke ja näyttämisen halu korvienvälistä löytyy. Lisäksi en ole koskaan pitänyt isoista autoista joita olen omistanut vaan ne ovat rasittavia lahnoja joita saa sihdata milloin minnekkin kun tila tahtoo loppua, näin kaupungissa. Pidän keskikokoisesta autosta missä istumakorkeutta on riittävästi, toisin kuin useimmin näissä isoissa maantielahnoissa missä perse raapii maata. Aika harva viitsii katsellla telkkariakaan kotosalla matolla istuen, kyllä tuoli on mukavampi. Tärkeimpänä puutteena nykyisissä autoissa pidän äänieristystä, tosin siinäkin on menty parempaan suuntaa. Tuon eristyksen kun saisi ruksata lisävarustelistalta.
60 000 ja 25 000 euron hintaisten autojen ero on varsin pieni (paitsi sen mielestä joka sen ison lahnan osti ja itselleen perusteli em seikoin). En voi käsittää autojen hintaeroa noin suureksi, sillä ei kertakaikkiaan ole mitään pohjaa.
Sikäli suosittelen lämpimästi uutta ja mahdollisimman kallista autoa kaikille että se vähentää minun verotaakkaani varsin mukavasti. - Säästeliäs
Volvomieserimies kirjoitti:
Kyllä sinuakin kuumottaisi jos saisit edes kerran elämässä istahtua hetkeksi 7-sarjan bemarin penkkiin. Sen oikein kuulee kun istuu nahkaiseen penkkiin ja ajoasento on mitä mahtavin. Kun auton käynnistää niin tietää heti mistä on kyse: konehuoneessa työtä tekee 5.4 litrainen, V12 saksalainen laatukone, huoltovapaa kaikenlisäksi. Sitten kun siirtää automaattivaihteiston kepin asentoon DRIVE ja painaa hieman kaasua, niin kierrokset nousevat aavistuksenverran ja et edes huomaa, kun olet jo saavuttanut tarvittavan nopeutesi. Käynnistät samalla automaattisen ilmastoinnin ja nautit jokaisesta sekunnistasi kyseisessä autossa. Kuulet moottorihuoneesta kantautuvaa, hiljaista 300 hevosvoimaisen moottorin työntekoa.
Tälläista sen elämän olla pitää. Auto on kuin olohuone, olkoon se siis hyvä. Turhaan millään alle 2litraisella koneella ajavan tulla tänne mitään kommentoimaan. Eikä sen ole pakko olla bemari, satun vain isolohkoisista koneista pitämään. Mutta hei Dacia? Haistakaa pitkä vittu saatanan ranskalaiset.KOMMENTTI tähän kirjotukseen jonka koioin suoraan.
Hehhee
Kyllä sinuakin kuumottaisi jos saisit edes kerran elämässä istahtua hetkeksi 7-sarjan bemarin penkkiin. Sen oikein kuulee kun istuu nahkaiseen penkkiin ja ajoasento on mitä mahtavin. Kun auton käynnistää niin tietää heti mistä on kyse: konehuoneessa työtä tekee 5.4 litrainen, V12 saksalainen laatukone, huoltovapaa kaikenlisäksi. Sitten kun siirtää automaattivaihteiston kepin asentoon DRIVE ja painaa hieman kaasua, niin kierrokset nousevat aavistuksenverran ja et edes huomaa, kun olet jo saavuttanut tarvittavan nopeutesi. Käynnistät samalla automaattisen ilmastoinnin ja nautit jokaisesta sekunnistasi kyseisessä autossa. Kuulet moottorihuoneesta kantautuvaa, hiljaista 300 hevosvoimaisen moottorin työntekoa.
Tälläista sen elämän olla pitää. Auto on kuin olohuone, olkoon se siis hyvä. Turhaan millään alle 2litraisella koneella ajavan tulla tänne mitään kommentoimaan. Eikä sen ole pakko olla bemari, satun vain isolohkoisista koneista pitämään. Mutta hei Dacia? Haistakaa pitkä ***** saatanan ranskalaiset.
Ihan tosissako viitsit tällästä kirjottaa.
Onko testosterooni mennyt pahasti kaaliin
Arvaan vaan että pirruusissasi kirjoottelit.
Tässäkö on miesten taso.
Puperteetti-ikäisten tasoista
- 12356
Nautinto ajaa ole.
- Voi helevetti
teitä pikkupoikia "nautintojenne" kanssa. Paljon mutua ja luuloja, tietoa tai kokemusta ei paskankaan vertaa. Mutta pitää vaan saada kommentoida. Teidän tollojen typeryys hieman hymyilyttää.
- Pösö+carina
mutta -97 e carina 1.6 oli 110tkm mittarissa kun ostin ja silloin 4-vuotias: eipä tullut ostaessa käytyä moottoritiellä: melkoinen metelipesä kyllä oli ja alusta surkea: kyllä se löysi kaikki epäkohdat tiestä paukuttamalla persuuksiin ja suuntavakavuutta ei ollut: meni kyllä kuin käärme: mutta toimi se kuin ajatus: kaikki ajettavuuteen liittyvät asia persee... mutta äärettömän luotettava tekniikaltaan: esim 309 1.6 -89 pösö oli ajolleen huippu carinaan verrattuna vaikka vanhempi olikin, mutta se tekniikka kyllä muistutteli ranskalaisesta suunnittelutaidosta...molemmat oli yht aikaa ja pesosessa 125tkm oli mittarissa kun möin a carinakin sai lähtöpassit kun alkoi ruostuun: nuo em kun olisi saanut yhdistettyä parhaita ominaisuuksilta niin aika hyvä pirssi olisi
- realismia kehiin
Kyllähän tuollaisen 700-sarjan Bemun mielellään ottaisi, mutta kun kaksi alle 30-vuotiasta opettajaa maksaa asuntolainaa ja pitää huolta pienistä lapsistaan, ei sitä ylimäärästä rahaa ole liikaa kylvää ympärilleen. Jos miettii esim Dusteria, niin millaisen Diesel-nelivedon saat tuohon hintaan? 5vuotiaan 150-200tkm ajetun CR-V:n. Kyllä mielummin ostan uuden auton siinä vaiheessa. Ensimmäinen autoni oli Megane, joka palveli täysin ongelmitta ja suojasi vaimoakin niin, ettei törmäyksestä aura-autoon tullut kuin ruhjeita, eli rellun tekniikka ei pelota.
Kyllähän täällä netissä voi huudella vaikka mitä, todellisuus on kuitenkin aivan toista, kun katsoo rivarialueita vaikkapa Espoossa, niin vähän siellä noita seiskasarjan bemuja näkyy, enempi näitä 5-10 vuotiaita perusjapseja/euroautoja. Mikä tilanne onkaan maakunnissa? Näihin verrattuna Dacia on järkevä vaihtoehto. Uudehkon bemun ostaja ei varmaan harkitse Daciaa. - Zandeero
ME-auto Herttoniemessä myy niitä.
- Uusniitty
Olen ajatellut ostaa Dacia Sanderon. Soitin äsken Ranskaan ja tuli asia esille. Minulle vastattiin, että nuukat ranskalaiset ostavat kilvan Dacioita ja ovat tyytyväisiä. Maksaa siellä 7800 euroa. Meillähän tulee autovero päälle. Kyllä mieluummin ostan uuden auton kuin käytetyn ja paljon ajetun vanhan kotteron. Kalliisiin käytettyihin autoihin ei köyhällä eläkeläisellä ole varaa.
- pettynny
käyppä vilkaisemassa dacian pohjaa ja takuulla yllätyt. vetoakselit paksussa ruosteessa ja pohjassa kiiltelee paljas pelti. toivottavasti voit vielä perua kaupan.
lisäksi rengasmelu vaatii korvatulpat. - Joo ja
pettynny kirjoitti:
käyppä vilkaisemassa dacian pohjaa ja takuulla yllätyt. vetoakselit paksussa ruosteessa ja pohjassa kiiltelee paljas pelti. toivottavasti voit vielä perua kaupan.
lisäksi rengasmelu vaatii korvatulpat.Muutenvaan pärjäsi loistavasti Autobildin 100 000 km:n testissä.
- tottajokasana
Joo ja kirjoitti:
Muutenvaan pärjäsi loistavasti Autobildin 100 000 km:n testissä.
turha sitä pohjaa on tuijotella 100000 kilometrin jälkeen kun se on kuran ja hiekan peitossa.autossa on 6 vuoden puhkiruostumattomuus takuu huom.
jos ruostuminen alkaa sisäpuolelta . muutoin pohja on surkeasti suojattu ulkoapäin. eniten ihmetytti vetoakselien ja kampiakselin käyttöpyörän paksu
ruostekerros jota tuskin monesta uudesta autosta löytyy. - Siinä testissä
tottajokasana kirjoitti:
turha sitä pohjaa on tuijotella 100000 kilometrin jälkeen kun se on kuran ja hiekan peitossa.autossa on 6 vuoden puhkiruostumattomuus takuu huom.
jos ruostuminen alkaa sisäpuolelta . muutoin pohja on surkeasti suojattu ulkoapäin. eniten ihmetytti vetoakselien ja kampiakselin käyttöpyörän paksu
ruostekerros jota tuskin monesta uudesta autosta löytyy.Lopuksi se auto purettiin osiin, ja mitään tuollaista ei ollut. Päinvastoin, alustan suojausta kehuttiin hyväksi,
- seisonu heinikossa?
Siinä testissä kirjoitti:
Lopuksi se auto purettiin osiin, ja mitään tuollaista ei ollut. Päinvastoin, alustan suojausta kehuttiin hyväksi,
sehän viittaa laadun epätasaisuuteen jos osa autoista on huonosti käsitelty
tehtaalla. käytin uutta sanderoa katsastus asemalla tarkistettavana ja mainitsin
mahdollisista ruostevaurioista. kyllä insinööri naurahteli ja kysyi että mitä
pitäisi löytyä kunnes havaitsi ruostevauriot. kertoi että ei ole koskaan uudessa
autossa moista nähnyt. lisää faktaa löytyy linkittämällä ruostevauriot /dacia duster - Vetoakseliruoste:.!1
pettynny kirjoitti:
käyppä vilkaisemassa dacian pohjaa ja takuulla yllätyt. vetoakselit paksussa ruosteessa ja pohjassa kiiltelee paljas pelti. toivottavasti voit vielä perua kaupan.
lisäksi rengasmelu vaatii korvatulpat..
Ruoste vetoakseleisssa ei merkkaa mitään, lähinnä kosmeettinen haitta
.
- dacia on asia
Pikkupirriset bemarimiehet saa nautintoa nahkapenkillä istuskelusta. Daciamies nauttii nahkahuilun käytöstä.
- makuasiahan tuo
Kaivoit sitten vanhan kalutun viestin fiksua kommenttisia varten.
Käytä vaan sitä kaverin nahkahuilua jos kerran tykkäät siitä niin.
- Dacia on Dacia
Minä olen ajanu. Eteenpåin se meni kovemmin ko takaperin. Ajoin 50 km ei se mikään raketti ole ja vaan vaivaset 8 vettiiliä. Syö bensaa ko vanha Vulvo.
Hinta on paras asia. Ajosta vielä siin oli oikee ohjausteh. Mukava se oll' ajjaa.
Pientä koliinaa vaa tuppas kuopissa pittää.- 62 v. kalkkis
Miull' on simmonen iso Getz soon 3.85m pitkä.
Se makso 5900€ 5 v. käytettynä muuten hirvee hinta. Ajettu sillä oli 67000km ja nyt 4vuoden päästä 82000km. Hyvin on menny. Liian kovaa vaan kulukoo ku siin on niin hirvee suuri kone ko 1080 kuutiosenttimetrii. Bensaa mennee 6dl/10km kai keskimäärin tai sanotaan tankki 39l 2-3kk välein. Ihan hirveetä kulutusta. Olen nähäny ku uusia mainostettaan, ne kuluttaa jotain 3-4l/100km. Tänään kävin Raisiossa kysymässä liikkeessä uuteen susuki Altoon 9999€ hinta uusi 4 ovea, ilmastointi, kaukoohj. lukot ja kaikki. Ja se vero mikä se nyt on joka vuotinen ku pitää maksaa on 45€ kun Hunukassa se 77€. Rekisterönti 600, Nastarenkaat 600-700€ siihen päälle. Lupasivat maksaa 2000€ minun 8v. Hyundaista vaan. Aika sikoja ne myyjät, Myyvät sitten varmaan jollain 4000 tonnilla. Kun työttömyyskorvaus n. 500€ kuukaudessa niin ei siitä paljon jää yhtiövast. ja sähkön maksuun ja muihin kuluihin. Taitaa jäädä haaveeksi vaan. Pieneltä se Susuki tuntui 3.5m pituisena. Tehdään muuten Intiasssa. Huhu taas tehdään sentään Koreassa yhtenä maailman suurimmista tehtaista. Taidan vaan ajella vanhalla autollani eihän siinä mitään vikaa ole koskaan ollut. Mutta olisi se vaan hienoa kerran elämässä ajella aivan uudella autolla. Yksi asia vaan harmittaa kun autossani on niin iso kone. Se voisi hyvin olla vaikka 600 kuutioinen, mutta silti 4 sylinterinen ja yhtä hiljainen, Harmi kun lopettivat Getzin valmistuksen nyt on tullut tilalle i20 paljon kalliimpana. Ehkä olis parempi vaihtaa mopoautoon ne kun ei kulje liian kovaa. Kun ihminen tulee yli 60 vuotiaaksi korkein sallittu ajonopeus voisi olla korkeintaan 30-50km/h mielestäni. Terve vaan
- 62 v ukkeli
Kysyn kun olin ajanut autollani vajaan 2 vuoden aikana joatain 4100km ja vaihdoin öljyn ITSE pumpulla tammikuussa ulkona ja palelsi. En viitsinyt vaihtaa öljynsuodatinta kun se on kallis 8,5€ Keskuautohallissa. Vaihtoväli autossani on 15000km öljyllä ja suodattimellä tai 1 vuosi. Suodattimen vaihdan seuraavalla kerralla, Suodatin elementtihän kestää varmasti enemmänkin kuin se 15000km.
Öljyä ostin 2x1l Teboil Gold synteettinen ja loput käytin 4 l kannusta, koska sitä aina jää yli. KYSYNKIN nyt kannattaako vaihtaa kallis öljynsyod. joka kerta kun en vuodessa aja 15000km. Kun ei ole ajoja, vai pitäisikö ajaa huvikseen että tulisi ne 15000km vuodessa? Auto on 2003 mallinen Hyundai Getz aj. 82000km. Näillä ajomäärillä esim 400000km menisi vielä vuosikymmeneniä, epäilen autoni ruostuvan ennen sitä. Kuluuko autoni moottori nyt nopeammin? En ole koskaan käynnistänyt autoa pakkasilla vaan lämmittänyt moottoria yleensä vähintään 2h. Kylmäkäynnistys kuluttaa moottoria kaikkein eniten.
Terrv vaan - SÄÄSTELIÄS
DACIAN OSTO
Kovasti kirvoittaa Rasian osto Suomalaisia Tosi Miehiä
Osta vaan DACIA
jos et sitä häpiä.
Minulla onpi GETZI
kauan se minulla kesti.
Mutta DACIA
on jo tosi iso asia
Suuri se on DACIA
ja iso on kone 1,6 Litre
Vaan jos se ei haittaa
ostaa SE RASIA
Kun se on niin halpakin ja takuukin 3 vuotta.
Vaihda DaSIASI 3 vuoden päästä
Silloin minä sen käytetyn DACIAN voin ostaa/vaihtaa
kos mull' ei paljon rahhaa
Tosi Miehet Suomalaiset sanoo TYHMÄ OOT kun et mitään autoista tajua
Osta BMV tai VULVO jos on rahhaa sulla
Saat silloin arvostuksen muilta jos SE SINULLE nyt tärkeää on!
No miehille se ainakin on!
Ostais nyt joku kuitenkin DACIAN
jot' joku muukin sais' DACIAN
halvemmalla vielä käytettynä
Huono ja tyhmä tietenkin olen
Nauraa NUORET ja köyhät olevaiset kerskaajat
Mutta nauraako rikas kun säästöönkin rahaa voi jäädä ja muuhunkin.
Onko hän silloin Dille
vai mille me nauretaan
Terveisin waan - Sandero
Olisi kiva saada lukea asiallisia käyttäjäkokemuksia Sanderosta,itselläkin suunnitelmissa,-nuo mielipidekukkaset on todella sen tasosia ettei niitä pidäkään omalla nimellään kyllä julkaista,on ne semmosia, aikamiehinä itseään pitävien räkimisiä.Nämä vapaasti käytettävät mielipidepalstat kannattaisi käyttää asiallisen tiedon jakamiseen eikä arvostella loukkaavasti toisten suunnitelmia ja hankintoja.
Olen sitä mieltä muutoinkin että pitää olla selkärankaa laittaa oma nimensä
mielipiteensä jatkoksi.
Simo Jolkkonen,Helsinki - Suoli on
Renault-foorumi tai rtf.fi asiallisempia palstoja, josta voi kysellä.Täällä on ihan asiallisiakin vastauksia ja kommentteja, mutta valitettavasti tuo nimettömyys mahdollistaa kaikenlaisten hörhöjen sotkeutumisen asialliseen keskusteluun. Jos jotakin ei Dacia-merkki kiinnosta, niin pysyköön sitten siellä mikä kiinnostaa. Näin voisi ajatella, mutta ei taida käytännössä onnistua. Valvojilla on kai sellainen toimenkuva, että kirjoittajat saavat purkaa kiukkuaan aika tavalla tapaasti. Eli roolinsa tälläkin foorumilla on ja ei kai noita juttuja voi ja kannata vakavasti ottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3067718Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne856019Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733571Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322057Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221906- 361679
- 441494
- 551452
- 221441