Mitä mieltä pieneläinklikka Tuhatjalka (Turku)

2 kissan omistaja

128

9745

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mao-2

      Muusta ei tietoa.

      • Kohdunpoisto

        Minä en enää uskalla viedä koiraani Turun Omaeläinklinikalle (ent. Tuhatjalka), koska olen kuullut siitä niin valtavasti negatiivista palautetta. Olen ollut siellä koirani kanssa mm. rokotuksella ja hammaskiven poistossa. Nyt pitäisi tehdä kohdunpoisto, mutta vien koirani kilpailijalle, koska pelkään Omaeläinklinikalla hoitovirhettä tms.

        Siihen olen kiinnittänyt käynneilläni huomiota, että toiset vastaanotossa olevat henkilöt eivät tunnu tietävän lähes yhtään mitään. Kysyvät kaiken joltain toiselta tai mikä vielä pahempaa, vastaavat vastoin parempaa tietoaan. Miten näin suuri tietämättömyys aivan perusasioissa on mahdollista? Eivätkö he ole saaneet minläänlaista alan koulutusta? Onko heidät revästy siihen aivan pystymetsästä?

        Nyt olisi klinikalle todellinen ja kiireellinen kasvojen kohotuskampanja paikallaan tai menetätte kaikki asiakkaanne. Ainakaan minä en kaiken kuulemani jälkeen uskalla sinne omaa koiraani tuoda tai teitä suositella.


      • Anonyymi
        Kohdunpoisto kirjoitti:

        Minä en enää uskalla viedä koiraani Turun Omaeläinklinikalle (ent. Tuhatjalka), koska olen kuullut siitä niin valtavasti negatiivista palautetta. Olen ollut siellä koirani kanssa mm. rokotuksella ja hammaskiven poistossa. Nyt pitäisi tehdä kohdunpoisto, mutta vien koirani kilpailijalle, koska pelkään Omaeläinklinikalla hoitovirhettä tms.

        Siihen olen kiinnittänyt käynneilläni huomiota, että toiset vastaanotossa olevat henkilöt eivät tunnu tietävän lähes yhtään mitään. Kysyvät kaiken joltain toiselta tai mikä vielä pahempaa, vastaavat vastoin parempaa tietoaan. Miten näin suuri tietämättömyys aivan perusasioissa on mahdollista? Eivätkö he ole saaneet minläänlaista alan koulutusta? Onko heidät revästy siihen aivan pystymetsästä?

        Nyt olisi klinikalle todellinen ja kiireellinen kasvojen kohotuskampanja paikallaan tai menetätte kaikki asiakkaanne. Ainakaan minä en kaiken kuulemani jälkeen uskalla sinne omaa koiraani tuoda tai teitä suositella.

        Kuulemasi? Ja kuulopuheilla ei ole mitään merkitystä.
        Eläinlääkäri on el klinikalla se jolla on tietotaito. Hän työskentelee kyllä potilaanparhaaksi yleensä, koska potilaan omistaja voi viedä homman oikeuteen, jos toimii väärin.
        Se muu henkilökunta taas on, avustavia ihmisiä. Esimerkiksi kandeja, eläintenhoitajia...


    • zzztommi

      Hyvä paikka, nettiajanvarauskin on!

    • kikkeliskokkelis vaa

      Mentiin kissan kanssa ja lääkäri ei tiennyt mikä sillä on. Meni sitten soittamaan jollekkin tutulleen ja kertoi kissan oireet. Tuttu sitten diagnosoi kissaflunssan, joka on muuten kissoilla TODELLA yleinen... Jäi aika huono maku siitä paikasta...

      • Anonyymi

        Ja rokotuksilla tuon taudin olisi voinut estää. Siihen ei ole olemassa lääkitystä, vain oireenmukaista helpotusta, on vähän raju influenssa.
        Mutta jos kissa siitä selviää, sillä on vastustuskyky sairastetusta taudista.


    • .-.

      Itsellä hieman huono maku myös suussa tästä paikasta. Minulle tuli kerran kiire löytää kissalle lääkäriaika, kun pissasi verta ja tuntui vaikeroivan pahasti. Äitini vei sen sinne, joten palvelusta en enempää tiedä, mutta oli todella huono päätös heiltä olla laittamatta minkäänlaista alustaa kissan kantokoppaan! Kissa tosiaan oli lievästi nukutettu, tutkittu, piikitetty ja paineltu, tuloksena hirveä pissa- ja verilammikko laatikon pohjalle, jossa kissa lillui kun kotiin päästiin.. En menisi sinne kuin vain äärimmäisessä hätätapauksessa. Koira-kissaklinikka on paljon parempi!

      • Make7394

        Minulta kuoli koira. Todettiin kohtutulehdus. Omalle lääkärille ei päässyt koska kaikki ajat käytetty ja ainoa päivystävä paikka oli Tuhatjalka. Oman lääkärin mukaan leikkaus olisi ollut ainoa oikea vaihtoehto mutta sitä ei kysymästä huolimatta myönnetty koska minulla luottotieto häiriö. Leikkauksen kokonaissummasta uupui 200e. Annettiin lääkettä joka tyhjentää kohdun ja sen jälkeen kotiin. Kipulääkkeitä ei annettu. Tuskat oli kovat. 10v kultainennoutaja kuoli 2päivää myöhemmin.
        Suru oli aivan jäätävän kova. Olisin siinä raivossa voinut repiä pään irti jokaiselta Tuhatjalan henkilökunnalta ja ampua singolla sen paikan atomeiksi. VITTUUN koko mesta. Aivan saatanan apinoita koko henkilökunta. Ei mitään asiaa koskea kenenkään kissaan tai koiraan. Aivan amatööri touhua.
        Jos joku miettii minne, Turun eläinsairaala vois olla 1 paikka. Sekä Kaarinan eläinlääkäriasema ja siellä Anna Kurtén, varmasti toimii homma.


    • Pelzi74

      Lupaan etten koskaan enää vie mitään eläintä kyseiseen paikkaan. Päivystävä eläinlääkäri jonka puhelin ei ole päällä ennen kuin menee paikan päälle ja kertoo asiasta. Koiralla toinen takajalka pois paikoiltaan ja pidettiin luonnollisesti kiireellisenä asiana. Jätin koiran sinne ja annoin puhelinnumeroni jotta saavat soittaa kun tulee tietoa. Soitin kahden tunnin päästä heille päin kun mitään ei kuulunut, mutta eivät osanneet sanoa mitään. Neljän tunnin odottamisen jälkeen menin paikalle ja koiraa ei ollut edes kuvattu eikä annettu minkäänlaista kipulääkettä. Millainen hel..tin "lääkäriasema" antaa koiran vaan olla ja odottaa 4 tuntia jalka pois paikoiltaan tekemättä yhtään mitään.

    • en suosittele

      Ja tämäkin vielä:
      http://www.ts.fi/online/kotimaa/220886.html

      "Viivi-kissan pulppuavaa verenvuotoa ei saatu puhelinohjeilla kolmessa tunnissa tyrehtymään, mutta Tuhatjalka kieltäytyi siitä huolimatta ottamaan kissaa hoitoon. Tuhatjalan klinikkapäällikkö Piia Pekkola ei kommentoi keskeneräistä tapausta."

      Ja kissa siis kuoli seuraavana päivänä.

      Tuon jutun ja näiden kommenttien perusteella kiertäisin kyseisen paikan kaukaa.

      • Sphynx 7kk

        Teillä on ilmeisesti maatiaiskissa?
        He Tuhatjalassa ovat kuulemma kieltäytyneet hoitamasta maatiaiskissoja, joka on mielestäni käsittämätöntä!? MERKILLISTÄ TOIMINTAA, KUN EI RAHA HEILLE KELPAA! =((

        OTAN OSAA kissanne poismenon vuoksi!


      • jtj turku

        mene turun eläin sairaalaan


    • ArvoYl

      Kierrä kaukaa jos voit. Koira-kissaklinikkaa suosittelen.

    • Mauno Matoinen

      Meillä on erittäin huono kokemus tältä viikolta. Olisin todella kiitollinen, jos mahdollisimman moni voisi jakaa kanssani kokemuksia Tuhatjalan päivystyksestä sähköpostitse: [email protected]

    • Pettynyt kävijä

      Olen kyllä Tampereelta, mutta ainoa päivystyspaikka täällä on Tuhatjalka ja huonoja kokemuksia on täältäkin ja Ylöjärven Tuhatjalasta myös. Paljon tuntuu olevan harjoittelijoita esim. Virosta ja Liettuasta ja nämä harjoittelijat eivät hommaansa osaa. Tuntuu, että siellä tehdään vaan se kaikkein pakollisin, muttei osata kunnolla tehdä sitäkään. Esim. omalla kissalla on suolistotukos, jota itse ehdotin diagnoosiksi, joka varmistui röntgenissä, eikä kissa ollut syönyt mitään koko päivänä. Lääkäri totesi varjoaineen auttavan tukokseen ja sitten kysyi, että joisiko kissani kiposta toista desiä varjoainetta. Teki mieli sanoa, että tottakai se sen lipittää ilolla, vaikkei ole mitään herkkujaankaan suostunut syömään. Onneksi kissani sentään parani. Kaverin kissa menehtyi, kun eivät suostuneet antamaan aikaa, vaan käskivät hoitaa konona lämpöhalvauksesta, vaikka kissalla oli sydämen kanssa ongelmia. Vaan äärettömän pakon edessä käyn siellä!

    • aatunäippä

      Voi ei... Mä täällä olen kotona juuri huolissani, kun meidän kisuli on just nyt siellä hoidossa. Ihan tuntuivat kunnolla tähän asti hoitavan. Virtsatientukos avattiin ja katetroitiin. Kipulääkettä, antibiootteja ja nesteytystä ovat antaneet... Me ei saatu tänään enää muualle aikaa ja vietiin kissa sinne kun on päivystävä. Kisuparalla kun oli kiire päästä hoitoon. Toivottavasti nyt hoitavat kuitenkin hyvin ja oikein.

      • Taivastelija

        Meillä oli ihan sama murhe ja kisu hoidettiin muualla kuntoon. Nuo toimenpiteet ovat kyllä ihan oikeat virtsatukokseen! Hyvä että veitte nopeasti hoitoon!

        Miten teidän kissa nyt voi? Meillä on menty pitkien lääkekuurien jälkeen nyt toista kuukautta erikoisruualla ja hyvin sujuu.


    • Kiipeilypuu

      Pian 10vuotta täyttävä kissamme oksenteli joten sinne sai vaivatta ajan.
      Siihen se positiivinen kokemus sitten jäikin!
      Tulimme aamulla ajoissa paikalla, eläinlääkäri pyöri edestakasin toimiston ja yläkerran välillä 15 min eikä edes tervehtinyt.. Ja tosiaan 15 minuuttia myöhässä..
      Noh.. Toista kertaa en vie kissaani moiseen paikkaan. Kolme kertaa piti kertoa lääkärille mitä kissalle piti ja oli sovittu että tehdään.. Rokotukset ym..
      Lopussa vielä tokas että putää varmaan antaa ns. Herätyspiikki ettei kissa uinu pitkin päivää!!! Olimme t o d e l l a ihmeissämme sen ukon käytöksestä!
      Kun vielä kyselin mistä se pahoinvointi voisi johtua en saanut koskaan vastausta vaan ympäripyöreitä vastauksia.
      Sitten tulikin miltein heti toinen kiireinen käynti eläinsairaalaan ja kissa on nyt lääkityksellä vatsan takia.

      Älkää viekö hyvät ihmiset rakkaita nelitassujanne sinne! :(

      • CAPITANOFONI

        Katos katos ihan kuin olisin tuon itse kirjoittanut,meillä sama kokemus mutta koiran kanssa,aamulla myös toiseen lääkäriin ja toivutaan nyt suolistotulehduksesta.Miten tähän touhuun saisi stopin ? :((((


    • Törkeää rahastusta!

      Tampereen Tuhatjalassa jouduttiin käymään yhtenä viikonloppuna. Vanha tyttö alkoi tiputtelemaan ja huolestuimme tyhmyyttämme kun ei ollut moneen vuoteen tullut tippaakaan. Pähkäilimme, että olisiko ärhäkkä pissatulehdus päässyt kylmällä kävelylenkillä yllättämään.

      Olisi tietysti eläinlääkäri voinut sanoa jo superkalliissa päivystyspuhelimessakin, että jos ei kerran muita oireita ole kuin juoksun, niin seurataan tilannetta maanantaihin. Silloin olisimme selvinneet muutaman kympin puhelinmaksulla! Mutta ei.

      Meille varattiin aika ja menimme vastaanotolle. Tytär yritti sanoa, että ehkä kohdun ultraamisen voisi jättää siihen kohtaan kun pissanäyte on tutkittu. Eläinlääkäri osoittelemaan veritippoja lattialla, että jostainhan tuo veri nyt tulee. Eli pelotteli meitä kohtutulehduksella, vaikka mitään siihen viittaavia oireita ei ollut. Vanha koira jne niin kyllähän meidät sai sillä hysteerisiksi maksamaan mitä vain tutkimuksista kun eläinlääkäri kerran niin sanoo!

      Tumpelo latvialaisvirolaisliettulainen tuli tökkimään tassusta verinäytettä, mutta ei onnistunut. Koira tassu verillä ja ulvoi. Pisukin tuli pelosta. Parina sitten ottivat toisen kanssa näytettä, mutta tiuskivat toisilleen ja heittelivät paperia pitkin lattiaa.

      Kaikki mahdolliset kokeet ja ultrat maksoivat melkein 300 € ?!!!!! Mutta sitä pissanäytettä emme saaneet, jota tulimme alunperin tutkimaan. Eli silkkaa rahastusta hätääntyneitten ihmisten kustannuksella. Mihin tällaisestä voi valittaa?

      I-K-I-N-Ä en Tuhatjalkaan enää tyttöäni vie! Älkää kukaan muukaan viekö, niin loppuu tuollainen toiminta.

      • Anonyymi

        Nämä kalliit rahastuslinjat ovat vihoviimeisiä linjoja avun kysymiseen.
        Iso bisnes näkyy olevan tärkein ja rahan saanti.


    • Sphynx 7kk

      Ikävää vain olen kuullut!
      Joo-o, on ainoa päivystävä eläinlääkäri Turussa enää(?) eikä he kuulemma hoida maatiaiskissoja ollenkaan? Häh? Antavatko maatiasten kuolla vaivoihinsa ennen kuin ehkä edes yrittävät hoitaa? Ei kovin ammattimaista toimintaa minusta.
      Vein kissani yllä kuvatusta vielä tietämättä munasarjojen- ja kohdunpoistoon. Se maksoi lopulta 134€, vaikka puhelimessa olivat alunalkaen sanoneet hinnaksi vain(?) 115€.

      • maatiaiskissatt

        mää ainaskin kävin siellä rokotuttamassa omat maatiaiskissan pentuni (hinta oli 60 ekasta pennusta ja loput 20 e) Ajattelin että olis ihan hyvä paikka, mutta ei... Palvelu oli ihan perseestä ja lääkäri tärisi melkein koko ajan :O tiputti kissankin pöydältä kun huutoi kätensä jollakin myrkyllä, totta kai pentu reagoi pistävään hajuun heti perääntymällä :((( ÄLKÄÄ VIEKÖ LEMMIKKEJÄNNE SINNE EN SUOSITTELE


    • Elinten puolesta

      Valitettavasti minullakin vain huonoja kokemuksia Turun Tuhatjalasta. Kissani sai siellä väärän diagnoosin ja olivat jo vähällä lopettaa kisun. Vein arkipäivänä kissan muualle ja sillä olikin vain normaali ärhäkkä vatsatauti. kissa toipui. Lääkärit vaikuttavat hirmu epävarmoilta ja kokemattomilta. Kaikki lääkärit nuoria. Hoitajat harjottelijoita. Laittavat papereihin vääriä tietoja, näin on meillä käynyt. KUKA VALVOO HEIDÄN TOIMINTAA JA ON VASTUUSSA? Älkää viekö rakkaita eläimiänne sinne jos ei ihan pakko ole! En ymmärrä miksi maatiaskissa ei saisi hoitoa, eläinhän sekin on. Mielestäni sellainen on eläinsuojelun asia!

      • Joami

        Teitkö kantelua Aviin asiasta?


    • pirgittas

      Mistä tämä tieto on peräisin, etteivät hoida maatiaskissoja? :D meidän kissat ovat kaikki maatiaisia ja käyneet heillä, ei ole kyllä mitään valittamista!

    • eksynyt

      Turun tuhatjalssa olen koirani kanssa käynyt muutaman kerran. Kolme asiaa heidän piti koiraltani hoitaa. Mikään niistä ei sujunut niinkuin piti. Toisella klinikalla kaikki hoidettiin kerralla ja oikein. HMM... Vähän huono maku jäi paikasta.

    • pulina

      Kauheeta parjausta!
      Kommentti vanhan tytön omistajalle: jos vanha tyttö alkaa tiputella verta tms .yhtäkkiä niin kyllä siinä kohtuongelma tulee vahvasti mieleen.
      Pissanäytettä varten koiraa ultrattiin ensvei, miksei oltas katsottu ultralla kohtua samalla?? Jos ell ei olisi niin tehnyt, ja koirallanne olisi ollut pyometra ja se olisi vaikka kuollut siihen, olisitte varmaankin täällä syyttämässä eläinlääkäreitä koska ei ultrannut kohtua.
      Se on aina mielenkiintoista, kun maalikko neuvoo koulutettua ihmistä..
      Toinen juttu Rahastuksesta.Kun seuraavan kerran vouhkoatte eläinlääkäreiden rahastavan, miettikää paljonko kyseinen tutkimus olisi maksanut itsellenne päivystysaikaan? Siis ilman kelakorvauksia ja valtion tukea..? Oikeesti, tunnen monta eläinlääkäriä mutta en yhtään rikasta sellaista.
      En ole itse eläinlääkäri enkä hoitaja.. Työhöni liittyen kuitenkin tunnen eläinlääkäreitä ja voin kertoa, ettei palkka vastaa koulutusta eikä työn raskautta.

      • sh

        Me saatiin juuri loistavaa palvelua, koira pääsi hoitoon samantien kun päästiin sisälle, henkilökunta mukavaa ja ja saatiin todella hyvät ohjeet jatkoa varten. Kerrankin tuli sellainen olo että ell ei halunnut asiakasta vaan nopeasti kassalle ja ulos vaan malttoi vastata kysymyksiin rauhassa.


      • Pulinat pois

        Hyvä pulina, pyysin VIRTSANÄYTETTÄ, koska ajattelin, että vanhalla tytöllä on pissitauti verisestä virtsasta päätellen. Näytteestä näkee heti, jos on tai ei. SEN JÄLKEEN voi tutkia, mistä veri johtuu. Tässä tapauksessa juoksutiputtelusta, joka on IHAN NORMAALI tila koiralla.

        En vain tiennyt, että vanha koira enää tiputtelee kun ei ollut moneen vuoteen tiputellut. Tätä tietämättömyyttäni eläinlääkäri käytti hyväksi määrätessään superkalliin kohdun ultratutkimuksen. Juoksun aikana kohtua ei edes kannata ultrata, koska siellä on silloin muutenkin nesterakkuloita. Mitään varsinaisia kohtutulehduksen oireita koiralla EI OLLUT.

        Kohtutulehdus tulee sitäpaitsi vasta noin 8 viikon kuluttua juoksusta, jos tulee.

        Ja kuten jo sanoin, virtsanäytettä emme saaneet, koska se hukattiin. Eli kehnoa diagnoosia ja hoitoa, silkkaa rahastusta!


    • siiisssh

      Itse vein kissani sinne pahan ientulehduksen myötä ja kun hampaat tippuivat. Kyllä kissani sai asiallista hoitoa kissalleni, ja kissa voi näinollen huomattavasti paremmin kuin ennen. Osasivat vastata kaikkiin kysymyksiini. Hyvät jatkohoito ohjeet sain.

    • Hei :)
      Kahden koiran ja yhden kissan omistajana olen aina saanut moitteetonta hoitoaTurun tuhatjalassa. Ja voin kertoa, että olemme joutuneet käymään useamman kuin yhden kerran siellä. Aina tehdään kärpäsestä härkänen ja paisutellaan asioita. Kuulo puheita ei pitäisi edes lähteä levittelemään tosina, ennenkuin on varmuus totuudesta.Koirilla vakuutukset niin ollaan turvattu siltä osin oma selusta..suosittelen lämpimästi muillekkin...

    • TiiaT.

      Heips!
      Olen käynyt Turun Tuhatjalassa nyt kahdesti, kerran molempien koiriemme kanssa. Normaalina ajanvarausaikana arkipäivänä eli ei päivystyspotilaina, ja molemmat käyntikerrat ylläkin mainitun klinikkapäällikön vastaanotolla. Minulla ei ole ollut saamastamme palvelusta mitään valittamista - päin vastoin! Kaikki asiat on käyty huolella ja tarkasti läpi.
      Toisella käyntikerralla pääsimme tapaamaan elänlääkäriä jonkin verran varatusta ajasta myöhästä, mutta tämä johtui siitä, että heillä oli hoidettavana joku kriittinen tapaus. Oma aikani ei ainakaan ole niin kortilla ettenkö voisi muutamaa minuuttia odottaa siitä hyvästä että elänlääkäriä enemmän tarvitseva eläin saa hoitoa ensin :)
      Mielestäni hintatasokin on ihan kohtuullinen muihin alueen yksityisiin verrattuna.

    • järkyttynyt perhe

      Lemmikkien elämä pienestä kiinni!
      Minä kävin saksanpaimenkoirani kanssa Turun Tuhatjalassa iho-ongelmien vuoksi.Hoitaja ajeli karvat ongelmakohdista, jonka aikana eläinlääkäri tokaisi, että koira olisi parempi lopettaa piikillä. Kunnes vihdoin keksi määrätä kuuden viikon antibioottikuurin, jonka jälkeen koira on ollut täysin terve. Järkytyimme tyttäreni kanssa moisesta lopetuskehoituksesta, sillä koira oli muuten täysin terve ja hyväkuntoinen.

      Seuraavan kerran soitin hätääntyneenä päivystykseen yöllä koska kissani ei pysynyt jaloillaan ja oksenteli. Päivystyksessä sanottiin, että ei hätää ja ottakaa aamulla yhteyttä. Kissa näytti hyvin kärsivältä. Koska vaivoja vähäteltiin, eikä kissamme päässyt hoitoon se kuoli aamulla 7.30 eteisen lattialle. Olemme erittäin pettyneitä kyseiseen päivystävään eläinlääkäriin. Kun vihdoin numerosta vastataan, heidän asiakaspalvelunsa on hyvin epäystävällistä ja töykeää!

      • Kokemusta on!

        Näitä kokemuksia pitäisi tuoda julkisuudessakin esiin... Minusta me Turun seudun eläintenomistajan olemme todella huonossa tilanteessa päivystysaikaan.


      • on valitettava

        Ehdottomasti valitus AVIin ja eläinvahinkolautakunnalle.


    • santtunen69

      ihan perseestä on tämä klinikka. todella töykeää & epäkohteliasta palvelua, kaikki hoito suoritetaan euron kuvat silmissä kiiluen, kuulemma henkilökuntakin puukottaa toisiaan selkään minkä ehtii. etenkin uusia työntekijöitä kohdellaan todella ala-arvoisesti. epämiellyttävä paikka sekä asiakkaille & työntekijöille. yrittävät monopolisoida koko etelä-suomen pieneläinhoitoa; rahanahneudelta haisee sanon minä.

      • mars32

        raivostuttavaa on se että jos päivystysaikaan tulee joku ongelma eläimen kanssa, niin on vähän pakko mennä tuhatjalkaan. onneksi monet yksityiset eläinlääkärit ovat tajunneet tämän epäkohdan ja tarjoutuvat päivystämään (ainakin) omia asiakkaitaan iltaisin ja viikonloppuisin.


      • Päivystäviä
        mars32 kirjoitti:

        raivostuttavaa on se että jos päivystysaikaan tulee joku ongelma eläimen kanssa, niin on vähän pakko mennä tuhatjalkaan. onneksi monet yksityiset eläinlääkärit ovat tajunneet tämän epäkohdan ja tarjoutuvat päivystämään (ainakin) omia asiakkaitaan iltaisin ja viikonloppuisin.

        Niinpä! Kenties nämä muutama klinikka ovat juuri reagoineet meidän hätäämme käynnistämällä oman päivystyksen:

        http://www.koirakissaklinikka.fi - la 9-15
        http://www.turunelainsairaala.fi - la 9-21, su 9-17

        Hyvä näin! Vaikka jäähän siihen vielä paljon hetkiä, kun olemme Tuhatjalan armoilla... :(


      • Minä sen tiedän

        Olet täysin oikeassa. Tuhatjalkaklinikat ovat täysin rahankiilto silmissään mukana rakkaidemme hoitopuolella.


    • jjj33

      Jouduin käymään Tampereen tuhatjalassa sunnuntaina. Soitin paikkaan ja sain kissalleni ajan yhdeksi. Istuimme odottamassa kipeän kissani kanssa vuoroamme 8 tuntia! Kun viimein pääsimme sisään saimme ala-arvoista palvelua nuorelta lääkäriltä. Hoitajat myös todella ammattitaidottomia ja huonoja asiakaspalvelijoita. Toivon todella etten joudu asioimaan kyseisessä eläinlääkärissä enää koskaan.

    • Kotikissa -07

      Meillä kyllä ainakin oli hyvä palvelu Turun Tuhatjalassa päivystyksessä, mukava eläinlääkäri ja -hoitajat. Ja kissamme on ihan kotikissa.

      • good for you

        Onni sinun ja lemmikkisi kannalta, jos näin kävi. Yleensä asiat paljon huonommin.


      • hopotihihii

        Nuoret hoitsut piip yli 60sen toimitusjohtajan kanssa tehden sille piip. Tosi ammattitaitoista.


    • Lyytinen

      Näiden kaikkien mielipiteiden jälkeen olen alkanut todella miettiä mahtoko meidän kisulin hoito ollut oikeaa !!!!!!!???????? Hinta ainakin Tuhatjalan mieleen! Meidän pikkunen kisuli vietiin illalla päivystykseen hätäsen soiton jälkeen. Virtsaaminen ei onnistunut pikkusen yrityksistä huolimatta:( Tuska oli kovaa ja verta valui. Vastaan otettiin... Mutta eka mun reaktio oli... MIKSI kysyttiin rotua.. Oliko hän rotu-vai sekarotuinen kisu :O Aika oli tilattu... päästiin kahden tunnin päästä vastaanotolle. Odotushuoneessa oli meidän lisäksi 2 hauvaa. Pitza-lähetti otettiin vastaan siinä kiireessä... Ja maistu kaikille ohi kävellessä. Vihdoin päästiin huoneeseen... Annettiin pikkuselle rauhotuspiikki, jonka vaikutus oli mun mielestä tuskallisen pitkä. meil 4 kisua ja muut rauhottunu enne 10 minuutin jälkeen. pikkunen "sammu" lähinnä meijän silitykseen ja rauhottavaan jutteluun(hänen paino 4 kiloa) Ja sitte Pikkunen vietiin toimenpidehuoneeseen... tunnin jälkeen tultiin kertomaan, että poika on katetroitu ja verta valuu valtavasti... polyyppejä..., joiden takia meidän pitää viedä kisu myöhemmin muualle kuvattavaks varmistamaan asia.i :O Meitä pyydettiin odottamaan kolmisen tuntia, jonka aikana voitais käydä vaikka kahvilla.Poika oli kuulemma tiputuksessa. Mä tyhmänä en tajunnu kysyä mimmosta liuosta hänelle annettiin:( Jos kisu on kylläkin syöny, mut aina oksentanu kaiken ... niin ei siinä pelkkä vesi riitä vaan lisänä suolot sokeri. Tyhmänä tultiin kolmen tunnin päästä takasin. Oli kisu heränny nukutuksesta, mut ollu "muutaman" minuutin ilman happea kakomisen jälkeen. Heidän mielestä muu ei auttanu kun piikitys. Vasta nyt tulee mieleen... Oliko tiputussekotus oikea, oliko kukaan huoneessa valvomassa...,... katetrointi autto... eikö sen jälkeen antibiootit ja nyt Pikkunen kotona, hoidettuna? Nää on arvailuja... Ollaan syytelty itseä!:( Mut kanssa koettu, ett kaikki koetut eläinlekurit vetää rahat, mut todistetusti EI ikinä ole nähty menikö kaikki niinku laskussa lukee... Kuka ja missä on se rehellinen paikka johon oman rakkaan lemmikkinsä voi viedä hoitoon pelkäämättä hoitovirhettä, jota kukaan ei ymmärrä kysyä ja tehdä siitä valitusta. Miksi voisi, kun kaikki tehdään ilman meidän näkemättä ja oletuksella, ettei mistään mitään tiedetä.... Paitsi hätä omasta rakkaasta lemmikistä!!!!!

      • koir2

        Eiköhän kissasi ole ihan perus ringeriä saanut, ja itse toivoisin oman elukoiden kohdalla että pidetään tipassa tunteja toiminpiteen jälkeen, varsinkin jos on pissakissa. Ja täytyyhän ihmisten ymmärtää, että hoitajat eläinlääkärit päivystävät 12 tuntia vuorokaudessa, eiköhän heille ole ruokailut sallittuja että pystyvät skarppina hoitamaan meidän ja teidän eläimiä.. Olkoon ruoka sitten valmiina jääkaapissa tai tilattuna pikaravintolasta. Itse aina saanut hyvää palvelua Turun Tuhatjalasta, ei moittimista. Ja, jos itse menette vkonloppuna kupittaalle päivystykseen, kyllä se on muutama tunti minkä saa siellä odottaa, kriittiset otetaan ensin vastaan, ja sehän on ENSIAPU, eli lähetetään jatkoon jos tarvis. ihmiset, järki käteen.


      • kylmä totuus

        Nämä on näitä ikuisuuskysymyksiä. Totta kai eläinlääkärin on saatava työstään myös palkkaa ja senkin takia virheet usein peitellään. Ei kai sellaista täysin rehellistä eläinlääkäriä ole olemassakaan, mutta Tuhatjalkaklinikoiden pahin puoli on se, että ne vetävät nuoret taitamattomat ja venhemmat kokeneemmatkin eläinlääkärit alipalkalla "piippuun". Kylmät liikemiehet homman pyörittäjinä ei auta eläinten asiaa.


      • Hupsisa
        koir2 kirjoitti:

        Eiköhän kissasi ole ihan perus ringeriä saanut, ja itse toivoisin oman elukoiden kohdalla että pidetään tipassa tunteja toiminpiteen jälkeen, varsinkin jos on pissakissa. Ja täytyyhän ihmisten ymmärtää, että hoitajat eläinlääkärit päivystävät 12 tuntia vuorokaudessa, eiköhän heille ole ruokailut sallittuja että pystyvät skarppina hoitamaan meidän ja teidän eläimiä.. Olkoon ruoka sitten valmiina jääkaapissa tai tilattuna pikaravintolasta. Itse aina saanut hyvää palvelua Turun Tuhatjalasta, ei moittimista. Ja, jos itse menette vkonloppuna kupittaalle päivystykseen, kyllä se on muutama tunti minkä saa siellä odottaa, kriittiset otetaan ensin vastaan, ja sehän on ENSIAPU, eli lähetetään jatkoon jos tarvis. ihmiset, järki käteen.

        Tuhatjalkaklinikat on huono valinta ystävillemme, jotka ovat meille ainutlaatuisia ja siten tositosi rakkaita sitäkin kautta. Totta kai olisi hyvä, mikäli nesteitä suoneen tai nahanalaisesti pitkäänkin saisi, MUTTA! Tuhatjalat kun ei valvo sitä tiputusta, vaan pistää rakkaamme koppiin itse tippaansa valvomaan -ja sen tietää vähempijärkinenkin (ei taida tuhatjalkaa vähempijärkistä kyllä löytyä), että se tippa ei kauaa sillä tavalla tipu -ja niin ystävämme on kanyyli suonessaan tippaakaan saamatta 12-16 tuntiakin! Haloo.


      • veterinarian
        koir2 kirjoitti:

        Eiköhän kissasi ole ihan perus ringeriä saanut, ja itse toivoisin oman elukoiden kohdalla että pidetään tipassa tunteja toiminpiteen jälkeen, varsinkin jos on pissakissa. Ja täytyyhän ihmisten ymmärtää, että hoitajat eläinlääkärit päivystävät 12 tuntia vuorokaudessa, eiköhän heille ole ruokailut sallittuja että pystyvät skarppina hoitamaan meidän ja teidän eläimiä.. Olkoon ruoka sitten valmiina jääkaapissa tai tilattuna pikaravintolasta. Itse aina saanut hyvää palvelua Turun Tuhatjalasta, ei moittimista. Ja, jos itse menette vkonloppuna kupittaalle päivystykseen, kyllä se on muutama tunti minkä saa siellä odottaa, kriittiset otetaan ensin vastaan, ja sehän on ENSIAPU, eli lähetetään jatkoon jos tarvis. ihmiset, järki käteen.

        Ei ekä ihan järkevä tuo sinun hoitoehdotuksesi pitää tipassa tunteja pissakissaa... Kyllä vähempikin stressi riittää ja nestettä tarpeen mukaan.


    • Ei valittamista

      En Turusta tiedä, mutta Savonlinnan Tuhatjalassa saimme kissan kanssa erinomaista palvelua :) Todella ystävällinen henkilökunta ja nuori osaava naislääkäri. Kissani joutui kesällä mahaleikkaukseen ja heti pääsi nesteytykseen ja leikkaukseen parin päivän päästä. Todella ammattitaitoista ja mukavaa väkeä.

      Saatin kotihoito-ohjeet ja kehotettiin soittamaan jos kysyttävää tulee. Soitin pari kertaa ja aina vastattiin ja kerrottiin mitä tuli tehdä. Kissa sai kantokoppaan pehmusteen niin kuin kuului.

      Ei siis valittamista :)

      • lähtömerkki

        Olen iloinen lemmikkisi ja sinun puolesta. Tuhatjalkaklinikoilla saattaa joskus olla nk. kultajyviä jonkin aikaa, mutta... he eivät ole kuin käymässä. Kyllä siitä puljusta aika nopeasti joutuu lähtemään alhaisen palkan ja muidenkin asioiden tähden.


    • marjoli1

      itse sain huonoa palvelua marsuni kanssa. ei marsu täällä suomessa ole kovin eksoottinen eläin, mutta tuhatjalassa sitä kohdeltiin kuin avaruusolentoa. hoitaja kassalla änkytti minkä ehti, kun kyselin ihan perusjuttuja. inhottavaa kun tuo sairaan lemmikin hoitoon, ja jokaikinen vastaus alkaa sanoilla "mä en nyt kyllä ihan tiedä..." ja ei oo kiva kun istut huoneessa sairaan lemmikin kanssa, kun kokoajan kuuluu naurun remakoita takahuoneesta, eli henkilökunnalla ainaki oli hauskaa. eikä veritahrat odotushuoneen lattiassa ole kivannäköisiä. ihan kamala paikka, niin paha mieli jäi.

      • epävarmoja

        Epävarmoja, teennäisiä... mitä vielä, ai niin rahanahneita.


    • että sillälailla...

      Turun Tuhatjalasta on huono kokemus. Yritän kertoo lyhyesti. Illalla kun kisumme tuli kotiin, nilkutti jalkaansa pahasti. Pakko oli lähteä ainoaan päivystävään eläinlääkäriin. Nukuttivat, naksauttivat jalan takaisin paikoilleen, antoivat herätyspiikin. Jäimme odottamaan kissan virkoamista huoneeseen, meni vartti, meni toinen, meni tunti... Kukaan ei tullut katsomaan tai kysymään mitään. Oli jo yö, ja olin menossa aamuksi töihinkin. Sitten otin kissan kainaloon ja lähdin huhuilemaan jotakuta. Ketään ei missään. Lopulta menin tiskiltä kysymään että jokohan voidaan lähteä. Katsoi minua tyhmänä ja kirjoitti laskun, joka oli monta sataa euroa.

      Kyllä harmitti huono, epäasiallinen, töykeä palvelu, pitkä odottaminen ja iso lasku siihen päälle. Että kiitti vaan. Ai niin ja sitten kun side piti ottaa kissalta pois niin lähti karvaa tupottain, kun olivat sitoneet sellasella liimasiteella kissan jalkaan sen tuen.

    • I know how

      Olkaa hyvät ja ottakaa yhteyttä AVIin aina kun epäilette eläintenne hoitovirheitä klinikoilla. Turun alueella Jani Soini ja Tapio Palmu esim.

      Tuhatjaloissa on tapana jättää antibiootti antamatta selkeitä antibioottihoitoa vaativissa tapauksissa, kuten oksenteleva kuumeinen koira tai kissa. Sen sijaan annetaan metopramia, mikä erittyy maksan kautta ja huonontaa eläimen tilaa entisestään. Ilmeisesti jonkinlainen virolainen käytäntö leviämässä Tuhatjakaklinikoilla. Eläimet kuolevat kärsien tämänkaltaisen pitkitetyn hoitovirheen takia.

    • urvelo1

      Meillä oli lähtö kyseiseen päivystykseen maatiaiskissan verestävän ja umpeen turvonneen silmän takia. Koska kyseessä oli kissan ainoa silmä, saimme ajan parin tunnin päästä.

      Kissan silmäluomesta, (sisäpuoleltta) irroitettiin punkki, ja 10 min vierailun ajaksi maksettavaa kertyi 130e. SUOLAINEN mutta , enpä olisi itse uskaltanut silmää sorkkia.

      Asiakaspalvelun ystävällisyydestä ei kyllä voi kiittää.

      • epäilevä Tuomas

        Näitkö itse, että kyseessä oli punkki.


    • tyhmiäkö?

      Kai te hyvät ihmiset ymmärrätte että päivystys on päivystys. Punkin otto silmästä on välttämätöntä, mutta jos kauapunki on päättänyt että päivystysaikoina otetaan enemmän rahaa ( 50-100%) ni mitä klinikka sille voi? Ja kyllä tiputukseen ei käytetä vettä vaan perus ringeriä. Ja jos eläin pelkää on hoitajan oltava rento että eläin rauhoittuisi ja huomaisi että hätää ei ole (ja mikä rentouttaa/viestittää rentoutta paremmin kun naurahtaminen?) Ja kyllä marsu, kanit, hamsterit, gerbiilit, linnut, liskot eivät ehkä ole suomessa eksoottisia vaan hyvinkin yleisiä, MUTTA klinikoilla käy hyvin vähän kyseisiä elläimiä, jolloin ne ovat siellä ns. eksoottisia. Niin ja vastanotossa kysytään kissojen yms. rotua sen takia että joillakin roduilla on esimerkiksi yliherkkyyttä joihinkin rauhotusaineisiin tai herkkyyttä joihinkin sairauksiin. Ja tarkottaako se jos olet eläinlääkäriasemmalla töissä ja omistajat ovat huolissaan että sinunkin pitää olla koko aika apea/surullinen/peloissasi, ei kukaan viihdy sellaisessa työpaikassa jossa ei ole naurua. Niin ja niistä harjoittelijoista/nuorista lääkäreistä, pitäähän heidänkin jostain alottaa, miksi ei siis suuresta klinikkaketjusta joka pystyy palkata myös harjoittelijoita?

      • ystäviemme tähden

        Mihin pyrit viestilläsi? On jo aika saattaa kyseinen klinikkaketju vastuuseen mittaamattomista virheistä, joita he toiminnallaan ja etenkin toimimattomuudellaan ovat aikaansaaneet. On se kumma, että selkeistä sairauksista ei edes laboratorio-, ultra- ja röntgenanalyysein saada oikeata diagnoosia. Samaten sellaiset kokeet jätetään tekemättä, joita oireet ehdottomasti vaatisivat. Ko klinikkaketju on aika pysäyttää; ei ystäviemme hengen ja terveyden kanssa pitäisi saada leikkiä. Tuhatjalkaklinikat laskevat kaiken rahassa.


    • hannamaria2

      minä en ymmärrä miksi ihmiset haluaa puolustaa tätä klinikkaa (kuten ylläoleva henkilö), kun fakta on että tämä klinikkaketju rahastaa asiakkaillaan ja vähät välittää potilaistaan. ymmärrän toki että vasta valmistuneiden lääkärien on pakko harjoittaa ammattiaan jossain, mutta täytyykö sen olla päivystävä klinikka? ja tottakai on kivaa jos henkilökunnalla on mukavaa, mutta ei ole kiva kuulla räkäistä naurua kun itse on toimenpidehuoneessa jättämässä jäähyväisiä rakkaalle lemmikilleen. itse olen saanut huonoa, epäpätevää ja töykeää palvelua asioidessani turussa päivystyksessä, ja monella ystävälläni, tuttavallani ja sukulaisellani on myös negatiivisia kokemuksia tuhatjaloista ympäri suomen. itse olen aktiivinen koiraharrastaja ja täytyy myöntää etta harrastus- ja koirapiireissä tuhatjaloilla on hyvin, sanotaanko nyt suoraan, p***a maine. yhdellä jos toisellakin on huonoja kokemuksia kyseisestä paikasta. ikävää että näin pienessä maassa yksi ainoa klinikkaketju monopolisoi eläinlääkäripäivystystä. on suuri helpotus että monet yksityiset eläinlääkärit jakavat henkilökohtaisia puhelinnumeroitaan asiakkailleen, johon he voivat soittaa jos yön pimeinä tunteina lemmikin kanssa hätä yllättää. ystävältäni, joka on toissa eräällä toisella turun eläinklinikalla, olen kuullut että myos eläinlääkärien keskuudessa tuhatjalkoja kartetaan, ja heidän rahanahneutta paheksutaan.

      • CAPITANOFONI

        Samoilla linjoilla mennään,meillä hoito oli mitään sanomatonta rahastuken makua ei muuta.On kamalaa kun itsellä on suru ja iso huoli rakkaastaan eikä saa kunnon hoito valvot yön ja pelkäät että raukka menehtyy :( Onneksi meillä on hyvä oma lääkäri(NAANTALIN PIENELÄINKLINIKKA) jota on aina hoidon jälkeen kiinnostanut koirani vointi,hän soittaa illalla kotiin parin päivän ajan ja on pyytänyt minua soittamaan aamuisin :)))) Tuhatjalasta on kuullut pelkkää huonoa ja nyt sen pääsin kokemaan aivan kamala paikka ja epäsiisti toivon ettei koskaan enää tulisi tilannetta että joutuisin rakkaani sinne viemään.


      • paimio1
        CAPITANOFONI kirjoitti:

        Samoilla linjoilla mennään,meillä hoito oli mitään sanomatonta rahastuken makua ei muuta.On kamalaa kun itsellä on suru ja iso huoli rakkaastaan eikä saa kunnon hoito valvot yön ja pelkäät että raukka menehtyy :( Onneksi meillä on hyvä oma lääkäri(NAANTALIN PIENELÄINKLINIKKA) jota on aina hoidon jälkeen kiinnostanut koirani vointi,hän soittaa illalla kotiin parin päivän ajan ja on pyytänyt minua soittamaan aamuisin :)))) Tuhatjalasta on kuullut pelkkää huonoa ja nyt sen pääsin kokemaan aivan kamala paikka ja epäsiisti toivon ettei koskaan enää tulisi tilannetta että joutuisin rakkaani sinne viemään.

        Salli minun nauraa, Naantalin pieneläinklinikasta on tehty lukemattomia valituksia eviraan, koska sen vanhan eläinlääkärin tieto taito on sieltä 50 luvulta.. hän on hyvä puhumaan, ja valitettavasti menee usein puheet läpi omistajillekin. Ennemmin menen lääkärille kuka on viitsinyt päivittää tietojaan 5-10 vuoden sisään, ja nämä nykyajan eläinlääkärit vielä useammin, jatkuvaa koulutusta. Ja kyllä, satun tietämään asiasta todella paljon, ja kaikkia hoitovirheitä en voi edes ääneen sanoa. Olen paimion koulussa opiskelijana, olin heillä töissä noin. 1viikon, kun päätin etten enää ikinä astu jalallanikaan siihen kauhujen taloon. ONNEKSI he ovat nyt ymmärtäneet jäädä eläkkeelle ja klinikka on asiantuntevissa käsissä.


      • Kissanomistaja
        CAPITANOFONI kirjoitti:

        Samoilla linjoilla mennään,meillä hoito oli mitään sanomatonta rahastuken makua ei muuta.On kamalaa kun itsellä on suru ja iso huoli rakkaastaan eikä saa kunnon hoito valvot yön ja pelkäät että raukka menehtyy :( Onneksi meillä on hyvä oma lääkäri(NAANTALIN PIENELÄINKLINIKKA) jota on aina hoidon jälkeen kiinnostanut koirani vointi,hän soittaa illalla kotiin parin päivän ajan ja on pyytänyt minua soittamaan aamuisin :)))) Tuhatjalasta on kuullut pelkkää huonoa ja nyt sen pääsin kokemaan aivan kamala paikka ja epäsiisti toivon ettei koskaan enää tulisi tilannetta että joutuisin rakkaani sinne viemään.

        Naantalin pieneläinklinikka on kyllä upea paikka! :) Meidän kissa vietiin sinne leikattavaksi ja samalla katsottiin korvat, kun kissa oli niitä raapinut ja aristanut. Kaikki sujui rauhallisesti ja asiallisesti, kissaa kohdeltiin todella hyvin ja niin myös omistajaa :) Oli myös kiva huomata, että vanhempi mieseläinlääkäri pyysi nuoria hoitajia katsomaan hiivanäytettä, niin tietävät jatkossa miltä se näyttää. Korvat saatiin lääkityksellä kuntoon ja kyllä mä moisosta naantaliin asti ajan mielelläni koska palvelu ja hoito on niin loistavaa :)


    • RWH5RY

      meillä on kaksi kissaa ja molemmat 14 vuotiaita veljeksiä. kummatkin ovat käyneet siellä toisella oli iso avohaava jalassa ja toisella kyyn pistos leuassa. oli hyvää hoitoa , mutta surullista jos teillä hoito on ollu nii paskaa. oon site 11 v nii sori virheet

    • eipäsjuupaseipäs

      Tuhatjalkaklinikat kaappaavat päivystyksiä tarjoamalla säästäville kunnille halvimman vaihtoehdon. Siksi ja vain siksi he saavat läpi päättömät tuhoisat klinikkansa. Se, että klinikkaketjua johtaa rahanahneet yrittäjät, ei tee siitä mitenkään parempaa vaihtoehtoa. Me klinikkaketjun sisäpiirin tuntevat vältämme vahingossakaan viemästä omia lemmikkejämme sinne. Toivomme, että kunnat terästäytyisivät ja aloittaisivat uuden linjakkaan suunnan, missä lemmikin arvo hoitavalla klinikalla tiedostetaan muussakin kuin rahastusmielessä.

      Siis jatkossa päivystäviä klinikoita valittaessa, muistatte sanoa ei, kun joku jättää sen halvimman tarjouksen. Harjoitellaan yhdessä: "EI" "EI" ja VIELÄ KERRAN "EI".

    • CAPITANOFONI

      Ei koskaan enää Tuhatjalkaan kerroin että koirani oksentaa ja kakkaa verta hoito oli olematonta nesteytys ihon alle 15min ja oksennuksen esto lääkettä,ei antibioottia vaikka itsekkin maallikkona ymmärsin että jokin tulehdus on!!!198.49e. Seuraavana aamuna omalle lääkärille naantaliin nesteytys suoneen1,5h niin kuin olisi jo aikaisemmin pitänyt tehdä ja antibioottia suoneen 10pvä kuuri päälle ja kahta eriä toipilas ruokaa 96,00e. Koiralla on suolistotulehdus,nyt pikkuinen toipuu ja lepää :) Tuhatjalassa haisi pissa ja kakka sekä odotus tiloissa että hoitohuoneessa ja lattialla oli edellisen potilaan veri lammikko erittäin epäsiistiä ja likaista. Jäi todella huono maku,enkä käytä kyseistä paikkaa enää jollei ole aivan pakko ja toivon ettei sellaista tilannetta enää tule!!!!

    • chih1

      Mun ihana chihuni oli huonos kunnos ja vein sen Tuhatjalkaan, he ei saanut verikoetta jaloista (otettiin neljä kertaa piikillä......:(((((() vaan sitten lopuksi ,apua KAULAVALTIMOSTA). Röntgeni otettiin kans ja sen takia piti raakata vatsakarvat ja samalla he raakasivat minun pikkulintuni nännit, uskomatonta, Tänä päivänä ne ei ole kasvanut takaisin, SANON KYLLÄ NÄIDEN KOKEMUKSIEN JÄLKEEN EN ENÄÄ IKINÄ MENE MOISEEN PAIKKAAN!!!!! Lasku teki 230,00 euroa

      • Oho15

        Eihän röntgeniä varten mitään karvoja tarvi ajella.....!


    • Törkypesät

      Ne teki sen taaaaaas!!

      Taaaas ne antoi väärät lääkkeet ja vielä liikaa. Tuhatjalkaklinikat eivät osaa edes lääkkeitä annostella oikeita määriä -ja miksi aina annatte ne maksan ja munuaiset tuhoavat lääkkeet, vaikka niinkin yksinkertaisella toimenpiteellä kuin verinäytteellä selviäisi se, ettei tuollaisia lääkkeitä voisi tällaiselle potilaalle antaa. Hävetkää, rahanahneet törkypesät!

      • surun murtama

        Pieni koiranpentuni kuoli, kun Tuhatjalassa ei otettu sitä vastaan. Suru on suuri, sitä en saa pois edes tällä tavoin, mutta yrittäkää vain sitkeästi päästä päivystykseen, vaikka Tuhatjalat yrittäisivät estää sinne pääsyä ties millä verukkeella. Olisi hyvä, jos olisi muita päivystäviä eläinlääkäreitä. Tuhatjalka pitäisi lopettaa heti.


    • Ediliini

      Meillä koira ontui etutassuaan. Omasta pyynnöstäni ottivat röntgenkuvat. Heidän näkemys: Murtuma lapaluussa. Sanoivat, että asiakas voi halutessaan lähettää kuvat ortopedille toiselle asemalle (Vettori). Kuvat laitettiin sähköisesti menemään, eivät kuitenkaan seuraavana päivänä olleet perillä! Ja uudestaan kuvat Tuhatjalasta matkaan. Monien soittamieni puheluiden jälkeen ortopedin lausunto: EI MURTUMAA. Kyseessä kasvulinja, joka toisilla koirilla jää avoimeksi. Hoitoohje tuli ortopedilta, kipulääkkeet piti saada Tuhatjalasta. Sanottiin, että lääkäri ottaa yhteyttä vielä ja ottihan se....tekstiviestillä, jossa sanottiin, että lääkemääräys on lähetetty puhelimitse apteekkiin!!!! Kyllä kartan tätä paikkaa ja levitän myös sanomaa eteenpäin, että mahdollisimman moni kuulee näistä typeryyksistä!

      • Vielä

        Tein myös toiminnasta reklamaation ja vastaus tuli: Olemme pahoillamme asiakasviestinnässä tapahtuneen ilmeisen virheen vuoksi! Sehän auttoi :/.


    • tuhatjalka boikottii

      Ahdistava klinikka tuo Turun Tuhatjalka. Tyly asiakaspalvelu ja kaikilla hoitajilla suut mutrussa. Kävin pissavaivaisen vanhan kissani kanssa päivystyksessä kun oli pakko, kaikki hoito tapahtui naama irvessä ja yhtäkään hymyä en saanut, ison laskun kyllä sitä vastoin. Väsyneen olosia ihmisiä töissä, aistittavissa huono ilmapiiri. Tuli ikävä Koira- ja Kissaklinikan aurinkoista, ystävällistä asiakaspalvelua. Miksi näin vastenmielisen klinikan pitää päivystää?

      • Ediliini

        Laitoin vielä AVI.iin sähköpostia läänineläinlääkärille ja kerroin meidän tapauksesta. Sain tänään erittäin asiallisen vastauksen sieltä, hän lupasi soittaa Tuhatjalkaan ja antaa vakavat moitteet ja ohjeistuksia. Mutta jos itse omasta mielestänne olette kokeneet vääryyttä kyseisellä asemalla, niin laittakaa viestiä läänineläinlääkäreille. Siellä ei kuulemma ole montaakaan huomautusta tullut pariin vuoteen. Ovat tyytyväisiä, jos jaksaa ilmoittaa epäkohdista. Vain siten voivat tietää, jos kaikki ei ole kohdallaan!


      • kirjallinen valitus
        Ediliini kirjoitti:

        Laitoin vielä AVI.iin sähköpostia läänineläinlääkärille ja kerroin meidän tapauksesta. Sain tänään erittäin asiallisen vastauksen sieltä, hän lupasi soittaa Tuhatjalkaan ja antaa vakavat moitteet ja ohjeistuksia. Mutta jos itse omasta mielestänne olette kokeneet vääryyttä kyseisellä asemalla, niin laittakaa viestiä läänineläinlääkäreille. Siellä ei kuulemma ole montaakaan huomautusta tullut pariin vuoteen. Ovat tyytyväisiä, jos jaksaa ilmoittaa epäkohdista. Vain siten voivat tietää, jos kaikki ei ole kohdallaan!

        Muista laittaa valituksesi aina kirjallisena. Suullinen valitus on yhtä tyhjän kanssa, sillä tuon tason ihmiset pitävät toistensa puolta. Jaksakaa taistella ystävienne puolesta!


      • AVI ja EVA
        Ediliini kirjoitti:

        Laitoin vielä AVI.iin sähköpostia läänineläinlääkärille ja kerroin meidän tapauksesta. Sain tänään erittäin asiallisen vastauksen sieltä, hän lupasi soittaa Tuhatjalkaan ja antaa vakavat moitteet ja ohjeistuksia. Mutta jos itse omasta mielestänne olette kokeneet vääryyttä kyseisellä asemalla, niin laittakaa viestiä läänineläinlääkäreille. Siellä ei kuulemma ole montaakaan huomautusta tullut pariin vuoteen. Ovat tyytyväisiä, jos jaksaa ilmoittaa epäkohdista. Vain siten voivat tietää, jos kaikki ei ole kohdallaan!

        En voi uskoa, että tuhatjaloista ei olisi lääniin valitettu useinkin! Voihan tietenkin olla, että ihmiset menevät lankaan ja valittavat tuhatjalkojen sisäpiirin perheenjäsenelle, jolle heidän sivustollaan annetaan ohjeet valittaa. Tämä ei ole oikea tapa, vaan suoraan AVIin ja Eläinlääkintövahinkojen arviolautakunnalle tulisi ottaa yhteyttä.


    • Ikävä<3

      Tällaisen palautteen laitoin tänään menemään Turun Tuhatjakaan..eikä jää muuten tähän. Katsotaan mitä he vastaavat.
      "Asioin kohta 4 vuotiaan Anssi koirani kanssa teidän päivystyksessä varhain keskiviikkoaamuna 18.4. Anssi ei kävellyt kunnolla, takalat olivat täysin jäykistyneet. Anssi jäi teille kun minä lähdin lentokentälle ja Ouluun, lupasin soittaa vielä matkalta että hakeeko avomieheni Anssin kun tulee viemästä minua vai jääkö Anssi päiväksi tutkimuksiin.

      Soitin yhdeksän aikaan ja Anssia ei voitu kuulemma röntgenkuvata koska hän stressaa niin paljon. Anssi kotiutetaan ja ohje oli häkkilepoa 2 viikkoa, ja JOS EI MENE PAREMPAAN NIIN SITTEN ESPOOSEEN TAI VANTAALLE NEUROLOGILLE. Anssin jalat ei tuolloin olleet vielä täysin halvaantuneet.

      Lääkkeiden kanssa Matias lähti ja seurailtiin päivä Anssia, soitin tunnin välein Anssin vointia, joka keskiviikkopäivän oli vakaa. Ihmettelin kyllä että MITEN KOTIUTATTE TUOLLAISESSATILANTEESSA(OSITTAINEN HALVAUS!!) JOS ETTE OLE VOINEET EDES TUTKIA??!!! Eikö silloin lähetetä HETI ETEENPÄIN????? Tuosta kaikesta maksoin lisäksi lähes 300 euroa!!

      Illalla seitsemältä Anssi pissasi viimeisen kerran itse ja siitä tila lähti huononemaan. Varasin lennot takaisin ja ajan Espooseen to aamuksi. Keskiviikkoiltan jalat halvaantuivat täysin.
      Anssi magneettikuvattiin ja leikkaus ei enää kannattanut..Anssi piti nukuttaa ikuiseen uneen.

      Voin luvata, etten ikinä, koskaan anna anteeksi teidän töppäystä. Anssi oli niinkuin oma lapsi, omia varsinaisia lapsia kun ei ole..koko perheen ilopilleri. Äidilleni lapsenlapsi.
      En tiedä minne näistä tapauksista voi valittaa, mutta en ainakaan kenellekkään ikinä tule suosittelemaan teitä, ja en taatusti säästele sanoja kun teidän lääkäristä puhun. Päivystykseen ajan ennemmin vaikka Helsinkiin."

      • key of heart

        Hei,

        Otamme osaa suruunne, mikä -tiedämme kyllä, on mittaamaton. Anssi oli nuori ja olisi selvinnyt, mikäli hänet olisi välittömästi lähetetty oikeaoppisesti 24h päivystävään eläinlääkäriasemaan Vantaalla, Aistiin.

        Toivomme usean kärsineen ja kaltoin kohdellun eläimen omistajan suulla, että tekisit valituksen eläinlääkintävahinkojen arviolautakunnalle ja lääniin. Älä jää yksin surusi kanssa ja auta meitä kaikkia auttamaan meitä irti tuosta rahanahneesta verenimijäpoppoosta nmeltään Tuhatjalka.

        Evira on pääelin eläinlääkäreiden valvonnassa. Kysy enemmän sieltä.

        Vielä kerran, otamme osaa mittaamattomaan suruunne.


    • ammattitaidottomat

      Jätin koirani tuhatjalkaklinikan päivystykseen yöksi. Kun eivät vastanneet puheluihini, menin aamuyöllä katsomaan hauvaa. Mitä näinkään! Nesteensiirtoletku oli kierteellä ja yhtään elintärkeää nestettä ei ollut mennyt koiraani sinä 12 tuntina mitä se oli sielä ollut. Lähdimme siltäpaikalta Aistiin, jossa nääntynyt koirani saatiin kuntoon. Ystävälleni oli käynyt samoin kissan kanssa ja kuulemma eivät katso virtaako neste, kun jättävät koppiin vahtimatta.

      Ei kovin ammattitaitoista eikä ainakaan välittämisestä hajuakaan näillä tuhatjalan ötököillä.

    • katri888

      Anssin omistajalle: otan todella paljon osaa suruusi. Pahalta tuntuu ajatella että kyseessä on koko Varsinais-Suomen ainoa päivystävä pieneläinklinikka, ja kun sinne viet sairaan lemmikkisi joka horjuu elämän ja kuoleman rajalla, he tekevät yksinkertaisia, vältettävissä olevia virheitä. Ja taas seuraa yksi täydellisen turha, nuoren eläimen kuolema. Miten tällainen klinikka voi olla vastuussa päivystämisestä?!

      Myös henkilökunnan empatiassa on toivomisen varaa. Ystäväni 18-vuotias kissa lopetettiin viime vuonna Tuhatjalassa (päivystyksessä), ja ystäväni itki ja halusi hyvästellä, kun hoitaja tuli ajamaan hänet pois huoneesta. Vaikka henkilökunta näkisikin viisi eutanasiaa päivässä ja kohtelee niitä kuin tylsiä potilaita muiden joukossa, eivät he saisi unohtaa että kyseinen lemmikki on ollut asiakkaalle parhaimmillaan muutaman vuosikymmenen ajan rakas perheenjäsen.

      Kuinka paljon surua, kuinka monta valitusta, kuinka paljon pettymystä ja kyyneliä vielä tarvitaan, että Tuhatjalka saadaan oikeuteen teoistaan?

      • älä myy sieluas

        Niin hienosti ja kauniisti surun saattelemana esitit meitä tuhansin jaloin polkeneen tuhatjalan toimintaa, katri888!

        Ihmettelen myös sitä, että kun valitamme potilastyöskentelystä Tuhatjalkaklinikalla, valituksen käsittelee pienen perheyrityksen lähisukulainen, joka kuuluu konserniin itsekin hyvin aktiivisesti. Ilman muuta valitusten tulisi kohdata alunperin taso, jolla ei olisi minkäänlaisia kytköksiä firmeen, vaan olisi ikään kuin puolueeton. Tuhatjalka kusee tässä tuhanteen nilkkaansa, koska ei jäävää itseään valitusten vastaanotosta ja käsittelystä. Näin he saavat myös etulyöntiaseman mahdollisia oikeudenkäyntejä varten -ei pidä paljastaa vastustajalle korttejaan liian aikaisin! Kyseessä on kylmien liikemiesten kova ja isorahainen peli, jossa mikään ei saa olla esteenä lonkeroiden levittäytymiselle ympäri Suomenmaan.

        Valittakaa hyvät ihmiset, kun vielä jaksatte, älkää antako rahatukkujen ja maireitten sanojen sumentaa mieltänne ja kylmettää sydäntänne! Tiedän, että isolla rahalla on lahjottu ihmisiä hiljaisiksi! Älkää menkö moiseen halpaan! Älkää hyvät ihmiset myykö sielujanne! Älkää uhratko enää yhtään kaveria Tuhatjalan polttavan rautajalan alle! Mikäli tuhatjalat vievät pieneläinpäivystysmonopolin Suomessa, olemme tuhon omat (monella tapaa).

        Jaksakaamme me raskautetut, tukekaamme toisiamme, auttakaamme kunnon klinikoita saamaan päivystyspaikkoja. Äänestetään jaloillamme ja rahoillamme. Älkäämme maksako tuhatjalan hirveitä kiskuriaskuja, vaan menkäämme niiden kanssaoikeuteen asti! Siellä voimme avata suumme ja selventää tuskaista tilannettamme pieneläinhoitotilanteessa Suomessa ilta- ja yöaikaan.


      • eläinlääkäri

        Omistajalla on halutessaan oikeus olla mukana eutanasiatilanteessa niin halutessaan. Jos tämä häneltä evätään, niin ota rakkaasi kainaloon ja etsi vaikka sitten kauempaa inhimillisempi vaihtoehto. Jotakin salattavaa on, mikäli ei tällaista sallita.


    • eläinhoitaja

      Niin, olen samaa mieltä. Kyllä se on vähin mitä voi toivoa, että saa olla ystäväänsä saattamassa viimeiselle matkalle ja jättämässä jäähyväiset.

      • akka ja kissa

        Jouduin eräänä toukokuun viikonloppuna viemään rakkaan kisuni nukutettavaksi Tuhatjalkaan koska sairaan kisuni tila huononi äkisti. Siellä kovaääninen ovikello pimputtaa aina kun joku astuu eteiseen. Odotustila äänekäs ja kaikuva, epämiellyttävä. Kaiken tuon olisin kestänyt, mutta kun nuori naispuolinen lääkäri iski piikin jo kivuliaaseen kissaani, niin se oli kamala kokemus. Kisu reagoi piikkiin voimakkaasti. Minua itkettää vieläkin eläinlääkärin aiheuttama tarpeeton kipu kissalleni. Kun tuollainen muisto jää viimeisestä hetkestä rakkaan lemmikin kanssa on se anteeksiantamatonta.


    • ihmetteleväaatu

      Kuinka paljon surua... ja rahanmenoa.

      Kissani 14v "hoidettiin" todennäköisenä suonen tukkeumana -ei mitään lääkitystä, 3 pv Tuhatjaloissa -yli 1000 e maksuja -turvauduin lopulta kunnaliseen "hevostohtoriin" -sain lääkkeet, vain 60 e laskun ja kissani parani...

