Vakuutusyhtiöistä..

millaisia kokemuksia teillä toisilla on vakuutusyhtiöistä, - mie olen menettänyt niihin uskoni täysin.

Maksaa vuositolkulla, mutta kun vahinko sattuu, niin kyllä löytyy pykälä jonka turvin vakuutusyhtiö vetäytyy vastuusta.

Missä yhtiössä teillä on vakuutukset, ei tarvia sanoa omalla nikillä jos ette halua "paljastua".., jos ajattelette niin.

69

1980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • henrjii

melko hyviä, ei kyllä mitään suurempaa vahinkoa ole sattunut, mutta kaikista pienistä olen saanut korvauksen.
      Pakastin levisi viimmeiseksi, ja sain korvausta pilaituneista elintarvkkeista, pakastimen, ja huoltokorjaajan laskun lisäksi.
      En tiedä saako täälä mainostaa

• Pirre*

millainen vakuutus, laaja kotivakuutusko ja pienellä omavastuullako?

Mie voin kyllä nyt "mainostaa, meillä oli - on Nordeassa - eli nyk. Trygissä..muttei kauaa..

• henrjii
        Pirre* kirjoitti:

millainen vakuutus, laaja kotivakuutusko ja pienellä omavastuullako?

Mie voin kyllä nyt "mainostaa, meillä oli - on Nordeassa - eli nyk. Trygissä..muttei kauaa..

omavastuu on sata erkkiä. Pakastin oli kolmevuotta vanha, eikä siitä mennyt ikävähennystä, joku sähkökatkos rikkoi sen, tai nuo italiasavalmistetut.
        Pakastimen sisältö korvasi reilusti omavastuun yhtiö taitaa olla entinen sampo.

• Pirre*
        henrjii kirjoitti:

omavastuu on sata erkkiä. Pakastin oli kolmevuotta vanha, eikä siitä mennyt ikävähennystä, joku sähkökatkos rikkoi sen, tai nuo italiasavalmistetut.
        Pakastimen sisältö korvasi reilusti omavastuun yhtiö taitaa olla entinen sampo.

kotivakuutus meilläkin, mutta turha hurma - ei korvata..jäätyneestä putkesta aiheutunutta vahinkoa, kele (sori).

• Anonyymi

Ei saa mainostaa.

• kansan mies mutta kaikkihan muistaa miten kansan kävi.
      Joku etiäinen kuiski silloin korvaan et ota likalle kunnon vakuutus ja otin.
      Kansan nielaissut yhtiö maksoi vuositolkulla likan kuluja ,pitkinhampain mut maksoi kumminkin.
      Mulla on kaikki nykyset vakuutukset siellä ja ei pahempia valittamisia .

• henrjii

mullakin oli lapsivakuutus jossa oli säästö osuus. Ja kun vaakuutus loppui oli yhtiö sijoittanut ylimääräiset rahat osakkeisiin jotka olivat kasvaneet hyvän koron.

• Pirre*

aikoinaan Kansassa, oliko se Pohjola mikä lunasti Kansa, vai mitä mie muistelen?

Pohjolasta vaihettiin tähän nyk..siis entiseen..olen nyt pyytäny tarjoukset useammilta yhtiöiltää..

• sampo-.,-.,-.,-

Hyviä on ollut kaikenlaisista, vakuutuksista mutta oli "pienellä" yksi pykälä, että 60 vuotta täytettyä ei saa täyttä korvausta, asia oli kylläkin lyhytaikainen.....

• Pirre*

ilm. puhut, - minulla ei ole henki ollut vakuutettu milloinkaan..

Siis, kerropa, kun sanot että hyviä, niin missä suhteessa on hyviä..onko korvannut rutisematta isommatkin vahingot, vai muuten vaan hyviä..perimään rahat Sinulta :)

• enkeliduo
        Pirre* kirjoitti:

Siis, kerropa, kun sanot että hyviä, niin missä suhteessa on hyviä..onko korvannut rutisematta isommatkin vahingot, vai muuten vaan hyviä..perimään rahat Sinulta :)

Kansas meil oli ennen ja nykyisin on Pohjantähdessä.Sama asiamies koko ajan.
        Hyvin ovat hommansa hoitaneet.Ollaan saatu oikeusturva-asiakin perintöriidassa.
        Pakastin sisältöineen myös.En tohtinut pistää pelkkiä "lakkoja fileitä" sisällöksi.
        Niin olen kuullut tutun tehneen :) Huhupuheita vissiin.

Henkivakuutus on,mutta päättyy,kun mies täyttää 67v.
        Virhekin siinä sattui,ei ole mitään säästövakuutusta,eli kun se aikanaan loppuu,niin
        that`s it.Mutta ei sitä enää lopettaakaan kannata,kun näin kauan maksettu.
        Tässä kunnossa kumpikaan toki uutta saisikaan enää mistään....eikä tämän ikäisenä :)

Siskolla huonoja kokemuksia samasta yhtiöstä....kuin teillä.Tulvan tekemiä vahinkoja autotalliin ei korvattu.Joskin valitus meneillään.

• Pirre*
        enkeliduo kirjoitti:

Kansas meil oli ennen ja nykyisin on Pohjantähdessä.Sama asiamies koko ajan.
        Hyvin ovat hommansa hoitaneet.Ollaan saatu oikeusturva-asiakin perintöriidassa.
        Pakastin sisältöineen myös.En tohtinut pistää pelkkiä "lakkoja fileitä" sisällöksi.
        Niin olen kuullut tutun tehneen :) Huhupuheita vissiin.

Henkivakuutus on,mutta päättyy,kun mies täyttää 67v.
        Virhekin siinä sattui,ei ole mitään säästövakuutusta,eli kun se aikanaan loppuu,niin
        that`s it.Mutta ei sitä enää lopettaakaan kannata,kun näin kauan maksettu.
        Tässä kunnossa kumpikaan toki uutta saisikaan enää mistään....eikä tämän ikäisenä :)

Siskolla huonoja kokemuksia samasta yhtiöstä....kuin teillä.Tulvan tekemiä vahinkoja autotalliin ei korvattu.Joskin valitus meneillään.

hyvä tietää, siis se tulva-asia jne...se vahvistaa päätökseni vakuutusyhtiön suhteen.

