Minua Kusetettiin...

sofutire

Ostettiin Talo 2000luvulla rakennettu ja ikää oli tuolloinsen 19v.. ja niinkustiin silmään ettei ikinä..ja nyt helvetin moinen prosessi että saa kaupan purun. nyt sitte asutaan vuokralla ja maksetaan talo lainaa ja ollaan kädet ristis että kun mennään oikeuteen saadaan se purku..toki melkein konkassa jo ollaan...

Joten olkaa todella tarkkoja teettäkää itse kaikki testit ensin ÄLKÄÄ uskoko myyjän lippuja ja lappuja ja ottakaa jokanen lause kirjallisena...en enenpää viitti kirjottaa aiheesta kun muutenkin loppussa tähän aiheeseen...ÄLKÄÄ OLKO YHTÄ TYHMIÄ KUIN MINÄ.

4

1404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitää.........

vai huomasitko vaan ettei ole varaa siihen kämppään ja kehitit riidan?

• slapstick

"Joten olkaa todella tarkkoja teettäkää..."

"Teettäminen" viittaa ikävästi siihen että luotat johonkuhun rahan voimalla toimivaan.
      Älä mene tähän helppoon.
      Mahdollisen luottomiehen on oltava lähisukulainen tai muuten täysin luetettava, mutta
      mieluummin tutki ja tarkasta kohde *itse*.
      Käytä vaikka vuosi alaan tutustumiseen, vaikka kirjallisuuden esim.
      http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/89736
      kurssien tai muuten kouluttautumalla.
      Maalaisjärjelläkin pärjää kyllä pitkälle.
      Mutta siis poitti on että ITSE, sinähän lystin maksat.
      Kun menet tutkimaan ostokohdettasi laita päälle vaatteet jotka saavat ryvettyä, ota hyvä taskulamppu mahdollista alusta/välipoja jms. ryömintää varten ja hyvät silmälasit.
      Käytä aikaa useita tunteja, niin paljon että olet varma siitä mitä näit ja tutkit.
      Itse olen näin 3 omakotitaloa ostanut 17 ehdokkaasta ja minua ei ole pystytty kusettamaan.

• Partnevia

Valitettavasti näistä "lähisukulais-asiantuntija-tapauksista" riidellään ehkä eniten. Erittäin monissa oikeustapauslausunnoissa on maininta "ostajan veli", "ostajan isä", "ostajan appivanhempi", "ostajan serkku"... Kyllä asiantuntijaksi tulee palkata OIKEA asiantuntija, ei pelkästään tuntemansa henkilö, joka on joskus tehnyt leikkimökin tai ollut jossain raksalla apupoikana (kärjistääkseni).

Maalaisjärjellä ei pärjää asunto- ja kiinteistökaupassa. Siinä pärjää ainoastaan erityisellä huolellisuudella, oikeiden asiantuntijoiden valinnalla ja juridiikan perinpohjaisella osaamisella. Viime mainittuunkin täytyy osata valita juuri asunto- ja kiinteistökaupan juridiikkaa ymmärtävä taho. Yleisjuristit häviää 100 - 0.

Suurimmat virheet tehdään siinä, kun asuntoon ja kiinteistöön ei tutustuta riittävän perusteellisesti, asioista ei sovita oikealla tavalla ja kirjallisesti, luotetaan kauppakirjan lausekkeisiin ymmärtämättä niiden todellista (juridista) sisältöä, luotetaan myyjän 5 vuoden vastuuseen ja kiinteistönvälittäjän vastuuseen, jätetään epäselvät seikat selvittämättä olettaen niiden olevan jokseenkin kunnossa eikä välitetä ristiriitaisista tiedoista. Kaikki edellä mainittu johtuu usein liian kireästä aikataulusta ja väärässä järjestyksessä tehdyistä toimenpiteistä.

• slapstick
        Partnevia kirjoitti:

Valitettavasti näistä "lähisukulais-asiantuntija-tapauksista" riidellään ehkä eniten. Erittäin monissa oikeustapauslausunnoissa on maininta "ostajan veli", "ostajan isä", "ostajan appivanhempi", "ostajan serkku"... Kyllä asiantuntijaksi tulee palkata OIKEA asiantuntija, ei pelkästään tuntemansa henkilö, joka on joskus tehnyt leikkimökin tai ollut jossain raksalla apupoikana (kärjistääkseni).

Maalaisjärjellä ei pärjää asunto- ja kiinteistökaupassa. Siinä pärjää ainoastaan erityisellä huolellisuudella, oikeiden asiantuntijoiden valinnalla ja juridiikan perinpohjaisella osaamisella. Viime mainittuunkin täytyy osata valita juuri asunto- ja kiinteistökaupan juridiikkaa ymmärtävä taho. Yleisjuristit häviää 100 - 0.

Suurimmat virheet tehdään siinä, kun asuntoon ja kiinteistöön ei tutustuta riittävän perusteellisesti, asioista ei sovita oikealla tavalla ja kirjallisesti, luotetaan kauppakirjan lausekkeisiin ymmärtämättä niiden todellista (juridista) sisältöä, luotetaan myyjän 5 vuoden vastuuseen ja kiinteistönvälittäjän vastuuseen, jätetään epäselvät seikat selvittämättä olettaen niiden olevan jokseenkin kunnossa eikä välitetä ristiriitaisista tiedoista. Kaikki edellä mainittu johtuu usein liian kireästä aikataulusta ja väärässä järjestyksessä tehdyistä toimenpiteistä.

kommentin jälkeen minun vissiin täytyis alkaa Lotota kun on tämä
        tuuri näin hyvä ollut.
        Ja minä kun luulin että olen ihan järjellä pärjännyt :-(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe