Mieheni + vakoiluohjelmat?

HuuHuuUkko

Siis eräs asia askarruttaa. Mieheni on muutenkin erittäin mustasukkainen ja se ottaa päähän koska tunkee nokkansa joka ikiseen asiaan vaikka kyse olisi henkilökohtaisista asioista mutta hänen on pakko kuulla kaikki mitä keskustelen ja kenen kanssa. Nyt olen käsittänyt että hän on jostain saanut käsiinsä listan jokaikisistä messengerissä olevista ystävistäni? Ja juttujen perusteella epäilen myös että hän on jotenkin saanut selville asioista joista olen puhunut ystävieni kanssa vain messengerissä, mieheni ei ollut tuolloin kotona vieressä katsomassa.. Messengerin asetuksista on pois se tallenna viestihistoria juttu. Muutenkin internet ei pitäisi jättää sivuhistorioita. Koneelle on mieheni näköjään asentanut jonkun CC cleaner tai jotai..Jota kun painan, näköjään tulee lista virailluista sivustoista jotka voi poistaa.. mutta netin asetuksethan on niin että poistaa historian itse aina. Mutta toi CCleaner näköjään löytää ne edelleen. Ja hänellä ei ole mahdollista omistaa salasanaani, siis ei ole voinut nähdä sitä minun kirjautuessani. tosin jos se on sen jollain vakoiluohjelmalla saanu ni sitten ehkä. Mutta siis, onko noilla tollasilla ohjelmilla helppo nähdä mitä olen keskustellut tietokoneella ystävieni kanssa? Nyt ottaa aivan mielettömästi päähän, ei minunkaan ja ystävieni kaikki asiat hänelle kuulu, jossain menee raja!!! Ja jos hän on jonkun vakoiluohjelman asentanut, eikö se ole rikos?? Eihän toisten kirjeitäkään saa mennä availemaan niin miksi sitten minun viestini?? Kiitos avusta paljon :)

10

1447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silleesä että

      se ukkos on asentanu siihen koneelle gey loggerin,(tuo ei varmaan ole oikein kirjoitettu) mutta se ohjelma on sellainen joka tallentaa näppiksen jokaikisen painalluksen ja sillä voi lukea kaikki sinun kirjoittelut,salasanat ja kaiken mitä teet näppikellä.
      Että,jos ja kun noin olisi tilanne,ja saat sen jollakin konstilla VARMASTI selville,se on rikos ja ei muutakun ukko mäjelle.

    • yksityisyyskunniaan

      1) Jos miehes on koneen ns. Admin, niin voi asennella sinne mitä tahansa. Vaadi itsellesi tuo Admin salasana (erillinen admin tili) niin ainakin voit tutkia mitä koneessa on asennettuna ja googlesta voit selvittää mitä ohjelmat tekee.


      2) Laita salasana sille Windows tilille ja aseta tili yksityiseksi sieltä mistä salasanakin voidaan vaihtaa. Tuon pitäs parantaa yksityisyyttä (tili salattu) eikä siihen pääse edes se Admin muutoinkuin vaihtamalla ko. käyttäjän salasanan ja tuonhan heti huomaisit.

    • Luottamuksen puutett

      ei se mikään vakoiluohjelma ole. Tuolla pikemminkin poistellaan kaikkea moskaa, mitä koneelle käytettäessä jää pyörimään. Se, että moneen paikkaan koneelle jää tietoja, vaikka selaimesta olisi laitettu "poista sivuhistoria suljettaessa" tms. asetus päälle, ei ole mikään valtiosalaisuus.

      Koettakaa nyt aikuiset ihmiset keskustella asia keskenänne selväksi.

    • Netti on pullollaan tietokoneen käyttöä valvovia ohjelmia joita ei normaalikonstein helposti pysty havaitsemaan. Tällaiset ohjelmat voivat valvoa koneen käyttöä aivan 100% tarkkuudella = kaikki keskustelut, nettisivut, sähköpostit. jne.

      Jos käytätte samaa konetta niin mitään ei ole tehtävissä. Omien käyttäjätilien luominen ja sen suojaaminen salasanalla ei auta vähääkään ainakaan jos miehelläsi on järjestelmänvalvojan salasana koneelle, ja yksittäisten tiedostojen / kansioiden salaaminenkin on turhaa koska jokainen vähänkään "säädyllinen" vakoiluohjelma sisältää myös keyloggerin.

      Ainoa tapa ratkaista ongelma jos on pakko käyttää samaa konetta on käyttää jotain live käyttöjärjestelmää jota ei asenneta kiintolevylle lainkaan esim: http://www.ubuntu-fi.org/
      Lataa asennus CD/DVD kuva, polta se, käynnista CD / DVD:ltä mutta älä asenna vaan valitse kokeilu.

      Jos voit ostaa oman koneen jota vain sinä käytät niin silloin koneen voi suojata tehokkaasti mutta sekin vaatii jonkin verran toimenpiteitä.

      • 23

        Vakoiluun ei tarvitse edes mitään ohjelmaa, pistää vain palikan näppiksen johtoon niin kaikki näppäinpainallukset saa talteen käyttöjärjestelmästä riippumatta.


      • 23 kirjoitti:

        Vakoiluun ei tarvitse edes mitään ohjelmaa, pistää vain palikan näppiksen johtoon niin kaikki näppäinpainallukset saa talteen käyttöjärjestelmästä riippumatta.

        Totta on, mutta sitten mennään jo James Bond tyylillä.
        Vakoiluohjelman saa muutaman minuutin kuuklaamisellakin ja sillä saa paljon enemmän talteen kuin vain pelkät näppäinpainallukset. Noita ohjelmia saa ilmaiseksikin, ei tarvitse laittaa edes rahaa peliin.


      • 23
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Totta on, mutta sitten mennään jo James Bond tyylillä.
        Vakoiluohjelman saa muutaman minuutin kuuklaamisellakin ja sillä saa paljon enemmän talteen kuin vain pelkät näppäinpainallukset. Noita ohjelmia saa ilmaiseksikin, ei tarvitse laittaa edes rahaa peliin.

        Totta, samalla kuitenkin joutuu ottamaan riskin että se ohjelma lähettää kaiken myös jonnekin vinku-kiinaan.


    • lukenut kaikki

      nämä "ohjeet"täältä,olet varmaanki niin sekasi koko tietokone hommista että et tiedä mitä tehdä.
      Minäpästä annan sulle neuvon...................nyt lähet ja käppäset sellaseen liikkeeseen, missä myydään tietokoneita, ja niillä on myös asennuspalvelu, ja......ostat itsellesi koneen,,,,,ellet itse osaa tehdä alkuvalmisteluja,ne kyllä siellä liikkeessä tekee ne, ja seuraavaksi,suojaa koneen käynnistyminen salasanalla,jo siellä liikkeessä,ennekuin viet konetta kotiin,,,,se tarkoittaa sitä että.....kone ei avaudu salasana kenttää pitemmälle ilman salasanaa.
      Tämä on varmin tapa suojata yksityisyytesi tietokoneen kanssa, kun se luottamus on näköjään ukon kanssa mennyt.
      Ja sitten vielä,ukolle lähestymiskielto 5 metriä lähemmäksi sinun konetta kun sinä olet koneella tekemässä jotain.
      Jos nämä konstit ei tepsi ukon kuriin saattamiseksi sinun kyttäämisestä ja vakoilusta,lähe ite siitä huushollista tai laita ukko mäjelle,ulkoruokintaan,äläkä anna palautusoikeutta.

      • HuuHuuUkko

        Kiitos kaikille! Joo me ollaan yritetty tätä asiaa todellakin selvittää puhumallakin jo iät ja ajat, kerran oon laittanukkii ukon pihalle just tälläsen takia että pitää urkkia kaikki maholliset, tekstiviestien tutkimiset sun muut asiat, rupes ottaa päähän tuolloin. Sit lupas ja lupas muuttua, no ehkä luulinkii muuttuneen mut luulen et nyt tekee sen urkkimisen selkäni takana. Mies todellakin tietää mitä tulee tapahtumaan jos kärähtää vielä!! Lentää ulos samantien! Ja mitä tohon CCleaneriin tulee, niin kyllä siis ymmärsinkin että se on joku moskan poisto ohjelma, mutta siis huomasin että se löytää myös joitain vanhoja tietoja vaikka oliskin poistettu. Ja rupee vähän mietittymään että onkohan miehellä ittellään jotain luurankoja kaapissa kerta minun asioitani pitää niin perusteellisesti penkoa! Miun puolesta saakoot tutkia kaikki tiedostot mitä on, ei tuu kuitenkaan löytämään mitää erikoista mutta se onkin siinä että v*tuttaa tollanen etten saa laisinkaan "yksityisyyttä". Hakekoot apua tollaseen helvetinmoiseen mustasukkaisuuteen. Kiitos vielä vinkeistä kaikille..


      • "
        HuuHuuUkko kirjoitti:

        Kiitos kaikille! Joo me ollaan yritetty tätä asiaa todellakin selvittää puhumallakin jo iät ja ajat, kerran oon laittanukkii ukon pihalle just tälläsen takia että pitää urkkia kaikki maholliset, tekstiviestien tutkimiset sun muut asiat, rupes ottaa päähän tuolloin. Sit lupas ja lupas muuttua, no ehkä luulinkii muuttuneen mut luulen et nyt tekee sen urkkimisen selkäni takana. Mies todellakin tietää mitä tulee tapahtumaan jos kärähtää vielä!! Lentää ulos samantien! Ja mitä tohon CCleaneriin tulee, niin kyllä siis ymmärsinkin että se on joku moskan poisto ohjelma, mutta siis huomasin että se löytää myös joitain vanhoja tietoja vaikka oliskin poistettu. Ja rupee vähän mietittymään että onkohan miehellä ittellään jotain luurankoja kaapissa kerta minun asioitani pitää niin perusteellisesti penkoa! Miun puolesta saakoot tutkia kaikki tiedostot mitä on, ei tuu kuitenkaan löytämään mitää erikoista mutta se onkin siinä että v*tuttaa tollanen etten saa laisinkaan "yksityisyyttä". Hakekoot apua tollaseen helvetinmoiseen mustasukkaisuuteen. Kiitos vielä vinkeistä kaikille..

        Tuumasta toimeen, vai onks sil oikein monituumainen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe