Dna laskenut nopeuttani?

Miettinennnnn

Tiedän toki, että mokkulalla aniharvoin päästään luvattuun nopeuksiin. Minulla on kahden megan mokkula DNA:lta, joka ennen toimi suhteellisen hyvin. Yleensä tuli ainakin päälle megaa ja sillointällöin jopa kahtakin. Kieltämättä latailin harva se päivä paljonkin tavaraa netistä. Jo esim Youtubessahan muutaman tunnin sessio saattaa vastata helposti satoja megoja.

No, joka tapauksessa nykyään on niin, että tuntuu kuin DNA olisi laskenut yhteyteni 0,5 megaan. Päivästä, viikosta tai kellonajasta riippumatta maximinopeuteni on aina tuo maaginen 0,5 megaa. Olen testannut useilla eri "speedtestereillä" ja eri sivuistoilla jne jne. ja minulla on jopa tukiantenni mokkulaan. Verkko on aina paras mahdollinen ja kuuluvuusprosentit hipovat sataa.

Ja kuten jo aluksi sanoin, ymmärrän sen että luvattuun nopeuksiin ei aina päästä, mutta tuntuu erittäin oudolta että se max nopeus on aina täsmälleen tuo 0,5 megaa. Vaikka testaisi neljän aikaan yöllä.

Voisiko olla niin, että DNA:lla on jokin "lista" joihin liikaa ladanneet ihmiset joutuvat ja heidän nopeuttaan rajoitetaan "näkymättömästi" yhteisen hyvän eduksi tms?

Joo, kuulostaahan tuo ehkä vähän foliohattumeiningiltä, mutta totuus nyt vain on se, että yhteyteni on jo pitkään ollut 0,5 megaa eikä mitään muuta. Jos pääsisin edes yhden ainoan kerran edes yhteen megaan vaikka sitten kolmelta yöllä, niin se jo helpottaisi epäilyjäni, mutta ei niin ei.

8

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse...

      epäilen samaa että siellä on jokin rajoitus käytössä.

    • iroeokfdokdl

      kun latausraja (yleensä 2 gigaa/kk) tulee täyteen lasketaan nopeus paljon hitaammaksi...
      Kun kuukausi vaihtuu niin taas mennään ok...

      Lue sopimuksesi niin tiedät...

      • 44646746574657465747

        DNA nettikaista - toimitusehdot-vihko, s. 24, kohta 7. Palvelun käyttö, lukee 10 gigatavua/kk sitten "voi" alkaa nopeus tippua.

        tällä hetkellä itellä vauhti päätähuimaava 10 kilotavua /sek., ei tässä ole pahemmin päässyt gigatatavujen makuun...


      • Miettinennnnn

        Siis rajoitukset? Aivan uskomatonta paskaa vaikka jossain mielessä ehkä onkin ihan "reilua" muita kohtaan. Mutta silti huoh


    • www.DNA.com

      Meillä täällä DNA:ssa on sellainen tapa että ne jotka kirjoittelee suomi24 sivuille ja vittuilee meidän firman toiminnoista ja toimintatavoista, saavat "nopeusbannia" muutamaksi viikoksi kerrallaan, jospa sitten oppisivat pitämään turpansa kiinni. Ter. DNA

    • ju9iteri

      Mokkulan nopeus alkaa rajoittua ensiksikin sen mukaan, miten liittymäparametri on Mobile Partneriin asetettu. Liittymäparametreja pääsee muuttamaan kun katkaisee yhteyden ja menee : Asetukset -> Internetyhteys -> Liittymäparametrit - ja laittaa sinne vaikka oman liittymän tyypin mukaiset rajoitukset ja varoituksen päälle, jos rajat ylittyy. Itselläni tämä kymmenkertaisti nopeuden.

      Rajoitukset ja muu info sopimustyypeittäin on tuolla: http://www.dna.fi/yksityisille/liikkuvalaajakaista/Sivut/hinnastot.aspx

      Toisena hyvänä vinkkinä: osta kolmen tai vaikka kymmenen metrin USB-kaapeli ja laita Mokkula ikkunasta ulos. Itse katvealueen asukkina käytän tätä menettelyä ja keskimääräinen yhteysnopeus on 250 - 600 kt/s, joka on omalta kohdaltani kiitettävä.

      • eljii

        > ... vaikka kymmenen metrin USB-kaapeli ...

        ptruu ... useimmat usb-jatkokaapelit ovat liian heiveröisiä, jonkin taulukon mukaan esim minu e230 kuluttaa 520 mA eli enemmän kuin usb-portti jaksaa antaa ... jatkokaapeli saattaa heikentää virransaantia

        ("aktiivisessa" jatkokaapelissa on oma virtalähde, voisi toimia paremmin)


    • gdfs

      Itse kanssa huomannut että 10M mokkula ei ole enää niin nopea. Syitä voi toki olla muitakin, esim. kone alkaa olemaan vanha.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe