suonenveto

wwweweewewewewewwerr

mistähän d2: lla johtuu suonenveto.Voiko joku lääke aiheuttaa .Amaryl ,metforem?
Magnesiumia oon syöny mutta ei auta.

9

1581

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilisin

En usko, että on noista lääkkeistä kiinni. Itselläni (d2) esiintyi suonenvetoa jo vuosikausia ennen diabetesta ja lääkitystä. Korkeat verensokerit voivat pahentaa tilannetta.

Magnesiumia itsekin olen käyttänyt. Tavallista magnesiumoksidia söin 2-3*350 mg tablettia päivässä ennen kuin alkoi vaikuttaa. Sitten siirryin magnesiumsitraattiin, joka imeytyy paljon paremmin kuin magnesiumoksidi. Sopiva määrä on minulle päivässä 350-400 mg riippuen tablettien koosta. Isommat määrät magnesiumia huonosti imeytyvässä muodossa voivat aiheuttaa ripulia. Koskee siis ennen muuta magnesiumoksidia.

Suonenvetoihin voi olla syynä myös riittämätön suolan saanti (NaCl), jos ruokavalio on hyvin vähäsuolainen ja vielä hikoilee paljon.

• dfdfdfdfggfgf

haittavaikutuksissa sanotaan: voi aiheuttaa veren natriumpitoisuuden laskua (harvinainen).Suola kai auttaa

• --------------------

että jalkojeni kovat "suonenvedot", tai oikeastaan usein kouristelut, johtuivat selästäni.

• 1 xxx

siihen auttaa sukat. Suonenveto alkaa kylmyydestä vaikka huoneen lämpötila olisikin yli 20 astetta. Minulla on sellainen makuupussi, jossa jalat on pussissa vaikka se on muuten auki.
      Suonenveto ei kyllä tule aina, mutta joskus epäsäännöllisesti.

• sdsssfdfdfdfd

suonenvetoja ulkona kylmällä.pitäis kai ostaa lämmitettävät kengät

• Lettukin

Mullakin D2 keväällä dg.
      Lääkityksenä Metforem, Simvastatin kolesteroolilääke ja Zanidip verenpaineeseen.
      Syksyllä alkoivat lähes jokaöiset jalkapohjan suonenvedot.

Aloitin pari kk sitten magnesiumsitraatin, lopetin Simvastatinin, ostin unisukat, ja aloitin VHH-ruokavalion. Lisäksi syön erilaisia lisäravinteita Biovitan ohjeitten mukaan.

En kärsi enää suonenvedosta öisin tai muulloinkaan. Muutenkin voin paremmin kuin vuosiin.

• aloittaja 6666

löysin vinkin että:Juo lisää vettä.Se auttoi minun tapauksessa.Aamulla ,päivällä ja illalla iso ylimäärinen lasi vettä. Ja villa sukat jalkaan kotona. En tiedä onko sukilla mitään taikaa koska suonenvedot oli päivällä autoa ajaessa,mutta ei haittaakaan.Joskus lääkäriltä kysyin asiasta sen kommentti oli: ai krampit vai ei muuta.Liittyykö sokeritautiin ja lisääntyneeseen virtsaamisen tarpeeseen,en tiedä

• Anonyymi

Sama juttu, jos otan toisen Metforemin 500 mg määräysten mukaan, yöllä kramppaa jalkoja, jopa reidestä asti. Eli 1000 mg/pv on liikaa.

Olen maininnut siitä hoitajille ja lääkäreille.
      Eivät usko! Aina puhutaan vaan magnesiumista. Olen kokeillut ja se ei auta.
      Yhdellä tabletilla Metforemilla ei tule vielä kramppia.
      Eivät tee mitään, kun lääke on halpa!
      Sokerini on 6,6 ja 6 saisi olla!

• Anonyymi

Lääkärin käsikirjasta https://www.terveysportti.fi/apps/dtk/ltk/article/ykt01853 :

'"Suonenvedon ensiavuksi sopii jännittyneen lihaksen passiivinen venyttäminen C tai hierominen.
      Estohoitona altistavien tekijöiden eliminoiminen sekä alkoholin ja kofeiinin käytön vähentäminen
      Lääkitys
      Kalsiumkanavan salpaajat, erityisesti diltiatseemi 30–60 mg illalla
      B-vitamiini- ja E-vitamiinivalmisteet
      Gabapentiini erityisesti potilaille, joilla on altistava neurologinen sairaus; alkuannos 300 mg × 2
      Vaikeissa tapauksissa voi harkita diatsepaamia tai klonatsepaamia, mutta potilaita on seurattava hoidon tehon ja haittavaikutusten arvioimiseksi.
      Magnesiumilla ei ole osoitettu olevan tehoa vanhusten ja raskaana olevien suonenvedon hoidossa C.
      "

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      11141
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      3678
    3. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      27
      2590
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      258
      2581
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      4
      1828
    6. 209
      1348
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1254
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1190
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1089
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      1039
    Aihe