Koivunsiitepöly-mikään lääke ei tehoa!

epätoivoinen

Minulla on ollut oireita koivunsiitepölystä jo kolme vuotta. Olen kokeillut ainakin 3-5 eri lääkettä ja alkaa jo turhauttaa. Yritän jopa ottaa yhden pillerin lisää, jotta tehoaisi. Aluksi otin jotain yleistä lääkettä, josta tuli tunne kuin olisi ollut kuumeessa ja aineissa ja ihan pimpelipom, enkä tajunnut mistään mitään. Toinen auttoi muutaman kuukauden joka tehosi myös eläin- ja ruoka-allergioihini, mutta lopulta siitäkin loppui teho. Sitten oli joku toinen lääke, jolla ei ollut mitään vaikutusta. Sitten sellainen, joka aiheutti vain päänsärkyä ja aivan kuin olisi lisännyt oireita. Ja se mikä minulla nyt on niin ei kylläkään tehoa.

Ihoni kärsii eniten kevät-kesä-syksyllä. Luomet, posket, kuolmakarvojen ympärystä, huulet ja niiden ympärystä, korvat, kaula, käsivarret ja sormet ovat kuivettuneita, kutisevia, kirveleviä, välillä karisee nahkaa irti, välillä tulee verta kun oikein pahaksi menee, joskus tulee rakkuloita. Mitä ihmettä tämä oikein on? Olen kokeillut useita voiteita, mutta ne jotkat auttavat vain JOSKUS niin ne ovat ihoa ohentavia ja niitä ei saisi käyttää jatkuvasti, mutten voi millään lopettaa niiden käyttöä, koska silloin ihoni karisee ja vuotaa verta, eikä meikitkään peitä haavoja!!

11

3220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pojallani

      Poikani on pahinta laatua allerginen koivulle, lepälle ja kaikille heinille. Hänkin on kokeillut melkein kaikki mahdolliset lääkkeet.
      Tällä hetkellä on parhaiten tepsinyt jo useamman kesän Telfast( reseptillä) ei väsytä eikä aiheuta muutakaan lisäoireita. Lisäksi Rhinocort agua nenäsuihkeita ja Lomudal silmätipat. Aika hyvin tulee näillä juttuun.

      • Moniallerginen

        Itsellä on toiminut myös tuo Telfast parhaiten, ei väsytä tippaakaan ja oireet pysyy kurissa suht hyvin. On muuten kettumaisia nuo allergiset iho-oireet... tiedän tunteen. :(


      • minä vain
        Moniallerginen kirjoitti:

        Itsellä on toiminut myös tuo Telfast parhaiten, ei väsytä tippaakaan ja oireet pysyy kurissa suht hyvin. On muuten kettumaisia nuo allergiset iho-oireet... tiedän tunteen. :(

        Koivu saa minunkin silmät ja nenän vuotamaan, ja iho kutisee. Ja suurimman osan ajasta olen kuin zombie, lääkityksestä johtuen. Tilanteesi kuulostaa aika pahalta, ja minusta vähän tuntuu että kaikki oireesi eivät tule koivuallergiasta. Iho-oireesi voivat olla myös ruoka-allergiaa. Monet koivuallergikothan reagoivat esim. pähkinöihin, raakoihin kasviksiin jne. Itselläni ihon superkorpuksi kuivattaa soija ja saa iholle jopa rakkulat. Pähkinöihin pahimmillaan tukehdun, mutta myös iho-oireita tulee. Tarkastele ruokavaliotasi ja katso löytyykö sieltä syyllinen kurjaan oloosi. Tee ns. eliminaatiodieetti (tai mene lääkärille kyselemään apua). Itselläni oli aiemmin kierre että lääkitsin kurjaa oloani suklaalla joka pahensi tilannetta ja sai minut syömään lisää "myrkkyä". Tsemppiä sinulle. Allergiat ovat melkoinen riesa, mutta niiden kanssa on vain elettävä.


    • allerginen

      Tässä sinulle muutamia siitepöly allergioihin tehoavia(ainakin mulle tehonnut)lääkkeitä. Kokeile esim.Duact ja Benadryl lääkkeitä,joita saa apteekista myös ilman reseptiä. Esim.Duact on erittäin vaikeisiin reagointi ongelmiin.

      Kirjoitit myös että kärsit erilaisista iho-ongelmista, voiteiksi saataisi käydä Atooppisen ihon voiteet joita on erilaisia.Apteekista kannattaa myös kysyä,mutta kosmetologeilta voi kysyä GERARDS sarjan ATIPICA= atooppisen ihon voidetta. On todella tehokas erilaisten öljyjen ansiosta ja käytän myös itse. Tuotteen hinta on n.40 euron paikkeilla,elikkä hyvin hintava.

      • farmaseutti

        Duact ei ole käsikauppalääke, saa vain reseptillä. Lisäksi käytetään lähinnä allergisen nuhan hoitoon, ei todellakaan tehoa anafylaktiseen shokkiin (=nielu turpoaa umpeen jne.). Ottakaa selvää asioista ennenkuin kirjoittelette mitä sattuu, voi kuitenkin olla elämästä ja kuolemasta kyse...


    • Mira

      Oletko käynyt allergologilla? Suosittelisin siedätyshoitoon hakeutumista. Auttaa!

      • AJM

        eli omakustannusta ei enää ole. Asiasta ei suureen ääneen puhuta kuntien talouden takia, mutta kysykää lääkäriltänne.


      • Mira
        AJM kirjoitti:

        eli omakustannusta ei enää ole. Asiasta ei suureen ääneen puhuta kuntien talouden takia, mutta kysykää lääkäriltänne.

        Mä oon käynyt yksityisellä, hoito ohjelmat pikkusen erilaisia. Kunnallisessa, terveyskeskuksessakin olen käynyt ½vuotta, kun muutin toiselle paikkakunnalle. Siellä se oli ilmaista. Myös allergiasairaalassa onnistuu. Siellä hoito kestää 3 vuoden sijaan, pari viikkoa. Hinnasta en sitten tiedä. Mutta sairaalassa hoito on intensiivihoitoa, eli siellä ollaan kokoajan tarkkailussa tms. Kun taas yksirillä käydään 1-8viikon välein.


    • Sununna

      On hieman vaikea auttaa, jos ei tiedä, mitä lääkkeitä olet jo käyttänyt. Ja sitä paitsi, sinun pitäisi kääntyä allergologin puoleen. Varmasti osaisi auttaa sinua atooppisen ihosi kanssa sekä muiden allergisten oireittesi kanssa. Ei muuta kuin lääkäriin!

      • kokemusta on

        Suosittelen lämpimästi siedätyshoitoa :)
        Ks. uudempia keskusteluja seuraavalla sivulla.


    • jasu

      sain avun essex plus emulsio voiteista kuivaan ihoon,essex lotion hydrogeeli on kevyt voide.käytän voiteita joka pesun jälkeen,imeytyy helposti,iho ei jää rasvaisen oloiseksi.suosittelen kokeilemaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1555
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      987
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      67
      829
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      815
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe