Synntystapa

Kysymysmerkki??

Kuinka moni kaksosäiti on synnyttänyt normaalisti ja kuinka moni sektiolla? Onko äidillä mahdollisuus valita kaksosten kanssa kuinka synnyttää jos vauvat ovat kummatkin päät alaspäin?

8

835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jadelynn

      syntyivät normaalisti alateitse,luomulla.herra-B oli perätilassa,mut pystyin synnyttämään normaalisti. ikäeroa on pojilla 9 min. ja oli nopea ja helppo synnytys! en missään tapauksessa valitsisi sektiota. pojat syntyivät rv. 36 4 ja oli hyvän kokoisia herra-A oli 2500kg ja herra-B oli 2480kg.nyt 4.vee ja aivan ihania

      • tinnitus

        syntyivät sektiolla rv 38. Suoraan sektioon normi äitiyspolikontrollilta raskausmyrkytyksen vuoksi, josta vaaraa itselleni, ei kuulemma niinkään lapsille. A syntyessään 2.9 ja B 2.7 kg ei-identtiset, terveet pojat (kummallakin pisteet 9-10-10 :)

        Koko raskausaikana ei edes väläytelty sektion mahdollisuutta, vaan alatiesynnytystä pidettiin mielestäni "itsestäänselvänä". A-vauva oli koko raskausajan raivotarjonnassa ja B vaihteli joka ultrassa raivo ja perätilan välillä. Tosiaan itsekään en kyllä kysellyt sektiomahdollisuuden perään.

        Onnea kaksosista, suurempaa onnea ei voi kerralla saada...tai ehkä sitten kolmosista ;)


      • Kysymysmerkki??
        tinnitus kirjoitti:

        syntyivät sektiolla rv 38. Suoraan sektioon normi äitiyspolikontrollilta raskausmyrkytyksen vuoksi, josta vaaraa itselleni, ei kuulemma niinkään lapsille. A syntyessään 2.9 ja B 2.7 kg ei-identtiset, terveet pojat (kummallakin pisteet 9-10-10 :)

        Koko raskausaikana ei edes väläytelty sektion mahdollisuutta, vaan alatiesynnytystä pidettiin mielestäni "itsestäänselvänä". A-vauva oli koko raskausajan raivotarjonnassa ja B vaihteli joka ultrassa raivo ja perätilan välillä. Tosiaan itsekään en kyllä kysellyt sektiomahdollisuuden perään.

        Onnea kaksosista, suurempaa onnea ei voi kerralla saada...tai ehkä sitten kolmosista ;)

        Kiitos onniteluista :-) nyt synnytyksen lähentyessä alkaa miettimään tätä synnytystapaa yhä enemmän. Minullekaan ei ole kertaakaan annettu ymmärtää, että ovat sektio olisi mahdollinen. Kummatkin vauvat ovat päät alaspäin ja kaikki mennyt tähän asti hyvin. Mutta otan puheeksi ensi kerralla. En nyt sitten tiedä kumpi olisi parempi vaihtoehto, mutta siinähän se selviää jos vaihtoehtoja ei ole kun alatiesynnytys. Luulen, että näin on, että sitä suositellaan.


      • 2xtytöt

        Minulla oli alkuraskaudessa mielipide että ehdottomasti sektio. Niin vaan pää kääntyi ja tytöt syntyivät alateitse. Koitin olla ajattelematta koko asiaa ja menin suositusten mukaan. Molemmat olivat raivotarjonnassa enkä alkanut siitä sen enempää keskustelemaankaan. Tosin en olisi ehtinytkään kun syntyivät 33 3. Synnytyksestä ei oltu puhuttu mitään ennenkuin salissa :) Tsemppiä loppumetreille!


      • auuuuts
        2xtytöt kirjoitti:

        Minulla oli alkuraskaudessa mielipide että ehdottomasti sektio. Niin vaan pää kääntyi ja tytöt syntyivät alateitse. Koitin olla ajattelematta koko asiaa ja menin suositusten mukaan. Molemmat olivat raivotarjonnassa enkä alkanut siitä sen enempää keskustelemaankaan. Tosin en olisi ehtinytkään kun syntyivät 33 3. Synnytyksestä ei oltu puhuttu mitään ennenkuin salissa :) Tsemppiä loppumetreille!

        Alakautta käynnistettynä 38 . Vauva A helposti pää edellä ja lopulta B perätilassa raskaan puserruksen jälkeen liki tuntia myöhemmin. Minulle kaksossynnytys oli toinen synnytys ja annettiin ymmärtää, että vauva B tulee helposti ulos vaikka on perätilassa. Näin ei useinkaan käy, vaan moni joutuu B:n kohdalla lopulta sektioon tms. Itselläni B tuli lopulta ulos mutta sai 2 pistettä ja kipu oli kauhea kun mikään puudutus ei ollut aikoihin vaikuttanut ja tippa vännettiin täysille.


    • äåöploöpl

      Alakautta käynnistettynä (kalvojen puhkaisu) rv 36 4 mun kohonneiden maksa arvojen takia. Synnytys kesti n.5 tuntia ja A vauva pää edellä puolen tunnin ponnistuksien jälkeen ja B vauva seitsemän minuuttia myöhemmin pääedellä. Jännitystäkin löytyi koska vauva A syntyi napanuora kaulanympärillä ja oli niellyt kakkaista lapsivettä. Kun A oli ulkona B vauvan sydänäänet laskivat vaarallisesti mutta onneksi sain ponnistettua hänet nopeasti ulos.

      Paljon helpompi synnytys kuin eskoisesta ja parannuin paljon nopeammin koska tikkejä ei tullut kuin muutama..

    • *-*

      no ei kai sitä kukaan saa valita mennäänkö sectioon vai alateitse. Vaikka sectio on rutiini leikkaus niin silti siinä mennän 6 eri vatsa kerroksen läpi ja riskit on aina suuremmat eikä sectiota tehdä kun tarpeen vaatiessa.

      Itse odotan identtisiä kaksosia, (tänään viikkoja 32 3) kortisoonia annettiin 30 2 viikolla jo koska vauvoille mittailtiin kahteen kertaan suuri koko ero ja kuopioon sectioon lähtö oli käsinkosketeltavissa. (a vauva oli pienempi 1207g raivotarjonnassa ja B 1862g perätilassa) Mutta nyt tilanne on rauhottunut, molemmat ovat raivotarjonnassa ja viime kerralla vauvojen painot olivatkin A 1800g ja B 1945g ja toivon sormet ja varpaat ristissä että ei joudutasectioon vaan saisin alateitse synnyttää kuten kaksi aiempaakin lasta. Alle 4 viikkoa käynnistykseen / leikkaukseen jos sinne asti mennään.

    • SSSSSSSSSSSSssssssss

      Minulla yritettiin 24h alatiesynnytystä, mutta en avautunut tarpeeksi niin sitten päädyttiin sektioon. Vauvat olivatkin kummatkin yli 3kiloisia, jote vatsa oli niin pingottunut, että tuskin olisi ollut mahdollista punnertaa alakauttaa maailmaan heitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3699
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2118
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1594
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1444
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1401
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1322
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1218
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1144
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe