Kissa ulvoo.

Fly away now, angels

Kuulostaa aivan uskomattomalta, eikös? Noh, kissallani on kuitenkin tapa "ulvoa", eli se maukuu aivan järjettömän kovalla äänellä. Kissani haluaa usein olla minun huoneessani ja nukkua sängylläni ja eipä tuo minua haittaa. Välillä kuitenkin kissani on myös huoneeni ulkopuolella, esim. silloin kun en itse ole paikalla tai jos se haluaa vaikka syödä ruokaa. Jos kissa kuitenkin on huoneeni ulkopuolella ja olen itse huoneessani, niin kissani alkaa "ulvomaan" kovalla äänellä ja se ei lopeta sitä kovin nopeasti, vaan se ulvoo niin pitkään kunnes A) avaan oven B) se kyllästyy ja lähtee pois. Tämä ei häiritsisi ollenkaan, mutta se tekee tätä samaa myös yöllä silloin kun pitäisi nukkua ja kissani kova ääni herättää minut helposti.

Äitini kehotti minua jo nukkumaan ovi auki, jotta kissa voisi ravata vapaasti edestakaisin, mutta itse en osaa nukkua jos ovi on auki...

Ulvooko muittenkin kissat?

5

1978

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suskuuuu

      täältä ilmoittautuu yksi.
      Minulla on 1,5 vuotias leikattu kollikissa ja huutaa aina yksin vessassa jne.. siis huutaa ja ulvoo. sitten kun ärähtää niin se lopettaa. Muuten ei lakkaa huutamasta ollenkaan.
      Ärsyttävä tapa mut minun rakas

    • Uneton_

      Olen myös pulassa kissani kanssa. Kyseessä on n. kolmen vuoden ikäinen leikattu narttu, päällisin puolin kaikki kunnossa mutta yöllä huutaa henkihieverissä.

      Kärsin tavasta kämppäkaverini kanssa ja olen kokeillut kaikenlaista; leikkimistä, seurustelua, kieltämistä...
      Unenlaatu on surkeaa ja hermoni ovat raastetta.

      Parilla keskustelupalstalla on mainittu Feliway, toivottavasti tähän keskusteluun eksyisi joku, joka voisi antaa vinkkiä ikävän tavan helpottamiseen ja siihen, onko tuosta aineesta apua tällaisessa tilanteessa.

      • 24

        on mielestäni kaipaus. Meidän jo edesmennyt kissamme ulvoi tai vonkui, kun vanhempani olivat matkoilla ja pidin sitä kotonani. Sillä oli ikävä. Feliway on apteekista tai eläinkaupasta saatava aine, jota suihkutetaan tai jätetään haihtumaan ilmaan paikkoihin, joihin toivotaan kissan mieltyvän. Se antaa hetken kuluttua hyvän olon. Ei vaikuta välittömästi, vaan voi vaatia muutaman päivän. Ei saa suihkuttaa päin kissaa tai ihmistä.

        Jos pystyt vaikka jättämään oven raolleen nukkuessasi, se olisi hyvä. Kiilaa jokin esine esteeksi siten, että kissa pääsee ovesta, mutta ovi pysyy paikoillaan. Myös se, että olisit juuri ennen nukkumaanmenoa kissan kanssa, voi olla hyvä. Tai että jätät kissalle vaikka tyynyliinan jossa on hajuasi johonkin mukavaan paikkaan, jonka luona se voi yöllä kelliä.

        Voi olla myös, että se on vain turhautunut tekemisen puutteessa. Sisäkissalla pitää olla puuhaa, kun eivät pääse jaloittelemaan ulos, missä on paljon paikkoja tutkia kaikenlaista.


    • Maatiaismirri

      Kissani ulvoo, mutta lisäksi se myös ähkii, 'voihkii' ja kuljeskelee ympäriinsä levottomana. Välillä se näyttää raivostuneelta ja että voisi tappaa kaiken mitä tielle osuu. Nykyisin se tuntuu olevan jatkuvan tyytymätön kaikkeen, mitä se ei ollut ennen. Kissani ei ole leikattu. Olen koettanut hoitaa sitä parhaani mukaan aina, mikään hoidossa ei ole muuttunut vuosiin, ruoka on ollut ensiluokkaista ja vaihtelevaa, pilalle en ole sitä hemmotellut enkä päästänyt lihomaan, olen antanut sille välillä aina myös vapauden saalistaa(se osaa tappaa, muttei toki juurikaan ole vaivautunut syömään saaliitaan) ja ulkoilla itse ym. Myös rokotukset yms. on kunnossa.Myös kuria ja seuraa olen sille parhaani mukaan pitänyt sekä antanut sille mahdollisuuden tavata myös muita ihmisiä kuin minua jne..
      Auttakaa, onko kissani raivohullu?
      Toisaalta se on aika hauska epeli.

    • Anonyymi

      Minunkin kissa on alkanut ulvomaan ja vasta nyt, kun ikää on melkein 14v. Pelästyin, että on jotain kipuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      437
      3216
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      114
      2693
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      397
      2674
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      161
      2112
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1927
    6. 173
      1335
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1317
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      74
      1154
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1010
    Aihe