Niin..meitä ei enää vakuuta mikään yhtiö, kukkaa semmoista riskiä ota, oikein ehjää paikkaa löydykään..he....:))

P.s. jotkut osaa pistää lakat ja härän sisäfileet siihen särkyvään pakastimeen :))

• sampo-.,-.,-....
        Pirre* kirjoitti:

Kyllä olen tyytyväinen, mutta surua ei voi korvata rahalla, se suomesta. Muut ovat korvattu laskut lähettämällä. Kiinteistöjä ei ole tuhoutunut, vain salaman vahingot kodin koneet.

• enkeliduo
        Pirre* kirjoitti:

hyvä tietää, siis se tulva-asia jne...se vahvistaa päätökseni vakuutusyhtiön suhteen.

Niin..meitä ei enää vakuuta mikään yhtiö, kukkaa semmoista riskiä ota, oikein ehjää paikkaa löydykään..he....:))

P.s. jotkut osaa pistää lakat ja härän sisäfileet siihen särkyvään pakastimeen :))

autotallin lattiakaivost vettä pulputen.
        Kaupungin viemäri "antoi ylen".Rankkasade.
        Mut asia on riitaisena jossain käsittelys,
        ku sisko teki reklamaation siitä.
        Toi pakastin juttu on tosi tarina.
        Simmossii tutui :) Baari-aikaan kuultua.

• Kun vakuutusyhtiö ottaa maksusta X riskin, että minulle sattuu vahinko, jonka he joutuvat (mahdollisesti) korvaamaan ja vakuutusyhtiö saa siitä samasta maksusta X henkilökunnalleen ja osakkeenomistajilleen muhkean palkan, niin miksi minä en ottaisi sitä samaa riskiä siitä samasta summasta?

• demeter

ennen olikaan. En mainosta. Minulle ei ole 40 vuoteen sattunut minkäänlaista vahinkoa - tai kerran sattui, vaan eipä sitäkään korvattu. Meillä oli maalla lämminvesivaraaja, joka tipahti seinältä. Kyselin korvausta,
        mutta varjaaja oli liian vanha. Vanhahan se oli, mutta ei juurikään käytetty, kun talo oli kylmillään monta vuotta. En jaksanut ruveta tappelemaan. Täytyy todella toivoa, ettei mitään isompaa satu. Meidän talon
        LVI-puoli on 40 kestänyt - kai se aikapommi siellä tikittää...

• demeter
        demeter kirjoitti:

ennen olikaan. En mainosta. Minulle ei ole 40 vuoteen sattunut minkäänlaista vahinkoa - tai kerran sattui, vaan eipä sitäkään korvattu. Meillä oli maalla lämminvesivaraaja, joka tipahti seinältä. Kyselin korvausta,
        mutta varjaaja oli liian vanha. Vanhahan se oli, mutta ei juurikään käytetty, kun talo oli kylmillään monta vuotta. En jaksanut ruveta tappelemaan. Täytyy todella toivoa, ettei mitään isompaa satu. Meidän talon

taitaa olla kohta Instruun asiaa... Ja nää sormet on olleet vempulat viime aikoina, hiihto ei tee hyvää
        sormien nivelille.

• Pirre*
        demeter kirjoitti:

ja kun ajattelee minkälaisen summan sinne on lahjoittanut vakuutusmaksuina, niin kyllä se hieman korpeaa kun pikkuisen toivoisi sieltäpäin takaisin, - suhteellisen pieniä summia kummiskin maksettuihin vakuutuksiin verraten..mutta ei..niin ei.
        Vähintä minkä voi tehä, on muuttaa yhtiötä, joka ei tosiasiassa ole tietysti vahingon sattuessa sen kummempi, mutta kun ei muutakaan mahda..edes jotain..

• demeter
        Pirre* kirjoitti:

ja kun ajattelee minkälaisen summan sinne on lahjoittanut vakuutusmaksuina, niin kyllä se hieman korpeaa kun pikkuisen toivoisi sieltäpäin takaisin, - suhteellisen pieniä summia kummiskin maksettuihin vakuutuksiin verraten..mutta ei..niin ei.
        Vähintä minkä voi tehä, on muuttaa yhtiötä, joka ei tosiasiassa ole tietysti vahingon sattuessa sen kummempi, mutta kun ei muutakaan mahda..edes jotain..

laskea, miten paljon ovat pesseet meikäläiseltäkin, kun sentään yli 500 euroa maksan vuodessa.
        Oliko sun vahinkos iso ja pesivätkö kokonaan kätensä ? Ai niin - pitäskö vetää kysymys takaisin,
        kun taitaa olla näitä "perhejuttuja" ?

• Hyvin on korvannut..

Olen hyvin tyytyväinen vakuutusyyhtiön korvauksiin. Tytär nukahti rattiin aikanaan, ja auto meni täysin palasiksi, korjauskelvottomaksi. Saatiin siitä paremmat korvaukset, kuin olisimme sen muuten myyneet.

Nyt emme pidä mitään kodinkonevakuutuksia. Se olisi hulluakin hullumpaa, sillä kaikki koneet ovat nykyisin niin iäkkäitä, että ikävähennys veisi korvausedun pois. Kun on laatukoneita, ovat kestäneet kertaakaan korjaamatta. On miele tiskikonetta ja on Miele pyykkikonetta, toistakymmentä vuotta vanhoja, muttei kertaakaan ole "kodinkonetohtoria" tarvinneet. Ja jos nyt tarvitsisivät, ikävähennys olisi vienyt korvaukset. Tietokoneet vanhenee niin nopeesti, ettei ole mitään järkeä vakuttaa. Joten meillä on enää tavallinen palo- varkaus ja ilkivalta.

Autovakuutuksissa pakolliset, ja se hinauspalvelu on loistava, ei tarvitse maksella hinauksista.

Sitten on vielä henkilökohtainen sairaskuluvakuutus ollut jo melkein 30 vuotta. Kerrassaan loistavan hyvä. Tein silloin myös henkivakuutuksen, sekä se vakuutus, joka vakuuttaa sairauden varalle. Jos joudun työkyvyttömäksi, tämä vakuutus maksaa minun vakuutusmaksut.

Niin sitten kävikin. 20 vuotta sitten jouduin työkyvyttömäksi, ja sen jälkeen en ole senttiäkään maksanut vakuutusmaksuja, mutta hyvät rahat sain, kun henkivakuutusosa palautui.
      Sairausvakuutusta on vielä 2 vuotta jäljellä. Hyvin on maksanut siitäkin, kaikki kulut mitkä eivät rajoituksen piiriin kuulu. Ja kuluja on tullut vuositasolla tuhansia euroja ja kaiken se vakuutus maksaa. Nytkin vuosi sitten, kun oli tarvetta magneettikuvauksiin, ei muuta kuin menet vaan, vakuutus maksoi rutisematta.

Ei ole siis mitään järkeä turhaa vakuuttaa. IHmiset aivan typeryyttään vakuuttavat kotivakuutuksessa vanhoja kamojaan, joista ei ole edes mahdollistakaan saada korvauksia. Katsokaaa tarkemmin, mitä vakuutatte!

• muuan N.

Satutin pahasti polveni tapaturmaisesti. Toimitin kaikki lääkärikulut ja selvityksen vakuutusyhtiölle ja maksoivat ihan kohtuullisen korvauksen minulle kaikista kuluistani. Olen tyytyväinen asiakas.

• Pirre*

"onnistunut", mutta kyllä sitä olettaa laajaa vakuutusta ottaessaan, että se sitten kanssa on laaja ja korvaa esim. vesivahingot..tuli ne putkiston jäätymisen seurauksena tahi miten vaan..no se on oppi ainakin että seuraavan vakuutuyhtiön kanssa halastaan pilkkukin vakuutusta otettaessa.

Harmittaa vaan tämä ylimääränen työ, jonka tämä vahinko aiheutti..siinä meni jouluilokin sen siliän tien, - onneksi vahinko rajoittui pienemmälle puolen taloa..olisi ollut mahikse mennä kko 150 neliötä remonttiin :(

En tiedä pitäisikö vetää rakentajaa osavastuuseen..mutta sekin on hieman ilkeä tehtävä..

• Pirre*
        muuan N. kirjoitti:

Satutin pahasti polveni tapaturmaisesti. Toimitin kaikki lääkärikulut ja selvityksen vakuutusyhtiölle ja maksoivat ihan kohtuullisen korvauksen minulle kaikista kuluistani. Olen tyytyväinen asiakas.

nuo henki-ja tapaturmavakuutukset olla höylimpiä korvaamaan vahingot..

• muuan N.
        Pirre* kirjoitti:

En tiedä sitä. En ole koskaan tarvinnut mitään korvauksia ja tämäkin tapaturma oli ensimmäinen, johon hain korvausta ja sain. On minulla samassa yhtiössä kaikki muutkin vakuutukset.
        Olen kyllä tyytyväinen nyt.

• Pirre*
        muuan N. kirjoitti:

En tiedä sitä. En ole koskaan tarvinnut mitään korvauksia ja tämäkin tapaturma oli ensimmäinen, johon hain korvausta ja sain. On minulla samassa yhtiössä kaikki muutkin vakuutukset.
        Olen kyllä tyytyväinen nyt.

asia kun ajattelee miten kallista terveydenkin hoito on, tai siis kun sairastuu niin sen sairauden hoito..eikä niitä vakuutusmaksuja ihan huvin vuoksi sinne maksella, jotain vastinettakin niistä olisi saatava vahingon sattuessa.

• ei rokotuksista
        muuan N. kirjoitti:

kotivakuutus ja koiravakuutus. Otin aikoinaan, kun If oli ainoa joka korvaa perinnöllisetkin sairaudet (ainakin 7 vuotta sitten). Rodussa on perinnöllisiä sairauksia, siksi oli tärkeää tuollainen vakuutus. Tähän päivään mennessä ei sairautta ole esiintynyt koirassani. Mutta onhan sellainen vielä mahdollista. Ifissä on myös kerran vakuutuskaudessa korvaus taksimaksuista 17 euroon asti. Sellainenkin on hyvä kun ei omaa autoa ole. On se tyhjää parempi. Kun ottaa vakuutusehdoista selvää ennen vakuutuksen ottamista, ei pahasti ylläty! Minulla uusi vakuutuskausi alkoi syyskuun alusta. Eläinlääkäriä tarvitsin vain edellisessä syyskuussa. Rokotukset piti tänä syksynä ottaa, mutta senhän tiedän, ettei vakuutus niitä kuluja korvaa!

• Hyvin on maksanut
        Pirre* kirjoitti:

mm. tapaturmavakuutukset ne vasta änkyröitä ovat. Riippuen vakuutusyhtiöstä. Mulla oli Verdandi, silloin kun tein vakuutukset. Tapaturmaa tarjosivat, sanoin, etten sillä tee yhtään mitään, se se vasta huijausta on. Verdandi muutti sitten aikaa myöten nimensä Veritakseksi. Nyttemmin se on Aktia.

Verdandina oli paras korvaaja. Aktiana on täys änkyrä. Ruotsalaiset haluaa nylkeä suomalaisia, mutta ovat maksaneet kaikki, mitä pitää, kun ei olla periksi annettu. Lääkäri sanoi, että Aktia on ruotsalaisten omistuksessa, ja ne haluaa kääriä suomalaisilta rahaa. Hänenkin vakuutukset on siellä ja kissanhännän vetoa on ollut, mutta loppujuoksussa sitten on kuitenkin maksanut kaiken, mitä kuuluukin. Niin mullakin. Vuosi sitten oli kovat taistelut, mutta joutui korvaamaan kaiken, mitä hain, ja sen jälkeen on nyt kiltisti maksanut.

• Ethän tykkää pahaa jos kerron, että olen oppinut lukemaan vakuutusehtoja.

Vakuutusyhtiöni on maksanut joka ikisen pennin Riikassa venähtäneestä polvivammastani. Se oli kaukonäköisesti otettu matkavakuutus vain siksi, että jos kuolen matkalla niin lapset saavat arkun takaisin Suomeen.

Lisäksi kaikki omaisuuteni on vakuutettu. Ainut pulma on, että en aikoinani vakuuttanut terveyttäni ja sitä en voi enää vakuutta koska kävin syöpähoidot, mutta luoja vakuutti ja olen terve.

• 12+19

Sinähän toit lapsesi esille asialliseen ketjuun, pitäisikö alkaa kettuilemaan?
        Varmaan pitäisi jos sinulle mitattaisiin kuten toisille mittaat.
        Uskon kuitenkin että pirre on jalomielinen ja antaa hairahtuneelle anteeksi.

• ;)))))

kappas vaan, sama polviko, joka vaivasi juuri ennen reissua? Jonka satutit sanojesi mukaan rantakivikokkoa tehdessäsi. Kaalilla kehuit hautoneesi, meilläpäin sanottaisi jonkin sorttiseksi kusetukseksi tuota. Mutta sultahan se käy, kun osaat lukea niitä ehtoja.

• ...

jo tiedä sinun syöpähoidoistasi. Olet niitä mainostanut jo niin monta kuukautta. Ei ketjua ettei korpikirjailijan syöpähoitoja.

• sillee sit

Luojako vakuutti? Tohtorit kyllä mulle sano, et viiden vuoden päästä voi huokasta syvään. Mut kaipa sä oot erikoistapaus, ku nyt jo tiiät et ei oo niit soluja jäänny yhtään, ja tee sit etäispesäkkeitä. Mä kyl jännitän viel vuoden ainaski. Eikä se sitkään oo varmaa :(

• .....
        ... kirjoitti:

jo tiedä sinun syöpähoidoistasi. Olet niitä mainostanut jo niin monta kuukautta. Ei ketjua ettei korpikirjailijan syöpähoitoja.

Eikö sun riitakiintiösi ole vieläkään täynnä? Kyllä täällä moni muukin toistaan iyseään.

• Korppis
        sillee sit kirjoitti:

Luojako vakuutti? Tohtorit kyllä mulle sano, et viiden vuoden päästä voi huokasta syvään. Mut kaipa sä oot erikoistapaus, ku nyt jo tiiät et ei oo niit soluja jäänny yhtään, ja tee sit etäispesäkkeitä. Mä kyl jännitän viel vuoden ainaski. Eikä se sitkään oo varmaa :(

Keski-Europassa käydään keskusteluja siitä miksi juuri viisi vuotta pitää käyttää suojalääkitystä. Tutkimustulokset ovat osoittaneet, että kaksi/kolme vuotta olisi riittävä suoja-aika.

Sairastitko taudin pahimman kautta sytöineen siis oliko syöpä ehtinyt ohittaa imusolmukkeesi?.
        Poistettiinko rintasi ja saitkö sädehoidot? Onko lääkkeesi jota syöt Femar tai jokin muu?

Elämästä pitää nauttia ilman uhkakuvia. Luonnollisesti kontrollit jännittävät kaikkia sinne menijöitä. Minä käyn elo/syyskuussa sairaalassa kontrolleissa ja tapaan hoitavan lääkärini. Marras/joulukuussa käyn verikokeissa. Olen luojani kämmenellä enkä pelkää.

Muuten minulla on aivan ihana lääkäri joka pitää minusta huolta.

• Korppis
        ;))))) kirjoitti:

kappas vaan, sama polviko, joka vaivasi juuri ennen reissua? Jonka satutit sanojesi mukaan rantakivikokkoa tehdessäsi. Kaalilla kehuit hautoneesi, meilläpäin sanottaisi jonkin sorttiseksi kusetukseksi tuota. Mutta sultahan se käy, kun osaat lukea niitä ehtoja.

Kyllä samanen polvi joka kipeytyi sellaiseen kuntoon, että en voinut enää kävellä. Oireita ei ennen matkaa ollut enää siitä kesäisestä kivusta.

Nyrjäytin saman polven Riikan mukulakivikaduilla. Niin miksi en olisi keskustellut lääkärin ja vakuutusyhtiön kanssa ja koska siellä tultiin samaan tulokseen ja päätettiin korvata polven hoito niin on luonnollista, että käytin saamaani etua. Ole huoleti mangeettikuvaus ja lääkärin lausunt todisti jalan tilan ja nyrjähdysvamman.

On muuten jo oikein hyvässä kunnossa juon Clucosamia liotettuna vesilasilliseen, kohta pääsen juoksemaan.

• Keijo Rantala

...vakuutusyhtiön hyvyys. Venkoilevat tai maksavat. Vain pakon edessä maksavat.

Olen itse ollut lähes ikäni Tapiolayhtiöissä töissä ja tietenkin ottanut kaikki vakuutukseni sieltä. On ollut vahinkoja, joista moottoriajoneuvovakuutuksista olen saanut korvauksia. Samoin kotivakuutuksesta.

En osaa sanoa onko minua yhtiön työntekijänä kohdeltu korvaustilanteesa paremmin kuin jotain muuta asiakasta.

Itse en ota vakuutusta, jos uskon pystyväni kattamaan vahingon. Esimerkiksi matkatavaroitani, koiriani ja lapsiani en ole koskaan vakuuttanut. Voin näin perästäpäin todeta, että se olisikin ollut turhaa. Matkustajavakuutuksen ulkomaanmatkoilla olen pitänyt. Jos sattuu kuolemaan jossain Thaimaassa, on kalmon kuljetus kotimaan multiin kallista; ehkä arviolta 80.000,00 euroa.

• ...

Tai siis en ikinä ole ollut vakuutusyhtiössä töissä. Mutta samantyyppinen ajattelu. Pakolliset on pakko olla, loput vakuutukset menee tuurillaan. Jos sattuu vahinko ja saa korvausta, vakuutus lyö leiville. Jos maksaa ikänsä, eikä mitään tapahdukkaan, vakuutus lyö leiville vakuutusyhtiölle. Ja vakuuttaminen kun on liiketoimintaa, kaikki perustuu tilastoihin ja matematiikkaan. Vakuutuksen ottajalle kaikki on ihan tuurista kiinni.

Yks "ylimääräinen" vakuutus mulla oli pitkään. Auton kasko. Se johtui siitä, auto oli yleensä osamaksulla, siis velkainen. Kun sain tämän nykyisen auton ostettua ja maksettua, ja viimein tuli kolareita, typerää kyllä yhteensä kolme muutaman vuoden sisään. Ja niissäkin maksaja oli aina kahdesti vastapuoli, sanoin sen irti. Noin tilastollisesti tässä pitäisi nyt ajella lopun ikänsä ilman kolareita, mutta kukapa se ennustaja on, en mä ainakaan. Mutta arjalaisen muskeliauton arvo on joku tonni, ei sille kai enää edes myönnettäisi kaskoa a taidan olla säästänyt jo vereksen auton verran vakuutusmaksuissa. Eikös olekkin hassua, vanhassa autossa voi olla kasko, vanhastaan, ei vakuutusyhtiö sitä irtisano tietyssä iässä. Mutta vanhaan autoon ei saa kaskoa, jos kyseessä ei ole erityisen arvoka museoauto, jossa vakuutus sitten on hyvin kallis :DD

Matkavakuutuksissa olen osaltaan samoilla linjoilla. Se ja sama, mihin kalma upotetaan. Mutta onnettomuuksien ja sairaalahoidon tms. takia mun mielestä se on hyvä olla.

=DW=

• Pirre*

, niin onhan se hyvä ajatella jälkeenjääviäkin..

Uskoisin että vakuutusyhtiön palkkalistoilla osaa osaa tehdä oikeat kysymykset vakuutusta ottaessaan, sillä niitä pienellä kirjoitettuja kohtia ei yleensä kovin höylisti esitellä...

Omaa tyhmyyttähän tämä tietenkin, mutta eiköhän tästä/kin haverista taas selvitä..:)

• rakkaudella sinulle
        ... kirjoitti:

Tai siis en ikinä ole ollut vakuutusyhtiössä töissä. Mutta samantyyppinen ajattelu. Pakolliset on pakko olla, loput vakuutukset menee tuurillaan. Jos sattuu vahinko ja saa korvausta, vakuutus lyö leiville. Jos maksaa ikänsä, eikä mitään tapahdukkaan, vakuutus lyö leiville vakuutusyhtiölle. Ja vakuuttaminen kun on liiketoimintaa, kaikki perustuu tilastoihin ja matematiikkaan. Vakuutuksen ottajalle kaikki on ihan tuurista kiinni.

Yks "ylimääräinen" vakuutus mulla oli pitkään. Auton kasko. Se johtui siitä, auto oli yleensä osamaksulla, siis velkainen. Kun sain tämän nykyisen auton ostettua ja maksettua, ja viimein tuli kolareita, typerää kyllä yhteensä kolme muutaman vuoden sisään. Ja niissäkin maksaja oli aina kahdesti vastapuoli, sanoin sen irti. Noin tilastollisesti tässä pitäisi nyt ajella lopun ikänsä ilman kolareita, mutta kukapa se ennustaja on, en mä ainakaan. Mutta arjalaisen muskeliauton arvo on joku tonni, ei sille kai enää edes myönnettäisi kaskoa a taidan olla säästänyt jo vereksen auton verran vakuutusmaksuissa. Eikös olekkin hassua, vanhassa autossa voi olla kasko, vanhastaan, ei vakuutusyhtiö sitä irtisano tietyssä iässä. Mutta vanhaan autoon ei saa kaskoa, jos kyseessä ei ole erityisen arvoka museoauto, jossa vakuutus sitten on hyvin kallis :DD

Matkavakuutuksissa olen osaltaan samoilla linjoilla. Se ja sama, mihin kalma upotetaan. Mutta onnettomuuksien ja sairaalahoidon tms. takia mun mielestä se on hyvä olla.

=DW=

eilisestä kauniista kirjoituksestasi mulle jonka sitten kumminkin poistatit en unohda huomionosoitusta koskaan.
        harras ihailijasi
        -tiina

• koti - vakuutus

ei korvannut oikeudenkäyntikuluja, vaikka olin juuri sitä varten myös ottanut, joten sanoin heti sen vakuutuksen irti.

Tuossa viikko pari sitten eräältä nais-henkilöltä putosi uusi käyttämätön kuivauslinko lattialle. (Siis juuri kaupasta tuotu tuliterä kuivauslinko) Olin nostamassa sitä kuivauslinkoa. Kansi, etukansi (ovi) ja muuta meni rikki, hänen kotivakuutus ei korvannut ? Vakuutusyhtiö hänellä on Tapiola.

• Karin M

2 perämoottoria ja puhkotut autonrenkaat korvasi firma,jossa KR oli työssä.
        Perämoottorikorvaus vielä ennätysajassa "Suomen kesä on lyhyt" sanoi virkailija,
        joten pistän tämän kiireellisesti eteenpäin.

Poliisille tein rikosilmoitukset nopeasti,renkaista soitin jo ennen hinausauton tuloa paikalliselle
        poliisille.

• Pirre*

epäämisen syyksi, ettei "vahinko ei ollut äkillinen ja ennalta arvaamaton" - niinhän ne sanovat :( - joku vaan viskaa tahallaan uuden koneen lattiaan, ihan piruuttaan mekin jäädytettiin putki ..

• Pirre*
        Karin M kirjoitti:

2 perämoottoria ja puhkotut autonrenkaat korvasi firma,jossa KR oli työssä.
        Perämoottorikorvaus vielä ennätysajassa "Suomen kesä on lyhyt" sanoi virkailija,
        joten pistän tämän kiireellisesti eteenpäin.

Poliisille tein rikosilmoitukset nopeasti,renkaista soitin jo ennen hinausauton tuloa paikalliselle
        poliisille.

vakuutuksissakin on se "hauska" puoli, että ne korvataan tämän hetken arvon mukaan, eli uutta moottoria on ihan turha lähteä niillä rahoilla ostamaan. Minusta tuo maksu peruste on väärä..

• koti - vakuutus
        Pirre* kirjoitti:

epäämisen syyksi, ettei "vahinko ei ollut äkillinen ja ennalta arvaamaton" - niinhän ne sanovat :( - joku vaan viskaa tahallaan uuden koneen lattiaan, ihan piruuttaan mekin jäädytettiin putki ..

Unohtupa Sampo (If). Tosin kyse ei ollut kotivakuutuksesta.
        Minulta hajos vasenpolvi töissä, joka sitten vasta noin puolenvuoden jälkeen leikattiin. Syy venymiseen oli sitä ennen tehty leikkaus joka oli sairaalan arvion mukaan tärkeämpi. No hain tietenkin korvausta kun oli kyse työtapa turmasta. EN saanut mitään korvausta, kun oli Sammon lääkärin lausunnon mukaan kuulemma vanha vika ?
        Menin kaikki oikeusasteet läpi, ja sentin, tai pennin penniä ei tullut Sammosta ? Ikää minulla oli silloin alle 50v.
        Et mitä luottamista noihin vakuutusyhtiöihin on ?

• 20+10

Olen tyytyväinen Tapiolaan. Omalta osaltani niin pankki kuin vakuutusasiat hoituneet.

• miäolenmiä

Sama juttu. Kaikki vakuutukset nyt 4 erässä ja eräpäivä sovittiin kuukauden 15 päiväksi.
        Netistä saa anoa jos tiukka paikka tullee,niin kätevästi lisäaikaa maksuille.

• ...

Vakuutusyhtiöistä kertyy erinomaisia kokemuksia paljon. Siitä syystä, niiden kanssa on yleensä tekemisissä silloin kun tekee sopparia. Elikkäs vastassa on oikein miellyttävä myyntimies.

Ja päinvastaisia kokemuksia silloin, kun joutuu asioimaan jonkin vahingon takia korvauksia saadakseen. Silloin vastassa on epämiellyttävä pisnesihminen, jonka työnä on puolestaan pitää huolta firman talouden siitä puolesta, että asiattomia korvauksia ei kenellekään makseta.

Huvittavaa asiassa se, että myyntitilanteessa soppariehtoja ei käydä tutitolkulla läpi, tärkeintä tietenkin saada kaupat tehtyä mahdollisimman nopeasti. Ja korvausasioissa sitten tutkitaan hyvin tarkkaan, että menee sopimuksen a tapauksen mukaaan, pilkulleen.

Niin siis. Se on vähän niinkuin oma vika, jos ei ole perehtynyt vakuuutusehtoihin. Jäähän siinä paskan maku suuhun, jos olettaa saavansa rahaa, mutta ei saakkaan.

Yleensä ihmisillä kai kuitenkin suurin yllätys lienee se, että kallis ja korvaamattoman arvokas kampe osoittautuukin olevan käytännössä rahallisesti täysin arvoton. Mä ite olen muutamia kertoja pudottanut joittenkin vakuutusten summia ja lopettanut tarpeettomat vakuutukset. Ei ole oikeastaan kuin nuot pakolliset, elikkäs kiinteistövakkarit, autovakkari, sekä nyt otettiin kotivakuutus. Kotivakuutustakaan ei ole ollut pariinkymmeneen vuoteen. Syynä just se, maksut mitä on, omavastuu mitä on ja omaisuuden rahallinen arvo sitten mitä se on, tällä hetkellä. Ostohinta kun on eri asia kuin todellinen arvo.

Noh, ei kamat ole siis sen arvokkaammat kuin ennnenkään, tää asuin alue on slummiutumassa ja meillekin yritetty murtautua viimeisen kymmenen vuoden aikana jo kolme kertaa. Ja oletan, joskus pääsevät vielä sisään, saapahan edes vähän rahaa, että pääsee kirppareilta ja kierrätyksestä haeskelemaan verestä tavaraa rikottujen ja varastettujen tilalle. Hyvä puoli asiassa se, ne kamat, millä kovimmat tunnearvot, ne tuskin kiinnostavat varkaita, vaarana ainoastaan se, että rikkovat niitä.

Noh, olemassa tietenkin vesivahinko, sitä en usko tulevan, kaikki hienossa kunnossa, mutta ainahan sekin mahdollista voi olla. Taloyhtiön vakuutukset sitten kattaakin noit ulkopuoliset asiat. Eli siis, sitä tosiaan myös maksetaan myös.

Vakuuttaminen on pisnestä, vakuutusyhtiöille, ei asiakkaille.

=DW=

• on kaikki vakuutettu eikä mitään ongelmia ole ollut. Tosin eipä ole käynyt vahinkojakaan.
      Vanhemmilleni aikoinaan korvasivat parkettilattian vesivahingon jälkeen, ilman mitään ketkuiluja.
      Ensi viikolla meille tulee pari uutta "perheenjäsentä" ja samaan paikkaan niidenkin vakuutukset laitetaan.

• Pirre*

onneksi olkoon..uusista perheenjäsenistä, - vissiinki karvaisia ystäviä, vai? :)

Mieku olin tyytyväinen tähän asti vakuutusyhtiöön, mutten enää..parketit maksellaan ite..onneksi jäi takka pystyyn..:(

• Pirre* kirjoitti:

onneksi olkoon..uusista perheenjäsenistä, - vissiinki karvaisia ystäviä, vai? :)

Mieku olin tyytyväinen tähän asti vakuutusyhtiöön, mutten enää..parketit maksellaan ite..onneksi jäi takka pystyyn..:(

näillä, ellei karvanoppaa laiteta johonkin roikkumaan. :)
        Auto ja peräkärry, mutta kyllä nekin "perheenjäsenistä" käy, entistä tulee ikävä, sentään yli 10 vuotta
        kiltisti palvellut.

Harmillisia tuollaiset vahingot jos vielä joutuu vakuutusyhtiön kanssa kinastelemaan korvauksista.

• Kysyin vain

Onko Lähivakuutuksesi oikeusturva voimassa. Otin sieltä vakuutukset ulos, kun heillä yhden virkailijan mukaan oikeusturva voi alkaa vasta kun on vakuutus ollut kaksi vuotta. Toinen virkailija sanoi että se pykälä pätee jossakin toisessa firmassa. Sitten johtaja itse ilmoitti, jos oikeusturvaa olisi tarvittu, olisi se ollut voimassa kun on pitkäaikainen asiakas. Että silleen, nyt kaikki Trygissä.

• Pirre*
        Anceli kirjoitti:

näillä, ellei karvanoppaa laiteta johonkin roikkumaan. :)
        Auto ja peräkärry, mutta kyllä nekin "perheenjäsenistä" käy, entistä tulee ikävä, sentään yli 10 vuotta
        kiltisti palvellut.

Harmillisia tuollaiset vahingot jos vielä joutuu vakuutusyhtiön kanssa kinastelemaan korvauksista.

on korvata.., mutta josko se nyt saataisiin kummiskin kuntoon..harmittaa vain kun olevinaan tehään toivorikkaana l a aj a kotivakuutus, että se nyt korvaa kaikki tuollaiset vahingot, mutta kissanvillat - ei näihin laajoihin ole uskominen. :(

He..ai kärrykö teillä...hi ja he, mie luulin että joku elävämpi "perheenjäsen" oisi ollut.., mutta miksei se autokin :)..ainakin miehille se on rakkaampi monesti kuin se puoliso, oon huomannu joskus..:/

P.s. uusi auto kyllä kannattaa vakuuttaa kaskoilla ynms.- kaiken varmuuden välttämiseksi..vaikka :)

• Kysyin vain kirjoitti:

Onko Lähivakuutuksesi oikeusturva voimassa. Otin sieltä vakuutukset ulos, kun heillä yhden virkailijan mukaan oikeusturva voi alkaa vasta kun on vakuutus ollut kaksi vuotta. Toinen virkailija sanoi että se pykälä pätee jossakin toisessa firmassa. Sitten johtaja itse ilmoitti, jos oikeusturvaa olisi tarvittu, olisi se ollut voimassa kun on pitkäaikainen asiakas. Että silleen, nyt kaikki Trygissä.

vakuutussopimuksen mukaan oikeusturva on voimassa. Mieheni tarkisti asian juuri äsken.
        Vanhimmat vakuutukset ovat olleet Lähivakuutuksessa toistakymmentä vuotta.

• Todennäköisesti emme ole edes älynneet hakea ehkä kotivakuutuksen korvauksen piiriin kuuluneita asioita.
      Ei istu ajatusmaailmaan ensimmäiseksi nalkaa etsimään syyllistä tai vastuuta muualta.
      Yksi vahinko, juniorin polkupyörällä liikenteessä uuden Opelin tuhoaman oven vakuutus maksoi mukisematta.

Muutama liikennevahinko on ollut joissa oma, pakollinen vakuutukseni maksoi minun vastuullai olleet.
      Vastapuolen aihettamista minä en tiedä. Hoidetuiksi tulivat.

4,5:n vuoden omien reisujen aikana olen kahdesti joutunut käymään lääkärissä.
      Kerran Irlannissa jossa matkavakuutus hoiti homman.
      Toisen kerran Italiassa jossa EU-kortti oli pätevä mutta uutuudessaan osittain tuntematon ja käytännön toiminta todella hankalaa.
      Luottokorttiin liittyvä matkavakuutus ei olisi yhtään nopeuttanut laboratoriomenettelyä.
      Ps. Gardalla on nuorenkin lekurin kanssa parempi puhua saksaa kuin tarjota sitä iänikuista enkkua!

Molemmilla kerroilla kyse oli virtsaputken tulehduksesta ja näyteviljelmän viive oli ongelma.

Kuten sanoin, todennäköisesti osa korvausoikeuksista on jäänyt meiltä huomiotta mutta noista luettelemistani ei ole moitteen sanaa sanottavana.

Vakuutukset olen, hiki päässä vertailuja laskien, kilpailuttanut muutaman vuoden välein ja vaihtanut muutaman kerran.
      Nyt vakuutukset ovat Nordeassa mutta korvauskäsittelystä ei ole kokemusta.

Oma hölmöys.
      Minulla oli 60-luvun alussa tehty riskimuotoinen säästö- tapaturmavakuutus jossa oli erinomaiset ehdot sairaala- ja hoitokorvauksista, päivärahoista, muista kuluista yms.
      Koska mitään ei koskaan tapahtunut niin tilastoihin luottaen myin säästöosuuden pois.
      Vuoden kuluttua poksahti polveni.
      Olin juuri vaihtanut työpaikkaa ja siviilitapaturmasta johtuen se oli minun ja KELAn välinen asia.
      Kykenemättömänä hoitamaan työtäni muutimme työsopimuksen määräaikaiseksi ja päättymään niihin aikoihin.
      Veroa maksaneena ajattelin hoidattaa polveni julkisella puolella. Heti alkuun tuli 6:n viikon viive.
      Pelkkä ansion menetys oli noin 23000 - 25000mk.

Olisi kannattanut pitää se vakuutus!

Mutta nyt salille. On kyykkypäivä, myös sille leikatulle polvelle!

• Pirre*

täytyy katsoa seuraavan vakuutusyhtiön "lupaukset" kriittisemmin, sen opin ainakin..

• Samppa H
        Pirre* kirjoitti:

täytyy katsoa seuraavan vakuutusyhtiön "lupaukset" kriittisemmin, sen opin ainakin..

En ole lukenut koko ketjua,mutta muutithan vakuutusyhtiötä-eiks nii.

• i_a^^^*

Esim. kotivakuutuksessa on eräillä yhtiöillä niitä "pienellä kirjoitettuja" juttuja...

Jos asunnossasi sattuu vaikka vesivahinko ei monikaan yhtiö korvaa pintamateriaalia, vain vuodon korjauksen... Ainakin Tapiola korvaa myös parketin jos moinen menee uusiksi ( naapurissa )... Juuri pintamateriaalithan ovat arvokkaita... Fennialta saat vain vinon pinon tekstejä ja tylyn kohtelun...

V. 1956 otin ensi moottoripyörääni vakuutuksen Fennialta ja siitä lähtien olin heidän asiakkaansa... Sattui vesivahinko omakotitalossani... Jumalaton tappelu ja vieläkin kesken... Paljon riippuu siitä kuinka tyly ja v....mainen vahinkotarkastaja on... Nyt olenkin Tapiolan asiakas naapurin vastaavista "vahingoista viisastuneena", joten se siitä...

Tälläkin iällä saa edullisen tapaturmavakuutuksen jonka otin, kun tulee värkättyä noiden työkoneiden ja sahojen kanssa... Jaa, ja kun nuo puunjuuretkin Lapin vaelluspoluilla ovat nykyisin "korkeammalla" niin voivathan nekin heittää pahasti nurin... :)

• ifittää

Ja yllättävää on se,että kotivakuutus korvaa ulkomailla sattuneita varkaustapauksia.

Ajokortti meni,laukku meni,kelakortti,kamera ym ja hyvin korvattiinkin.

Osa tavaroista tuli vuosi tapahtuneen jälkeen Suomeen paikalliselle poliisille.

Kaikki kortit,jotka olin tosin jo uusinut.

• i_a^^^*

Vuosi olikin 1959... Tallessa BSA-pyörän rekisterikirja... :)

• Pirre*

pyöräkin tallella? :) ilmoittivat

Täällä lehessä joku kauppasi vanhaa moottoripyörää, tarjousten perusteella, olikohan se joku tzekkiläinen merkki..en muista nyt tarkasti sitä nimeä..olisikohan ollut -51 v -mallia..oisi kai ollut arvokaskin, tykkäisin vanhasta motskarista, vaikka tallin nurkassa jos ei muuten..mut se siitä.

Niin, kylä se mono jo tökkii näköjään kivikoissa erilailla kuin esim. parikymmentä vuotta sitten, josko pitäisi joku vakuutus ottaa varoiksi...kalliita kai ovat jo tämän ikäisille tapaturma vakuutuksetkin..josko pitäsi käyvvä vain sohvalle - ei sattusi mittää :))

• i_a^*^
        Pirre* kirjoitti:

pyöräkin tallella? :) ilmoittivat

Täällä lehessä joku kauppasi vanhaa moottoripyörää, tarjousten perusteella, olikohan se joku tzekkiläinen merkki..en muista nyt tarkasti sitä nimeä..olisikohan ollut -51 v -mallia..oisi kai ollut arvokaskin, tykkäisin vanhasta motskarista, vaikka tallin nurkassa jos ei muuten..mut se siitä.

Niin, kylä se mono jo tökkii näköjään kivikoissa erilailla kuin esim. parikymmentä vuotta sitten, josko pitäisi joku vakuutus ottaa varoiksi...kalliita kai ovat jo tämän ikäisille tapaturma vakuutuksetkin..josko pitäsi käyvvä vain sohvalle - ei sattusi mittää :))

Piti käydä tuossa järvelläni pelastamassa muutama mateenköriläs rysästä... Raikas ja mukava tyyni ilma moottorikelkkailla kun pakkasta on vain -28 astetta... :)

Eihän tuosta Englantilaisesta BSA-pyörästä ole paljon jäljellä kun olen lahjoitellut varaosia paikallisille tosiharrastajille... Renkaat, moottori, vaihdelaatikko jne. ovat uusiokäytössä...

Ei tuo tapaturmavakuutus niin kallis ole... 51 euroa vuosi... Voimassa siihen saakka kun täytän 80v, eli toistakymmentä vuotta saan "kompuroida" tai "murjoa" itseäni... :)

• SAS*

Vakuutusyhtiö korvaa sen minkä sen kuuluu korvata. Kilpailutin kerran vakuutukseni ja sain lähes puolet halvemman tarjouksen halvimmalta yhtiöltä. Menin vanhaan yhtiööni tämän tarjouksen kanssa ja siellä todettiin, että kyllä heiltäkin saa vastaavan vakuutuksen samaan hintaan. Mitä vähemmän vakuutusmaksuja myös vähemmän se korvaa.
      Putken jäätymisestä aiheutuva vahinko johtuu rakennusvirheestä tai huolimattomuudesta.
      Kiistoja on ollut myös tulvasta johtuvista vahingoista. Samoin puun kaatuminen rakennuksen päälle.
      Nämä vahingot voi ennalta ehkäistä.

• Lufthansa.

Varsikin tulvat !

• ...

Mikään vakuutusyhtiö ei ikinä myönnä vakuutusta tunnetusti tulvivan joen yli kulkevalle sillalle. Pitänyt muutama silta rakentaa eläissään omaan piikkiin, kun tulva on vienyt mennessään tai rikkoneet sillan, ei välttämättä edullisia projekteja. Aina pitmpiä ja aina korkeammalle. Oletus, jos nykyinen lähtee seilaamaan alajuoksulle, ostan kumiveneen.

Puun kaatuminen mun käsittääksen voidaan korvata, jos puun on kaatanut vaikkapa salamanisku. Luultavimmin tollasissa joutuu riitelemään.

=DW=

• aina on ottanut vastaan vakuutusmaksuni, ikinä ei ole ollut palvelin alhaalla.
      Autonkin kun ostin, tuli selkeät paperit kotiin kannettuna ja pikku alennusprosentti kun oli muitakin vakuutuksia ennestään.
      Eikä tarvitse kaivaa Rollaattoria kellarista. Tuli tunnukset ja salasanat jouhevasti, tietokoneella vaan laitan rahaa menemään. Uskon myös, että heillä tässä asiassa palvelu vain paranee.
      H.

• pisamalikka

Jääkaappi, 4v,. hajosi ennen joulua. Merkkikorjaaja kävi ja vahvisti, ettei voi korjata ja pyysi merkitsemään laskunsa vakuutusyhtiön kirjelmään. Puhelinkeskustelun perusteella vakuutusyhtiö korvasi ja koska en aikaisemmin ollut korvausta hakenut, ei omavastuutakaan mennyt. Ja rahat oli tilillä kahden päivän kuluttua.
      Korvauksen laskutapa oli sellainen, että jos kaappi olisi ollut vanhempi, korvausta ei olisi tullut. (Jotenkin niin, että vastaavanlaisen hinnasta vähennetään 7% per hajonneen ikävuosi)

• Anonyymi

Pohjola Superkotivakuutus sis. tapaturmat ym.
      on ollut ok. Ei mitään ongelmia korvauksissa.

• Anonyymi

If on hyvä.

Tapiola, aivan huonoja kokemuksia. Ei korvaa mitään kun sattuu. Meillä oli vesivahinko, ei korvannut. Isälle sattui onnettomuus, ei korvannut. Välttäkää Tapiolaa!

• Yhden ainoan kerran on tarvinnut vakuutusyhtiöltä takaisin päin pyytää. Ukonilmalla ilmeisesti sähkölinjaan iskenyt salama tuli johtoja pitkin ja rikkoi useita laitteita. Nopeasti ja helposti tuli korvausrahat, joilla sain vastaavat uudet laitteet hankittua.
      Kyse alle 1000 euron vahingosta, ei välttämättä käy yhtä helposti, jos rahallisesti paljon suuremmista vahingoista kyse. If.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4636
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3095
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      205
      2597
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1529
    Aihe