Lestadiolaisten polvet?

Lestadiolaisuuden suurinta tuskaa edustaa kilvoitus.
Tuskan takana on se, että He opettavat – on kilvoiteltava ja elettävä sen kanssa koko elämä. On kärsittävä kilvoituksessa.
Opetus ei ole Paavalin mukaan Raamatullista. Paavali sanoo, että kilvoitus loppuu kun – Kunnes Kristus saa muodon meissä. (Gal 4;19) Rakkaat lapseni, teidän vuoksenne minun on jälleen kärsittävä synnytystuskia, kunnes Kristus saa muodon teissä.
Tämä ei onnistu Vl opilla, joka ei tunnusta uudestisyntymistä, eikä Jeesuksen Herruutta.
Sen jälkeen kun Herra on otettu vastaan, ei ole kilvoitusta, vaan seuraaminen. Joka uupuu VL; liikkeessä.
Mutta toivoa on, mukana myös pakko. ( Fil 4 )
9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.
10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,
11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."
Tämä armo on myös Heillä edessä, kunhan polvi notkahtaa.

Kes.

7

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ukko 45

aamuna virkistävää raamatullista tekstiä Kesitakselta, että oikein ilahdutti mieltäni. Ehkä pelkäämme liikkeessämme tunnustaa Jeesus Herraksemme ensinnäkin siitä syystä, että meidät siten ikäänkuin yhdistettäisiin vapaisiin suuntiin ja toisaalta pelkäämmekö, että näin sanomalla vähentäisimme jollakin tavalla kaikkivaltiaan Jumalan auktoriteettia ja kunniaa, vaikka Raamattu päinvastoin nimenomaan sanoo, että Isän Jumalan kunniaksi meidän on tunnustettava että: " Jeesus Kristus on Herra".

Tämän pahan maailman keskellä seurakunnan ja sen tehtävien korostaminen ja kuvan kiillottaminen ei auta, jos sen tukena ja kaiken pohjana olevaa kulmakiveä, Jeesusta Kristusta ei "kiilloteta", ei sen nimen itsensä menestymisen takia, vaan seurakunnan menestymisen takia.

• Trim Cat

3. Moos.19:1-10 Herra sanoi Moosekselle:
        2 "..sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä."
        3 "..Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
        10 "..Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

Jes. 45:6
        6 jotta auringon nousun mailta sen laskun sijoille saakka opittaisiin tietämään, että muuta jumalaa ei ole, että minä yksin olen Herra

• Trim Cat kirjoitti:

3. Moos.19:1-10 Herra sanoi Moosekselle:
        2 "..sillä minä, Herra, teidän Jumalanne, olen pyhä."
        3 "..Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
        10 "..Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

Jes. 45:6
        6 jotta auringon nousun mailta sen laskun sijoille saakka opittaisiin tietämään, että muuta jumalaa ei ole, että minä yksin olen Herra

Saulus saarnasi.

Hän jopa tappoi niitä, joita myöhemmin opetti - Kristus on Herra.

Juuri tätä kirjoitin, TULEE AIKA, KUN VL POLVI KUMARTAA, Jeesus on Herra, mutta aika ei näytä olevan vielä.

Veljeni Trim, elt väärässä liitossa, Vanhassa Liitossa.

Kes.

• raamatunpaikat

Paavalin neuvo Timoteukselle
      1. Tim 6:
      12. Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, käsitä ijankaikkinen elämä, johonka sinä kutsuttu olet, ja olet tunnustanut hyvän tunnustuksen monen todistajan edessä.

Paavali omasta kilvoituksestaan
      2. Tim 4:
      6. Sillä minä jo uhrataan ja minun pääsemiseni aika lähestyy.
      7. Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon pitänyt.

Apostoli Hepr.12:
      1. Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on,
      2. Ja katsokaamme uskon alkajan ja päättäjän Jesuksen päälle,

• Mitä mieltä olet itse. Pitäisi tuon näkemyksen mukaan uskaltaa kirjoittaa myös oma näkemys.
        Minä vastaan kuitenkin kun kysyt.
        Paavalin neuvo Timoteukselle
        1. Tim 6:
        12. Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, käsitä ijankaikkinen elämä, johonka sinä kutsuttu olet, ja olet tunnustanut hyvän tunnustuksen monen todistajan edessä. *** Paavali painottaa Timoteusta KÄSITTÄMÄÄN. Sinne ei pääse ilman Kristusta, se on, kuten avauksessa kerroin, kilvoituksen status.

Paavali omasta kilvoituksestaan
        2. Tim 4:
        6. Sillä minä jo uhrataan ja minun pääsemiseni aika lähestyy.
        7. Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon pitänyt. ** Niin, Hän on hyvän kilvoituksen KILVOITELLUT, ja LÖYTÄNYT Kristuksen. Perille on päästy.

Apostoli Hepr.12:
        1. Sentähden myös me, että meillä on näin suuri todistusten joukko meidän ympärillämme, niin pankaamme pois kaikki kuorma ja synti, joka aina meihin tarttuu ja hitaaksi tekee, ja juoskaamme kärsivällisyyden kautta siinä kilvoituksessa, joka meidän eteemme pantu on,
        2. Ja katsokaamme uskon alkajan ja päättäjän Jesuksen päälle,
        Olisi ehkä parempi hakea lauseita Raamatusta. Oivallan Sinut lukeneeksi, mutta lahkosi orjana, et voi lanseerata helpommin tunnistettavaa tekstiä. Olet ilmeisesti VL pappi.
        1 Kun siis ympärillämme on todistajia kokonainen pilvi, pankaamme pois kaikki mikä painaa ja synti, joka niin helposti kietoutuu meihin. Juoskaamme sinnikkäästi loppuun se kilpailu, joka on edessämme, 2 katse suunnattuna Jeesukseen, uskomme perustajaan ja täydelliseksi tekijään. Edessään olleen ilon tähden hän häpeästä välittämättä kesti ristillä kärsimykset, ja nyt hän istuu Jumalan valtaistuimen oikealla puolella. Ajatelkaa häntä, joka kesti syntisten ankaran vastustuksen, jotta ette menettäisi rohkeuttanne ja antaisi periksi.

Tässä meille juutalaisille tuntematon kirjoittaja kertoo juoksusta Jeesuksen kirkkauteen. Eli sinne päättyy kilvoitus.

Kes.

• yksi.

opetettu.

Oppi pitää tulla uskosta uskoon. Tämä onnistuu vain Jumalan lasten kesken.

• tiina tillikka

opetettu. Uskoa ei voi periä tai siirtää toiselle. Usko on omakohtainen asia ja kokemus. Uskosta uskoon tarkoittaa samaa kuin YKSIN USKOSTA, USKOSTA KRISTUKSEEN.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      7187
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4966
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2811
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2318
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1308
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      185
      1237
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1063
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      281
      940
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      876
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      179
      843
    Aihe