Kuinka moni kaksosäiti on synnyttänyt normaalisti ja kuinka moni sektiolla? Onko äidillä mahdollisuus valita kaksosten kanssa kuinka synnyttää jos vauvat ovat kummatkin päät alaspäin?
Synntystapa
8
853
Vastaukset
- jadelynn
syntyivät normaalisti alateitse,luomulla.herra-B oli perätilassa,mut pystyin synnyttämään normaalisti. ikäeroa on pojilla 9 min. ja oli nopea ja helppo synnytys! en missään tapauksessa valitsisi sektiota. pojat syntyivät rv. 36 4 ja oli hyvän kokoisia herra-A oli 2500kg ja herra-B oli 2480kg.nyt 4.vee ja aivan ihania
- tinnitus
syntyivät sektiolla rv 38. Suoraan sektioon normi äitiyspolikontrollilta raskausmyrkytyksen vuoksi, josta vaaraa itselleni, ei kuulemma niinkään lapsille. A syntyessään 2.9 ja B 2.7 kg ei-identtiset, terveet pojat (kummallakin pisteet 9-10-10 :)
Koko raskausaikana ei edes väläytelty sektion mahdollisuutta, vaan alatiesynnytystä pidettiin mielestäni "itsestäänselvänä". A-vauva oli koko raskausajan raivotarjonnassa ja B vaihteli joka ultrassa raivo ja perätilan välillä. Tosiaan itsekään en kyllä kysellyt sektiomahdollisuuden perään.
Onnea kaksosista, suurempaa onnea ei voi kerralla saada...tai ehkä sitten kolmosista ;) - Kysymysmerkki??
tinnitus kirjoitti:
syntyivät sektiolla rv 38. Suoraan sektioon normi äitiyspolikontrollilta raskausmyrkytyksen vuoksi, josta vaaraa itselleni, ei kuulemma niinkään lapsille. A syntyessään 2.9 ja B 2.7 kg ei-identtiset, terveet pojat (kummallakin pisteet 9-10-10 :)
Koko raskausaikana ei edes väläytelty sektion mahdollisuutta, vaan alatiesynnytystä pidettiin mielestäni "itsestäänselvänä". A-vauva oli koko raskausajan raivotarjonnassa ja B vaihteli joka ultrassa raivo ja perätilan välillä. Tosiaan itsekään en kyllä kysellyt sektiomahdollisuuden perään.
Onnea kaksosista, suurempaa onnea ei voi kerralla saada...tai ehkä sitten kolmosista ;)Kiitos onniteluista :-) nyt synnytyksen lähentyessä alkaa miettimään tätä synnytystapaa yhä enemmän. Minullekaan ei ole kertaakaan annettu ymmärtää, että ovat sektio olisi mahdollinen. Kummatkin vauvat ovat päät alaspäin ja kaikki mennyt tähän asti hyvin. Mutta otan puheeksi ensi kerralla. En nyt sitten tiedä kumpi olisi parempi vaihtoehto, mutta siinähän se selviää jos vaihtoehtoja ei ole kun alatiesynnytys. Luulen, että näin on, että sitä suositellaan.
- 2xtytöt
Minulla oli alkuraskaudessa mielipide että ehdottomasti sektio. Niin vaan pää kääntyi ja tytöt syntyivät alateitse. Koitin olla ajattelematta koko asiaa ja menin suositusten mukaan. Molemmat olivat raivotarjonnassa enkä alkanut siitä sen enempää keskustelemaankaan. Tosin en olisi ehtinytkään kun syntyivät 33 3. Synnytyksestä ei oltu puhuttu mitään ennenkuin salissa :) Tsemppiä loppumetreille!
- auuuuts
2xtytöt kirjoitti:
Minulla oli alkuraskaudessa mielipide että ehdottomasti sektio. Niin vaan pää kääntyi ja tytöt syntyivät alateitse. Koitin olla ajattelematta koko asiaa ja menin suositusten mukaan. Molemmat olivat raivotarjonnassa enkä alkanut siitä sen enempää keskustelemaankaan. Tosin en olisi ehtinytkään kun syntyivät 33 3. Synnytyksestä ei oltu puhuttu mitään ennenkuin salissa :) Tsemppiä loppumetreille!
Alakautta käynnistettynä 38 . Vauva A helposti pää edellä ja lopulta B perätilassa raskaan puserruksen jälkeen liki tuntia myöhemmin. Minulle kaksossynnytys oli toinen synnytys ja annettiin ymmärtää, että vauva B tulee helposti ulos vaikka on perätilassa. Näin ei useinkaan käy, vaan moni joutuu B:n kohdalla lopulta sektioon tms. Itselläni B tuli lopulta ulos mutta sai 2 pistettä ja kipu oli kauhea kun mikään puudutus ei ollut aikoihin vaikuttanut ja tippa vännettiin täysille.
- äåöploöpl
Alakautta käynnistettynä (kalvojen puhkaisu) rv 36 4 mun kohonneiden maksa arvojen takia. Synnytys kesti n.5 tuntia ja A vauva pää edellä puolen tunnin ponnistuksien jälkeen ja B vauva seitsemän minuuttia myöhemmin pääedellä. Jännitystäkin löytyi koska vauva A syntyi napanuora kaulanympärillä ja oli niellyt kakkaista lapsivettä. Kun A oli ulkona B vauvan sydänäänet laskivat vaarallisesti mutta onneksi sain ponnistettua hänet nopeasti ulos.
Paljon helpompi synnytys kuin eskoisesta ja parannuin paljon nopeammin koska tikkejä ei tullut kuin muutama.. - *-*
no ei kai sitä kukaan saa valita mennäänkö sectioon vai alateitse. Vaikka sectio on rutiini leikkaus niin silti siinä mennän 6 eri vatsa kerroksen läpi ja riskit on aina suuremmat eikä sectiota tehdä kun tarpeen vaatiessa.
Itse odotan identtisiä kaksosia, (tänään viikkoja 32 3) kortisoonia annettiin 30 2 viikolla jo koska vauvoille mittailtiin kahteen kertaan suuri koko ero ja kuopioon sectioon lähtö oli käsinkosketeltavissa. (a vauva oli pienempi 1207g raivotarjonnassa ja B 1862g perätilassa) Mutta nyt tilanne on rauhottunut, molemmat ovat raivotarjonnassa ja viime kerralla vauvojen painot olivatkin A 1800g ja B 1945g ja toivon sormet ja varpaat ristissä että ei joudutasectioon vaan saisin alateitse synnyttää kuten kaksi aiempaakin lasta. Alle 4 viikkoa käynnistykseen / leikkaukseen jos sinne asti mennään. - SSSSSSSSSSSSssssssss
Minulla yritettiin 24h alatiesynnytystä, mutta en avautunut tarpeeksi niin sitten päädyttiin sektioon. Vauvat olivatkin kummatkin yli 3kiloisia, jote vatsa oli niin pingottunut, että tuskin olisi ollut mahdollista punnertaa alakauttaa maailmaan heitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984