Mitäs mieltä ootte siitä että öisin pulssi alle 40, jatkuva rintakipu ja nyt uutena todella voimakkaat hengenahdistukset. Jatkuva voimattomuus ja tänään herätessä lämpömittari näytti 35,4.. siitä tunti eteenpäin niin alko jo lähestyä normaalimpaa eli 36,2.. nyt en ole mitannut. yöllä heräsin voimakkaaseen rintakipuun. Kilpirauhasarvo pitäis olla normaali, viimeisimpien testien mukaan. (½ vanha max.. kai?).
Rytmihäiriöitä on todettu ja lisälyöntejä. TK ei tee asialle mitään. Yksityiselle perjantaina aika, toivottavasti selviää jotain..
Mitäs mieltä olette?
5
2084
Vastaukset
- dan_76
Tutultahan tuo kuulostaa, kuten tuossa sydämen tykytys -ketjussakin kirjoittelin. Tosin kuulostavat hieman pahemmilta nuo oireet kuin mitä minulla on.
Periaatteessahan alilämpö ja matala syke ovat kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita. Netistä kun olen asiaa lueskellut, vajaatoimintaoireita voi olla vaikka arvot sinänsä olisivatkin viiterajoissa. Täytyy minunkin haastaa lääkäriä niistä arvoista, kun tähän saakka minulle on vain sanottu että ne ovat normaalit, mutta ei ole koskaan tarttunut mieleen mitä ne ihan absoluuttisesti ovat olleet.
Jos asia häiritsee ja/tai huolettaa, kannattaa varmaan pyrkiä saamaan lähetteet sydämen perustutkimuksiin eli 24h EKG -seuranta (holter), sydämen rasituskoe ja ultraääni. Jos nuo kaikki ovat kunnossa, niin sitten on erittäin suurella todennäköisyydellä uskottava että kyseessä ei ole elimellinen vika.
Sinänsähän tuo muita oireita aiheuttava matala syke on jossain määrin paskamainen oire, oli sitten ohimenevä ja/tai vaarallinen tai ei, koska siihen ei ole mitään lääkettä pl. akuuttitapaukset sairaalassa.- alle 40
Oletko minkä ikänen, mies vai nainen? Oletko urheilija?
Minulla on syke ollut koko elämäni kanssa yöllä tuota luokkaa, jopa allekkin, yleensä semmonen 37mitataan ekg holtterilla ja samalla 2-asteen mobitx2 av-katkos.. Kuulemma ei ole hätää. iso sydän pumppaa verta hitaalla rytmillä saman kuin pikkunen ylikierroksilla. Sulla voi olla parasympaattinen hermosto "ylivilkkaana" hidastamassa sykettä. Jos syke nousee pienessäkään ponnistelussa normaalille tasolle rasitukseen nähden ei ole hätää.
ps lääkkeillä mitattu 27 syke sillonkun olin 18-vuotias.. nyt vasta tänävuonna 29-vuotias.. ja hyvin pötkii.. Unessa ei niin väliä vaikka syke hidastuu. Olihan paavo nurmellakin kuulemma alle 40leposyke lohdutteli kardiologi mulle. - dan_76
alle 40 kirjoitti:
Oletko minkä ikänen, mies vai nainen? Oletko urheilija?
Minulla on syke ollut koko elämäni kanssa yöllä tuota luokkaa, jopa allekkin, yleensä semmonen 37mitataan ekg holtterilla ja samalla 2-asteen mobitx2 av-katkos.. Kuulemma ei ole hätää. iso sydän pumppaa verta hitaalla rytmillä saman kuin pikkunen ylikierroksilla. Sulla voi olla parasympaattinen hermosto "ylivilkkaana" hidastamassa sykettä. Jos syke nousee pienessäkään ponnistelussa normaalille tasolle rasitukseen nähden ei ole hätää.
ps lääkkeillä mitattu 27 syke sillonkun olin 18-vuotias.. nyt vasta tänävuonna 29-vuotias.. ja hyvin pötkii.. Unessa ei niin väliä vaikka syke hidastuu. Olihan paavo nurmellakin kuulemma alle 40leposyke lohdutteli kardiologi mulle.Olen mies ja kolmenkympin puolessavälissä.
Enkä ole Paavo Nurmi :) Eli kunto on jossain huonon ja kohtalaisen välimaastossa lähempänä ensimmäistä. Eikä se matala syke nyt sinänsä mitään haittaisi, mutta kaksi asiaa on pielessä. Toinen on se että leposyketaso laski yhtäkkiä noin 70-80 -lukemista tuolle 50-60 -tasolle. Tuon tiedän, sillä seurasin silloin verenpainettani kotimittarilla pari kertaa päivässä. Toisekseen samoihin aikoihin alkoivat muut elämää haittaavat oireet eli väsymys, voimattomuus jne... Eli tuo madaltunut leposyke on minusta oire jostain. Todennäköisesti samasta lähteestä kun nuo muutkin tuntemukset. En itsekään oikein usko että tämä on sydänperäistä. - ehkä?
dan_76 kirjoitti:
Olen mies ja kolmenkympin puolessavälissä.
