Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

hylkypäätös

ei tietä eteenpäin

Työkyvyttömyys eläkehakemukseni hylättiin jo toistamiseen.Laaja-alaiset kulumat ympäri
kehoani.Selässä neljän alimman nikaman madaltuma,kaksi nestekystaa ja lihasrepeämä.
Neljän lääkärin lausunto työkyvyttömyydestäni ja kuntoutuslääkärin suositus eläkkeeseen.
Selän osalta laajat rajoitukset nostamisen,kantamisen,pitkään seisomisen,sekä istumisen
osalta.Lääkkeet helpottavat kipuja,selkä alkanut lukkiutua lapaluiden alle saakka pienistäkin
liikkeistä.Alaselkä rutisee ja nopea liike antaa kovan tuskan alaselkään,kuin veitsen viilto.
En tiedä,kauanko kävelyni onnistuu,vaikka lääkärit vakuuttelevat,että kävelyni ei lopu koskaan.
Jalkojen virheasennot rajoittavat reipasta liikuntaani.Sormet voimattomat,kädet puutuvat,polvet
kankeat ja niska-hartiaseutu jumissa.Vakuutusyhtiö Ilmarisen hylkypäätös;Varvas ja kantapääkävely
onnistuvat ja saan kädet eteenpäin taivutuksessa lattiaan,ylösnousu kylläkin kovan työn tuloksena
onnistuu.Kelan hylkypäätös oli;laaja-alaiset kulumat eivät haittaa työntekoa ja minulla mahdollisuus
saada työllä riittävä ansiotul,sekä työelämää vielä paljon jäljellä.Asun 16v.poikani kanssa kahden.
Toki olisin valmis työelämään,mutta ei kukaan palkaa tämmöistä rampaa laajojen rajoitteiden työrajoitteiden takia.Toki työkokeilussakin olen ollut nälkäpalkalla ja sieltäkin tuli lausunto työhön
kykenemätön.Olen aiemmin ollut kuntoutustuella pariin otteeseen ja vuoden sairaslomalla,nyt
vuoden vajaakuntoisena työnhakijana.Nyt odotellaankirjoittaako kuntoutuslääkäri uudelleen
vuoden sairasloman,koska valitusta hylkypäätökseen ei kannata tehdä.Olen lopen uupunut,sekä
henkisesti,että fyysisesti.Olen yli vuoden käynyt myös terapiassa ja masennuslääkkeitä kyllä
tuputetaan,mutta se ei ole ratkaisu tässä tilanteessani.Sairauteeni ei auta leikkaus,eikä muutakaan
hoitoa ole,joka parantaisi terveyttäni(sairauttani)

38

2327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elakelainen

      Ilmarisen vastaus ja perustelu

      kannattaa pistää vaan valitusta perään , älä jätä asiaa hautumaan.

      • GHJKLÖ

        UUSI HAKEMUS HETI PERÄÄN. VALITUS ON TURHA JA VIE VALTAVASTI AIKAA.


    • tuon asian

      Ihmettelen suuresti kuinka ovat oikein voineet antaa hylkäävän päätöksen sinulle. Kun tuntui jossakin vaiheessa että täysin terveitä/työkuntoisia työkkäristä laittoivat työkyvyttömyyseläkkeelle vain tilastoja siivotakaseen.

    • Sivusta seurannut

      Lue otsikon >Osaako joku kertoa < kommentti. On uusimpia kysymyksiä tässä ketjussa.

      Kannattaa laittaa alkuvuodesta eläkehakemus. On kuulemma paremmat mahdollisuudet saada hyväksytty päätös eläkkeeseen. Tee huolella hakemus.

    • Nainen,42.v

      Aika ankea tilanne sulla on.
      Minä olen myös selkävaivainen ja minut on leikattu kaksi kertaa.Olihan leikkauksista toki apua mutta ei minusta työkykyistä tullut.Onneksi sentään olen pystynyt liikkumaan omin jaloin ja pieniä kotiaskareita tekemään .Olin myös työkokeilussa kerran viiden vuoden sisällä,mikä epäonnistui.
      Olen monta vuotta ollut työterveyshuollon hoivassa,jota kautta minut on monta kertaa vuodessa lähetetty jatkotutkimuksiin erikoislääkäreille jnejnejne.En ole vaivojani koskaan liioitellut,olen sanonut miten asiat ovat kulloinkin olleet.Välillä paremmin ,välillä huonommin.
      En ole koskaan hinkunut työkyvyttömyyseläkkeelle,päinvastoin!Olen silti onnellinen että se minulle vihdoin myönnettiin tämän vuoden alussa.Nyt ei tarvitse stressata enää mistään.
      Sanon sinulle ap.sen verran että kannattaa ottaa masennuslääkkeet vastaan.Nimittäin miedot sellaiset ovat myös tarkoitettu pitkäaikaiseen neuropaattiseen kipuun ja ne oikeasti auttavat.Minä tiedän sen kyllä.
      Katso netistä masennuslääkkeet--->kipuhoito.Ei ne miedot lääkkeet oikeasti vaikuta mielialaan niin,että olisit ihan tööt.Parin viikon jälkeen saatat huomata että nuppi tasoittuu ja kivutkin hellittävät.En oikeasti sanoisi tätä jos en tietäisi.
      Lisään vielä,että tokihan kivun kanssa eläminen on raskasta eikä usein naurata,mutta sopivalla lääkityksellä ja liikunnalla saa ihmeitä aikaan ja ulkoilu piristää.Korostan eritoten liikuntaa kaikissa muodoissaan,minkä kroppa vaan kestää vastaan ottamaan:) Tsemppiä!

    • Ahtaumaa poteva

      Hei!
      Jaksamista sinulle! Kysynkin ensimmäiseksi otettiinko erikoislääkärien toimesta sinun työkykyysi kantaa? Ja jos ei kantaa otettu työkykyyn, niin silloin epäilisin, ettei eläkelaitokselle menneellä lääkärinlausunnolla ole ollut ratkaisevaa merkitystä sinun eläkepäätöksesi kohdalla. Sairastan itse juurikanava-ahtaumaa selässäni ja minulta evättiin uudelleenkoulutus tod.näk. sen vuoksi, koska lausunnon kirjoittanut erikoislääkäri ei ottanut työkykyyni ollenkaan kantaa. Oirekuvaukset lausunnossa voivat olla moninaiset, mutta jos kannanotto työkykyyn ei ole asianmukainen tai sitä ei ole ollenkaan, niin siinä tapauksessa lausunto ei luullakseni oikeuta myöskään myönteiseen eläkepäätökseenkään. Tämä on siis vahva uskomukseni eläkeratkaisujen kohdalla.

    • Erja5555

      No jo on porkkanan perät ja lantun naatit, tätä maata!
      Tuolla joku 22 v kertoo saaneensa sairaseläkkeen ja että on ollut 1 vuoden työssä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Masennuksesta kyllä pääsee sairaseläkkeelle jos saa toistamiseen B-lausunnon.
      Taistele ja tsemppiä sinulle!

      • 15 v masennusta

        Voi että, ei taida sinulla olla käsitystä todellisudesta. Mä een ees tiedä miten monta b-lausuntoa mulla on masennuksesta, enkä pääse eläkkeelle. Joku siellä kelassa on terveydestäni eri mieltä kuin minua hoitavat erikoislääkärit ja psykoterapiassakin olen käynyt satoja kertoja. Mutta taistelu jatkukoon kun muutakaan en voi.


    • jk

      aika paska

    • ei pääse ei

      Ei pääse ja jos Kokoomus taas valtaan sehän uhosi jotta kaikki jo nyt sairaseläkkeellä olevat joutuu uudelleen arviointiin:=)Voi olla jotta lähtee jo saadut eläkkeet monilta sillä päätös helppo kumota ihan lain mukaan.

    • Ahdistunut!

      Mulla on masennuksesta B-lausuntoja kolmen kuukauden välein joulukuusta 2009 plus kaksi eläkehakemusta, kaikki hylätty kelassa ja eläkkeet myös ilmarisessa... että ei se masennus automaattisesti eläkkeelle vie ja ikää on 46 vuotta.

      • antibyrokraatti

        Vaimoni on ollut keuhkoahtauman takia sairauslomalla jo syyskuusta 2010. Työkyvyttömyyseläkettä ei myönnetty vaikka sekä työterveyslekuri keuhkotautien erikoslääkäri olivat sitä mieltä että ei tämä potilas kykene päivätyöhön; spirometriakokeet ja yleinen fyysinen heikkovointisuus jo sinänsä kertovat tämän. Nyt uutta hakenusta kehiin, mutta mitenkähän on, meneekö läpi. VIELÄ LISÄÄ: Hän on valtiolla töissä ja Kela / Keva eivät osaa ilmeisesti keskustella keskenään koska a) hakemus piti jättää molempiin b) kieltävä päätös tuli molemmilta. Mitä vi**ua? Kuka ja missä näistä päätetään?

        Vaimon saikku loppuu elokuussa, jonka jälkeen ei ole vaihtoehtona kuin raahautua töihin ja sieltä suoraan lekuriin --> saikku jatkuu koska edes töihin saapuminen ei onnistu kävelymatkoineen saatika työssä vaadittavan eestaas-rappujen kiipeilyä (hän on sihteerinä eräässä virastossa).

        Onks kokemuksia kellään?


      • #¤¤%#"%

        Olen todella pahoillani puolestasi :(
        Kuinka monelta eri psykiatrilta nuo B-lausunnot ovat?


    • antibyrokraatti

      Joo: vastaus edelliseen eli itselleni: KEVA päättää eläkkeestä jos bruttotulo on 1071e / kk tai enemmän. Jos tulo on alle tuon, KELA maksaa "jollain" logiikalla "jotain" plus KEVA maksaa "jotain" loppuosasta. Huoh... No, vaimon palkka on enemmän kuin tuo ns. raja joten Veijo Keva maksaa siis koko paskan.

      Mutta paljonkohan tällänen työllistää noita byrokraatteja? Vaimo laittoi hakemukset kahteen paikkaan ja nyt siis kaksi toisistaan erillistä organisaatiota pui samaa asiaa toisistaan tietämättä. Muijani veti läppää eräälle virkailijalle: "saanksmä sit loppujen lopuks myös kaks erillistä eläkettä, eli tuplarahat..? " ;-)

    • sellainen se Kela on

      No ei todellakaan pääse masennuksesta noin vain sairaseläkkelle, saatika myönnetä sairauspäivärahaa!! Näköjään on Kela entisestään tiukentanut otteitaan.

      • sellainen se Kela on

        Ja minkähän takia tähän miinus?

        Tuolle yhdelle kommentoin jonka mielestä masennuksen takia pääsee noin vain eläkkeelle. Ei kuule riitä edes 10 b-todistusta.

        Ei aina riitä edes kuntoutustututkimus jossa ihminen todettaisiin työkyvyttömäksi.

        Toki jossain vaiheessa Kelan on pakko myöntää eläke jos ei useista yrityksistä huolimatta kuntoudu työelämään.

        Yritin vain selittää ettei se ole niin helppoa.


      • Näin se vain menee

        Olen kuullut, että Kelalla on erittäin tiukat kriteerit nykyisin kaikkiin etuuksiin eli ova huomattavasti kiristäneet. Kela katsoo/näkee asiat suppeasta näkökulmasta työmarkkinaa kun taas eläkeyhtiö näkee asiat laajemmalta näkökulmalta työmarkkinoita. Yritän tässä vain sitä, että eläkeyhtiö ottaa paremmin työmarkkinatilanteen laajemmin ja onko edellytyksiä työllistyä vajaakuntoisena. Siispä Kelaa ja eläkeyhtiöitä ei sinänsä verrata keskenään. Näkkemyserot ovat niin suuret näiden kahden instanssin välillä.


    • aa

      antibyrokraatti:lle - Jos vaimo olisi rastittanut ensimmäiseen lomakkeeseen, että hakee seka työeläketä että kansaneläkettä ei olisi tarvinnut kahta lomaketta täyttää.

      Vaimon pitää hakeutua työnhakijaksi ja hakea työttömyyspäivärahaa kun saikku loppuu, jos ei ole kykenevä töihin, että saa edes jostain toimeen tuloa. Toivottavasti hän kuuluu työttömyyskassaan.

      Suhtautukaa ihmiset hakemuslomakkeen täyttämiseen vakavasti. Lääkärinlausunnont kuvaavat sairautta ja sairauksia, mutta hakemuslomakkeella hakija kuvaa itse sitä miten hänellä oleva sairaus tai sairaudet/vammat/kulumat estävät hänen työnsä tekemisen ja elantonsa ansaitsemisen työtä tekemällä. Lääkärinlausunnot eivät milloinkaan tuo automaattista eläkemyöntöä.

      • aa jatkaa

        Ja kyllä eläkeyhtiö ja Kela keskustelevat keskenään päätöstä tehdessään. Kumpikin antaa oman päätöksen, kun kumpaakin eläkettä on haettu.


      • tuntematonpotilas
        aa jatkaa kirjoitti:

        Ja kyllä eläkeyhtiö ja Kela keskustelevat keskenään päätöstä tehdessään. Kumpikin antaa oman päätöksen, kun kumpaakin eläkettä on haettu.

        mä oon 6 vuotta ollu kuntoutustuella ja kävelemään en pysty enkä istumaan ja silti en saa eläkettä vaikka yli 30kpl b-lausuntoja ja 11 magneettikuvaa eri vuosilta, mulla on 9 eri sairautta päällä, vastaus on että puhumaan pystyy niin voi olla vaikka ns puhelinmyyjänä langanpäässä.


      • rlrloopo
        tuntematonpotilas kirjoitti:

        mä oon 6 vuotta ollu kuntoutustuella ja kävelemään en pysty enkä istumaan ja silti en saa eläkettä vaikka yli 30kpl b-lausuntoja ja 11 magneettikuvaa eri vuosilta, mulla on 9 eri sairautta päällä, vastaus on että puhumaan pystyy niin voi olla vaikka ns puhelinmyyjänä langanpäässä.

        ohhoh...ompas pitkä kuntoutusjakso ja aika hirveesti lausuntoja sinulla. voiko tuo olla ees tottakaan? eikös kuntoutustuki ole keskimäärin 3 vuotta ja sitten eläke jos ei oo vielä terve?


      • 24
        rlrloopo kirjoitti:

        ohhoh...ompas pitkä kuntoutusjakso ja aika hirveesti lausuntoja sinulla. voiko tuo olla ees tottakaan? eikös kuntoutustuki ole keskimäärin 3 vuotta ja sitten eläke jos ei oo vielä terve?

        Uskon todeksi. Ja hyvä kun pääsisi edes kuntoutustuelle. Olen itse työtapaturmassa vammautunut, keskivaikea aivovamma, kovat heuropaattiset kivut ja nyt viimeisin kuvaaminen paljasti kahden niskanikaman siirtymisen ja vaikean ristisidevamman niskan ja pään yhtymä kohdassa. Ei voiu leikata. Silti olen Kelan ja vakuutusyhtiön mielestä työkuntoinen, vaikka näiden 3 vouden ajalta on usean eri erikoislääkärin, kuntoutu/työkykyarvion ja kuntouttavan terapeutin lausuntojen mukaan työkyvytön entisiin töihin.


      • abfgh55
        24 kirjoitti:

        Uskon todeksi. Ja hyvä kun pääsisi edes kuntoutustuelle. Olen itse työtapaturmassa vammautunut, keskivaikea aivovamma, kovat heuropaattiset kivut ja nyt viimeisin kuvaaminen paljasti kahden niskanikaman siirtymisen ja vaikean ristisidevamman niskan ja pään yhtymä kohdassa. Ei voiu leikata. Silti olen Kelan ja vakuutusyhtiön mielestä työkuntoinen, vaikka näiden 3 vouden ajalta on usean eri erikoislääkärin, kuntoutu/työkykyarvion ja kuntouttavan terapeutin lausuntojen mukaan työkyvytön entisiin töihin.

        mitä tehdä siinä ristiriidassa kun tutkineet lääkärit toteaa että ei ole enää kykenevä mihinkään hommaan/koulutukseen ja sitten vakuutuslääkärit toteaa että on terve?

        siinähän on hirveä ristiriita ihmisen terveydestä, ja ennenkaikkea kun vakuutuslääkärit ei ole nähneetkään potilasta....

        mitä sitten tehdään kun näin käy???


      • kiikkukeinu
        abfgh55 kirjoitti:

        mitä tehdä siinä ristiriidassa kun tutkineet lääkärit toteaa että ei ole enää kykenevä mihinkään hommaan/koulutukseen ja sitten vakuutuslääkärit toteaa että on terve?

        siinähän on hirveä ristiriita ihmisen terveydestä, ja ennenkaikkea kun vakuutuslääkärit ei ole nähneetkään potilasta....

        mitä sitten tehdään kun näin käy???

        silloin todetaan että "potilas on kykenevä muihin hommiin" tai "emme ota kantaa" tarkoittanee että b-lausunto kumoutuu ja olet työkykyinen heidänmielestään ja piste. vaikka olisit oikeasti sairas niin näin se vain menee,ikävä kyllä.

        eli työvoimatoimistoon vaikka liikkumaan ei kykene


      • kohta kiikussa
        kiikkukeinu kirjoitti:

        silloin todetaan että "potilas on kykenevä muihin hommiin" tai "emme ota kantaa" tarkoittanee että b-lausunto kumoutuu ja olet työkykyinen heidänmielestään ja piste. vaikka olisit oikeasti sairas niin näin se vain menee,ikävä kyllä.

        eli työvoimatoimistoon vaikka liikkumaan ei kykene

        Mulla tilanne, että potkivat pois työvoimatoimistostakin. Olin siellä vajaakuntoisena hakijana. Ei kuulemma löydy töitä noin sairaalle ihmiselle. Aika erikoinen tilanne, sillä en ole työkyvyttömyyseläkkeeseenkään oikeutettu, vaikka siis työkyvytön. Ja sairauspäivärahaakaan ei saa, sillä en ole heidän mielestään sairaskaan, vaikka sairauden takia täysin kykenemätön tekemään työtään. Olen siis pudonnut kaikkien toimeentulojärjestelmien ulkopuolelle. On tämä ihme viidakko ja hyvinvointivaltioksi vielä mainostettu. Annan neuvon älä sairastu koskaan tässä yhteiskunnassa.


      • köysirasva
        kohta kiikussa kirjoitti:

        Mulla tilanne, että potkivat pois työvoimatoimistostakin. Olin siellä vajaakuntoisena hakijana. Ei kuulemma löydy töitä noin sairaalle ihmiselle. Aika erikoinen tilanne, sillä en ole työkyvyttömyyseläkkeeseenkään oikeutettu, vaikka siis työkyvytön. Ja sairauspäivärahaakaan ei saa, sillä en ole heidän mielestään sairaskaan, vaikka sairauden takia täysin kykenemätön tekemään työtään. Olen siis pudonnut kaikkien toimeentulojärjestelmien ulkopuolelle. On tämä ihme viidakko ja hyvinvointivaltioksi vielä mainostettu. Annan neuvon älä sairastu koskaan tässä yhteiskunnassa.

        onko sinulla liittoa puolellasi,työttömyyskassaa? kyllähän ihmisellä on jokin tulo oltava,eli paikka mihin kuulua josta saa korvausta. kyllähän sinun täytyy saada kelalta 300 päivää sairaspäivärahaa jos sinulla on todettu b-lausunnolla sairaudet jotka aiheuttaa työkyvyttömyyttä,sen 300pv jälkeen tulee kuntoutustuki jolla minä olen ollut 6 vuotta ja yrittänyt kuntoutua työelämään huonoin tuloksin.
        työnhaku kannattaa kuulema pitää voimassa jos ja kun hylky/käsittely aika tulee niin silloin sen käsittely ajan saa liitosta/kelasta korvausta ja maksetaan sitten takaisin liittoon/kelaan jos eläkeyhtiö on antanut sinulle myönteisen päätöksen.
        nämä ovat vaikeita juttuja ja monesti epäoikeudenmukaisa sairasta ihmistä kohtaan jolla sairaus todella on paha


      • kohta kiikussa
        köysirasva kirjoitti:

        onko sinulla liittoa puolellasi,työttömyyskassaa? kyllähän ihmisellä on jokin tulo oltava,eli paikka mihin kuulua josta saa korvausta. kyllähän sinun täytyy saada kelalta 300 päivää sairaspäivärahaa jos sinulla on todettu b-lausunnolla sairaudet jotka aiheuttaa työkyvyttömyyttä,sen 300pv jälkeen tulee kuntoutustuki jolla minä olen ollut 6 vuotta ja yrittänyt kuntoutua työelämään huonoin tuloksin.
        työnhaku kannattaa kuulema pitää voimassa jos ja kun hylky/käsittely aika tulee niin silloin sen käsittely ajan saa liitosta/kelasta korvausta ja maksetaan sitten takaisin liittoon/kelaan jos eläkeyhtiö on antanut sinulle myönteisen päätöksen.
        nämä ovat vaikeita juttuja ja monesti epäoikeudenmukaisa sairasta ihmistä kohtaan jolla sairaus todella on paha

        Kun on sairastunut Suomessa sellaiseen sairauteen, joka on tabu, niin jää kaiken ulkopuolelle. Kela maksoi tästä sairaudesta sairauspäivärahaa vajaat kolme viikkoa, jonka jälkeen se rakennus, jossa olin alkoi sairastaa ja minä olinkin terve. Näin luki Kelan hylkypäätöksessä, joissa myöhemmin vuosien saatossa keksittiin milloin mitäkin verukkeita, jolla sairasta nöyryytettiin. Tämän Kelan tempun johdosta, en saa mistään mitään, koska 300 päivää sairauttakohden ei ole täyttynyt. Tämä on byrokraattien onnela, jossa paperien pyöritys lähentelee jo taidetta ja hylkypäätösten perustelu onkin jo abstraktia taidetta, joka ei perustu potilaasta tehtyihin tutkimustuloksiin. Näin hyvinvointivaltiossa kyykytetään sairaita ja tarpeeksi kauan kun kyykytetään, niin lopulta sairaat potkaisee tyhjää, kun jäjelle jäänyt terveys alkaa muilta osilta pettää. Onneksi pää pelaa vielä ja vaikka kehoni on romu, eikä kestä enää yhtään rasitusta, niin mielenterveyttäni he eivät saa horjutettua.


    • toivoa on

      Ihan ensimmäiseksi jaksamista Sinulle. Minulla on (oli) vähän samankaltainen sairauyskertomus.

      Viisi pitkää vuotta taistelin, joten todella tiedän, mitä taistelu on. En koskaan laittanut valitusta, vaan hain lisää lausuntoja ja aina uusi hakemus.

      Viimein Kela viisaudessan laittoi minut Petreaanh kuntoutustutkimukseen...

      No jaa.... Saunottiin, syötiin ja puhuttiin paskaa.

      Lausunto vähän samankaltainen kuin Sinulla eli ei saa seistä kauaa, ei saa kävellä kauaa, ei saa istua kauaa, ei saa nostaa ei kantaa....

      MUTTA on rajoitetusti työkykyinen ja on tövoimatoimiston asia etsiä sopiva työö.......,

      Kun menin lausunnon kanssa työvoimatoimistoon, sieltä sain apua eli hankkiivat uudet erikoilääkärin lausunnot ja mikä mukavinta kannaltani, myös maksoivat kaiken..

      Eläke tuli..

      Toivon Sinunkin löytävän kanavan, minkä kautta saisit apua ja jaksamista...........i

    • wd

      Neljäs hylky tuli just, oli psykiatrin, psykologin ja neuropsykologinlausunnot, kahta jälkimmäistä ei edes noteerattu muutoksenhakulautakunnassa.
      Työmarkkinatuella siis poden edelleen vaikeaa masennusta .

    • Kummaa touhua #

      Sinulle on ilmeisesti tehty neuropsykologiset testit. Oliko niiden tulos sellainen, että olet työkyvytön ja siitä huolimatta tuli hylsy?

      • wd

        Siinä neuropsykologin lausunnossa suositeltiin eläkeprosessin käynnistämistä. Psykologin lausunnossa todettiin työkyvyttömäksi ja eläkkelle. psykiatrin B-lausunnossa oli eläkkeelle toistaiseksi.
        Jotenkin muutuin siellä lautakunnassa terveeksi ja työkykyiseksi.
        N0, uusi hakemus lähtee pian ja siihen tulee myös työkkärin ja sossun lausunnot.
        Työmarkkinatukea saan nostaa eläkepäätökseen asti työkkärin puolesta ( TYP), se maksoi psykologien tutkimukset.


      • Kummaa touhua #
        wd kirjoitti:

        Siinä neuropsykologin lausunnossa suositeltiin eläkeprosessin käynnistämistä. Psykologin lausunnossa todettiin työkyvyttömäksi ja eläkkelle. psykiatrin B-lausunnossa oli eläkkeelle toistaiseksi.
        Jotenkin muutuin siellä lautakunnassa terveeksi ja työkykyiseksi.
        N0, uusi hakemus lähtee pian ja siihen tulee myös työkkärin ja sossun lausunnot.
        Työmarkkinatukea saan nostaa eläkepäätökseen asti työkkärin puolesta ( TYP), se maksoi psykologien tutkimukset.

        Olen järkyttynyt. Itselläni olisi vähän samanlainen tilanne edessä syksyllä, mutta taidan yksinkertaisesti vain jäädä työttömäksi, sillä en usko jaksavani tällaista järjetöntä hakemusrumbaa. Työterveysfirmasta kyllä väitettiin, että he tekevät kaikki hakemukset, mutta en jaksa oikein uskoa siihen, että kaiken lukemani perusteella prosessi olisi minun kohdallani noin yksinkertainen.

        Toivottavasti sinun ponnistelusi tuovat sinulle tuon eläkepäätöksen!


      • Kummaa touhua #
        wd kirjoitti:

        Siinä neuropsykologin lausunnossa suositeltiin eläkeprosessin käynnistämistä. Psykologin lausunnossa todettiin työkyvyttömäksi ja eläkkelle. psykiatrin B-lausunnossa oli eläkkeelle toistaiseksi.
        Jotenkin muutuin siellä lautakunnassa terveeksi ja työkykyiseksi.
        N0, uusi hakemus lähtee pian ja siihen tulee myös työkkärin ja sossun lausunnot.
        Työmarkkinatukea saan nostaa eläkepäätökseen asti työkkärin puolesta ( TYP), se maksoi psykologien tutkimukset.

        Piti vielä kysymäni, minkä ikäinen olet? Kysyn siksi, josko se vaikuttaisi päättäjien päättömyyksiin.


    • 61 vee

      Olenkohan minä onnekas kun pääsin laakista eläkkeelle, yritin vähän eläkettä itsekin järjestellä, että olisivat käsitelleet syksyllä mutta p:hana tuli 2 viikossa myönteinen päätös. Minulla ei mielestäni ole niin isoja juttuja kuin em. keskusteluissa mut ehkä toimenpide joka tehtiin oli tarpeeksi. Hain eläkettä suoraan Kevasta, Kelan kanssa en ole ollut tekemisissä ollenkaan, Luojan kiitos kun näitä juttuja lukee. Palkanlaskijat hoitivat sairaspäivärahat sun muut.

      • Kummaa touhua #

        Onnitteluni sinulle varmaankin täysin oikeasta päätöksestä. Olen jostain lukenut, että Kevaan kuuluvilta verrataan työkykyä omaan työhön, kun taas meidän muiden kuolevaisten työkykyä verrataan mihin tahansa työhön, jota voisimme tehdä. Linja on kiristynyt ja kiristyy nykyisen hallituksen aikana vielä edelleen.


    • Hoitsu

      Nimimerkille 61 vee. Tietty Sinun ikäsi (yli 60 vee) vaikuttaa siihen,että työkyvyttömyyseläkeratkaisussa käytetään "hellempää kättä" ts. "päästetään" eläkkeelle lievemmin perustein kuin nuoremmat (KEVA:n sivuilta luettu). Mitenkään ottamatta sairauteesi, minkä johdosta työkyvyttömyyseläkeelle pääsit. Onnea ja iloa eläkepäiviisi !

    • tyytyväinen

      Minä pääsin 38 vuotiaana ja 11 vuotta sitten ja viime vuonna kävin Everestillä,kun sain perintöjä jonkin verran kiitos siitä vanhemmilleni.Nyt lähden Antartikselle hiihtään läpi sen ja kunto on kova vaan töihin en viitsi enään mennä,kun lomailu helpompaa.

    • Kannattaa tehdä valitus hylkypäätökseen, vaikka sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunta antaakin aina pelkkiä hylkypäätöksiä. Siis 86%:n todennäköisyydellä. Sen lisäksi kannattaa käydä allekirjoittamassa tämä adressin tapainen:
      http://www.avoinministerio.fi/ideat/225-sosiaaliturvan-muutoksenhakulautakunta-pitaa-lakkauttaa

      Ihmisille pitää saada oikeus haastaa kela käräjäoikeuteen. Nykyiselläänhän kela on eräänlainen valtio valtiossa, jota ei voi haastaa oikeuteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe