Kokemuksia akvaarioista

kuolonkuu

Tänne haluaisin siis keräiltävän kokemuksia akvaarioista. Kaikki käy! Kertokaa hienoja, surullisia,jännittäviä ja hupaisia kokemuksianne akvaarioista!! Esimerkkinä minä laitan nyt tähän stoorin siitä, miten minä päädyin hankkimaan ensimmäisen akvaarioni.

Olin siis Petpointissa hakemassa kanilleni ruokaa ja jotain muuta kivaa. Eksyin siinä kulkemaan kalaosastojen läpi, ja äkkiä silmiin pisti jotain todella nättiä. Vajaat 70 litraisessa akvaariossa näin ihanan, sinisen huntupyrtöisen taistelukalan, joka lipui kauniisti paikasta toiseen evät hulmuten. Rakastuin kalaan heti, ja olin jo hankkimassa kalamaljaa johon kalan laittaisin. Mutta myyjä sanoikin, ettei niitä voi laittaa maljaan. Hyväksyin sen, ja samana päivänä aloin etsimään netistä, kirjoista ja kaikista paikoista tietoa akvaarioista. Keräsin mahdollisimman paljon tietoa niistä, ja sitten olin pian saanut riittävästi tietoa. Joululahjaksi sain 70 litraisen akvaarion, ja kalat sain valita itse. Sitä sitten kypsyteltiin muutamat päivät, ja pian pääsinkin valkkaamaan kaloja. Heti ensimmäisenä säntäsin etsimään mahdollisimman kauniin sinisen taistokoiraan. Siitä minun akvaarioharrastus sitten lähti, ja nyt olen hankkimassa isoa akvaa jossa voisin alkaa viljellä lempikalaani, taistelukalaa. Sen sanon, että taistelukala tulee aina kuulumaan akvaarioni kalastoon.

Nyt siis vastaavanlaisia kokemuksia, kalojen sairastumisia, ensimmäisen akvaarion hankintoja, kalojen kuolemia, ihan mitä mieleen tulee. Minäkin olisin voinut laitaa tähän ties kuinka monta hienoa kokemusta, mutta tiivistin nyt akvaarioharrastukseni alun tuohon. :)

1

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Keräsin mahdollisimman paljon tietoa niistä, ja sitten olin pian saanut riittävästi tietoa. Joululahjaksi sain 70 litraisen akvaarion, ja kalat sain valita itse. Sitä sitten kypsyteltiin muutamat päivät, ja pian pääsinkin valkkaamaan kaloja. "
      Riittävästi tietoa?
      Kypsytettiin muutama päivä? Pian hankkimaan kaloja?
      Hmh.. Kuullostaa vähän epäuskottavalta. Yleisesti ottaen nimittäin kunnolliseen kypsytykseen menee muutama VIIKKO, mutta jos se sinun mielestäsi on pian, niin mikäs siinä. :)

      Omassa akvaarioharrastuksessani suurena apuna on ollut asiantunteva porukka, jolta kysyä neuvoa.
      Suosittelen kaikille retkeä osoitteeseen: http://www.aqua-web.fi/forum/index.php
      Tieto muuttuu lähes jatkuvasti, joten tuolla kannattaa käydä sitä päivittämässä kokeneemmankin akvaristin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe