mistähän d2: lla johtuu suonenveto.Voiko joku lääke aiheuttaa .Amaryl ,metforem?
Magnesiumia oon syöny mutta ei auta.
suonenveto
9
1581
Vastaukset
- kokeilisin
En usko, että on noista lääkkeistä kiinni. Itselläni (d2) esiintyi suonenvetoa jo vuosikausia ennen diabetesta ja lääkitystä. Korkeat verensokerit voivat pahentaa tilannetta.
Magnesiumia itsekin olen käyttänyt. Tavallista magnesiumoksidia söin 2-3*350 mg tablettia päivässä ennen kuin alkoi vaikuttaa. Sitten siirryin magnesiumsitraattiin, joka imeytyy paljon paremmin kuin magnesiumoksidi. Sopiva määrä on minulle päivässä 350-400 mg riippuen tablettien koosta. Isommat määrät magnesiumia huonosti imeytyvässä muodossa voivat aiheuttaa ripulia. Koskee siis ennen muuta magnesiumoksidia.
Suonenvetoihin voi olla syynä myös riittämätön suolan saanti (NaCl), jos ruokavalio on hyvin vähäsuolainen ja vielä hikoilee paljon.- dfdfdfdfggfgf
haittavaikutuksissa sanotaan: voi aiheuttaa veren natriumpitoisuuden laskua (harvinainen).Suola kai auttaa
- --------------------
että jalkojeni kovat "suonenvedot", tai oikeastaan usein kouristelut, johtuivat selästäni.
- 1 xxx
siihen auttaa sukat. Suonenveto alkaa kylmyydestä vaikka huoneen lämpötila olisikin yli 20 astetta. Minulla on sellainen makuupussi, jossa jalat on pussissa vaikka se on muuten auki.
Suonenveto ei kyllä tule aina, mutta joskus epäsäännöllisesti.- sdsssfdfdfdfd
suonenvetoja ulkona kylmällä.pitäis kai ostaa lämmitettävät kengät
- Lettukin
Mullakin D2 keväällä dg.
Lääkityksenä Metforem, Simvastatin kolesteroolilääke ja Zanidip verenpaineeseen.
Syksyllä alkoivat lähes jokaöiset jalkapohjan suonenvedot.
Aloitin pari kk sitten magnesiumsitraatin, lopetin Simvastatinin, ostin unisukat, ja aloitin VHH-ruokavalion. Lisäksi syön erilaisia lisäravinteita Biovitan ohjeitten mukaan.
En kärsi enää suonenvedosta öisin tai muulloinkaan. Muutenkin voin paremmin kuin vuosiin. - aloittaja 6666
löysin vinkin että:Juo lisää vettä.Se auttoi minun tapauksessa.Aamulla ,päivällä ja illalla iso ylimäärinen lasi vettä. Ja villa sukat jalkaan kotona. En tiedä onko sukilla mitään taikaa koska suonenvedot oli päivällä autoa ajaessa,mutta ei haittaakaan.Joskus lääkäriltä kysyin asiasta sen kommentti oli: ai krampit vai ei muuta.Liittyykö sokeritautiin ja lisääntyneeseen virtsaamisen tarpeeseen,en tiedä
- Anonyymi
Sama juttu, jos otan toisen Metforemin 500 mg määräysten mukaan, yöllä kramppaa jalkoja, jopa reidestä asti. Eli 1000 mg/pv on liikaa.
Olen maininnut siitä hoitajille ja lääkäreille.
Eivät usko! Aina puhutaan vaan magnesiumista. Olen kokeillut ja se ei auta.
Yhdellä tabletilla Metforemilla ei tule vielä kramppia.
Eivät tee mitään, kun lääke on halpa!
Sokerini on 6,6 ja 6 saisi olla! - Anonyymi
Lääkärin käsikirjasta https://www.terveysportti.fi/apps/dtk/ltk/article/ykt01853 :
'"Suonenvedon ensiavuksi sopii jännittyneen lihaksen passiivinen venyttäminen C tai hierominen.
Estohoitona altistavien tekijöiden eliminoiminen sekä alkoholin ja kofeiinin käytön vähentäminen
Lääkitys
Kalsiumkanavan salpaajat, erityisesti diltiatseemi 30–60 mg illalla
B-vitamiini- ja E-vitamiinivalmisteet
Gabapentiini erityisesti potilaille, joilla on altistava neurologinen sairaus; alkuannos 300 mg × 2
Vaikeissa tapauksissa voi harkita diatsepaamia tai klonatsepaamia, mutta potilaita on seurattava hoidon tehon ja haittavaikutusten arvioimiseksi.
Magnesiumilla ei ole osoitettu olevan tehoa vanhusten ja raskaana olevien suonenvedon hoidossa C.
"
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171114124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133678Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272590Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2582581Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin41828- 2091348
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491254- 721190
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591089Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?771039