Purueriste.

Purupää...

Olisi mahdollisuus saada ilmaiseksi kutteripurua ja sahanpurua.
Ajattelin tehdä talon noista.
Miten puru soveltuu eristeeksi, jos sitä on esim 400-500 mm.
Luulisi ainakin eristysvaatimukset täyttyvän.

3

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonkin mineraalivillavalmistajan sivulla muistaakseni sanottiin että 100 mm purua eristää yhtä hyvin kuin 70 mm villaa. Sinuna pistäisin varalta kosteutta hyvin, mutta ilmanvirtauksia huonosti läpäisevän kerroksen tai parikin purukerrosten väliin (ja päälle)

• hkjnbböjnöäk

Kyllä noista eristävyyksistä varmaan löytyy netistä tietoa. Sen verran vähän sivusta, puru on kuulemani mukaan siitä hyvä, että siihen ei niin helpolla kerry hiiriä. Tai siis tekevät kyllä pesiä, mutta eivät niin saa käytäviä, kun puru tukkii net samantein. Siis se kannattaisi ehkä kans selvittää. miten, verkolla tms saa purut paketttiin, että hiiret ei pääse pesimään niihin. Ei siis itellä kokemusta "isot pojat" kertoneet.

Ainiin. Itteeki alkoi kiinnostaan, kumpi parempi, puru vaiko sahajauho. Meillä oli vanhassa talossa muhat vintillä. Siivo oli mitä melkoisin, kun taloa piti rempata.

Ois ehkä hyvä löytää jostain joku tollasiin perehtynyt raksamies. Jotenkin epäilyttää, että kaikki nykyiset ei välttämättä ole teheet ite noita. Kun noissa nuo tuulennsulku ja muut utut. Muutenhan toi on ihan hyväksi havaittu ja perinteinen eristyssysteemi-

• asun isäni aikoinaan rakentamassa talossa ja muistelen puruihin sekoitetun kalkkia juuri hiirien kiusaksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3139
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3037
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2892
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      63
      2574
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      43
      2078
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1657
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1629
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1615
    9. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      24
      1610
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59
      1556
    Aihe