Minua Kusetettiin...

sofutire

Ostettiin Talo 2000luvulla rakennettu ja ikää oli tuolloinsen 19v.. ja niinkustiin silmään ettei ikinä..ja nyt helvetin moinen prosessi että saa kaupan purun. nyt sitte asutaan vuokralla ja maksetaan talo lainaa ja ollaan kädet ristis että kun mennään oikeuteen saadaan se purku..toki melkein konkassa jo ollaan...

Joten olkaa todella tarkkoja teettäkää itse kaikki testit ensin ÄLKÄÄ uskoko myyjän lippuja ja lappuja ja ottakaa jokanen lause kirjallisena...en enenpää viitti kirjottaa aiheesta kun muutenkin loppussa tähän aiheeseen...ÄLKÄÄ OLKO YHTÄ TYHMIÄ KUIN MINÄ.

4

1425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitää.........

vai huomasitko vaan ettei ole varaa siihen kämppään ja kehitit riidan?

• slapstick

"Joten olkaa todella tarkkoja teettäkää..."

"Teettäminen" viittaa ikävästi siihen että luotat johonkuhun rahan voimalla toimivaan.
      Älä mene tähän helppoon.
      Mahdollisen luottomiehen on oltava lähisukulainen tai muuten täysin luetettava, mutta
      mieluummin tutki ja tarkasta kohde *itse*.
      Käytä vaikka vuosi alaan tutustumiseen, vaikka kirjallisuuden esim.
      http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/89736
      kurssien tai muuten kouluttautumalla.
      Maalaisjärjelläkin pärjää kyllä pitkälle.
      Mutta siis poitti on että ITSE, sinähän lystin maksat.
      Kun menet tutkimaan ostokohdettasi laita päälle vaatteet jotka saavat ryvettyä, ota hyvä taskulamppu mahdollista alusta/välipoja jms. ryömintää varten ja hyvät silmälasit.
      Käytä aikaa useita tunteja, niin paljon että olet varma siitä mitä näit ja tutkit.
      Itse olen näin 3 omakotitaloa ostanut 17 ehdokkaasta ja minua ei ole pystytty kusettamaan.

• Partnevia

Valitettavasti näistä "lähisukulais-asiantuntija-tapauksista" riidellään ehkä eniten. Erittäin monissa oikeustapauslausunnoissa on maininta "ostajan veli", "ostajan isä", "ostajan appivanhempi", "ostajan serkku"... Kyllä asiantuntijaksi tulee palkata OIKEA asiantuntija, ei pelkästään tuntemansa henkilö, joka on joskus tehnyt leikkimökin tai ollut jossain raksalla apupoikana (kärjistääkseni).

Maalaisjärjellä ei pärjää asunto- ja kiinteistökaupassa. Siinä pärjää ainoastaan erityisellä huolellisuudella, oikeiden asiantuntijoiden valinnalla ja juridiikan perinpohjaisella osaamisella. Viime mainittuunkin täytyy osata valita juuri asunto- ja kiinteistökaupan juridiikkaa ymmärtävä taho. Yleisjuristit häviää 100 - 0.

Suurimmat virheet tehdään siinä, kun asuntoon ja kiinteistöön ei tutustuta riittävän perusteellisesti, asioista ei sovita oikealla tavalla ja kirjallisesti, luotetaan kauppakirjan lausekkeisiin ymmärtämättä niiden todellista (juridista) sisältöä, luotetaan myyjän 5 vuoden vastuuseen ja kiinteistönvälittäjän vastuuseen, jätetään epäselvät seikat selvittämättä olettaen niiden olevan jokseenkin kunnossa eikä välitetä ristiriitaisista tiedoista. Kaikki edellä mainittu johtuu usein liian kireästä aikataulusta ja väärässä järjestyksessä tehdyistä toimenpiteistä.

• slapstick
        Partnevia kirjoitti:

Valitettavasti näistä "lähisukulais-asiantuntija-tapauksista" riidellään ehkä eniten. Erittäin monissa oikeustapauslausunnoissa on maininta "ostajan veli", "ostajan isä", "ostajan appivanhempi", "ostajan serkku"... Kyllä asiantuntijaksi tulee palkata OIKEA asiantuntija, ei pelkästään tuntemansa henkilö, joka on joskus tehnyt leikkimökin tai ollut jossain raksalla apupoikana (kärjistääkseni).

Maalaisjärjellä ei pärjää asunto- ja kiinteistökaupassa. Siinä pärjää ainoastaan erityisellä huolellisuudella, oikeiden asiantuntijoiden valinnalla ja juridiikan perinpohjaisella osaamisella. Viime mainittuunkin täytyy osata valita juuri asunto- ja kiinteistökaupan juridiikkaa ymmärtävä taho. Yleisjuristit häviää 100 - 0.

Suurimmat virheet tehdään siinä, kun asuntoon ja kiinteistöön ei tutustuta riittävän perusteellisesti, asioista ei sovita oikealla tavalla ja kirjallisesti, luotetaan kauppakirjan lausekkeisiin ymmärtämättä niiden todellista (juridista) sisältöä, luotetaan myyjän 5 vuoden vastuuseen ja kiinteistönvälittäjän vastuuseen, jätetään epäselvät seikat selvittämättä olettaen niiden olevan jokseenkin kunnossa eikä välitetä ristiriitaisista tiedoista. Kaikki edellä mainittu johtuu usein liian kireästä aikataulusta ja väärässä järjestyksessä tehdyistä toimenpiteistä.

kommentin jälkeen minun vissiin täytyis alkaa Lotota kun on tämä
        tuuri näin hyvä ollut.
        Ja minä kun luulin että olen ihan järjellä pärjännyt :-(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3811
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1513
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      1416
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      1123
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      74
      953
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      251
      948
    7. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      933
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      928
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      99
      884
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      754
    Aihe