Enkä ole Paavo Nurmi :) Eli kunto on jossain huonon ja kohtalaisen välimaastossa lähempänä ensimmäistä. Eikä se matala syke nyt sinänsä mitään haittaisi, mutta kaksi asiaa on pielessä. Toinen on se että leposyketaso laski yhtäkkiä noin 70-80 -lukemista tuolle 50-60 -tasolle. Tuon tiedän, sillä seurasin silloin verenpainettani kotimittarilla pari kertaa päivässä. Toisekseen samoihin aikoihin alkoivat muut elämää haittaavat oireet eli väsymys, voimattomuus jne... Eli tuo madaltunut leposyke on minusta oire jostain. Todennäköisesti samasta lähteestä kun nuo muutkin tuntemukset. En itsekään oikein usko että tämä on sydänperäistä.Nouseeko sykkeesi normaaliksi kun liikut, eikä tipu yht äkkiä alas?
Onko ekg:ssä katsottu tuo syketaso, vai omassa mittarissa? Kun omat mittarit ei välttämättä tunnista lisälyöntisyyttä, jolloin mittari voi näyttää alhaista lukemaa. Parasymaattisen hermoston ylivilkkaus levossa voi aiheuttaa tuota. Itselleni levossa tulee 1-asteen av johtumishäiriö, vaikka syke on 60-70luokkaa.
Voihan sulla "ikä" laskea syketaajuutta, jos sinulla on synnynnäinen poikkeavuus kuten minulla, eli hidas johtorata joka pitentää PQ aikaa.. Se kun voi aktivoitua hitaammaksi ymmärtääkseni millon vain? Minulle tehtii työterveyden kautta myös holtterointi, Nauhoitus meni Helsinkiin ja siellä lääkäri kirjotti lapun ja totes jonkun hienon nimen, sit googletin sen ja se oli juuri toi parasympaattisen hermoston yliaktiivisuus levossa, epäili siitä johtuvan unen aikaisen matalan sykkeen. Mutta en ole lääkäri. Mutta Oulussa tutkimuksissa löytyi hidasjohtorata joka aiheuttaa matalaa sykettä öisin. Tiedä sitten mitä mikin tekee..? Onko se matala syke tuon hitaan johtoradan, ja parasympaatisen hermoston ylivilkkauden yhteissattumaa?.. Minulla myös sympaattinen hermosto vilkas, että epätasapainossa ollaan ja aika pahasti.. - dan_76
ehkä? kirjoitti:
Nouseeko sykkeesi normaaliksi kun liikut, eikä tipu yht äkkiä alas?
Onko ekg:ssä katsottu tuo syketaso, vai omassa mittarissa? Kun omat mittarit ei välttämättä tunnista lisälyöntisyyttä, jolloin mittari voi näyttää alhaista lukemaa. Parasymaattisen hermoston ylivilkkaus levossa voi aiheuttaa tuota. Itselleni levossa tulee 1-asteen av johtumishäiriö, vaikka syke on 60-70luokkaa.
Voihan sulla "ikä" laskea syketaajuutta, jos sinulla on synnynnäinen poikkeavuus kuten minulla, eli hidas johtorata joka pitentää PQ aikaa.. Se kun voi aktivoitua hitaammaksi ymmärtääkseni millon vain? Minulle tehtii työterveyden kautta myös holtterointi, Nauhoitus meni Helsinkiin ja siellä lääkäri kirjotti lapun ja totes jonkun hienon nimen, sit googletin sen ja se oli juuri toi parasympaattisen hermoston yliaktiivisuus levossa, epäili siitä johtuvan unen aikaisen matalan sykkeen. Mutta en ole lääkäri. Mutta Oulussa tutkimuksissa löytyi hidasjohtorata joka aiheuttaa matalaa sykettä öisin. Tiedä sitten mitä mikin tekee..? Onko se matala syke tuon hitaan johtoradan, ja parasympaatisen hermoston ylivilkkauden yhteissattumaa?.. Minulla myös sympaattinen hermosto vilkas, että epätasapainossa ollaan ja aika pahasti..Jep, sykkeeni nousee rasituksessa lähes normaalisti. Ai miksi lähes, no se tekee niin että jos esimerkiksi juoksumatolla rasittaa itseään ensin 150 sykkeeseen ja jatkaa samalla rasitustasolla. Kymmenen minuutin rasituksen jälkeen syke on takaisin 140 tasolla tai alle. Ymmärtääkseni sen pitäisi pysyä samalla tasolla, jos rasitus ei muutu.
holtteri on otettu ja siitä ei löytynyt mitään katkoksia eikä pidentyneitä pq.aikoja.
Mikähän se hieno nimi oli mikä sinulla todettiin? Ja mitä hittoa ihminen sille parasympaattisen hermoston ylivilkkaudelle voisi tehdä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36631- 39630
- 86557
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70456