Mökille suunnitteilla nestekaasuvehkeet, kupariputket ja venttiilit yms. Saako kaasu-uunilla tehtyä ruokaa siinä missä sähköuunilla? Eli onko suurta eroa esim. pizzan tai kalan tai laatikkoruoan teolla eli siis lopputuloksella (jätetään tässä kokin ruoanlaittotaidot huomiotta)?
Lähinnä tuota laitteen tekniikkaa ajatellen kyselen, kantsiiko laittaa koko uuni keittolevyineen vaiko vain ne levyt. Kaasulevyllä ruoanlaitto lienee jopa helpompaa kuin sähköllä, eikös ne kaiken maailman huippuravintolatkin maailmalla käytä kaasuliesiä.
Toimiiko kaasu-uuni?
3
2512
Vastaukset
- ihbjni uoj p
Kyllä kaasu toimii, sitä vaan pitää opetella käyttämään. Ite olen vääntänyt kaasulla pitkää, parikymmentä vuotta. Tässä rivarissa nostin ens töikseni sähkölieden pihalle ja laitoin kaaulieden. Ja mökillä en ole sähköliettä käyttänyt vuosiin juuri ollenkaan kun on asiallinen kaasugrilli. Kaasugrilli ei muuten ole käytössä talvisin kovin usein, kolkyt pakkasta ja liekki, alta palaa ja ylhäältä jäätyy :)))
Liesi on ylivoimainen, aina pesee sähköviritelmät mennen tullen. Plussapuolet kaikki tietää, kukaan ei ole keksinytkään miinuksia.
Uuni ei niinkään erinomainen, todella tarkka käyttää. Mulla on sähköuuni nyt, se on niin paljon helpompikäyttöinen- Kaasuuunossa on niin valtavan tarkkaa se lämmön säätö. Mutta kun sen opettelee, uunihan sekin on, kyllä kinkut a pullat paistuu ihan samalla lailla kuin muissakin uuneissa.
Mun mielipide on. Ilman muuta kaasuliesi. Ja se ja sama mikä uuni on, pääasia, että lämpenee ok. Pikkasen kandee ajatella käyttökulujakin, kaasu ei ole kallista, voi tulla jopa halvemmaksikin, mutta kyse senteistä.
Yks juttu. sähkövehkeet menee rikki aikanaan, kaasuvehkeet ei.
Tärkeä asia:
Oli liesi mikä tahansa, varoittimet kuntoon!
Mulla kun on kaasu jne, mulla paljon varoittimia. Tietenkin palovaroittimet. Sitten kaasun ja puu-uunin takia häkävaroitin. Ja kaasun takia kaasuvaroitin.
Laita kaasu, ehdottomasti. Ei kande pelkäillä mitään, kaasua on käytetty enenpi kuin sähköä historiallisesti. Eikä kaasupaloja tms ole käytännössä koskaan. Yleisimmät tulipalot on siksi kun on sähkökiukaan päälle laitettu pyykit kuivamaan :D- ei käryjä..,..
Meillä oli kaasuhella, 4 levyä ja uuni, mutta uunin vähäisen käytön takia se vietiin romikseen ja tilalle tuli 2 levyinen keitin ja alapuolelle 2 tasoinen hylly. Levy maksoi 79€. Katoksessa olevaa kaasugrilliä voi käyttää uunina, ja siihen lisävarusteena valurauta parillaa jos ei ole valmiina. Voi tehdä vaikka sämpylöitä.
- Ihan hyvä valinta
Kaasu-uuni toimii ihan hyvin ja on hyvä valinta. Monessa veneessä mökkien (ja tietysti ravintoloiden) lisäksi käytetään kaasu-uunia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781