    • kissa-typy

      Naantalin eläinlääkäriasemalla on jo vaihtunut lääkäri. Joten NAANTALIA on turhaa haukkua tässä enää.

      Malijan tapauksessa olisi hyvä pistää julki myös lääkärin nimi.

      Muutenkin lääkäreiten nimet vaan julki.

    • Omenainen Elli

      mua kanssa kiinnostaa Malijan tapauksessa lääkäri.

      "Luulimme että Tuhatjalka olisi lähettänyt, kuten sovittiin, tiedot kaikista hoitovaiheista suoraan lääkärille. Teksti olikin melkein sama kuin meille kotiin annettu ja vain tästä viimeisestä käynnistä, kaksi aiempaa kahden viikon sisällä ollutta puuttui kokonaan"

      ettekö olleet saaneet aiemmista käynneistä mitään papereita, vaan tuosta yhdestä?

      nyt kun olen tämän ketjun lukenut, mietin että onko kaikki tehneet valituksen eteenpäin, viralliselle taholle, ei siis niin että jää tuhatjalan tietoon ainoastaan??

      täällä ei auta pulista, mutta hyvä että tulee tietoon.

      aikaa yritettiin illalla ja ei päässyt puhelimitse läpi, mutta aamulla tietty pääsi. kissa oli silloin jo tosi huonona. tapahtui 2 viikkoa sitten, mutta kokemus oli ok. kissaa ei voitu hoitaa, hattulaan tai helsinkiin olisi voitu viedä, mut tuolla olisi vain pitkitetty kissan eloa, ei siis olisi koskaan parantunut :( joten ajatus siitä et on 1-3 viikkoa häkissä, tipassa ja yksin, ei houkutellut. vähän ehkä joutu turhan kauan odottamaan ja todella kylmä oli kun ilmastointi täysillä, muuten ok.

      sen ikiuneen laiton jälkeen saimme olla ihan rauhassa siellä, ei tullut kukaan häätämään ja jo olisikin tullut niin lähtö olisi tulijalle tullut.

    • koirakaveri1

      Malija, muistathan jakaa kertomuksen myös Tuhatjalan omilla fb sivuilla, nimelläsi. Silloin tavoittaa todella paljon asiakkaita.

      Mutta, koittakaa hyvät immeiset pistää valitusta menemään, muutoin ei muutosta saada aikaan.

    • Syöpää

      Katkeria vanhoja kissa-akkoja täällä, kun heti kun joku vähän puoltaa Tuhatjalkaa tai kertoo omista hyvistä kokemuksistaan kyseistä paikkaa kohtaan niin miinusääniä satelee, mutta kun joku soimaa ja haukkuu paikkaa niin plusäänet ovat taattu.

      • Tuhatpalat

        Tuhatjalkoja ei puolla kuin heidän sukunsa ja tiimiin rahan kautta liittyvät tahot. Näin on.


      • soitbe

        Jos rehellisyys on katkeruutta, niin so it be.


    • h-26

      Voi koirathan onkin sitten niin vittun viisaita elukoita....
      KissojenKauhu, Dobermannikills, Syöpää... Teille voisi sanoa hommatkaa elämä! Ja toivottavasti teillä ei ole yhtään eläintä kun ette osaisi pitää huolta niistä.

      Oli eläin mikä tahansa koira kissa kani marsu hiiri tai rotta niin eiköhän jokainen elämä ansaitse hoitoa ja huolenpitoa!

    • chihu2

      Kaksi vuotta sitten chihullamme jouduttiin poistamaan toinen silmä, todennäköisesti Tuhatjalan hoitovirheen takia.
      Kävin perjantaina Tuhatjalassa silmässä syvä , iso haava , antoivat antibiootit ja kipuääkeet ja lähettivät kotiin. Sunnuntai aamuna menin uudestaan ja silmä oli puhjennut . Käskivät mennä toisaalle poistattamaan silmän. Toisaalla leikkaavalta lääkäriltä kysyin olisisko silmä pelastunut ,jos perjantaina olisi vilkkuluomi ommeltu kiinni? Lääkäri ei voinut 100% näin "luvata" mutta todennäköisesti kyllä!!! Kaiken lsäksi olivat määränneet kipulääkettä puolet liikaa.

    • pettynyt!!

      Ikinä en vie yhtäkään eläintä. KOLME huonoa kokemusta, kaksi väärää diagnoosia ja yksi surkea hoitoyritys. Toki virheitä sattuu ja kukaan ei ole täydellinen, mutta tälläinen vyöry huonoja kokemuksia kertoo jo jotakin.. Lisäksi se että itselle on sattunut jo kolme huonoa tapausta ei voi olla normaalia. Hoidon taso huono tai vähintäänkin äärimmäisen epätasainen. Hoitohenkilökunta lisäksi todella tylyä.

      ÄLKÄÄ VIEKÖ ELÄIMIÄNNE TÄNNE!

      Hyviä kokemuksia Jaakko Rasista, erittäin asiallinen ja asiantunteva mies. Myös Raision Vettori ihan omaa luokkaansa.

      • akka ja kisu

        Rasi lienee sitten kehittynyt tai muuttunut! 1980-luvulla hän kehoitti vain ohimennen vilkaisemalla lopettamaan kissani. Veimme kissan Petvetiin ja siellä se oli tiputuksessa ja hoidettiin ammattitaidolla virtsakivet pois. Ikinä en suosittele Rasia yhdellekään eläinrakkaalle ihmiselle.


    • tällaisia kokemuksia

      Itselläni ei ole kokemusta kyseisestä paikasta, koska omaa eläintä sinne en näiden juttujen takia suosu viemään. Sen sijaan ystäväni vei huonosti voineen gerbiilinsä sinne, kuulemma gerbiileihin erikoistuneelle lääkärille.

      Gerbiili sai terveen paperit, lähemmäs vuosi vähintäänkin elinaikaa sanottiin olevan. Kaverini soitti minulle hyvät uutiset, mutta "terve gerbiili" kuoli kaksi päivää myöhemmin ..

    • huuahhahahaa

      Nuoret huuahhhahhahhaa "lekurit" siellä leikkivät erikoista. Ihánaa, kun on oikein titteli! Minkä arvoinen on Tuhatjalkaklinikoiden antama "titteli" ja milläköhän perusteilla se annetaan. Osaamisella ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä.

    • iron maiden

      Taitaapi alasta tietämättömät täällä valitella eläinlääkäreistä. Juttelin tuossa Helsingissä eläinlääkärinä työskentelevän ystäväni kanssa , kuinka ihmiset netissä haukkuu Tuhatjalan eläinlääkäreitä. Hän työskenteli taannoin eräässä päivystävällä eläinklinikalla , mutta lopetti siellä koska ei jaksanut valittelevia ihmisiä. Hänen mielestään ihmiset ei ymmärrä päivystyksen pääperiaatetta joka on ensiavun ja hätä ensiavun antaminen. Se tarkoittaa potilaan oireiden mukaisten hoitojan tekemistä ja potilaan elintoimintojen turvaamista. Tarkat tutkimukset hoidetaan ajanvarauksella päiväsaikaan jolloin eläinlääkäreitä on enempi paikalla. Päivystyksessä on varauduttava odottamaan joskus pidempäänkin eikä , aina ilmoitettu mahdollinen vapaa aika pidä paikaansa , koska voi tulla hätätapaus joka menee edelle kriitisemmän tilansa takia. On myös typerää valittaa jos joutuu odottamaan sen takia että , eläinlääkäri on syömässä. He ovat ihmisiä eikä mitään koneita , kokeilkaa itse tehdä 12-16 tuntia henkisesti ja fyysisesti raskasta työtä syömättä muruakaan niin väittäisin että, ei taida kovin moni kyetä siihen ja kuuluuhan työntekijälle oikeus ruokataukoihin.Joku epäili Turun Tuhatjalan eläinlääkäreitä --->jatkuu

    • iron maiden

      Vale-eläinlääkäreiksi , sen tarkistaminen on helppoa otatte eviraan yhteyttä ja tarkistatte onko heillä oikeudet ja kyllä Turun tuhatjalassa on oikeat eläinlääkärit työskentelemässä. Joku on ehdotellut eläinlääkäreiden lisäämistä jotta odottaa ei tarvitse. Siinäkään ei taasen ajatella loppuun asti koska jos eläilääkäreiden määrää lisätään niin sillä on suora vaikutus kuluttaja hintoihin eli eläinlääkäri maksut lisääntyy kun pitäähän yrittäjän maksaa palkat eläinlääkäreille ja ne rahat se saa juuri maksavilta asiakkailta. Olisitteko valmiita maksamaan paljon enemmän eläinlääkäri käynneistä jotta teidän ei tarvitsisi odottaa päivystyksessä joskus pientä hetkeä joka voi johtua jostain akuuttia hoitoa tarvitsevasta potilaasta.Tämä samainen ystäväni kertoi että , harva eläinlääkäri on halukas päivystämään ja työskentelemään päivystävällä kliniikalla koska ihmiset valittelevat kummallisista asioista. Eläinlääkäreiden pitäisi omistaa ihmisten mielestä kristallipallo josta tiedetään heti mikä eläintä vaivaa ja pystyä parantamaan ne taikaiskusta , mutta se ei mene niin aina ei selvyyttä saada mikä lemmikkiä vaivaa vaan potilaat joudutaan hoitamaan oireiden mukaisesti ja tässä ollaan me eläinten omistajat tärkeässä asemassa jotta , muistamme kertoa kaiken oleellisen ensikäden tiedon eläinlääkärille niin heidän on helpompi miettiä mitä tutkimuksia tarvitaan ja millä niitä oireita voiidaan hoitaa. Eli miettikää ensin sitä mitä olette eläinlääkärille kertoneet onko kaikki tarpeellinen tullut kerrottua ennen kun mietitte onko eläinlääkärin toiminnassa valittamista. Kokemukseni mukaan jokainen eläinlääkäri Turun seudulla hoitaa eläimet parhaan kykynsä mukaisesti ja antavat aina oireiden mukaiset hoidot jotka lukevat kotiutus ohjeissa. Hei eiköhän ihmiset lopeteta tämä eläinlääkäreiden parjaus ja anneta hieman arvoa heidän tekemälle tärkeälle työlle hekin ovat ihmisiä ja tekevät joskus virheitä mutta , kyllä he aina pyrkivät tekemään parhaansa eläimen terveydentilan parantamiseksi. Eläin ei kerro mihin sattuu ja siksi meidän omistajien rooli on hyvin tärkeä oikean hoidon löytämiseksi. Tsemppiä kaikille Turun alueen eläinlääkäreille teette tärkeää työtä jota minä arvostan suuresti!

      • akka ja kis

        ..."Kokemukseni mukaan jokainen eläinlääkäri Turun seudulla hoitaa eläimet parhaan kykynsä mukaisesti ja antavat aina oireiden mukaiset hoidot jotka lukevat kotiutus ohjeissa."......kyllä he aina pyrkivät tekemään parhaansa eläimen terveydentilan parantamiseksi..."
        Vai on sinulla jokaisesta kokemusta!!! Hah! Toiveajattelua! Muuten ihan asiallista.


    • arpapeliä

      Tsemppiä täältä päin teille aidosti eläimistänne välittävistä. Älkää antako edellä kerrotun vaikuttaa mielipiteisiinne. Ajetaan oikeata asiaa, eläinten hoidollista asiaa. Mikäli Tuhatjalalla ei ole resursseja hoitaa pieneläinpäivystystä asiallisesti, niin laitetaan lafka vaihtoon. En ole ihan varma tuosta, oikea lekuri-väärä lekuri -teemasta. Vaikka sulla on kandin paperit, et todennäköisesti ole sen valmiimpi päivystämään kuin 1-kurssilainen.

      Virosta tuotetaan puolipakolla päivystyshenkilökuntaa isolla rahalla Tuhatjaloille.

    • veera0710

      Oman koirani henki pelastui kun päästiin tuhatjalan päivystykseen. Märkäkohtu leikattiin saman tien, koira sai hyvää hoitoa lääkäriltä ja hoitajilta. Kiitos turun tuhatjalalle.

    • hohoi

      Olisi muukin päivystys tuon märkäkohdun diagnosoinnut ja leikannut. Ei se pelasta Tuhatjalkaa ongelmistaan, jotka kuten sanottu -on mittavat.

    • turku sucks

      turun tuhatjalka on tarton vahvistuksia täynnä. ei kandit sais yksin päivystää, ja olla vastuussa elämästä ja kuolemasta. kandit kyllä SAA OLLA TÖISSÄ, mutta ei YKSIN PÄIVYSTYKSESSÄ, vaan kokeneemman eläinlääkärin vanavedessä. itselläni on myös huonoja kokemuksia turun tuhatjalasta - hoitajat ovat kuin myrkyn nielleitä ja töykeitä palvellessaan eläimiä ja asiakkaita toimenpidehuoneissa, mutta kikattavat kassalla ja surffaavat facebookissa. palvelevat kun ehtivät.

    • yesitsucks

      Koko Tuhatjalkakonserni sucks. Pois mokoma madonsyömä eläinlääkäreiden varjokuvilla kehystetty bisnesyritys, pois äkkiä pilaamasta oikeiden eläinlääkäreiden mainetta ja pilkkaamasta heidän toimintaansa.

      Check it!

    • niin5

      Jouduin aikoinaan käyttämään Turun päivystävää eläinlääkäriä, koska mikään muu ei pyhien takia ollut avoinna. Luulin hintatason ja mielikuvan mukaan, että paikka on huippu eläinten hoitoa.
      Ajan saimme melko lyhyellä odotus ajalla, mutta odottaminen vasta alkoi kun päästiin klinikalle istumaan odotushuoneeseen. Parisen ihmistä oli odottelemassa, lääkäreitä ei juurikaan näkynyt kuin ohimennen ja pari hoitajaa käveli edes takas. Meidät otettiin sisään ja laitettiin taas odottamaan. Kaikki mahdolliset kokeet oli ehdottomasti otettava, myös vajaan kahden viikon kuluttua ensimmäisestä käynnistä samat verinäytteet uudelleen.
      Ensimmäisellä käynnillä sain kuulla, että leikatulla kolli kissallani olisi virtsatie infektio, määrättiin antibiootit, otettiin virtsa- ja verikokeet, nesteytettiin ja odotetuttiin: Hinta 300e luokkaa. Toinen käynti oli todellakin vajaa pari viikkoa ensimmäisen jälkeen, koska kissani lopetti syömisen antibiottin mennessä 10vrk, ja nyt( yli vuosi myöhemmin )tajuan, että TURHAAN! Toisellakin käynnillä otettiin jälleen verikokeita, koska he eivät voi tietää tilasta mitään ilman niitä ja edelliset eivät kelpaisi enää. Nesteytettiin ja lääkittiin ja odoteltiin jälleen. Tilasta ei mitään ymmärrystä ja sain luennon ilmeisesti vielä opiskelevalta eläinlääkäriltä kissojen aidsista! Hän epäili verikokeiden tulosten perusteella sitä, mutta epäili myös kovin mistä se olisi sisäkissalle tullut. Hän ehdotti kalliita testejä lisää, mutta testejä ei samalla käynnillä voisi ottaa, koska oli pyhät edessä. En koskaan mennyt testeihin, koska toisaalta pelkäsin ja toisaalta mietin hintaa. Mitään vastausta en tilalle saanut, kotiin pyydettiin menemään ja yrittää vain pakkosyöttää ja toivoa parasta. Minulle tämä oli suoranaisesti kuolemantuomio. Kissa toipui, kahden viikon odottelusta ja viallisista diagnooseista, hintaa yhteensä 500e ko. firman tilille.
      Nyt hetki sitten kissalleni ilmaantui, noin puolitoistavuotta edellisestä, samoja oireita. Pelästyin ja ajattelin saman toistuvan. Kissa juoksi laatikolla, eikä saanut aikaiseksi mitään. Kuulin hyvästä kunnan eläinlääkäristä Liedossa ja hinnan olevan edullinen. Sain ajan nopeasti, hoito oli asiallista ja informaatiota hän kertoi koko ajan hoitaessaan kissaa. Ensinnäkin kissa rauhoitettiin ennen toimenpiteitä, mitään turhaa ei tehty. Hän selitti, ettei ole ikinä nähnyt poika kissaa jolla olisi virtsatie infektio, se on tyttö kissojen ongelma. Pojilla on idopaattista kystiittiä ja on äärettömän yleinen vaiva. Tätä ei osannut päivystävä "huippueläinlääkäri" Tuhatjalassa diagnostisoida vaikka vaiva enemmän kuin yleinen. Kyseisestä vaivasta on jopa esitteitä jotka nappasin mukaani Liedosta. Ja tämän hoidon, johon kuului mm. virtsateiden ultraus kivien ja kasvaimien varalta, hinnaksi tuli ruokineen päivineen 70e.
      Huokaisin helpotuksesta, aids olikin vain pahasti vikaan mennyt luulo, joka minulle syötettiin luentona ja kehoituksena mennä testeihin. Elimme suojellen kissaa ulkoa mahd tulevilta infektioilta, koska luulimme kissamme immuunijärjestelmän olevan heikko ja pikkupöpönkin käytännössä tappavan.
      Kirjoitin tämä tekstin inspiroituneena kaikista muista Tuhatjalasta kertovista kauhu-tarinoista. Kannatan ehdottomasti Tuhatjalan rinnalle jotain muuta kunnollista, osaavaa ja luotettavaa eläinlääkäriä pyhien varalle!

      • Onhan täs kuultu...

        Tämä Liedon ell onkin pätevä ja mukavakin kaiken lisäksi. Että itselle tullut käsitys ainakin, että hänelle eläimet ja niiden hyvinvointi ihan oikeasti on tärkeä.
        Tuosta Tuhatjalasta nyt on vähän niin ja näin.
        Kissallani oli vatsavaivoja aikanaan, sai kyllä avun ja vatsa toiminut operoinnin jälkeen, mutta aikaa siinä tuhraantui mielestäni aika kauan. Oli pyhät ja soitin aamulla hyvissä ajoin sinne ja sain ajan vasta illaksi, eli siinä joutui sitten päivän odottamaan ylimääräistä. Sapetti vain kun kissa oli kyllä aika tukalasti voivan näköinen jo. Ja sitten toinen siinä oli ilkee, että päivystyksessä hyväksyvät(ainakin silloin oli näin) vain käteis-/korttimaksun. Kun ajattelin tietysti, että laskun saa mukaan sieltä ihan niin kuin arkenakin. meinasivat, että jättävät kissan hoitamatta, jos maksu ei onnistu heidän vaatimalla tavalla.
        Onneksi kaveri toi sitten nämä rahat, mitkä maksoin heti seuraavana arkipäivänä hänelle takaisin. Ja katti tosiaan hoidettiin kuntoon(mulla oli silloin aika pieni päivittäiskäyttöraja kortissa silloin katoamistapausten varalle).
        Toinen tilanne oli sitten jonkin verran myöhemmin, kun käytin kattiani hammastarkistuksessa (ihan tarkistuttamassa vain), niin tämä ell oli aika kylmän oloinen, vaikkakin ihan pätevä varmaankin.
        Ensinnäkin kissani pelkäsi NIIN helvetisti siellä hoitohuoneessa ollessamme, että mullakin oli loppujen lopuksi sormenpäät verillä, ja sitä kissani nyt ei yleensä ole vaikka onkin aika tomera tapaus muuten. Ja silloin vatsavaivojen aikaan silloisesta lääkäristä ei ollut moksiskaan, vaikka sillä tosiaan oli vatsa todella kipeä, eli olisi luullut silloin sitten raapivan ja koittavan väkisin karkuun kun hän koitteli sen vatsaa ja tutki kissan muutenkin nenästä hännäpäähän asti.
        Tällä tarkistusreissulla tuli potilastietoihinkin sitten maininta erittäin pelokkaasta kissasta, ihan kuin kissa olisi ollut luonnevikainen, mitä se ei ole. Sitten vielä siitä jäi vähän ilkeä maku senkin puolesta, kun hän painostamalla yritti painostaa mua steriloimaan tän kissani just sillä reissulla.
        Mä kuitenkin sain kissani edellisten omistajien muuton takia ja jotka eivät muutenkaan pärjänneet sen takia ja sillä oli ummetuksen lisäksi vielä aika paha suolistolois-ongelma, mikä vaati aikaa ja vaivaa, että ne madot sai sieltä vatsasta lääkittyä pois.
        Lisäksi kissa oli aika stressaantunut ja laiha, eli siinä oli aika paljon asioita uuden kodin lisäksi, joten en senkään vuoksi hoppuillut sterilisaation vuoksi. Vielä, kun sisäkissa, niin tiedän, ettei se vahingossakaan pääse kollittelemaan missään vaiheessa, joten ajattelin että saa rauhassa toipua näistä kaikista ja sopeutua uuteen kotiin(minkä se on tehnytkin hyvin). Ja tosiaan, kun ei ole nyt kuitenkaan mikään henkeä uhkaava tilanne, että kissalla nyt on ne lisääntymisvehkeet tallessa. Itse jouduin vielä jalkaleikkaukseen lisäksi eli siinä oli aikamoista rumbaa meillä kummallakin.
        Tästäkin huolimatta hän väkisin oli jo tällä hammaslekurikäynnillä laittamassa tätä kissaa samantien leikkuuseen vielä, oli suurin piirtein veitset kädessä valmiina että: "Paiskaa se kissa siihen selälleen, niin hän vetää sen halki nyt tässä samalla vaivalla sitten."
        Tietysti mä ymmärrän tuonkin pointin, mutta tosiaan tuollainen omistajan painostaminen nyt ei kuitenkaan mielestäni ole asiallista, ainakaan tällaisissa ei kiireellisissä- eikä eläimen henkeä riskeeraavissa tilanteissa. Vielä kun siihen leikkauksen lykkäämiseen oli kyllä perustellut syyt. Mutta no, kissa nyt kuitenkin on terve, pirteä ja muutenkin hyvinvoiva nykyään. Että sehän tässä nyt se tärkein on ja ainoo millä mulle on väliä.


    • Ei oikea paikka

      Tyly vastaus puhelimeen: On kiire, ei oteta vastaan. Ajelimme yöselässä Aistiin Vantaalle liian myöhään. Tuhatjalka ei ole oikea päivystyspaikka, koska se ei hoida alueensakaan päivystyspotilaita. Ehkä oli kuitenkin onni, etteivät ottaneet meitä vastaan, kun ajattelee niiden taitojen ja tietojen puutteita. Olisivat kuitenkin vain rääkänneet pientä.

    • "Tuhatjaloissa on tapana jättää antibiootti antamatta selkeitä antibioottihoitoa vaativissa tapauksissa, kuten oksenteleva kuumeinen koira tai kissa. Sen sijaan annetaan metopramia, mikä erittyy maksan kautta ja huonontaa eläimen tilaa entisestään. Ilmeisesti jonkinlainen virolainen käytäntö leviämässä Tuhatjakaklinikoilla. Eläimet kuolevat kärsien tämänkaltaisen pitkitetyn hoitovirheen takia."

      Jyväskylän Tuhatjalassa tänään kaiken muun lisäksi juuri tämä ongelma :( Ensimmäinen ja viimeinen kerta kyseisellä ketjulla!!

    • sannamanna11

      AIVAN kauhea klinikka on tämä. Siis koko ketju, mutta varsinkin tuo Turun osasto. Entisiltä työntekijöiltä olen kuullut että työilmapiiri klinikalla on ilkeä, selkäänpuukottava ja erittäin hierarkinen. Päivystys on saatava pois tältä klinikalta ehdottomasti!

    • Tyytyväinen asiakas

      Lukekaapa näitä viestejä oikein ajatuksen kanssa. Ovatko kaikki kirjoittajat ihan järjissään?

      Tuhatjalka on ihan yhtä hyvä klinikka kuin mikä muu tahansa. Päivystyksessä joutuu hoitamaan tuntemattomia eläinpotilaita. On vaikeaa päästä oikeaan diagnoosiin kun hätääntynyt ja kirjoituksista päätellen sekaisin oleva omistaja kertoo oireista. Kaikki eläimet eivät parane vaikka mitä tekisi.

      Tuhatjalan eläinlääkäreinä tekisin ilmoituksen poliisille ja nostaisin herjauskanteen teksteistä.

      Itse olen saanut koirilleni ja kissalleni aina hyvää ja ystävällistä palvelua. Tuhatjalasta ei ole tehty kuin muutama virallinen valitus muka-hoitovirheestä, mutta nekin ovat kaatuneet turhina.

      Te kahjut jopa haukutte sellaiset joilla on hyvää palautetta. Hävetkää!!!

    • totuus ei pala

      Kiva, että olet tyytyväinen asiakas. Meitä tyytymättömiä on kuitenkin aika paljon. Tuhatjalkaklinikat tekevät nk lapsuksia liian usein verrattuna klinikkaan, jossa on vakimiehitys. Tämä on tosiasia ja siitä meillä on myös todisteet (mustaa valkoisena). Et tiedä sitäkään, että Tuhatjalkaklinikat maksavat asiakkaita hiljaisiksi, jolloin tietoon tulevat valitukset ova t vähäisempiä.

      Meitä on moneksi.

    • ei tuhatjalalle

      Muuten

      Miksihän Tuhatjalkanimen keksinyt ja Tuhatjalkaklinikoiden osaomistaja on perustanut uuden oman yrityksen?

      Sitä sietää meidän jokaisen oikeasti syvällisesti pohtia.

    • marivaan80

      onneksi tuhatjalan päivystys loppuu turussa. se on oikeus ja kohtuus jonka kaikki eläimet ansaitsevat. usein kuulee ihmisten negatiivisia kokemuksia tuhatjaloista ja kaikki nuo kokemukset kumpuavat jostakin!!!! itse olen töissä eläinklinikalla, ja jos mainitsen päivystysaikaan asiakkaalle puhelimessa että ehdottomasti on mentävä lähimmälle klinikalle (esim. koiran torsio, joka on akuutti tila jossa eläin kestä matkustamista) niin asiakas hyvin usein sanoo että joo, onhan täällä meidän kaupungissa tuhatjalka mutta sinne en mene!!!! ja tuhatjalat myös käännyttävät torsiokoiria pois. monesti asiakkaat soittavat myös päivystysaikaan kun vanha ja sairas eläin pitäisi lopettaa, ja tuhatjalka on sanonut että eivät voi ottaa vastaan. eli asiakkaan ja eläimen pitää matkustaa pidempi matka vain saadakseen lopetuspiikin. miten KUKAAN eläinlääkäri voi sanoa ettei voi ottaa vastaan eutanasiapotilasta?!?!??! yleisesti klinikoilla on käytäntö, etta eutanasiat hoidetaan HETI. kenenkään ei tarvitse odottaa. eikä kenellekään sanota ei.

      • Kuopio

        Ihmisiä sapettaa, kun maksaa ja eläin on kipeä. Tuhatjalkaa on helppo syyllistää. Joku toinen ketju samassa tilanteessa saisi varmasti samat haukut. Pohjimmiltaan ne aina kuitenkin kumpuaa ihmisen paskasta olosta, joka puretaan toisiin (tässä tapauksessa eläintenhoitajiin ja eläinlääkäreihin). Itsellä on Tuhatjalan päivystyksestä hyvä kokemus, joka tosin päätyi eläimen lopetukseen kuvantamisien jälkeen. Ammattitaitoinen lääkäri joka kertoi faktat ja antoi vaihtoehdot. Itse sain tehdä päätökset. Eläintenhoitaja oli empaattinen ja avulias. Nopeammin en olisi voinut enää päästä eläimeni kanssa hoitoon. Ei pahaa sanottavaa, joskin palvelu ei ole muutoin tuttu tänne muuttaneena.


      • Animagi
        Kuopio kirjoitti:

        Ihmisiä sapettaa, kun maksaa ja eläin on kipeä. Tuhatjalkaa on helppo syyllistää. Joku toinen ketju samassa tilanteessa saisi varmasti samat haukut. Pohjimmiltaan ne aina kuitenkin kumpuaa ihmisen paskasta olosta, joka puretaan toisiin (tässä tapauksessa eläintenhoitajiin ja eläinlääkäreihin). Itsellä on Tuhatjalan päivystyksestä hyvä kokemus, joka tosin päätyi eläimen lopetukseen kuvantamisien jälkeen. Ammattitaitoinen lääkäri joka kertoi faktat ja antoi vaihtoehdot. Itse sain tehdä päätökset. Eläintenhoitaja oli empaattinen ja avulias. Nopeammin en olisi voinut enää päästä eläimeni kanssa hoitoon. Ei pahaa sanottavaa, joskin palvelu ei ole muutoin tuttu tänne muuttaneena.

        Juuri nuo "lääkäri-ketjut" on ihan perseestä, eläinlääkäri ilmeisesti tekee työtä tuntipalkalla? Sitten ne suosittelee jotain toista lääkäriä kun itse ei halua maatiaista hoitaa vaan ovat omistautuneet rotuyksilöihin, meille sanottiin menkää Kouvolaan tai jonnekin toiseen kaupunkiin joka on saman ketjun omistuksessa, eivät sano että menkää siihen teidän naapurissa olevaan lääkäriin joka on teidän viereisessä talossa siitä saisitte pikaisesti avun koska ne ei koskaan suosittele kilpailijoita jotka kuitenkin voisivat auttaa selvästi kärsivää lemmikkiä.
        Missä lie eläinlääkärin etiikka?
        Lääkäri jolla on dollarinkuvat silmissä ja käsiojossa odottaa käteistä fyrkkaa
        kieltäytyy auttamasta sairasta lemmikkiä ja tekemästä edes diagnoosia jos työttömällä ei juuri sillä viikolla ole rahaa antaa. Sattui juuri olemaan lomalla se lääkäri joka olisi auttanut luotolla. Siksi lemmikkini kuoli.


    • reklamaationteen

      Nostoa: Kissa vietiin päivystykseen JYVÄSKYLÄN Tuhatjalkaan, kisu oli apaattinen eikä pystynyt virtsaamaan. Virolaislääkärit siinä hääräsivät,ja olevinaan katsoi korvat, nenän suun, peräpään. kaikki kunnossa. Piikitetään antibiootti ja kipulääke sekä kipulääkettä kotiin. 250e
      2 päivää myöhemmin kissan kunnossa ei muutosta. Toiselle ell siis sitten, korvat mäti, hajurauhaset oli räjähtämispisteessä, tukossa, koko kissa oli tulehdustilassa ja kovissa kivuissa ja suolen metaboliaa. Nyt alkaa paranemaan päin... Että siinäpä oli diagnoosia tuhatjalalta kerrakseen....

    • piiiiap

      Onko pieneläinpäivystys vihdoin siirtynyt parempiin, osaavampiin käsiin Turussa? Kuihtukoon pois koko Tuhatjalka-ketju, tai pysykööt oman uskollisen asiakaskunnan palvelijana, kunhan vain päivystys ja kaikki kiireelliset tapaukset nyt pääsee muualle parempaan hoitoon.

      • Että näin

        Tuhatjalka jatkaa vielä päivystystä, mutta "omin nokkinensa". Tämä kaupungin kanssa tehty päivystyssopimus loppui vuoden vaihteessa ja siirtyi Turun pieneläinklinikalle.


    • Haukkers87

      Oman koirani kohdalla on todettava, että huono paikka on. Kanditaatti-harjoittelijat repimässä ihmisiltä rahoja pois esim. diagnosoidessaan päin metsää koiran korvatulehduksia. Voi vaikkapa unohtua antaa korvatipat mukaan sellaiseen vaivaan, jossa ne olisivat looginen ensiapu, sillä seurauksena että seudun muiden eläinklinikoiden henkilökunnat pyörittelevät päitään ihmeissään ja hoitavat vaivan pois helposti samantien. Perusasiat kuten rokotukset ja siruttamiset onnistuvat, mutta mitään varsinaisia vaivoja en kyllä toistamiseen mene tuonne hoidattamaan. Eettisyys ja eläimestä välittäminen tuntuu olevan aika kaukana hommasta, tai ainakin hoitohenkilökunta tuntuu yleisesti ottaen olevan aivan tajuttoman kädetöntä ja osaamatonta. Nm. "kiitos kroonisen korvatulehduksen aikaansaamisesta, joka olisi ollut vältettävissä"

    • nahkacollie

      Turun Tuhatjalka on saanut moitetta kerrakseen.
      Jouduimme koiramme viemään sinne viikonloppuna, kun ei ollut muuta mahdollisuutta ja tilanne oli akuutti. Olin lukenut netistä näitä arvioita ja olin enemmän kuin kauhuissani.
      Kuitenkin, hoito oli moitteetonta. Eläinlääkäri asiantunteva ja piti meidät hyvin ajan tasalla.
      Ainoa miinus pointti oli, että kukaan ei esitellyt itseänsä eikä meitä liioin tervehditty. Sanottiin vain, ai, te tulitte, menkää tuonne huoneeseen odottamaan.
      Mutta koira voi hyvin ja toivon, että jatkokin menee hyvin.
      Se on niin ihmisestä kiinni kuka sattuu päivystämään, millainen tietotaito hänellä on.

    • eläinfarmari

      Jokaisesta klinikasta löytyy varmasti niitä risuja ja ruusuja. Kuten edellä todettiin, kaikki eläimet eivät parane vaikka mitä tekisi. Ja toinen asia, nämä "hoitovirheet" joista omistajilla on sitten jälkeen päin, mahdollisesti eläimen kuoltua, se oikea diagnoosi. Jokainen voi selittää asiat kuten haluaa, mutta ei kukaan voi elukan kuoltua todentaa tekikö lääkäri hoitovirheen tai onko omistajan itse tekoinen diagnoosi oikeellinen. On myös hyvä pitää mielessä, että päivystysaika on kallista, ja tämä johtaa siihen, että eläimen viemistä klinikalle joissakin tapauksissa omistajan toimesta pitkitetään ja pitkitetään. Näin ollen eläimet saattavat olla hyvnkin huonokuntoisia klinikalle saapuessaan.

      Itselläni ainoastaan hyviä kokemuksia. Kolme koiraa, pari marsua ja kaneja klinikan vakiasiakkaina. Ikinä ei ole hoidossa ollut valittamista. Henkilökunta ei aina ole puheliaalla/hyvällä tuulella, mutta se ei minua tippaakaan haittaa, kunhan eläin saa apua.
      Ja nuo kandit. Osaavat kyllä perusasiat, toiset paljon enemmänkin. Voivat itseasiassa tietää joistakin asioista enemmän kuin valmistuneet. Esimerkkinä (ei nyt tuhatjalka) jouduin lomareissulla turvautumaan paikalliseen päivystykseen. Päivystyksessä nuori nainen, joka kertoi valmistuvansa puolen vuoden kuluttua. Hieman kavahdin, kunnes nainen kertoi työhistoriansa (yksityistä ja kunnallista). Selvisi, että hän on ehtinyt tehdä todella paljon töitä ja vaikeita leikkauksia todella onnistuneesti, vaikka opinnot kesken. Hän suoritti koiralleni vaikean ja pitkän leikkauksen, moitteettomasti. Ja puhe noista Tartonvahvistuksista. Jossakin heidänkin on harjoittelunsa (ja myöhemmin työnsä) tehtävä. Ja sinnehän suomalaiset menevät jos eivät täällä kouluun pääse, ai jos kaipaavat muuten vaihtelua elämään. Ei se tee heistä yhtään sen huonompia harjoittelijoita kuin Suomessa opiskelevat.

      Jokainen käykään siellä klinikalla, jonka parhaaksi katsoo. Minä jatkan Tuhatjalassa!

    • 1919

      Vein kissani maaliskuussa terveystarkastukseen Turun Tuhatjalkaan. Eläinlääkäri huomasi sen korvissa vähän eritettä ja sanoi että ne kannattaa puhdistaa pian, jottei sille tule korvatulehdusta. Kuulemma kissa vaikutti muuten hyvinvoivalta. Ei siis muuta kuin kotiin vaan ja koiralla aiemmin käytetyt korvatipat esiin... Mutta kun sitten luin käyntiä koskevat paperit, niissä ei ollut mitään mainintaa korvista tai niiden puhdistustarpeesta. Ainoa suositeltu toimenpide oli rasvahappolisä, josta eläinlääkäri ei ollut sanonut vastaanotolla sanaakaan.

      Ristiriidat paperille kirjatun ja suullisesti sanotun välillä jätti ikävän maun suuhun. En aio asioida Tuhatjalassa jatkossa.

    • Anonyymi

      Nykyinen Omaeläinklinikka ei ole muuttanut toimintatapojaan siitä ajasta kun se oli Tuhatjalka.
      Jos joudutte menemään sinne vannottakaa henkilökunta kertomaan joka ainoasta toimenpiteestä ENNEN kuin ne tehdään. Ne kun tekevät siellä mitä vaan kysymättä. meidänkin kisu katetroitiin kysymättä ja tuupattiin opiaatteja toisella kertaa täyteen niin että kissa painoi vuorokauden huumehuuruissa minkä irti sai. Oli välillä raivoisa välillä pelokas ja kun olisi kerrottu etukäteen niin olisin voinut sanoa että kissani on herkkä opiaateille, niitä ei saa tuupata kaveriin minkä sielu sietää.

      Sain jopa kuulla huonolls suomenkielellä sen etten minä ole eläinlääkäri vaan kyseinen eläinlääkäri itse on ja minä en tiedä miten eläimiä hoidetaan. No tiedän aika paljonkin tavalliseen kaduntallaajaan verrattuna koska ystäväni oli aikoinaan eläinlääkäri, mutta se siitä.

      Jos ikinä vaan voin niin vältän tästä lähin menemästä likikään kyseistä paikkaa.

    • Anonyymi

      En suosittele!!! Eletään vuotta 2021 ja nykyään toimii nimellä Omaeläinklinikka. Törkeää rahastusta, eläinlääkäri ja hoitajat kaikkea muuta kuin päteviä!! Maksoin itseni kipeäksi Yhdestä verikokeesta ja sanoista: me emme tiedä..(!) nyt menossa toiseen lääkäriin. Hyvänen sika älkää menikö sinne, on kuin eläinten arvauskeskus!!

      • Anonyymi

        Tarkoitatko Anonyymi juuri tätä Eiran omaeläinklinikkaa?


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3880
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      596
      3644
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3632
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2291
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      56
      2255
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      322
      1972
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1776
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1443
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1362
    Aihe