Kävelet lapsesi / lastesi kanssa paikassa, joka on teille kaikille rakas. Se voi olla keväinen metsä, joenranta, suurkaupungin pääkatu, kotipolkusi maaseudulla tai mikä vain. Lapsesi sanoo sinulle, isä /äiti, rakastan sinua. Vastaat, niin minäkin rakastan sinua / teitä. Silloin eteesi tulee ihmisiä, jotka kysyvät olisitko valmis uhraamaan lapsesi tulevien sukupolvien elämän säästämiseksi? Haluat tietää enemmän, ja sinulle kerrotaan, että yhden lapsen uhraaminen pelastaa koko tulevien sukupolvien lasten elämän. Jos uhraat lapsesi, koko ihmiskunta palvoo sinua rakastavana isänä / äitinä.
Mitä ajatuksia ja tunteita sinussa herää? Mitä tekisit?
toinen mielikuvamatka
28
482
Vastaukset
- Kössönöm
Kakarat kainaloon ja helvetinmoista kyytiä poliisilaitokselle.
mutta arveluttaisi kyllä kääntää selkää tuolle porukalle, niin että siitä voisi tulla sellaista takaperin säntäystä.
- Kössönöm
iaurwen kirjoitti:
mutta arveluttaisi kyllä kääntää selkää tuolle porukalle, niin että siitä voisi tulla sellaista takaperin säntäystä.
ei sitä siihen auttaisi jäädä, jos lapsia uhataan. Sitten vaan hirveä huuto päälle Auttakaa, Auttakaa, nuo yrittää ryöstää lapseni!
- body
Kössönöm kirjoitti:
ei sitä siihen auttaisi jäädä, jos lapsia uhataan. Sitten vaan hirveä huuto päälle Auttakaa, Auttakaa, nuo yrittää ryöstää lapseni!
ja noituus olisi silloin vielä ihmisen primitiivisyyttä ja jos joku vaatisi uhreja jonkun asian takia, ne vaatija/ pyytäjät pitäisi ottaa kiinni ja saada järkiinsä. Ellei heitä saisi järkiinäs, pitäisi passittaa laitokseen ja hoitoon.
- readmorethanonebook
Torchwoodin kolmos kausi kannattaa katsastaa. Ottamatta kantaa vertaukseen kristinuskon jumalasta, niin onko yhden uhraaminen monen vuoksi oikein? Minusta ei voi sanoa että olisi.
mihin sellainen väite voisi edes perustua? Pitääkö lähtökohtaisesti aina uskoa, mitä vastaantulija sanoo? Voisinhan minä itse väittää, että kun se vastaantulija hyppää 18 kyykkyhyppyä, niin mitään lapsiuhria ei tarvita, vaan maailma pelastuu sillä yhtä hyvin.
- readmorethanonebook
iaurwen kirjoitti:
mihin sellainen väite voisi edes perustua? Pitääkö lähtökohtaisesti aina uskoa, mitä vastaantulija sanoo? Voisinhan minä itse väittää, että kun se vastaantulija hyppää 18 kyykkyhyppyä, niin mitään lapsiuhria ei tarvita, vaan maailma pelastuu sillä yhtä hyvin.
Ei tietenkään.
Mielikuvilla on mielenkiintoista leikitellä ja ymmärrän kyllä mihin tuota vertaat. Meillä ei ole kuitenkaan samanlaista jumalallista virkaa maan päällä, kuin henkilöillä, mihin viittaat. Toisinpäin meillä taas on todellinen vastuu lastemme turvallisuudesta. Siksipä lähtisin Kössönömin ja kumppaneiden kanssa pikapikaa Poliisinnjuttusille.
Henna-Mari
Erityisnuorisotyö- hyvä tyttö
Oletit kyseessä olevan Jumalavertaus, mutta kyllä siinä oli isä / äiti ja lapsi / lapsia.
Loppu oli oikein. Sillä tavoin oikein, että samaistuit "itseesi". Valintasi oli se, jonka siinä tilanteessa katsoit parhaaksi mahdolliseksi. - acimlai nen
On totaalinen väärinkäsitys Jeesuksen opetuksista se, että nähdään hänet UHRINA. Semmoinen on Paavalin ja muiden vanhoista kirjoituksista jälkeenpäin Jeesuksen opetuksiin sekoitettua ajattelua.
IOK:ssa Jeesus selittää asian aivan eri tavalla
Mene täällä sivulle 39 niin näet.
books.google.fi/books?id=6Pz2yK7-v18C&am...iden oppikurssi johdanto&f=false - acimlain en
acimlai nen kirjoitti:
On totaalinen väärinkäsitys Jeesuksen opetuksista se, että nähdään hänet UHRINA. Semmoinen on Paavalin ja muiden vanhoista kirjoituksista jälkeenpäin Jeesuksen opetuksiin sekoitettua ajattelua.
IOK:ssa Jeesus selittää asian aivan eri tavalla
Mene täällä sivulle 39 niin näet.
books.google.fi/books?id=6Pz2yK7-v18C&am...iden oppikurssi johdanto&f=falsehttp://books.google.fi/books?id=6Pz2yK7-v18C&am...iden oppikurssi johdanto&f=false
- "kirkonmies"
kuin Baal Jumalalle uhrattiin lapsia,Jumala leppyi kun alkoi sataa "
Silloin kun Baalille uhrattiin Jumalan oli kuultava !
Ja nytkö meidän on uhrattava kaikki totuus ennen kuin kirkko kuulee ?
Ja kun Jeesus uhrattiin niin Jumala antaa kaikki syntimme hänen tähtensä kaikille ihmisille anteeksi.
Vaikka ne ovat verentahriman ruskeat niin ne tulevat villan valkeiksi.
Myöskin Baal leppyi ja antoi uusia lapsia ja vilja kasvoi ,kansa eli yltäkylläisyydessä ja Baalillekki uhratut lapset olivat synnittömiä .
Mitäkö tekisin ,tietenkin kysyisin minkä uskonlahkon kannattajia olette,jotta tietäisin pysyä kaukana heistä. - nicander
sellaisia tunteita, että tuo on melko huono mielikuvamatka. Ensinnäkään en ole Jumala.
Joten en voi samaistua Jumalan asemaan.
Koska siihen taidat pyrkiä.
Sinun pitäisi aloittaa mielikuvamatkasi siis, Jumalaan samaistumisesta.
Erään tarinan muistan tähän liittyen. Se on siis tarina. En tiedä onko totta.
Oli junaradan vaihteiden hoitaja ja hänellä pieni poika. Eräänä päivänä työssä ollessaan hän kauhukseen näki pienen poikansa junradan sillalla, ja juna oli tulossa. Hänellä oli kaksi vaihtoehtoa. Pelastaa poikansa, jolloin koko juna syöksyy matkustajineen tuhoon. Tai pelastaa juna matkustajineen, jolloin hänen rakas pieni poikansa tuhoutuu. Vain muutama pieni kauhun hetki valita. ...... Hän valitsee jälkimmäisen ................................................
Minusta ei täydellinen kertomus kuvaamaan mitään, mutta silti jotain..
Sellainen mielikuvamatka.- hyvä tyttö
"sellaisia tunteita, että tuo on melko huono mielikuvamatka. Ensinnäkään en ole Jumala.
Koska siihen taidat pyrkiä."
Pyysin "samaistumaan" itseesi. - nicander
hyvä tyttö kirjoitti:
"sellaisia tunteita, että tuo on melko huono mielikuvamatka. Ensinnäkään en ole Jumala.
Koska siihen taidat pyrkiä."
Pyysin "samaistumaan" itseesi.Koska en ole Jumala.
Voin vain ajatella Jumalaa sellaisena kuin hänet tunnen ja koen. Ja siihen Jumalan itsensä uhraaminen Pojassaan sopii. Sitä voin yrittää kuvitella, vaikken järjellä ymmärtäisikään. Sydämessäni kyllä. - hyvä tyttö
nicander kirjoitti:
Koska en ole Jumala.
Voin vain ajatella Jumalaa sellaisena kuin hänet tunnen ja koen. Ja siihen Jumalan itsensä uhraaminen Pojassaan sopii. Sitä voin yrittää kuvitella, vaikken järjellä ymmärtäisikään. Sydämessäni kyllä.Mitä jos yrittäisit samaistua tarinan isään tai äitiin. Hän ei ole Jumala, vaan ihan tavallinen ihminen, kuten sinä tai minä. (jos pidät meitä tavallisina ihmisinä etkä jumalina) Kuvittele itsesi siihen tilanteeseen.
- nicander
hyvä tyttö kirjoitti:
Mitä jos yrittäisit samaistua tarinan isään tai äitiin. Hän ei ole Jumala, vaan ihan tavallinen ihminen, kuten sinä tai minä. (jos pidät meitä tavallisina ihmisinä etkä jumalina) Kuvittele itsesi siihen tilanteeseen.
Kun minä satun tuntemaan tämän Jumalan, johon uskon.
Ei minun uskoni tästä mihinkään muutu.
No jos nyt kuvittelen tuota tilannetta ilman mitään Jumalaa, niin soittaisin sosiaaliviranomaiset tai poliisit tai jonkun nyt paikalle varmaan. Tyyppihän olisi melko epätasapainossa ja jonkinlaisen uskonnollisen harhan vallassa. - hyvä tyttö
nicander kirjoitti:
Kun minä satun tuntemaan tämän Jumalan, johon uskon.
Ei minun uskoni tästä mihinkään muutu.
No jos nyt kuvittelen tuota tilannetta ilman mitään Jumalaa, niin soittaisin sosiaaliviranomaiset tai poliisit tai jonkun nyt paikalle varmaan. Tyyppihän olisi melko epätasapainossa ja jonkinlaisen uskonnollisen harhan vallassa."Kun minä satun tuntemaan tämän Jumalan, johon uskon.
Ei minun uskoni tästä mihinkään muutu."
Sinun uskosi on tullut selväksi myös minulle.
"Tyyppihän olisi melko epätasapainossa ja jonkinlaisen uskonnollisen harhan vallassa." Mikähän tuo uskonnollinen harha voisi olla? - nicander
hyvä tyttö kirjoitti:
"Kun minä satun tuntemaan tämän Jumalan, johon uskon.
Ei minun uskoni tästä mihinkään muutu."
Sinun uskosi on tullut selväksi myös minulle.
"Tyyppihän olisi melko epätasapainossa ja jonkinlaisen uskonnollisen harhan vallassa." Mikähän tuo uskonnollinen harha voisi olla?sairaita ihmisiä, jotka luulee jopa olevansa jumala ...
Kerran tapasin sellaisen ihmisen, joka luuli, että venäläiset joukot vakoilee häntä hänen lämpöpattereidensa kautta ... ja hänellä oli siis joku maailmoita huikaiseva teoria mitä ne vakoilivat...
Sairaus. - hyvä tyttö
nicander kirjoitti:
sairaita ihmisiä, jotka luulee jopa olevansa jumala ...
Kerran tapasin sellaisen ihmisen, joka luuli, että venäläiset joukot vakoilee häntä hänen lämpöpattereidensa kautta ... ja hänellä oli siis joku maailmoita huikaiseva teoria mitä ne vakoilivat...
Sairaus.Hän varmaan uskoi siihen, "että venäläiset joukot vakoilee häntä hänen lämpöpattereidensa kautta ..." vaikka muuta väitit vai väititkö?
- nicander
hyvä tyttö kirjoitti:
Hän varmaan uskoi siihen, "että venäläiset joukot vakoilee häntä hänen lämpöpattereidensa kautta ..." vaikka muuta väitit vai väititkö?
Minua vähän pelotti se ihminen, ja tiesin, ettei auta. Oli niin sairas.
Mutta jos nyt aiot tehdä diagnoosin tästä minun Jumalauskostani, niin voit samalla jo pistää sen krooniseksi myös. :) - hyvä tyttö
nicander kirjoitti:
Minua vähän pelotti se ihminen, ja tiesin, ettei auta. Oli niin sairas.
Mutta jos nyt aiot tehdä diagnoosin tästä minun Jumalauskostani, niin voit samalla jo pistää sen krooniseksi myös. :)Niin se on. Se on muuttunut krooniseksi Jumalauskoksi. Tuskin sinun Jumalauskosi on akuuttia vai onko? Olet sinä niin ihana!!
Näin arkielämässä menisi puolustusvaisto välittömästi päälle ja mahdollisimman pian lapset pois turvaan. Tietysti ilmoitus virkavallalle heti kun se on mahdollista.
Jos taas ajattelemme vaihtoehtoa, että voisin olla täysin vakuuttunut siitä, että lapsen tai parin uhraamisella pahuus ja kärsimys katoaisi maailmasta, niin en siinäkään tapauksessa voisi suostua diiliin. En voi käydä kauppaa kenenkään muun hengellä, kuin omallani. En omista lapsiani. He ovat ihan erillisiä itsenäisiä ihmisyksilöitä kukin tahollaan. Minun tehtäväni on hoitaa, auttaa ja rakastaa heitä. Se riittää.
Todellisempi kysymys onkin, että antaisinko oman elämäni ihmiskunnan puolesta. Kyllä varmaan, antaisinhan sen rakkaittenikin puolesta.Mikähän siinä on että Jumalalle vääryydet pitää maksaa toisella vääryydellä. Se mitä Jeesukselle tapahtui voidaan tulkita olleen väärin Jeesusta kohtaan yhtä paljon Jumalan taholta kuin ihmistenkin taholta. Käytännössä sen että KAIKKI kohtelivat Jeesusta väärin on tarkoitus korvata kaikki ihmisten tekemät vääryydet joista Jumala on erittäin vihainen meille. En ymmärrä logiikkaa tapahtuneessa, miten Jeesukselle kärsimyksen aiheuttaminen pitäisi korvata se kärsimys minkä me ansaitsemme rangaistuksena teoistamme?
Ja toisaalta tietysti jos rangaistuksemme on tosiaan ansaittu, miksi edes yrittää tilannetta muuttaa, eikö ansaittu rangaistua ole myös kärsimisen arvoinen. Jos nimittäin rangaistus ei vastaa rikosta, mikä järki tuomita ihmiset kärsimään alunperinkään jos Jumala myöhemmin tajuaa olleensa liian ankara meitä kohtaan ja muuttaa koko rangaistusjärjestelmää radikaalisti.
Kristinuskon suurin ongelma on se että se tekee saatanasta Jumalan tasoisen olennon jonka toimille Jumala ei tässä maailmassa voi oikeastaan mitään. Toki kristityt eivät ole tätä seikkaa hyväksyneet ja puhuvat siitä kuinka jumala vain sallii saatanan toimivan näin ja voisi lopettaa saatanan teot koska vain. Totuus on kuitenkin se ettei Jumalan ja saatanan välillä voi ylipäänsäkään olla konfliktia, ainakaan niin kauan kuin toinen on kaikkivoipa ja toinen ei ole.
Merkit viittaavat vahvasti siihen että kristinuskon Jumala ei ole mikään kaikkivoipa kaiken yläpuolella oleva olento vaan heikko jumala joka tekee virheitä ja on moraalisesti yhtä epävakaa kuin ihminen, aivan kuten polyteististen uskontojen "väärät" jumalat. Olen varma että Odin voittaisi Jahven taistelussa helposti, monoteismi on vain hypeä, suurta hehkutusta joka ei vastaa todellisuutta.- acimlai nen
Hyvä että ihmiset ovat alkaneet AJATTELEMAAN.
- Ihminen vaan
En uhraisi lastani mistään hinnasta. Jo olisinkin erehtynyt haluamaan tietää enemmän, ei kiinnostaisi koko ihmiskunnan palvonta. Ei yleensäkään juuri koskaan kiinnosta minkään sortin mielistely tai suosion hakeminen.
Mauton vertaus. Ei meidän tarvitse Jumalan tekoja niin täydellisesti ymmärtää omalla vaatimattomalla ihmisviisaudella. Kai Jumala olisi meille enemmän selvittänyt, jos olisi katsonut sen tarpeelliseskis.
Minulle riitää, kun uskon Jumalan, siis itse Jumalan, rakastaneen minua niin paljon, että antoi ainoan poikansa minun syntien takia. Paljon kivempaa olla vähän yksinkertainen ihminen ja vastaanottaa uskonasiat annettuinaniitä sen perusteellisemmin pähkäilemättä. Saahan sitäkin tehdä ja tutkia loputtomasti raamattua. Eihän meillä täällä ole muuta hyvää vaihtoehtoa, jos ajattelen iankaikkisuutta ja kerran uskon. Mitä sitä niin paljon kyseenalaistamaan? Onhan koko sanoma rististä ihan mieletön juttu. Ei mitenkään järkeenkäyvää, mutta siinä on silti pelastuksemme.- hyvä tyttö
Kyse ei ollut vertauksesta vaan kyse oli siitä, että kuvittelet itsesi siihen isän tai äidin rooliin.
Tietysti voit tehdä mielikuvamatkan ajassa taaksepäin ja samaistua Jumalan tai Jeesuksen osaan. MUTTA: Nyt ole kyse ihan sinusta itsestäsi, mitä tekisit, mitä ajatuksesi ja tunteita sinussa herää. - usko on harhaa
Mikä se "iankaikkisuus" on ja mikä on sen vastakohta? Mikä pelastus ja mistä?
Terve vaihtoehto harhaiselle uskontoajattelulle on elää uskonnottomasti todellista elämää.
Syntiä ei ole muuten olemassakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk244332Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132968Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141239Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.43965Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22950PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht117793Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport38766- 37754
- 107719
- 135677