Kirjan kirjoittaminen?

heiska00

Miten kirjoitan hyvän kirjan? Olen pyöritellyt mielessä kirjan kirjoittamista ja välillä kirjoitan sellaista, mutta ongelma on se että miten se painetaa tai missä se painetaan? Toinen ongelma on se että en osaa piirtää hyvin mutta taas mielikuvitusta riittää! Haluaisin niin kiroittaan kirjan ja se ehkä onnnistuisi ilman näitä ongelmia eli voisiko joku auttaa minua tai siis voihan monikin auttaa ja neuvotkin ovat auttavaisia.
AUTTAKAA PLIIS!!!! (Tykkään paljon toiminta, komedia ja lievistä kauhu kirjoista)
T. Heidi 00

8

660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scarabaeus

      .... uskomattomat määrät tietoa,
      esimerkiksi

      käsikirjoitus

      ja kirjastosta löytyy sitten ihan paperisia.
      Ja sitten näpsäkästi kyhäät
      synopsis
      treatment
      ja

      anna palaa !
      ¤
      Kirjoita kirjoita kirjoita ! ... tietysti Aristoteleen runousopin mukaisesti kaikki. Kyllä siitä hyvä tulee !

    • eräs vierailija

      Se missä kirjasi painetaan, riippuu aika lailla siitä, kuinka hyvän siitä kirjoitat. Kunhan kirja on valmis, tarjoat kustantajille ja jos joku sen hyväksyy, kustantaja huolehtii painatuksesta. Jos kustantajat hylkäävät, voit harkita omakustannetta, jolloin itse teet sopimuksen jonkun painofirman kanssa ja maksat itse kustannukset. Lisäksi on olemassa monenlaisia palvelukustantamoita, esim. bod, jotka voivat auttaa painoasioissa eriasteisesti ja maksut myös vaihtelevat palvelun kattavuuden mukaan.

      Mutta ensin pitää tietysti kirjoittaa se kirja... Minäkin suosittelen kirjoitusoppaita. Esim. Sanajonot paperille on muistaakseni aika hyvä, ja onhan noita monia muitakin, sen kun googlettamaan vaan. Aristoteleen Runousoppikin on hyvä, mutta ehkä kannattaa aloittaa jostain helpommasta tekstistä ;)

      • scarabaeus

        ... niin aloita opinnot kuiteskin Aristoteleen Runousopista... gylmaarseniin menee barei si...


    • inspirations

      Aiemmin sanoin työntäväni pääni pensaaseen, häpeäväni siellä pää punaisena lopun ikäni, mutta satuin valitsemaan vahingossa ruusupensaan, jonka piikit pistelivät niin ikävästi, joten oli pakko tulla takaisin palstalle norkoilemaan..Annoin oppitunnin sormilleni, ettei kaikkia mielipiteita kannata nyky-yhteiskunnassa kirjoittaa, joten yritän olla vastaisuudessa vähemmän loukkaava tällä palstalla! Vaikkakin tässä viestissä on hyvä esimerkki siitä mistä....

      Asiaan siis ja vastaus aloittajalle: Minun mielestä sinun pienin ongelmasi on tällä hetkellä tieto siitä missä kirjasi painetaan ja miten se painetaan. Mutta niihin taisit saadakkin jo vastauksen muilta. Sinun ei tarvitse itse piirtää kuvitusta, sen tekee tarvittaessa ammattilainen. Miten kirjoitan hyvän kirjan? Kirjoittamalla kirjan josta lukijat sekä itse pidät. Älä kuitenkaan paljasta kaikkea lukijalle, muista että myös lukijalla on aivot. Kirjan aihe sinun täytyy keksiä aivan itse, tai no toki voit saada joltain muultakin aiheen, mutta...niin..en sano mitään.
      Olet pyöritellyt kirjan kirjoittamista ja välillä kirjoitat sitä. Kirjoita paljon. Se on hyvä alku, jatka siitä.:) Sekin on hyvä, että luet ilmeisesti melko paljon kirjoja..:) Sekin auttanee..

      • heidi00

        ok nää vois auttaa ainakin jotenki eli siis mun ei tarvitse piirtää mitään kuvia vaan sen tekee joku muu vai???


      • inspirations
        heidi00 kirjoitti:

        ok nää vois auttaa ainakin jotenki eli siis mun ei tarvitse piirtää mitään kuvia vaan sen tekee joku muu vai???

        Minusta tuntuu, että sinä taidatkin olla syötti, johon en aio napata..:) Vaikkakin yhden kerran jo nappasinkin vastaamalla aloitukseesi, epäillen silloinkin..

        Mutta jos et ollut syötti..niin miten on mahdollista, ettet sinä ymmärtänyt aikaisempaa lausettani: Sinun ei tarvitse itse piirtää kuvitusta, sen tekee tarvittaessa ammattilainen..
        No yritetään uudestaan, sinulle helpommin ymmärrettävällä lauseella: Siis sun ei tarvitse piirtää mitään kuvia, vaan sen tekee joku muu

        Kas näin, vai?????


    • scarabaeus

      on kasassa
      vai treatmenttiako kirjoittelemassa

      ?

      ellei peräti..............................

      • heidi00

        voisikko kuule vähän selventää???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      391
      3981
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      217
      1972
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1480
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      154
      1330
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      991
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      970
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      122
      920
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      878
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe