Hieroja ammattina

aklsdjalksd

Kertokaas hieroja-yrittäjät ammatistanne. Teettekö minkä pituista päivää, iltoja-viikonloppuja, kuinka kannattavaa työ on. Onko erikseen oma kirjanpitäjä, mitäs jos teette muuta hoitotyötä samassa esim kosmetologisia hoitoja tms..kuinka kirjanpito asiat sujuvat.Koska niistä kuitenkin alv maksettava..eli onko hankalaa käytännössä?
Olen itse ollut kosmetologi yrittäjänä ja nyt äitiyslomien jälkeen haluaisin kouluttautua hierojaksi ja ruveta siinäkin yrittäjäksi. Mietin vaan onko kuinka taloudellisesti kannattavaa, kuinka raskasta tms..Kotiin saisin työtilan laitettua- Tiedä sitten onko loppujen lopuksi hyvä idea. Mutta tässä elämäntilanteessa ja pienten lasten kanssa kuitenkin ehkä järkevintä. Minkälaisia koulutuksia olette käyneet yms.. KAIKKI KÄYTÄNNÖN tieto TARPEEN :) Ja tiedän kyllä yrittäjyyden omat huonot puolet..mutta silti se vaan loppujen lopuksi kiehtoo eniten.
Oletteko hommanneet maksupäätteitä vai ihan käteiskaupalla pärjänneet? Nykyään vaan kun kaikki maksavat melkein korteilla..
Mutta laittakaa kaikenlaisia ajatuksia ammatistanne! Kiitos

8

11256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohjeohje

      Ei todellakaan ole kannattavaa ellet rupea hieromaan peniksiä, eturauhasia, pilluja yms. Silloin alkaa vasta kannattamaan!

    • Itse hieroja

      Jos vaan jaksaa päivästä toisen haistella asiakkaiden pieruja

      • toinen hieroja..

        Ei nyt sentään joka päivä pieruja tartte haistella,mut melkein kuitenkin..


    • Hieroja06

      koska sormet ei kestäny. Muutenkin homma oli aika yksinäistä minulle, nyt kun olen töissä missä on muitakin hoitajia, koen sen positiivisena, saa jakaa tilanteet muiden hoitajien kanssa. Raha ei ollut minulle tärkein motivaattori kuitenkaan, eikä edes se, että sain itse päättää työajat, vaikka sitä välillä kaipaakin.
      Hierojana, kun olet kouluttautunut eli saanut sen tittelin koulutettu hieroja, älä tee alihintaan duunia. Vaikka joku näkövammainen ilmoittelisi hierovansa jopa puolet halvemmalla, älä itse mene siihen, sillä silloin et pärjää, et elä, kun et saa samoja tukia kuin hän. Jo kolme vuotta sitten minulle sanoi eräs ihminen, joka tiesi kuinka firma pyörii, että alle 30; ei tule toimeen yrittäjä ja hän oli oikeassa. Kaikki verot ja eläkkeet, vakuutukset ottaa pois niin oikeassa oli. Tänä päivänä en tiedä mikä taksa olisi. Silloin kuitenkin omaa toimintaani häiritsi ilmoittelija, joka mainosti hierovansa puoleen tästä hinnasta. Kilpaile nyt sellaisen kanssa.. Paitsi hierontaan tottuneet, jotka tiesivät, mitä hieronnan kuuluisi olla. Sain vakiasiakkaita myös joistakin kokeilijoista, jotka kokeilivat kallista hierontaa jostakin syystä.
      Kovaa duuni on, eikä asiakkaat käsitä sitä. Eivät he arvosta puupennin-vertaa sinun aikaasi....aina. Toiset jotka ehkä oman työnsä puolesta tajuavat, niin arvostavat kyllä.
      Kannattaa varoa niitä, jotka ei heti maksa, sillä ainakin itsellä tuli sellainen asiakas, nuori tyttö, jonka äiti tilaisi monen kerran hieronnan ja sitten tyttö kävi ne monet kerrat, mutta äiti ei sitten koskaan maksanutkaan.
      Yksityisyrittäjänä ja varsinkin kotona on aika haavoittuvainen lähentelijöille tai niille, jotka riisuvat ilkosilleen ja sitten kun laitat pyyhettä intiimialueiden peitoksi heittävät sen pois tai muuten vain juttelevat kummallisia. Silloin toivoo että palkka olisi edes tripla tai olisi joku ketä huutaa apuun. Itselläni tuli tällainen heppu vain kerran vastaan ja se oli kyllä enemmän kuin tarpeeksi.
      Paljon oli perushierontaa ja tosiaan en tehnyt sitä alihintaan, koska alihintaan ei voi tehdä fyysistä työtä, jota mitätaan ajan kanssa. Muuten ei elä tai elää tosi niukasti...
      En tiedä jos joskus vielä alan yrittäjäksi, mutta en vain koulutettuna hierojana vaan sitten minulla on jokin muukin erityisosaaminen, jolloin voin veloittaa hieman enemmän ja jää hörhöt asiakkaat vähemmälle.
      Yrittäjyydessä on vapaus, mutta sen myötä myös yksinäisyys ja erilainen vastuu kuin työntekijänä. Kun kokee molemmat puolet niin voi eritavalla nähdä taas kaiken.

      • kutittaa ja vit...

        Kyllä siitä tienaakin triplat, mutta sitä kutsutaan jo huoraamiseksi.


    • U.hieroja

      Itse teen n. 12 tunnin päiviä, mutta päiväähän ei usein saa täyteen vaan tulee pidempiäkin taukoja asiakkaiden väliin. Kuukaudessa teen myös pari viikonloppua, jotka täyttyvät kyllä aika hyvin. Teen itse kirjanpidon mutta en tee muita töitä kuin hierojan hommia joten kirjanpito on ihan helppoa.
      Työ on fyysisesti raskasta ja itsestään pitää muistaa pitää huolta (voimaharjotteita, hierontaa, venyttelyä, lepoa). Alku tietysti aika hiljaista asiakkaiden suhteen, itsellä meni n. 1,5 vuotta että sain hyvän asiakaskunnan ja aloin oikeasti tienaamaan tällä työllä. Jatkokoulutukset ja kurssit on aina tietysti hyvästä ja myös siitä mukavia että pääsee tapaamaan kollegoita ja vaihtamaan ideoita sekä purkamaan mieltä, näissä hommissa kun ei noita työkaverita ole ja asiakkaalle olet yleensä se kuunteleva osapuoli.
      Itselläni ei ole maksupäätettä ja käteishomma on toiminut ihan hyvin kun asiakkaat on sille oppinut. Rahoja pitää sit vaan roudata pankkiin. Itse olen mies ja en ole törmännyt kuin yhteen miespuoliseen pervoon, naisia on muutama liian innokas ollut, muuta nekin on onneksi uskonut puhetta. Naisyrittäjälle voi olla tietysti pervojen kanssa hankalampaa. Uskon silti että ammattimaisella pukeutumisella, sisustuksella ja ennenkaikkea asenteella saa pervot pysymään loitolla ja aisoissa.
      Tsemppiä valitsemalliselle tielle.

    • itse sivutoiminen hieroja (päätoimi freelancerina hoitoalalla). teen omassa työssäni 3-vuorotyötä, mutta nyt enemmänkin viimeaikoina 2-vuorotyötä. siinä hyvä puoli se, että itse voi säätää itselleen sopivia työaikoja ja työvuoroja ja jää aikaa myös hieronta-asiakkaillekin. mulla hyvä yksityinen työnantaja, jonka kanssa voin laatia sopivat työkeikat hoitotyöhöni. usein teenkin 2-3 ns pitkää päivää/viikko (jolloin saan pitkät vapaat vastaavasti) ja palkassa siis en juurikaan häviä tällä menettelyllä verrattunan tavallisiiin n 7-8t työpäiviin.
      järjestän hieronta-asiakkaille aikoja työvuorojeni mukaan eli jos mulla iltavuro (14-22) niin hieron aamupäivisin ja vastaavasti jos aamuvuoro (7-14,30) hieorn iltapäivisin ja tietysti myös vapaapäivinä. pyrin rauhoittamaan viikonloput hieronta-asiakkailta pääsääntöisesti, mutta jos tilanne se, ettei asiakas oman työnsä vuoksi pääse tarjottuina arkiaikoina, voin ottaa vastaan lauantaisinkin.
      hyviä vinkkejä:
      * älä koskaan ota asiakasta vastaan luotolla tai lupauksilla, sellanen asiakas jättää varmasti maksamatta lupauksistaan huolimatta. yhden kerran voi ehkä mennä läpi, mutta älä anna uutta aikaa ellei edellistä käyntiä ole maksettu. uusilta asiakkailta aina käteisellä tai pankkikortilla (muistuta asiakasta kun varaa aikaa)
      * suosi aina asiakkaita jotka maksaa välittömästi käteisellä/pankkikortilla tms
      * jos tunnet asiakkaan hyvin, ja asiakas ei heti maksa, mutta maksaa myöhemmin kyllä, se on myös ok, itselläni käy vakiasiakkaita, jotka maksaa pankkitilille esim verkkopankin kautta kotiin päästyään.
      * pidä omaa salaista asiakasrekisteriä: se helpottaa asiakkaiden valinnassa-jos koet jonkun asiakkaan epäluotettavaksi, laita sen yhteystiedot muistiin ja huomautus perään "epäilyttävä" , "jättää maksamatta" tms. kun kyseinen asiakas soittaa, varmista kuka hän on ja pidä rekisterisi auki samalla. jos näet sen numeron tai nimen siinä, ole varovainen äläkä lupaa liikaa - tai sano suoraan, että edellinen käyntikin on vielä maksamatta joten uutta aikaa ei anneta ennen sitä. uusia yrittäjiä huijataan aina monin tavoin: "lompakko jäi kotiin", "mulla ei nyt käteistä just mukana-voinko maksaa myöhemmin", tai juts "varaan toiselle henkilölle ajan ja maksan sitten kaikki kerralla" tms.
      * jos asiakas onnistuu huijaamaan sua puhelimessa mutta ovella tunnistat hänet, pyydä häntä poistumaan saman tien (pidä varmuusketju päällä jos olet kotona ja avaa ovi vasta kun varmasti tunnet asiakkaan)
      * hyvä kirjanpitäjä kannattaa hommata, se hoitaa ikävät ja joskus hankalaksi koetut kirjanpito- , ALV- ym asiat (kilpailuta useampi kirjanpitoyrittäjä asian suhteen vertaa tarkasti sen tarjousta/laatua/hintaa)
      * kotona helppo tehdä hierontatyötä jos saat tilan helposti järjestettyä, se vapauttaa sinut kallista vuokratiloista ja saat vähentää verotuksessa työhuonevähennyksen (myös sen järjestämisestä aiheutuneet remontti- muutos ym kulut)
      * kotona hierottaessa, voit laskea hiukan hintaakin normaalista alemmaksi, koska sulle ei tule maksettavaksi tilojen vuokrasta tms aih.kulujakaan. mutta siinä hankalaa jos lapset pyörii koko ajan häiritsemässä tms---pyri siis järjestämään oma rauhallinen tila hieronta-asiakkaille
      * muista kuitenkin pyhittää illat ja viikonloput itsellesi ja perheellesi, muuten sulle ei jää koskaan kunnon vapaata ja siitä kärsii koko perhe ajan myötä. satunnaisia aikoja voi antaa illaksi tai viikonlopulle, mutta ei jatkuvasti.
      *käteismaksu on aina paras vaihtoehto, mutta jos asiakkaita alkaa olla hyvin, kannattaa hankkia sitten jonkinlainen maksupääte

    • maksupääte

      Edullisia ja toimivia maksupäätteitä pienyrittäjälle? Vai miten toimitte käteisen lisäksi?
      Kenelläkään nettiajanvarauksen yhteydessä maksumahdollisuutta (eli hieronta on jo maksettu, kun asiakas saapuu)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe